Blogus keičia turinio rinkiniai

Nauji vėjai blogų rašymo pasaulyje. Iki šiol, norėdamas blogo forma publikuoti tam tikrą straipsnį, rašytojas privalėjo susikurti savo asmeninį blogą arba ieškoti, kokiame kitame bloge straipsnį gali pasiūlyti. Bet kuriuo atveju tas straipsnis buvo publikuojamas tam tikrame tinklaraštyje, kurį rašo vienas ar daug autorių. Atsirado ir trečias problemos sprendimas – patalpinti savo straipsnį turinio rinkiniuose.

Kas tas turinio rinkinys? Ar tai nebus tik dar vienas straipsnių katalogas? Deja, ne. Straipsnių katalogas turi aiškią temų kategorizaciją, tad rašytojas, norėdamas publikuoti savo kūrinį pasirenka kategoriją, kur jo straipsnis bus publikuojamas. Turinio rinkinys tokių kategorijų paprastai neturi arba turi labai bendrines. Straipsnių katalogo turinys yra nesunkiai randamas per navigaciją (tos pačios kategorijos, žymos, naujausi įrašai ir pan.), tuo tarpu turinio rinkinyje straipsnius galite matyti tik atsitiktinai arba tik tuos, kuriuos rekomenduoja redaktoriai. Pagrindinis tokio turinio populiarinimo būdas – per socialinius tinklus ir tiesiogines nuorodas.

Susidomėjote? Kokie tie turinio rinkiniai? Kas jie? Kol kas galiu pristatyti tik du.

Medium.com

 

Medium.com yra į turinį orientuotas turinio rinkinys. Prisijungti galima naudojant Twitter arba Facebook paskyras, taip sukuriamas vartotojas ir jo puslapis. Tada rašomas turinys. Jo formatavimas – labai minimalus – antraštė, boldai, italikai, nuorodos ir sąrašas bei numeracija. Galima tekste įterpti iliustraciją, bet jos pozicijos keisti neina. Žodžiu, mažiau teksto formatavimo, daugiau dėmesio pačiam turiniui. Yra galimybė susikurti savo temas (keistas reikalavimas – jos turi būti bent iš 2 žodžių), kurioms priskirti savo straipsnius nėra sudėtinga. Tai savotiškos kategorijos. Komentarai rašomi ne po tekstu, o šalia tos pastraipos, kurioje lankytojas nori pakomentuoti.

SEO nedraugiškas, nes nuorodos automatiškai eina su „nofollow“ atributu, o straipsnio URI yra sudaryta iš skaitmenų ir raidžių, kad būtų išlaikomas atitinkamas ilgis.

Storify.com

Storify.com yra orientuotas į skirtingų turinio formų surinkimo į vieną vietą – straipsnį. Tai inovatyvus požiūris, nes paprastai straipsniai turi būti ne tik grynas tekstas, bet ir iliustracijos, audio, video, prezentacijos, socialinių tinklų įrašai ir t.t. Visa tai galima surinkti tiesiog rašant tekstą ir iliustruojant jį papildomais elementais. Norimus elementus galima susirasti per paiešką (kartais atrodo, kad sunkiai ta paieška veikia, nes lietuviškų įrašų randa nedaug).

SEO draugiškas, nes nuorodos yra „dofollow“, straipsnio adresas generuojamas su raktiniais žodžiais iš pavadinimo. Tiesa, lietuviškas raides iš karto praleidžia, tad pavadinimą reiktų iš karto rašyti šveplai. Vėliau jį galima pasikeisti, nors URI – neredaguojamas.

Apie alternatyvias bloginimo platformas jau rašėme, tačiau jos dar nesukurtos iki galo ir neturi didelių auditorijų. Kai kurios iš jų taip pat primena turinio rinkinius, tačiau tokio svorio, kaip Medium.com ir Storify.com tikrai neturi.

Išbandykite juos – tegul kokybiškas turinys karaliauja!

Kaip turinio strategija padės Lietuvos blogosferai

Viskas prasidėjo nuo naujausių Google paieškos atnaujinimų ir pasikeitusių reikalavimų, vienas kurių yra kokybiškas ir skaitytojui naudingas turinys. Nuorodos iš tokio turinio vertinamos, o iš beverčių puslapių – ne. Tada iš karto buvo prisimintas tam tikras rinkodaros būdas – turinio rinkodara.

Turinio rinkodara yra interneto rinkodaros dalis, kuri rūpinasi, kad turinys, kuriame būtų minimas prekės ženklas, būtų naudingas ir skatintų pardavimus. Kad būtų lengviau kontroliuoti rinkodaros veiksmus, tokį turinį buvo pavesta inicijuoti pačioms įmonėms, o ne laukti žiniasklaidos malonės. Tuo užsiėmė ryšių su visuomene agentūros. Jų darbas – kurti turinį yra brangus, tačiau efektyvus. Straipsniai VZ.lt ar Delfi.lt bei nišiniuose portaluose duoda žinomumą, tačiau jų populiarinimu RsV agentūros nelabai užsiima. Čia ir kilo poreikis sukurti turinio strategiją, kuri numatytų ne tik išleidžiamo turinio principus ir tematiką, bet ir jo populiarinimo poreikį. To iš karto ėmėsi dviejų pakraipų rinkodaros paslaugų teikėjai – SEO paslaugas teikiančios įmonės ir konsultantai ir socialinių tinklų rinkodaros specialistai.

Turinio strategija atrodo gana paprastai. Įmonė nusprendžia, kurias paslaugas, ar produktus stengsis populiarinti labiau per turinį ir kaip tai darys. Taip pat nustato turinio formatus, jų išleidimo į viešumą periodiškumą ir populiarinimo būdus. Pavyzdžiui, nekilnojamojo turto agentūra nusprendžia populiarinti savo paslaugas. Ji gali pasirinkti dvi turinio strategijas – turinį pristato ekspertas, įmonės vadovas arba brokeris, kuris yra charizmatiškas, nevynioja žodžių į vatą, skelbia sako kontaktinius duomenis, nemokamai konsultuoja ne tik žiniasklaidą, bet ir žmones. Taip visas turinys eina per vieną žmogų, savo srities ekspertą. Kita strategija yra tam tikra įmonės informacija, pavyzdžiui, kas mėnesį pateikiama nekilnojamojo turto rinkos apžvalga, atsakomi skaitytojų klausimai, gali būti net daromas pristatomasis video, įvairūs grafikai, padedantys suprasti tam tikrą statistinę informaciją (infografika) ir t.t. Tai jau yra turinio strategija.

Galima nesunkiai apibrėžti, kokia informacija bus ruošiama. Ši piramidė aiškiai parodo, į ką reiktų atkreipti dėmesį rengiant turinį ir kaip dažnai tai reiktų padaryti. Šaltinis – SocialMediaExplorer.com.

Kai įmonė nusprendžia strategiją apsirašyti ir suplanuoti, kyla iš karto 2 klausimai:

1. Kas tą turinį ruoš? Kiek kainuos turinio paruošimas?

2. Kur turinys bus talpinamas ir kaip populiarinamas?

Į juos turi atsakyti už rinkodarą atsakingi žmonės. Turinio ruošimas ir publikavimas yra ne jų darbas, tad atsiduriama kryžkelėje – samdyti 3 rūšių profesionalus, ar daryti patiems. Abu variantai yra priimtini priklausomai nuo turinio mastų. Kuo jo daugiau, tuo daugiau profesionalumo ir patirties reikia siekiant tą turinį suvaldyti. Jei viskas daroma minimaliomis priemonėmis, galima ir patiems, tačiau reikės investuoti laiko ir pastangų į žinias apie turinio strategijas.

Grįžkime prie pagrindinės temos – turinio strategija padės Lietuvos blogosferai.

Taip jau nutiko, kad Lietuvos blogai ir blogeriai yra išsikvėpę. IT sritis nušviečiama puikiai, maisto gaminimas – gerai, šeimos reikalai – patenkinamai, o visa kita – skurdžiai, nykiai, neįdomiai. Tai pasikeis, nes atsiranda poreikis publikuoti kokybišką ir įdomų turinį. Tiesa, jame minimi prekės ženklai, bet tai juk natūralu… Štai ir atsiranda blogeriams puiki galimybė, kuria nepasinaudoti – negalima.

Taigi, kas rašys įmonėms kokybišką turinį ir kur jį publikuos? Bloguose tam tikra tematika. Jei turite blogą apie finansus, taupymą, skolinimąsi ir pan., sveikiname, nes jūs galite pasiūlyti savo paslaugas daugybei buhalterinių paslaugų įmonių, kreditų bendrovėms, bankinių paslaugų teikėjams ir t.t. Pasiūlymas labai paprastas – parašysite savo bloge įdomią informaciją, kur šiek tiek dėmesio (labai neįkyriai) skirsite ir prekės ženklui, arba tiesiog pasiremsite kita įmonės naudinga informacija internete. Už tokį straipsnį – 100 litų (remiuosi Rasytojas.lt agentūros kainomis). Viskas labai sąžininga – įmonė gauna unikalų ir naudingą turinį, kuriame yra nuoroda į jų puslapį, taip pat gauna blogo skaitytojus, kurie skaityti šio straipsnio ateis nuolatos. Blogeriui irgi gerai, nes jis savo skaitytojams pateikė įdomios informacijos, taip pat už tai gavo finansinę naudą.

Įmonei reikės tik surasti 10 tokių blogerių ir per pusmetį inicijuoti bent 10-12 straipsnių.

Kitas bendradarbiavimo būdas – nusamdyti blogerius, kad jie rašytų specialiai sukurtam nišiniam tinklaraščiui, kurio savininkė yra viena įmonė. Taip jau dabar daro kelionių agentūros savo tinklaraščiuose pateikiančios įvairiausias kelionių idėjas ir įspūdžius. Blogeriai joms reikalingi ne tik dėl turinio, bet ir dėl žinių, kaip tą naujai sukurtą nišinį tinklaraštį išpopuliarinti minimaliomis priemonėmis.

Štai jums ir didelis verslas. Ne visi išgali už 100 000 litų (per metus) nusisamdyti ryšių su visuomene agentūrą, kuri vis tiek neatliks rinkodaros skyriaus darbo iki galo, tad teks savo įmonės žinomumu pasirūpinti ir už 5000 litų per metus (po 400 litų per mėnesį – 2-3 straipsniai + populiarinimas).

Ką reikia daryti blogeriams? Tiesiog paskelbti savo kontaktus ir užsiminti, kad yra atviri tam tikroms įrašų temų pasiūlymams. Viskas. Taip pat galima ir aktyviau pasiūlyti savo paslaugas, tačiau nereiktų persistengti…

Kiek kainuoja turinio strategija? 1 litą! Juokauju… Į šį klausimą teks atsakyti kaip visada šabloniškai – priklauso nuo kliento poreikių ir kaprizų, be to ir tikslo, kurį norima pasiekti.

DĖMESIO! Vykdoma apklausa apie turinio strategiją verslui. Nepasididžiuokite, pareikškite savo nuomonę!

Blogo turinys nemokamai

Lietuvoje labai daug tinklaraščių yra apleisti ir neberašomi jau kuris laikas. Gal dėl temų trūkumo, gal dėl laiko, o gal dėl noro stokos. Kartais autoriai labai nori vėl prisėsti ir kažką parašyti, bet taip tas įrašas ir lieka noro pavidalu.

Aš galiu parašyti nemokamų blogo įrašų už jus. 

Taip, viską supratote teisingai. Noriu pradėti naują blogų gaivinimo erą Lietuvoje, kai senuose ir nebenaudojamuose bloguose publikuosiu nemokamus įrašus. Nemokami sūriai tik pelėkautuose? Viskas kiek kitaip. Už nemokamą turinį paprašysiu tik galimybės įsidėti 1-2 nuorodas į savo puslapius ar kitus blogų įrašus. Kas domisi SEO, tas tikrai žino, kam man to reikia. Kas mano, kad taip reklamuosiu savo blogus, klysta, nes iš kur sename bloge daug lankytojų? Be to, man nėra labai įdomu 5 nauji lankytojai. Dirbu su Eitne.lt – blogu kurį kas dieną (gruodžio mėnesio statistika) aplanko po 2000 unikalių lankytojų – ten ir galiu susirinkti reklamos. Mano tikslas – šiek tiek pagyvinti Lietuvos blogosferą ir bandyti atgaivinti kai kuriuos nepelnytai apleistus blogus.

Aišku, jei jūsų blogas atnaujinamas dažnai, ir priimsite mano SPECIALIAI JUMS parašytą turinį, būsiu labai patenkintas galėdamas prisidėti. Svečio įrašas įneša šiek tiek įvairumo ir šviežumo, be to pritraukia lankytojų, nes visais savo blogais giriuosi Facebooke, kuriame turiu virš 1000 “draugų”, Twitteryje (virš 700 sekėjų) ir Google+ (virš 200 “pakeleivių” ratuose).

Visus blogus, kurie priima svečio blogerio rašytą turinį skelbsiu viešai, kad ir kiti blogeriai galėtų prisidėti.

Pasaulyje Guest blogging’as yra labai populiarus. Blogeriai su mielu noru rašo vieni kitiems už dyką ir laiko tai visiškai normalia praktika. Lietuvoje toks reiškinys nėra labai populiarus, nors jau pradžia yra. Šiuo metu yra vos keli blogai, kurie ieško, kas jiems rašytų turinį (pavyzdžiui FWD.lt ar Eitne.lt), taip pat ir keli profesionalūs portalai (Elektronika.lt ir Technologijos.lt), tačiau tiek – per mažai, nes temų apie ką rašyti yra be galo daug. Norėtųsi šį reiškinį plačiau vystyti ir padėti įsisukti, nes taip galima būtų šiek tiek pajudinti kiek apmirusią Lietuvos blogosferą.

Jei norite, kad blogą atgaivinčiau, parašykite man – maruxz@gmail.com arba maruxz@facebook.com (paštą gaunu per Facebooką) – pasitarsime dėl temų ir kitos pagalbos.