SEO blogų kūrimas ir rašymas

Tinklaraščiai yra kelių rūšių – asmeniniai, teminiai (nišiniai), korporatyviniai (rašomi įmonės), reklaminiai ir SEO. Visi yra vystomi šiek tiek skirtingai, naudojamos skirtingos kūrimo priemonės, kiti reklamos būdai. Šį kartą norėčiau papsakoti plačiau, kaip kuriami SEO blogai.


SEO blogas yra spaminis tinklaraštis, kurio tikslas – pateikti informaciją paieškos sistemoms, o ne paprastiems skaitytojams. Anglų kalba yra gana paprasta gramatiškai, tad nenuostabu, kad atsirado specialios programos, generuojančios blogus automatiškai. Tai auto-blogai (gali būti ir apie automobilius). Lietuvių kalba yra per daug sudėtinga net tobuliausioms vertimo programoms, tad čia programų, automatiškai kuriančių tekstą, tikrai nepamatysime artimiausiu metu.

SEO blogas yra kuriamas dažniausiai nemokamose blogofermose Blogger.com, WordPress.com, LiveJournal.com, Tumblr.com, Posterous.com ir kitose, kur moderavimo lygis yra gana žemas.

Kuriamas blogas orientuojantis į tam tikrą raktinį žodį, nes visas jame publikuotas tekstas turi būti susijęs su tam tikra tema. Kadangi tokių „gudruolių“ yra ne vienas, kartais raktinis žodis turi ir skaičiukus, pavyzdžiui raktiniszodis1.blogspot.com. Jei leidžiami brūkšneliai, tai juos irgi galima dėti prieš ir po raktinio žodžio. Esu matęs jau net tris brūkšnelius vienas paskui kitą, kad tik būtų išlaikytas pilnas raktinis žodis.

Sukūrus blogą pirmiausia reikia pasirinkti bet kurią paprastą dizaino temą – šabloną. Dizainas nėra labai svarbus, todėl rekomenduojama su juo labai ir negaišti. Standartinės temos tinka kuo puikiausia, nes jose viskas yra. Jei reikės bloge platesnio šoninio stulpelio baneriui, tada galite pasiieškoti ir kitokių šablonų.Blogger.com leidžia nesunkiai keisti šoninio stulpelio dydį, tad čia reikės tik nustatymus pakeisti.

Turinys blogui turi būti paruoštas iš karto. Sukūrę blogą iš karto išpublikuokite pirmąjį įrašą. Dažnai būna, kad Google robotai iš karto suindeksuoja Blogger.com ar WordPress.com naujus blogus, tad iš karto parodysite jiems ne tuščius blogus, o jau paruoštą turinį. Publikuodami turinį atkreipkite dėmesį į įrašo adresą. Jei jį galite keisti, taip ir padarykite, jei jis publikuojamas automatiškai iš pavadinime esančių žodžių, pavadinimą padarykite tik su raktiniais žodžiais – vėliau pakeisite.

Žymos, tagai, labels – privalomas SEO blogų atributas. Tai visi susiję raktiniai žodžiai. Rekomenduojama dėti iki 7 žymų vienam įrašui. Žyma sukuria automatiškai puslapį, kuriame yra pateikiamas pilnas įrašo tekstas arba jo santrauka. Tokiu būdu galima sukurti skirtingus puslapius su skirtinga informacija. Tam tikslui pasiekti reikės bent 5 įrašų SEO bloge, jei bus naudojami tie patys raktiniai žodžiai. Pavyzdžiui yra du raktiniai žodžiai „raktinisžodis“ ir „raktažodis“. Visi penki įrašai gali būti priskiriami to paties pavadinimo žymoms. Tokiu atveju turime du identiškus puslapius su tokiu pačiu turiniu. Kas trukdo tik 3 įrašus priskirti vienam, o kitus du – kitam? Tokiu būdu bus sukuriami puslapiai su kiek skirtingais tekstais.

Blogui reikia kelių skirtingų informacinių laukų – draugų nuorodos, žymų debesis, paskutiniai įrašai, archyvas, tekstinis intro apie ką jis ir kur kreiptis dėl daugiau informacijos su nuoroda į pagrindinį puslapį, kurį „paremti“ ir turi šis blogas. Taip pat galima įdėti Facebooko įskiepį, kad būtų renkami fanai reklamuojamam puslapiui,Twitterio srautą, nors jo Google robotai ir nemato.

Būtini dalykai bloge – Google+ ir Facebook, bei Twitter dalinimosi mygtukai. Tik taip galima pasidalinti šiomis nuorodomis, kad jos gautų šiek tiek svorio iš socialinės paieškos funkcijų Google.

Kiekvienas įrašas turi turėti iliustraciją, kurios pavadinimas būtų raktinis žodis. Tokiu būdu puslapis pus randamas ir per paveikslėlių paiešką. Aišku, paveikslėlių vogti nerekomenduojama.

Nuorodos puslapiuose turėtų turėti Title atributą. Jei nėra funkcijų jį pridėti uždedant nuorodą WYSWYGredaktoriuje, nepatingėkite tai padaryti HTML versijoje.

Sukurtą blogą iš karto teiktų pridėti į Webmaster Tools įrankius tiek Google, tiek Bing paieškose. Tai turi įtakos paieškos robotų apsilankymams.

Toliau – sunkioji dalis – nuorodų gavimas. Bet kuris blogas be nuorodų norimų rezultatų gali neatnešti ilgą laiką, tad būtina apsikeisti nuorodomis su susijusiais puslapiais. Kuo nuorodos kokybiškesnės, tuo didesnės galimybės, kad po kito google atnaujinimo blogas įgaus šiek tiek vertės ir kilstels reklamuojamą puslapį paieškos sistemose.

Atrodo sudėtinga? Tik kuriant pirmąjį blogą. Dešimtasis SEO blogas sukuriamas per 15-30 minučių.

Ateityje pasidalinsiu kitų rūšių blogų kūrimo specifika.

Lietuviški SEO blogai

 

Dažnai rašau SEO straipsnius klientams, kurie nelabai supranta, kas tas SEO yra ir su kuo valgomas. Kantriai stengiuosi paaiškinti, bet kartais tai suvalgo nemažai mano laiko. Reikės persikvalifikuoti į SEO konsultantus ir už valandą konsultacijos paprašyti 100 litų. Juokauju, taip nedarysiu, tačiau ir bandysiu negaišti laiko. Užuot aiškinęs, kas ir kaip klientui, noriu jam duoti pasiskaityti apie SEO lietuviškai. Tik kur apie tai rašoma, jam tektų pasiieškoti.

Čia surinkau visus rastus SEO tematika rašančius aktyvius ir neaktyvius blogus (neaktyviuose kartais pasitaiko neblogų straipsnių). Blogai išrikiuoti atsitiktine tvarka, tai ne reitingavimas, ar koks TOP17.

SEOblogas.lt 
SEO-blogas.lt
SEM.lt blogas
SEOoptimizacija.lt
dip.lt blogas (ne visi straipsniai apie SEO)
SEOaudit.lt blogas
netikSEO.lt blogas
Ebiza.lt blogas (NFQ rašomas bendrinis blogas, bet yra atskira kategorija SEO reikalams)
SeoSmegenis.lt
Potissimus blogas
SEO-paslaugos.eu

Jei ką praleidau, parašykit į komentarus – papildysiu.

Bendras vaizdas – gana nykus, nes blogus apie SEO rašo maža dalis Lietuvos SEO paslaugų tiekėjų. Pavieniai SEO konsultantai irgi nesireiškia dažnai – kartais pasirodo pavieniai straipsniai “apie viską” tipo tinklaraščiuose. Nors klasikinis reputacijos užsidirbimo pavyzdys yra kokybiškas patarimų tipo turinys internete.

Nelabai suprantu, kodėl SEO įmonės visiškai nenori investuoti į rinką, nes SEO į Lietuvą vis dar neatėjo pilnai. Ši rinka dar yra vystymosi stadijoje, kaip ir SEO tekstų rašymas.

Čia nepaminėti SEO entuziastų blogai ir straipsniai, kurie išeina nereguliariai, taip pat yra rašomi dažniausiai apie savus projektus. Beje, tokius straipsnius ir pats rašau Host1Plus.lt bloge.

Klientams trūksta informacijos, trūksta naujienų, trūksta aiškumo apie tas pozicijas Google, backlinkus, PR2>PR4, Panda ir kitus updeitus, long tail keywordus, nuorodų pirkimo blogį, sandbox, apskritai apie linkbuildinimą. Iš kur jie gaus tos informacijos? Tik iš lietuviškų blogų apie SEO.

O gal klientų šviesti nereikia ir toliau juos laikyti durniaus vietoj? Gal kam ir daro įspūdį pardavėjai, kurie šneka visokiais užsienietiškais terminais, kurių tu negali suprasti ir patikrinti, bet mano manymu Lietuvos įmonių vadovai turi žinoti, kas yra kas, ir tada galės pasirinkti tik tikrus specialistus, o ne apsimetėlius, kurie prisilogina į savo Google ir rodo klientui, kad jų puslapis pirmoj vietoj užsidėjęs +1, kuris automatiškai užkelia į pradžią… Verslininkai turi suprasti esminius principus – „KAS yra SEO“, bet konkrečiu atveju „KAIP daryti SEO“ galės pasakyti tik profesionalai.

Tinklaraščio SEO: nuorodų katalogai

seo Tinklaraščius Google myli. Ne vien dėl to, kad juose yra unikalus turinys, bet ir dėl labai elementarių ir paprastų funkcijų, aiškios nuorodų struktūros, lengvai atnaujinamo ir generuojamo „medžio“ (sitemap). Lietuvoje tinklaraščiai Google taip pat yra mylimi, nes, palyginus su kitais lietuviškais puslapiais, jie yra labai tvarkingi SEO srityje.

Nepaisant Google meilės, būtina rūpintis randamumu nuolatos, todėl ir nusprendžiau duoti keletą patarimų tinklaraščių autoriams ir tvarkytojams, ką reiktų daryti, kad jų tinklaraščiai gautų kuo didesnius lankytojų srautus.

Tinklaraščiui, kaip ir kiekvienam puslapiui reikia turėti nuorodų, kurios į jį veda. Vienas būdas gauti nuorodų yra susitarti su panašių tinklaraščių autoriais. Apie tai norėčiau rašyti vėliau. Kitas būdas – įdėti tinklaraščio nuorodą į lietuviškus nuorodų katalogus. Jų nėra labai daug, tačiau dėl 20 nuorodų galima sugaišti 2-3 valandėles laiko.

Pirmiausiai reiktų pasirašyti Tinklaraščio pavadinimą, pagrindinius raktažodžius ir 2 aprašymų variantus – vienas ilgesnis (2-3 sakinukai), kitas trumpesnis (1 sakinukas). Venkite tinklaraštį vadinti „Mano blogas“ arba „Jono tinklaraštis“. Tai gana bendriniai raktiniai žodžiai, jų mažai kas ieško. Bandykite 3 žodžiais nusakyti tinklaraščio temas, pavyzdžiui „Maisto gaminimo blogas“, „Interneto metamorfozės“, „Kvailysčių ir juokų blogas“ ir panašiai. Jei tinklaraštis yra asmeninis, galite pavartoti savo tikrąjį vardą ir pavardę (arba nicką, jei esate žinomas tam tikrose internetinėse bendruomenėse). Tokiu būdu tie žmonės, kurie ieškos jūsų, ras tinklaraštį. Vien tik vardas nėra išeitis, nes blogus rašo 150 jonų, 78 martynai ir 175 ingos.

Aprašyme taip pat paminėkite žodžius iš tinklaraščio pavadinimo ir pagrindinius raktažodžius. Stenkitės sakinį sudaryti taip, kad pagrindiniai raktažodžiai būtų vardininku, pavyzdžiui „Internetas“, Maistas“, Knygos“, nes tokie raktažodžiai kaip „internetu“, „maistą“, „knygas“ yra daug retesni. Žmonės paprastai ieško vardininku. Kartais dar kilmininku, bet tik junginyje su vardininku, pavyzdžiui „Interneto svetainė“, „maisto gamyba“, „knygų rekomendacijos“. Aprašyme galite ir specialiai įvelti gramatinių klaidų su tais raktažodžiais, kuriuose yra lietuviškos raidės. Lietuviai dar neįprato ieškoti rašydami taisyklingai. Didelė dauguma internautų vis dar naudoja „sveplaja kalba“.

Aprašymai turėtų būti trumpas ir ilgas, nes kartais yra nustatoma simbolių kiekio riba. Pavyzdžiui aprašymas turi būti ne ilgesnis nei 250 simbolių. Jei jau pasirašėme apie savo tinklaraštį, pamąstėme, kokie yra raktažodžiai, galime pradėti ieškoti lietuviškų nuorodų katalogų. Nevardinsiu čia jų visų, paminėsiu tik keletą, nes visą veikiančių ir nveikiančių direktorijų sąrašą esu pateikęs kitame savo tinklaraštyje.

Pirmiausiai savo tinklaraštį reikia pasiūlytį į patį didžiausią ir respektabiliausią pasaulyje kataloga DMOZ.org, o tiksliau, į lietuviškų asmeninių svetainių kategoriją. Šios kategorijos moderatorius per kelias dienas patvirtina (arba atmeta) pasiūlytą nuorodą.

Kitas žingsnis – specializuota lietuviška tinklaraščių direktorija Blogis.lt. Ten dedami tik tinklaraščiai, surūšiuoti pagal temas.

Trečia vieta, kurioje nebūti yra neatleistina – seniausias ir vienas pirmųjų lietuviškų nuorodų katalogų online.lt. Jis iki šiol yra aktyviai prižiūrimas vieno iš lietuviško interneto „tėvų“ Vlado Palubinsko. Nedidelė problemėlė yra ta, kad Vladas pats nusprendžia, kaip jūsų tinklaraštį pavadinti ir kurioje vietoje ar keliose jį patalpinti. Jis taip pat supranta apie SEO, tad kai kurios reklaminio pobūdžio svetainės gali greitai susilaukti „nofollow“ nuorodos.

Jeigu jūsų tinklaraštis turi unikalų dizainą, o ne vieną iš 1000 nemokamų temų, ir savo domeną, o ne talpinamas vienoje iš nemokamų blogofermų, galite nesunkiai patekti į lietuviškų svetainių vertinimo katalogą BestWeb.lt. Ten renkasi žmonės, kurie nebijo pakritikuoti tinklaraščio dizaino, programavimo ir t.t. Kuo didesnė diskusija, tuo didesnis lankomumas. Tiesa, ten užtrunka šiek tiek laiko patekti.

Panašus katalogas yra WebOaze.lt, kuris taip pat priima tik originalius tinklaraščius su savo domenais.

Viena didžiausių lietuviškų paieškos sistemų yra Surask.lt, todėl ten taip pat reikėtų pasiūlyti savo nuorodą pirmiausia.

Čia rasite straipsnį, kuriame išvardintos beveik visos lietuviškos nuorodų direktorijos.

Dažniausiai nuorodos patalpinamos per kelias dienas. Reali naudi gali pasimatyti tik po kelių mėnesių, kadangi tas nuorodas turi aptikti Google robotai, įvertinti ir pripažinti, kaip vedančias į jūsų tinklaraštį (backlinks). Taigi, tikėtis labai greitos naudos čia nereikėtų, nes galite skaudžiai nusivilti. Greita nauda yra gauti nuorodas aukštesnio PR tinklaraščiuose, turinčiuose daug unikalių atgalinių nuorodų. Tokie tinklaraščiai yra Nezinau.lt, Racas.lt ir kiti populiariausieji.

Lietuviški katalogai nėra labai išvystyti, juose nereikalaujama įdėti atgalinių nuorodų, tad per 2-3 valandas galima savo nuorodas patalpinti apie 20 direktorijų. Toliau beliks tik stebėti, ar jos patvirtintos, ar dar ne.

Tai pirmas svarbus darbas sukūrus ir pradėjus rimtai rašyti tinklaraštį. Po jo eina kiti su SEO susiję darbai, bet apie juos parašysiu kitą kartą.