Ar įmanoma uždirbti iš įmonės tinklaraščio

įmonių tinklaraščiaiSveiki,

čia tas pats Marius, blogeris, kuris tvirtino, kad iš blogų rašymo galima uždirbti. Praėjo ne vieneri metai nuo tų pasisakymų. Litus pakeitė eurai, viskas pabrango ir štai 2018 metais vėl iškilo tas klausimas – ar galima iš blogų užsidirbti? Tik šį klausimą užduoda jau nebe paskutinių klasių moksleiviai, studentai ar jauni specialistai, o įmonių vadovai, turintys beveik neveikiantį savo interneto puslapį.

Įmonių tinklaraščiai taip pat gali generuoti pajamas!

Ir tai realu. Net jei savo įmonės tinklaraštyje rašėte prieš metus ar seniau. Kaip? Paaiškinsime kituose įrašuose.

Šiame tinklaraštyje panaudoti mano seni tinklarasciai.blogspot.lt įrašai. Kai kurie jų jau prarado aktualumą, o kai nurie – vis dar aktualūs.

Trumpai pasakysime tik tiek – jei jums kažkas sumokėtų 10-20 eurų, kad jūsų įmonės tinklaraštyje atsirastų originalus ir įdomus straipsnis, ar ryžtumėtės priimti tokį pasiūlymą. jei per mėnesį atsirastų 2-3 tokie straipsniai? Tai jau 20-60 eurų per mėnesį arba 240-720 eurų per metus. Jūsų apleistas įmonės tinklaraštis galėtų uždirbti tokią sumą tiesiai į jūsų verslo sąskaitą. Tai ne utopija, nes kai kurių įmonių tinklaraščiai galėtų sulaukti ir daugiau straipsnių, tad gautas pajamas galima investuoti į naujo turinio kūrimą arba tiesiog panaudoti IT ūkio išlaikymui. Juk kainuoja internetinio puslapio atnaujinimai, hostingas, domeno pratęsimas kiekvienais metais. Tai visai nebloga paspirtis, ar ne?

Tai įmanoma, jei užmegztumėte kontaktus su viena ar keliomis turinio rinkodaros agentūromis, kurios nuolatos ieško kompetentingų leidinių, kur būtų galima publikuoti jų klientų užsakytus straipsnius.

Jau girdime šūksnius “Reklamos mūsų puslapyje nebus!” Palaukite, nereikia karščiuotis. Juk tai verslas. Niekas nesako, kad reikia reklamuoti konkurentus. Reklama gali būti ir partnerių ar ne visiškai susijusių įmonių, kurių veikla tam tikrai atvejais susikerta su jūsiške. Pavyzdžiui, jei esate buhalterinių paslaugų įmonė, tai gal nežiūrėsite skeptiškai į vartojimo kreditų reklamą? Juk patys tokių paslaugų neteikiate…

Įmonių blogai

Na štai, prasidėjo… Pamenate, kai rašiau, kad Google pareikalaus kokybiško turinio, o įmonės blogas bus vienintelė pigi alternatyva skleisti turinį per savo puslapį? Dabar tai pradėjo veikti ir Lietuvoje.

Atsiprašau, kad tiek ilgai nerašiau apie tinklaraščius. Priežasčių rimtų nebuvo, bet ir nieko naujo taip pat. Dabar gal pradėsiu kiek daugiau, nes rinkoje vyksta šioks toks sujudimas, apie kurį noriu papasakoti.

Niekam ne paslaptis, kad jau ketvirtus metus dirbu su tekstais interneto puslapiams ir rašytojų agentūra Rasytojas.lt. Per tą laiką įgavau šiek tiek patirties ir šiek tiek platesnį rinkos matymą. Pastarieji mėnesiai buvo gana įdomūs SEO rinkoje, nes pasklido nauja SEO mada – turinys savuose puslapiuose. Google pasakė – mums tų jūsų atgalinių nuorodų mažiausiai reikia – ir taip jus sugebam surasti, tačiau dabar mums įdomu, ką savo puslapiuose rašote: ar tai naudinga lankytojui, ar įdomu klientams?.. Kitaip tariant, Google susidomėjo turiniu kur kas labiau, nei nuorodomis ar socialiniais tinklais.

Iš kur to turinio dabar gauti? Samdyti RsV agentūrą, kad prikurtų pranešimų spaudai ir šalies žiniasklaidoje pradėtų atsirasti straipsnių apie įmonių veiklą. STOP. Tokia informacija brangiai kainuoja; tokia informacija nėra koreguojama su laiku, jei atsiranda poreikis; tokia informacija per greitai nuslenka į archyvus, iš kurių nė velnias neiškrapštys jų į dienos šviesą. Kitas variantas – kurti turinio strategiją patiems. Iš neturėjimo laiko ir noro tampytis su ta informacija, tokia turinio strategija baigsis vos vienu straipsniu, su kuriuo nežinosite, ką daryti. Įmonės blogas – kitas reikalas. Bet irgi neidealu. Teko matyti ir įmonės blogų, kurių paskutiniai įrašai yra 2012 metais. Ta pati situacija, kaip ir su įmonės naujienomis – niekas nenori jais užsiimti ir niekam tai neįdomu. Ne tik vasaros metu. Ištisus metus. Argumentai paprasti: “niekas mūsų neskaito”. O ką padarėte, kad skaitytų? Gal naujienlaiškį nusiuntėte, ar Facebooko profilyje pasidalinote? Ne, nebuvo laiko…

Susiduriame su rimta problema. Turinį Google pildyti kaip ir verčia, bet daryti tai tik dėl Google nelabai apsimoka, nes SEO rinka Lietuvoje šiuo metu perpildyta 20 litų vertės straipsniais su patalpinimu kataloguose. Gyva bėda tie “seošnikai”! 🙂 Vis niekaip nesupranta, kad kokybiškas turinys Google patinka, o tas už 20 Lt gali greitai būti nebevertingas. Ką daryti?

Įmonės blogai yra tam tikras išsigelbėjimas nuo visų bėdų. Reikia tik atrasti, kas rašo ir apie ką rašo. Taip pat reikia suprasti, kad įmonės blogas nebūtinai turi būti reklaminis straipsnių katalogas internete.

Kiek tai kainuoja? Nedaug. Jei įmonės tinklaraštis rašomas 1-3 įrašų per mėnesį dažnumu, kaina gali svyruoti nuo 100 iki 300 litų per mėnesį arba dar mažiau, nelygu, kaip su rašytojais susitarsi. Daugiau pinigų išleidžiama AdWords reklamai, kurios poveikis baigiasi su paskutiniu paspaudimu.

Žinote, turiu baisiai keistą idėją. Surašyti visus verslo tinklaraščius ir pasisiūlyti parašyti “svečio įrašus”. Tik, kad juos rašytų ne šiaip samdyti rašytojai, bet vienas verslas kitam. Ar galėtų, pavyzdžiui, GeriLesiai.lt tinklaraščio rašytojai parašyti kažką apie el. komerciją ir lešių prekybą internetu į PCzona.lt tinklaraštį, kuris nepelnytai apleistas, nors IT temų yra milijonas +1? O gal SEOreklama.lt tinklaraštis turi kžką pasidalinti su AkiuKlinika.lt tinklaraščiu? Aišku, ne apie akis ir jų gydymą… O juk jie dirba su tais pačiais rašytojais. 😉

Pirmasis blogerio atlyginimas

Visada pirmąją algą uždirbti yra labai malonus jausmas. Tai reiškia ne tik pinigus, bet ir pasitikėjimą, vertę ir galimybę, kad alga bus ne paskutinė.

blogas-pinigaiBlogeriai, pasveikinkite mane – užsidirbau kelis šimtus litų per mėnesį iš blogo rašymo Lietuvoje. Ne paslaptis už kokį. Tai el. parduotuvės SmagiosDovanos tinklaraštis – blogas.smagiosdovanos.lt.

Šį tinklaraštį pradėjau rašyti spalio pabaigoje. Dabar jis jau puikiai randamas paieškose, nors per tą mėnesį dar labai į SEO reikalus nelindau. Kai įlįsiu, tai bus randamas pirmose pozicijose garantuotai Šypsena . Tai tinklaraštis apie smagių dovanų idėjas įvairiems gyvenimo atvejams. Pačios dovanos yra dovanojamos tiems žmonėms, kurie supranta humorą, tad ir tinklaraštį stengiuosi rašyti su savotišku humoru.
Sugalvojau tam tikrus dovanų gavėjų tipažus, pagal kuriuos bandau patarti, ką dovanoti vienokio ar kitokio charakterio žmonėms. Taip pat patariu, ką dovanoti artimiesiems. Kartais aprašau, kaip naudotis tam tikromis dovanomis iš el. parduotuvės. Temų yra daug ir įdomių, tad artimiausiu metu nežadu pritrūkti įkvėpimo. Bus tekstų, bus skaitytojų, bus ir pinigėlių… Rašau nuo savęs, nes manau, kad esu pakankamai kompetentingas ir išradingas rinkdamasis dovanas Šypsena prisimerkus.

Ši naujiena turi būti atsakymas visiems skeptikams, kurie teigia, kad iš blogo  Lietuvoje neuždirbsi. Tokių yra labai daug, įskaitant ir pačius populiariausius Lietuvos blogerius. Jei jie tokie populiarūs, tai kodėl neuždirba? Vien jų vardo paminėjimas jau garantuoja 1000 lankytojų į bet kurį jų pirstelėjimą raštu…

Lietuvoje labai daug įmonių susiduria su problema – kas gali parašyti jų puslapiui tam tikrus tekstus, juos atitinkamai paplatinti, padėti su Facebooku, Twitteriu ir t.t. Aišku, galima už tūkstančius samdyti RsV agentūrą, kurie prigalvos velniai žino ko, tačiau galima ir paprasčiau viską padaryti. Tereikia tik susirasti tinklaraščio rašytoją ir atiduoti rašymo darbus jam. Aišku, techninius tekstus pasilikti sau, nes blogeris – prasčiau už žurnalistą – gali rašyti tik tai, ką supranta. Tai ne tas pats, kas samdyti blogerį ar kelis vienetiniam TEIGIAMAM įrašui apie įmonę, nes tai diskredituoja nepriklausomo blogerio vardą.

Lietuvoje yra ne vienas blogeris, turintis kelių metų įdirbį ir ištikimų skaitytojų ratą, kuriuo galėtų pasinaudoti, jei būtų sugalvota kokia skatinimo sistema, dėl kurios jis dar ir pasistengtų, kad jo raštai būtų skaitomi (mano atveju tokia motyvacinė sistema yra nuolaida nuo pardavinėjamų SmagiosDovanos.lt dovanų – jų reikia nedaug, bet kai reikia prieš Kalėdas apsiprekinti – tikrai susitaupo…).

Ranka ranką plauną ir visi turi naudos – įmonės vardas garsinamas tarp technologiškai išprususių žmonių, o blogeris gauna atlyginimą. Kalba eina tik apie blogų rašymą, nes jei įlįstumėte į SEO tekstų rašymo rinką, tai laisvai galite mesti savo nuolatinius darbus ir artimiausius keletą metų užsiimti tik SEO tekstais. Šioje srityje dirvonai ne tik kad nesuarti, bet dar ir miškas neiškirstas, kelmai neišrauti, akmenys neišrankioti – iki dirvono dar toli… Yra dar ir copyraiteriai, kurie kuria reklaminius tekstus. Juos samdo reklamos ir renginių organizavimo agentūros, o tie žmonės, daro tikrai nemažus pinigėlius. Bet kuriuo atveju Lietuvoje tekstų rašytojams krizės nėra ir nebus artimiausius keletą metų, tereikia tik pradėti, pasiskelbti, pasipasakoti, ką mokate ir esate padarę

Dabar gruodis. Tikrai žinau, kad sausio pradžioje užsidirbsiu antra algą. Ja tikrai nesigirsiu, nes jau dabar SAU įrodžiau, kad UŽDIRBTI iš blogo rašymo Lietuvoje TIKRAI GALIMA ir nemažus pinigus. Kokių dar įrodymų reikės blogerių bendruomenei? Jei eilinį kartą užsiversite nihilizmo ir pesimizmo kiaute, reiškia nenoriu turėti su jumis bendrų reikalų Šypsena… Gal geriau savo jėgas mesiu įrodinėdamas verslininkams, kad mūsų, tinklaraštininkų, paslaugų reikia, jos yra pakankamai geros bei kokybiškos, ir už jas reikia susimokėti…

P.S. Fiziškai pinigų dar negavau, nes reikia apsiforminti, kad viskas būtų legalu.

Pradedu bendradarbiavimą su SEOoptimizacija.lt

Pradedu rašyti tinklaraščius “į svečius” dar viename rimtame bloge – SEOoptimizacija.lt.

Rašysiu apie tuos SEO dalykus, kuriuos išmanau daugiausiai (negaliu sakyti, kad geriausiai, nes yra, kas išmano ir geriau) – socialinius tinklus, web 2.0 resursus, įvairius interneto įrankius, prieinamus kiekvienam besidominčiam SEO.

Tikiuosi, kad mano įrašai bus naudingi visiems tinklaraščių autoriams ir įmonių tinklapių administratoriams, kurie savo jėgomis bando daryti bent pagrindinius SEO veiksmus savo svetainėse.

Pasirodė pirmas straipsnis:

Tinklapių katalogai (direktorijos) – straipsnis analizuojantis 20 lietuviškų tinklapių katalogų ir pateikiantis keletą svarbių katalogų požymių, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį – katalogų nuorodos, kategorijų gylis, nofollow nuorodos ir t.t.

Rašau kitiems tinklaraščiams toliau…

os pasigyriau, kad parašiau svečio įrašą Webpadange.lt blogui, iš karto gavau ITnews.lt kūrėjų kvietimą bendradarbiauti. Ką gi, rodosi mano samdomo blogerio karjera prasideda 😉 Dar tariuosi su kitu tinklaraščiu dėl bendradarbiavimo, bet apie tai – artimiausioje ateityje…

ITnews.lt – naujas projektas, kuriam reikalingas turinys. Nelabai suprantu, kodėl Lietuvos blogeriai nenoriai bendradarbiauja su tokiais projektais. Juk vieną dieną jų straipsniai gali būti labai reikalingi ir reikšmingi ne vien tik susirenkant lankytojus į savo tinklaraščius ar didinant svorį tarp Google paieškos rezultatų, bet ir ieškantis normalaus ir gerai apmokamo darbo. Nebūtina baigti žurnalistikos, kad dirbtum žurnalistu, tačiau mokėti rašyti – privaloma…

Taigi, mano straipsniai. Rašau juos apie socialinius tinklus lietuvoje ir pasaulyje. Čia pateikiu jų visų sąrašiuką:

Prisijunk į MySpace su savo Facebook duomenimis

One.lt tapo tikru socialiniu tinklu

Popiežius Benediktas XVI liepė kunigams “bloginti”

Paleistas lietuviška Google Analytics

Google perka Aardvark

Puma išleidžia savo telefoną PumaPhone  

Visos naujienos vienoje vietoje

Pirmasis “svečio” įrašas kitame tinklaraštyje

Užsienyje yra labai populiaru rašyti įrašus kitiems tinklaraščiams. Lietuvoje tai dar nėra plačiai paplitę, nes lietuviai tinklaraštininkai yra pakvaišę dėl savo turinio, kurį vis kažkas ketina vogti…

Pernai paskelbiau įrašą, kad rašau kitiems blogams. Tarpšventyje atsiliepė toks Edvinas Stonikas, webpadange.lt savininkas ir rašytojas.  Davė visišką laisvę, tad nusprendžiau parašyti apie tai, ko nerašau savo lietuviškuose tinklaraščiuose – MINI bloginimą.

Taigi, pirmas mano “svečio” įrašas:  MINI-tinklaraščiai – tarp čiulbėjimo ir tinklarašymo

Tikiuosi, tokių įrašų bus daugiau ir kituos tinklaraščiuose. Jei domina, rašau web 2.0, socialinių tinklų, bendrine pokerio tematika. Už tai tenoriu tik poros sakinukų įrašo apačioje 😉