Įmonių blogai

Na štai, prasidėjo… Pamenate, kai rašiau, kad Google pareikalaus kokybiško turinio, o įmonės blogas bus vienintelė pigi alternatyva skleisti turinį per savo puslapį? Dabar tai pradėjo veikti ir Lietuvoje.

Atsiprašau, kad tiek ilgai nerašiau apie tinklaraščius. Priežasčių rimtų nebuvo, bet ir nieko naujo taip pat. Dabar gal pradėsiu kiek daugiau, nes rinkoje vyksta šioks toks sujudimas, apie kurį noriu papasakoti.

Niekam ne paslaptis, kad jau ketvirtus metus dirbu su tekstais interneto puslapiams ir rašytojų agentūra Rasytojas.lt. Per tą laiką įgavau šiek tiek patirties ir šiek tiek platesnį rinkos matymą. Pastarieji mėnesiai buvo gana įdomūs SEO rinkoje, nes pasklido nauja SEO mada – turinys savuose puslapiuose. Google pasakė – mums tų jūsų atgalinių nuorodų mažiausiai reikia – ir taip jus sugebam surasti, tačiau dabar mums įdomu, ką savo puslapiuose rašote: ar tai naudinga lankytojui, ar įdomu klientams?.. Kitaip tariant, Google susidomėjo turiniu kur kas labiau, nei nuorodomis ar socialiniais tinklais.

Iš kur to turinio dabar gauti? Samdyti RsV agentūrą, kad prikurtų pranešimų spaudai ir šalies žiniasklaidoje pradėtų atsirasti straipsnių apie įmonių veiklą. STOP. Tokia informacija brangiai kainuoja; tokia informacija nėra koreguojama su laiku, jei atsiranda poreikis; tokia informacija per greitai nuslenka į archyvus, iš kurių nė velnias neiškrapštys jų į dienos šviesą. Kitas variantas – kurti turinio strategiją patiems. Iš neturėjimo laiko ir noro tampytis su ta informacija, tokia turinio strategija baigsis vos vienu straipsniu, su kuriuo nežinosite, ką daryti. Įmonės blogas – kitas reikalas. Bet irgi neidealu. Teko matyti ir įmonės blogų, kurių paskutiniai įrašai yra 2012 metais. Ta pati situacija, kaip ir su įmonės naujienomis – niekas nenori jais užsiimti ir niekam tai neįdomu. Ne tik vasaros metu. Ištisus metus. Argumentai paprasti: “niekas mūsų neskaito”. O ką padarėte, kad skaitytų? Gal naujienlaiškį nusiuntėte, ar Facebooko profilyje pasidalinote? Ne, nebuvo laiko…

Susiduriame su rimta problema. Turinį Google pildyti kaip ir verčia, bet daryti tai tik dėl Google nelabai apsimoka, nes SEO rinka Lietuvoje šiuo metu perpildyta 20 litų vertės straipsniais su patalpinimu kataloguose. Gyva bėda tie “seošnikai”! 🙂 Vis niekaip nesupranta, kad kokybiškas turinys Google patinka, o tas už 20 Lt gali greitai būti nebevertingas. Ką daryti?

Įmonės blogai yra tam tikras išsigelbėjimas nuo visų bėdų. Reikia tik atrasti, kas rašo ir apie ką rašo. Taip pat reikia suprasti, kad įmonės blogas nebūtinai turi būti reklaminis straipsnių katalogas internete.

Kiek tai kainuoja? Nedaug. Jei įmonės tinklaraštis rašomas 1-3 įrašų per mėnesį dažnumu, kaina gali svyruoti nuo 100 iki 300 litų per mėnesį arba dar mažiau, nelygu, kaip su rašytojais susitarsi. Daugiau pinigų išleidžiama AdWords reklamai, kurios poveikis baigiasi su paskutiniu paspaudimu.

Žinote, turiu baisiai keistą idėją. Surašyti visus verslo tinklaraščius ir pasisiūlyti parašyti “svečio įrašus”. Tik, kad juos rašytų ne šiaip samdyti rašytojai, bet vienas verslas kitam. Ar galėtų, pavyzdžiui, GeriLesiai.lt tinklaraščio rašytojai parašyti kažką apie el. komerciją ir lešių prekybą internetu į PCzona.lt tinklaraštį, kuris nepelnytai apleistas, nors IT temų yra milijonas +1? O gal SEOreklama.lt tinklaraštis turi kžką pasidalinti su AkiuKlinika.lt tinklaraščiu? Aišku, ne apie akis ir jų gydymą… O juk jie dirba su tais pačiais rašytojais. 😉

SEO blogų kūrimas ir rašymas

Tinklaraščiai yra kelių rūšių – asmeniniai, teminiai (nišiniai), korporatyviniai (rašomi įmonės), reklaminiai ir SEO. Visi yra vystomi šiek tiek skirtingai, naudojamos skirtingos kūrimo priemonės, kiti reklamos būdai. Šį kartą norėčiau papsakoti plačiau, kaip kuriami SEO blogai.


SEO blogas yra spaminis tinklaraštis, kurio tikslas – pateikti informaciją paieškos sistemoms, o ne paprastiems skaitytojams. Anglų kalba yra gana paprasta gramatiškai, tad nenuostabu, kad atsirado specialios programos, generuojančios blogus automatiškai. Tai auto-blogai (gali būti ir apie automobilius). Lietuvių kalba yra per daug sudėtinga net tobuliausioms vertimo programoms, tad čia programų, automatiškai kuriančių tekstą, tikrai nepamatysime artimiausiu metu.

SEO blogas yra kuriamas dažniausiai nemokamose blogofermose Blogger.com, WordPress.com, LiveJournal.com, Tumblr.com, Posterous.com ir kitose, kur moderavimo lygis yra gana žemas.

Kuriamas blogas orientuojantis į tam tikrą raktinį žodį, nes visas jame publikuotas tekstas turi būti susijęs su tam tikra tema. Kadangi tokių „gudruolių“ yra ne vienas, kartais raktinis žodis turi ir skaičiukus, pavyzdžiui raktiniszodis1.blogspot.com. Jei leidžiami brūkšneliai, tai juos irgi galima dėti prieš ir po raktinio žodžio. Esu matęs jau net tris brūkšnelius vienas paskui kitą, kad tik būtų išlaikytas pilnas raktinis žodis.

Sukūrus blogą pirmiausia reikia pasirinkti bet kurią paprastą dizaino temą – šabloną. Dizainas nėra labai svarbus, todėl rekomenduojama su juo labai ir negaišti. Standartinės temos tinka kuo puikiausia, nes jose viskas yra. Jei reikės bloge platesnio šoninio stulpelio baneriui, tada galite pasiieškoti ir kitokių šablonų.Blogger.com leidžia nesunkiai keisti šoninio stulpelio dydį, tad čia reikės tik nustatymus pakeisti.

Turinys blogui turi būti paruoštas iš karto. Sukūrę blogą iš karto išpublikuokite pirmąjį įrašą. Dažnai būna, kad Google robotai iš karto suindeksuoja Blogger.com ar WordPress.com naujus blogus, tad iš karto parodysite jiems ne tuščius blogus, o jau paruoštą turinį. Publikuodami turinį atkreipkite dėmesį į įrašo adresą. Jei jį galite keisti, taip ir padarykite, jei jis publikuojamas automatiškai iš pavadinime esančių žodžių, pavadinimą padarykite tik su raktiniais žodžiais – vėliau pakeisite.

Žymos, tagai, labels – privalomas SEO blogų atributas. Tai visi susiję raktiniai žodžiai. Rekomenduojama dėti iki 7 žymų vienam įrašui. Žyma sukuria automatiškai puslapį, kuriame yra pateikiamas pilnas įrašo tekstas arba jo santrauka. Tokiu būdu galima sukurti skirtingus puslapius su skirtinga informacija. Tam tikslui pasiekti reikės bent 5 įrašų SEO bloge, jei bus naudojami tie patys raktiniai žodžiai. Pavyzdžiui yra du raktiniai žodžiai „raktinisžodis“ ir „raktažodis“. Visi penki įrašai gali būti priskiriami to paties pavadinimo žymoms. Tokiu atveju turime du identiškus puslapius su tokiu pačiu turiniu. Kas trukdo tik 3 įrašus priskirti vienam, o kitus du – kitam? Tokiu būdu bus sukuriami puslapiai su kiek skirtingais tekstais.

Blogui reikia kelių skirtingų informacinių laukų – draugų nuorodos, žymų debesis, paskutiniai įrašai, archyvas, tekstinis intro apie ką jis ir kur kreiptis dėl daugiau informacijos su nuoroda į pagrindinį puslapį, kurį „paremti“ ir turi šis blogas. Taip pat galima įdėti Facebooko įskiepį, kad būtų renkami fanai reklamuojamam puslapiui,Twitterio srautą, nors jo Google robotai ir nemato.

Būtini dalykai bloge – Google+ ir Facebook, bei Twitter dalinimosi mygtukai. Tik taip galima pasidalinti šiomis nuorodomis, kad jos gautų šiek tiek svorio iš socialinės paieškos funkcijų Google.

Kiekvienas įrašas turi turėti iliustraciją, kurios pavadinimas būtų raktinis žodis. Tokiu būdu puslapis pus randamas ir per paveikslėlių paiešką. Aišku, paveikslėlių vogti nerekomenduojama.

Nuorodos puslapiuose turėtų turėti Title atributą. Jei nėra funkcijų jį pridėti uždedant nuorodą WYSWYGredaktoriuje, nepatingėkite tai padaryti HTML versijoje.

Sukurtą blogą iš karto teiktų pridėti į Webmaster Tools įrankius tiek Google, tiek Bing paieškose. Tai turi įtakos paieškos robotų apsilankymams.

Toliau – sunkioji dalis – nuorodų gavimas. Bet kuris blogas be nuorodų norimų rezultatų gali neatnešti ilgą laiką, tad būtina apsikeisti nuorodomis su susijusiais puslapiais. Kuo nuorodos kokybiškesnės, tuo didesnės galimybės, kad po kito google atnaujinimo blogas įgaus šiek tiek vertės ir kilstels reklamuojamą puslapį paieškos sistemose.

Atrodo sudėtinga? Tik kuriant pirmąjį blogą. Dešimtasis SEO blogas sukuriamas per 15-30 minučių.

Ateityje pasidalinsiu kitų rūšių blogų kūrimo specifika.