BlogIN

tinklaraštis apie viską, kas nauja ir įdomu

Tinklaraščiai

Siūlau nebevadinti įmonės tinklaraščių blogais

Dirbdamas su įmonėmis pastebėjau tokią tendenciją, kad blogai vis dar suvokiami iškreiptai ir ne visada teisingai. Blogas vis dar asocijuojamas su asmenine erdve ir komentarais, tarp kurių yra ir necenzūrinių žodžių, taigi jis tampa rizika įmonės reputacijai. Kitas momentas yra tas, kad įmonės įsivaizduoja blogą kaip atskirą nuo įmonės dalyką, kuriam palaikyti reikės mesti itin dideles ir galingas pajėgas ir net finansus. Žodžiu, daugybė stereotipų ir nesusipratimų su tais įmonės blogais, kurie ir taip sunkiai skinasi kelią Lietuvoje.

Norėdamas išvengti daugybės nesusipratimų ir nereikalingų asociacijų,

Siūlau nebevartoti sąvokos „blogas“ arba „tinklaraštis“

kalbant apie įmonės puslapio dalį, kurioje periodiškai paskelbiamas įmonės požiūris į tam tikrus dalykus, akcijų pristatymai, naujienos, kolektyvo vakarėlių ir socialinės veiklos atsiliepimai ir kita suasmeninta informacija. Tai kaip tokį puslapį tada vadinti?

Rekomenduoju vadinti kitais pavadinimais, pavyzdžiui INFORMACINIS LEIDINYS, internetinis ŽURNALAS, įmonės e-ŽURNALAS ir panašiai, bet ne „blogas ar „tinklaraštis“.

Kodėl? Priežastys yra kelios:

„Blogas“ yra nesuprantamas terminas verslui, be to jis turi dviprasmišką konotaciją. „Tinklaraštis“ taip pat nesuprantamas, nes maišomas su „tinklalapiu“. „Žurnalas“ turi aiškią reikšmę, nes siejamas iš karto su savotišku ilgesniais laiko tarpais išleidžiamu/publikuojamu informaciniu-analitiniu leidiniu. Būtent tokio pobūdžio leidiniai ir yra įmonių rašomi tinklaraščiai.

Tinklaraštis/blogas yra asmeninės nuomonės išraiška ir diskusijos iniciavimas. Pagrindinis tikslas yra prenumeratoriai ir draugai, kurie skaito asmeninį tinklaraštį ir gali pareikšti savo nuomonę, pataisyti, jei nuomonė klaidinga ir t.t. Įmonės leidinys yra įmonės prekinio ženklo reklamavimas, pardavimų skatinimas arba bent jau lankytojų atfiltravimas, taip pat nuomonės formavimas. Diskusija čia yra griežtai moderuojama, o dažniausiai iš viso netoleruojama dėl laiko stokos. Skirtingi tikslai nusako ir skirtingą pavadinimą. Įmonės žurnalo tikslas yra kitoks, nei asmeninio tinklaraščio.

Tinklaraščiai yra asmeniniai puslapiai, kuriuose dėstoma ASMENINĖ nuomonė. Įmonės leidiniai yra dažniausiai anoniminiai – skaitytojas nemato ir nežino, kas iš tikrųjų rašė naujausią įrašą – vadybininkas Jonas, biuro administratorė Ana ar Pats direktorius (tiksliau – direktoriumi apsimetusi jo sena pažįstama…). Taip, įmonės leidinyje gali būti naudojamas suasmenintas stilius – laisvas, pirmuoju asmeniu, su žargonizmais bei dirbtinai netaisyklinga kalba, kurioje apstu svetimybių, prie kurių yra pripratę tos rinkos dalyviai. Dažniausiai įmonės žurnale jokių asmeniškumų su laiku nebelieka, o tai panašu jau į tikrą reklaminį leidinį, leidžiamą belytei auditorijai.

Periodiškumas yra taip pat labai svarbus. Tinklaraščių rašytojai žino, kad jie savo skaitytojams turėtų apsireikšti bent kartą ar du per savaitę. Įmonės leidinys gali būti pildomas kartą per mėnesį ir net dar rečiau. Tai nesukels skaitytojų minčių „šis puslapis miręs“, kaip kad pamačius 2 mėnesius neatnaujintą tinklaraštį.

Nišiniai tinklaraščiai yra ne tas pats, kas įmonių leidiniai. Nišinius tinklaraščius, turinčius keletą autorių, dažniausiai tik remia ir inicijuoja tam tikros įmonės, tačiau tai nėra įmonės pozicijos išraiška. Geriausias pavyzdys – įDebesis.lt tinklaraštis, kurį inicijavo BlueBrigde. Tinklaraštis rašo apie debesies technologijas ir sprendimus apskritai, o ne BlueBridge naujienas, technologijų aprašymus ar tik reklamuoja Microsoft Sharepointsprendimus. Priešingai, informacijos apie vieną iš tikrųjų „debesies“ sprendimų tiekėjų Lietuvoje šiame blogeyra mažai. Taigi, tai nėra įmonės tinklaraštis ar leidinys.

Tinklaraštis rašomas tam tikroje vietoje – arba nemokamoje blogų fermoje (WordPress.com, Blogspot.com,Tumblr.com arba lietuviškuose Blogas.lt ar Blogr.lt), arba perkamas atskiras domenas ir hostingas, instaliuojama turinio valdymo sistema ir tada tvarkomas tinklaraštis toliau. Įmonės leidiniui nereikia nei vieno, nei kito, nes jis ir taip turi savo interneto puslapį. Tereikia tik, kad atsirastų dar vienas meniu punktas „e-Žurnalas“ ir visi straipsniai gali būti publikuojami ten. Tai papildomai gali ir nieko nekainuoti. Verslininkai dažnai sako – „neturiu laiko aš tam blogui, vos su puslapiu susitvarkau…“ Įmonės leidinys – puslapio dalis, tad papildomai daug laiko jis „nesuvalgys“, nes tai NĖRA atskiras puslapis.

Argumentų galima ir daugiau surasti, kodėl blogas – blogas pavadinimas įmonės leidiniui ar žurnalui. Siūlau rašytojus ir blogerius daugiau verslui į akis miglos nebepūsti, nes neteisingas suvokimas kenkia ne tik mums,blogeriams, bet ir pačiam verslui. Ypač tada, kai Google kas ketvirtį kelia reikalavimus kokybiškam turiniui.

Įmonės leidinys arba įmonės žurnalas skamba kur kas rimčiau ir tiksliau, nei įmonės blogas ar korporatyvinis tinklaraštis.

Tagged:

LEAVE A RESPONSE

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Related Posts