BlogIN

tinklaraštis apie viską, kas nauja ir įdomu

Tinklaraščiai

Guest bloggingas – svečio įrašai tinklaraštyje

guest blogging - svečio įrašai

Prieš kelias dienas pradėjau dar vieną guest bloggingo kampaniją – įvairiems SEO tinklaraščiams pradėjau rašyti straipsnius apie tai, ką išmanau labai gerai – SEO tekstų rašymą. Po kiekvienu straipsniu parašau kelis sakinius apie save – aš esu Marius, patyręs blogeris ir SEO išmanantis konsultantas, dirbu Rašytojas.lt vykdomuoju rašytoju. Nors įrašai rašomi tikrai ne dėl kažkokių SEO sumetimų, sulaukiau priekaištų, kad taip darausi reklamą.

TAIP, taip darausi sau reklamą. Tik kai kurių lietuvių galvoms to nesuprasti. Užsienyje ši praktika jau seniai yra sėkmingai taikoma, ir net paties Google netiesiogiai skatinama. Tai vadinamasis Guest Blogging, lietuviškai – svečio įrašas tinklaraštyje. Populiariausi pasaulio blogeriai rašo įrašus į kairę ir dešinę, o apačioje yra pristatomi su nuoroda į savus projektus. Kartais nuoroda net dedama ne ant tikslaus tinklaraščio ar įmonės, kurioje rašytojas dirba, pavadinimo, bet tiesiai ant raktinio žodžio. Ir niekam tai neužkliūna! Tik ne pavidoliams lietuviams. Palikim lietuviams jų ydas ir įsitikinimus ir bandykim paaiškinti, kas tai yra.

Svečio įrašas tinklaraštyje yra puikus būdas paįvairinti rutiną ir gauti kokybiško turinio šiek tiek kitu kampu. Užsienyje tinklaraščiai turi nemažai sunkumų prisikviesti geriausius pasaulio blogerius, kad šie parašytų straipsnį jiems. Lietuvoje situacija priešinga – pasiūlius nemokamo turinio, esi pasiunčiamas na*x*mo. 🙂

Svečio įrašas paprastai yra nemoderuojamas. Su autoriumi pozicija nėra derinama, todėl svečio įrašai yra gana subjektyvū. Autorius yra paprašomas labai nereklamuoti savų projektų, apsiriboti 1-3 išeinančiomis nuorodomis. Paprastai nuorodos veda ne į kliento, o į savus tinklaraščio įrašus. Labai sveikintini yra straipsnių ciklai. Jais galima sudominti skaitytojus, priversti juos laukti tam tikro žymaus autoriaus tekstų.

Nauda yra visada abipusė. Kas jos gauna daugiau priklauso nuo tinklaraščių specifikos ir reputacijos. Nauda pamatuojama vadovaujantis keliais kriterijais:

  • Autoriaus reputacija. Jei tinklaraštyje populiarus autorius rašo savo mintis ir įžvalgas, reiškia tinklaraštis nusipelno pakankamai didelės pagarbos. Lietuviškas paaiškinimas: pabandykite prikalbinti Rokiškį Rabinovičių, Užkalnį, Račą, ar Džiugą Paršonį parašyti straipsnį savo blogui apie gyvenimą, ir suprasite, ar jūsų tinklaraštis rimtas, ar ne. 
  • Blogo reputacija. Jei tinklaraštis turi gerą reputaciją ir didelį skaitytojų ratą, populiarūs blogeriai noriai dalinasi savo straipsniais, taip siekdami padidinti savo žinomumą ir praplėsti auditoriją. 
  • Abipusė nauda. Blogas gauna įdomaus turinio, kurio negali pasiruošti pats. Svečiai rašytojai gauna papildomą žinomumą ir auditoriją, kurios savo jėgomis negalėtų surinkti. 
  • Blogo atgaivinimas. Čia turbūt daugiau yra lietuviška situacija, kai blogai miršta pragyvenę vidutiniškai metus laiko, nes jų autoriai nebeturi laiko rašyti. Tada į pagalbą pasikviečiami svečiai rašytojai, kurie gali atgaivinti blogą, susigrąžinti seniai prarastus prenumeratorius. Užsienyje šis būdas nėra labai dažnas. Tiesą sakant, neteko tokio atvejo matyti. Greičiausiai populiarūs blogeriai yra panaudojami pašlijusiai reputacijai ir sumažėjusiai auditorijai atgaivinti. 

Lietuvoje svečio įrašai nėra itin vertinami. Jiems iš karto priklijuojama etiketė – REKLAMA. Toks jausmas, kad visi Lietuvos blogeriai turėtų reklamuoti save ne per tekstą, kurie jie gali parašyti, bet per Google Adwords, kas laikoma itin normalia praktika…

Svečio įrašai yra labai vertingi tiek reklamos, tiek SEO požiūriu. Įdomiausia tai, kad SEO ekspertai rekomenduoja svečio įrašus ir korporatyviniuose (įmonės) tinklaraščiuose, kuriuose išskirtinai pateikiama vienos įmonės pozicija. Galima tik įsivaizduoti, kaip Tele2 blogas publikuoja Omnitel atstovo parengtą informaciją. Aišku, toks pavyzdys vargu, ar yra įmanomas Lietuvoje, nors užsienyje ne itin žymūs SEO blogai publikuoja žymių SEO guru, kurie taip pat valdo ir konkuruojančias įmones, įrašus. Tai lyg mažo autoserviso bloge atsirastų įrašas, kurį parengė Renault techninio serviso meistrai. Iš esmės jie yra konkurentai, tačiau kiek kitokio kalibro…

Svečio įrašų nereikia bijoti. Tiesiog nuorodą į autoriaus puslapį padaryti atsidarančią naujame lange. Vien tik svečių pagalba galima atgaivinti nemažai įdomių blogų ir iniciatyvų. Tereikia tik panorėti. Aš, pavyzdžiui, noriu…

Tagged:

2 COMMENTS

  1. Dar galima padaryti no-follow į visas nuorodas, ir niekas neberėkaus, kad čia reklama 🙂

    Aš neseniai pradėjau rašyti guost posts. Mano dienoraštis lietuviškas, todėl rašau angliškai kitiems dienoraščiams ir pasakoju apie Lietuvą (gerus dalykus). Kol kas esu populiari dėl temos "egzotikos" 🙂

    Kitas dalykas, kad tinklaraštininkus kaltina esą jie visur nori nemokamai viską gauti:-(

LEAVE A RESPONSE

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Related Posts