Kaip turinio strategija padės Lietuvos blogosferai

Viskas prasidėjo nuo naujausių Google paieškos atnaujinimų ir pasikeitusių reikalavimų, vienas kurių yra kokybiškas ir skaitytojui naudingas turinys. Nuorodos iš tokio turinio vertinamos, o iš beverčių puslapių – ne. Tada iš karto buvo prisimintas tam tikras rinkodaros būdas – turinio rinkodara.

Turinio rinkodara yra interneto rinkodaros dalis, kuri rūpinasi, kad turinys, kuriame būtų minimas prekės ženklas, būtų naudingas ir skatintų pardavimus. Kad būtų lengviau kontroliuoti rinkodaros veiksmus, tokį turinį buvo pavesta inicijuoti pačioms įmonėms, o ne laukti žiniasklaidos malonės. Tuo užsiėmė ryšių su visuomene agentūros. Jų darbas – kurti turinį yra brangus, tačiau efektyvus. Straipsniai VZ.lt ar Delfi.lt bei nišiniuose portaluose duoda žinomumą, tačiau jų populiarinimu RsV agentūros nelabai užsiima. Čia ir kilo poreikis sukurti turinio strategiją, kuri numatytų ne tik išleidžiamo turinio principus ir tematiką, bet ir jo populiarinimo poreikį. To iš karto ėmėsi dviejų pakraipų rinkodaros paslaugų teikėjai – SEO paslaugas teikiančios įmonės ir konsultantai ir socialinių tinklų rinkodaros specialistai.

Turinio strategija atrodo gana paprastai. Įmonė nusprendžia, kurias paslaugas, ar produktus stengsis populiarinti labiau per turinį ir kaip tai darys. Taip pat nustato turinio formatus, jų išleidimo į viešumą periodiškumą ir populiarinimo būdus. Pavyzdžiui, nekilnojamojo turto agentūra nusprendžia populiarinti savo paslaugas. Ji gali pasirinkti dvi turinio strategijas – turinį pristato ekspertas, įmonės vadovas arba brokeris, kuris yra charizmatiškas, nevynioja žodžių į vatą, skelbia sako kontaktinius duomenis, nemokamai konsultuoja ne tik žiniasklaidą, bet ir žmones. Taip visas turinys eina per vieną žmogų, savo srities ekspertą. Kita strategija yra tam tikra įmonės informacija, pavyzdžiui, kas mėnesį pateikiama nekilnojamojo turto rinkos apžvalga, atsakomi skaitytojų klausimai, gali būti net daromas pristatomasis video, įvairūs grafikai, padedantys suprasti tam tikrą statistinę informaciją (infografika) ir t.t. Tai jau yra turinio strategija.

Galima nesunkiai apibrėžti, kokia informacija bus ruošiama. Ši piramidė aiškiai parodo, į ką reiktų atkreipti dėmesį rengiant turinį ir kaip dažnai tai reiktų padaryti. Šaltinis – SocialMediaExplorer.com.

Kai įmonė nusprendžia strategiją apsirašyti ir suplanuoti, kyla iš karto 2 klausimai:

1. Kas tą turinį ruoš? Kiek kainuos turinio paruošimas?

2. Kur turinys bus talpinamas ir kaip populiarinamas?

Į juos turi atsakyti už rinkodarą atsakingi žmonės. Turinio ruošimas ir publikavimas yra ne jų darbas, tad atsiduriama kryžkelėje – samdyti 3 rūšių profesionalus, ar daryti patiems. Abu variantai yra priimtini priklausomai nuo turinio mastų. Kuo jo daugiau, tuo daugiau profesionalumo ir patirties reikia siekiant tą turinį suvaldyti. Jei viskas daroma minimaliomis priemonėmis, galima ir patiems, tačiau reikės investuoti laiko ir pastangų į žinias apie turinio strategijas.

Grįžkime prie pagrindinės temos – turinio strategija padės Lietuvos blogosferai.

Taip jau nutiko, kad Lietuvos blogai ir blogeriai yra išsikvėpę. IT sritis nušviečiama puikiai, maisto gaminimas – gerai, šeimos reikalai – patenkinamai, o visa kita – skurdžiai, nykiai, neįdomiai. Tai pasikeis, nes atsiranda poreikis publikuoti kokybišką ir įdomų turinį. Tiesa, jame minimi prekės ženklai, bet tai juk natūralu… Štai ir atsiranda blogeriams puiki galimybė, kuria nepasinaudoti – negalima.

Taigi, kas rašys įmonėms kokybišką turinį ir kur jį publikuos? Bloguose tam tikra tematika. Jei turite blogą apie finansus, taupymą, skolinimąsi ir pan., sveikiname, nes jūs galite pasiūlyti savo paslaugas daugybei buhalterinių paslaugų įmonių, kreditų bendrovėms, bankinių paslaugų teikėjams ir t.t. Pasiūlymas labai paprastas – parašysite savo bloge įdomią informaciją, kur šiek tiek dėmesio (labai neįkyriai) skirsite ir prekės ženklui, arba tiesiog pasiremsite kita įmonės naudinga informacija internete. Už tokį straipsnį – 100 litų (remiuosi Rasytojas.lt agentūros kainomis). Viskas labai sąžininga – įmonė gauna unikalų ir naudingą turinį, kuriame yra nuoroda į jų puslapį, taip pat gauna blogo skaitytojus, kurie skaityti šio straipsnio ateis nuolatos. Blogeriui irgi gerai, nes jis savo skaitytojams pateikė įdomios informacijos, taip pat už tai gavo finansinę naudą.

Įmonei reikės tik surasti 10 tokių blogerių ir per pusmetį inicijuoti bent 10-12 straipsnių.

Kitas bendradarbiavimo būdas – nusamdyti blogerius, kad jie rašytų specialiai sukurtam nišiniam tinklaraščiui, kurio savininkė yra viena įmonė. Taip jau dabar daro kelionių agentūros savo tinklaraščiuose pateikiančios įvairiausias kelionių idėjas ir įspūdžius. Blogeriai joms reikalingi ne tik dėl turinio, bet ir dėl žinių, kaip tą naujai sukurtą nišinį tinklaraštį išpopuliarinti minimaliomis priemonėmis.

Štai jums ir didelis verslas. Ne visi išgali už 100 000 litų (per metus) nusisamdyti ryšių su visuomene agentūrą, kuri vis tiek neatliks rinkodaros skyriaus darbo iki galo, tad teks savo įmonės žinomumu pasirūpinti ir už 5000 litų per metus (po 400 litų per mėnesį – 2-3 straipsniai + populiarinimas).

Ką reikia daryti blogeriams? Tiesiog paskelbti savo kontaktus ir užsiminti, kad yra atviri tam tikroms įrašų temų pasiūlymams. Viskas. Taip pat galima ir aktyviau pasiūlyti savo paslaugas, tačiau nereiktų persistengti…

Kiek kainuoja turinio strategija? 1 litą! Juokauju… Į šį klausimą teks atsakyti kaip visada šabloniškai – priklauso nuo kliento poreikių ir kaprizų, be to ir tikslo, kurį norima pasiekti.

DĖMESIO! Vykdoma apklausa apie turinio strategiją verslui. Nepasididžiuokite, pareikškite savo nuomonę!

Siūlau nebevadinti įmonės tinklaraščių blogais

Dirbdamas su įmonėmis pastebėjau tokią tendenciją, kad blogai vis dar suvokiami iškreiptai ir ne visada teisingai. Blogas vis dar asocijuojamas su asmenine erdve ir komentarais, tarp kurių yra ir necenzūrinių žodžių, taigi jis tampa rizika įmonės reputacijai. Kitas momentas yra tas, kad įmonės įsivaizduoja blogą kaip atskirą nuo įmonės dalyką, kuriam palaikyti reikės mesti itin dideles ir galingas pajėgas ir net finansus. Žodžiu, daugybė stereotipų ir nesusipratimų su tais įmonės blogais, kurie ir taip sunkiai skinasi kelią Lietuvoje.

Norėdamas išvengti daugybės nesusipratimų ir nereikalingų asociacijų,

Siūlau nebevartoti sąvokos „blogas“ arba „tinklaraštis“

kalbant apie įmonės puslapio dalį, kurioje periodiškai paskelbiamas įmonės požiūris į tam tikrus dalykus, akcijų pristatymai, naujienos, kolektyvo vakarėlių ir socialinės veiklos atsiliepimai ir kita suasmeninta informacija. Tai kaip tokį puslapį tada vadinti?

Rekomenduoju vadinti kitais pavadinimais, pavyzdžiui INFORMACINIS LEIDINYS, internetinis ŽURNALAS, įmonės e-ŽURNALAS ir panašiai, bet ne „blogas ar „tinklaraštis“.

Kodėl? Priežastys yra kelios:

„Blogas“ yra nesuprantamas terminas verslui, be to jis turi dviprasmišką konotaciją. „Tinklaraštis“ taip pat nesuprantamas, nes maišomas su „tinklalapiu“. „Žurnalas“ turi aiškią reikšmę, nes siejamas iš karto su savotišku ilgesniais laiko tarpais išleidžiamu/publikuojamu informaciniu-analitiniu leidiniu. Būtent tokio pobūdžio leidiniai ir yra įmonių rašomi tinklaraščiai.

Tinklaraštis/blogas yra asmeninės nuomonės išraiška ir diskusijos iniciavimas. Pagrindinis tikslas yra prenumeratoriai ir draugai, kurie skaito asmeninį tinklaraštį ir gali pareikšti savo nuomonę, pataisyti, jei nuomonė klaidinga ir t.t. Įmonės leidinys yra įmonės prekinio ženklo reklamavimas, pardavimų skatinimas arba bent jau lankytojų atfiltravimas, taip pat nuomonės formavimas. Diskusija čia yra griežtai moderuojama, o dažniausiai iš viso netoleruojama dėl laiko stokos. Skirtingi tikslai nusako ir skirtingą pavadinimą. Įmonės žurnalo tikslas yra kitoks, nei asmeninio tinklaraščio.

Tinklaraščiai yra asmeniniai puslapiai, kuriuose dėstoma ASMENINĖ nuomonė. Įmonės leidiniai yra dažniausiai anoniminiai – skaitytojas nemato ir nežino, kas iš tikrųjų rašė naujausią įrašą – vadybininkas Jonas, biuro administratorė Ana ar Pats direktorius (tiksliau – direktoriumi apsimetusi jo sena pažįstama…). Taip, įmonės leidinyje gali būti naudojamas suasmenintas stilius – laisvas, pirmuoju asmeniu, su žargonizmais bei dirbtinai netaisyklinga kalba, kurioje apstu svetimybių, prie kurių yra pripratę tos rinkos dalyviai. Dažniausiai įmonės žurnale jokių asmeniškumų su laiku nebelieka, o tai panašu jau į tikrą reklaminį leidinį, leidžiamą belytei auditorijai.

Periodiškumas yra taip pat labai svarbus. Tinklaraščių rašytojai žino, kad jie savo skaitytojams turėtų apsireikšti bent kartą ar du per savaitę. Įmonės leidinys gali būti pildomas kartą per mėnesį ir net dar rečiau. Tai nesukels skaitytojų minčių „šis puslapis miręs“, kaip kad pamačius 2 mėnesius neatnaujintą tinklaraštį.

Nišiniai tinklaraščiai yra ne tas pats, kas įmonių leidiniai. Nišinius tinklaraščius, turinčius keletą autorių, dažniausiai tik remia ir inicijuoja tam tikros įmonės, tačiau tai nėra įmonės pozicijos išraiška. Geriausias pavyzdys – įDebesis.lt tinklaraštis, kurį inicijavo BlueBrigde. Tinklaraštis rašo apie debesies technologijas ir sprendimus apskritai, o ne BlueBridge naujienas, technologijų aprašymus ar tik reklamuoja Microsoft Sharepointsprendimus. Priešingai, informacijos apie vieną iš tikrųjų „debesies“ sprendimų tiekėjų Lietuvoje šiame blogeyra mažai. Taigi, tai nėra įmonės tinklaraštis ar leidinys.

Tinklaraštis rašomas tam tikroje vietoje – arba nemokamoje blogų fermoje (WordPress.com, Blogspot.com,Tumblr.com arba lietuviškuose Blogas.lt ar Blogr.lt), arba perkamas atskiras domenas ir hostingas, instaliuojama turinio valdymo sistema ir tada tvarkomas tinklaraštis toliau. Įmonės leidiniui nereikia nei vieno, nei kito, nes jis ir taip turi savo interneto puslapį. Tereikia tik, kad atsirastų dar vienas meniu punktas „e-Žurnalas“ ir visi straipsniai gali būti publikuojami ten. Tai papildomai gali ir nieko nekainuoti. Verslininkai dažnai sako – „neturiu laiko aš tam blogui, vos su puslapiu susitvarkau…“ Įmonės leidinys – puslapio dalis, tad papildomai daug laiko jis „nesuvalgys“, nes tai NĖRA atskiras puslapis.

Argumentų galima ir daugiau surasti, kodėl blogas – blogas pavadinimas įmonės leidiniui ar žurnalui. Siūlau rašytojus ir blogerius daugiau verslui į akis miglos nebepūsti, nes neteisingas suvokimas kenkia ne tik mums,blogeriams, bet ir pačiam verslui. Ypač tada, kai Google kas ketvirtį kelia reikalavimus kokybiškam turiniui.

Įmonės leidinys arba įmonės žurnalas skamba kur kas rimčiau ir tiksliau, nei įmonės blogas ar korporatyvinis tinklaraštis.

Darbas blogeriams ir ne tik

Iš blogų uždirbu, darbo daug, o pasiūlymai vis krent ir krenta. Nebepajėgiu susitvarkyti, todėl noriu pasidalinti su kolegomis blogeriais vienu pasiūlymu. Jei turite vieną ar keletą blogų su šiek tiek lankytojų, galite pasinaudoti neblogu pasiūlymu – gauti atlygį už užsiregistravusius žmones.

Yra toks puslapis Greitukas.lt. Tai pažinčių svetainė, kuri yra gana specializuota. Čia nelabai toleruojami ilgi susirašinėjimai tarp žmonių. Čia esmė yra iš karto kviesti į pasimatymą. Yra ir mokamų paslaugų, todėl puslapio kūrėjai šiek tiek užsidirba. Prisiklausę apie affiliate programas, jie nusprendė pabandyti taip pritraukti žmonių.

 

50 centų atiteks už kiekvieną užsiregistravusį žmogų, atėjusį per specialią nuorodą, kuri seka, kad iš to pačio kompiuterio, IP nebūtų registruojami netikri vartotojai. Registracija įvyksta tada, kai žmogus patvirtina savo el. pašto adresą ir įdeda savo nuotrauką.

Kaip gali užsidirbti blogeriai ir puslapių savininkai? Paprastai – paruošia vieną ar keletą blogo straipsnių tema apie pasimatymus, bendravimą internetu, gal net vestuves susipažinus per internetą ir t.t., o straipsnyje įdeda nuorodą, kurią atsiųs Greitukas.lt administratorius Paulius (kreiptis į Paulių meilu DarbasPaulius@gmail.com arba Skype: naubertux).

Taigi, viskas gana paprasta – tik vienas vienintelis straipsnis su specialia nuoroda ir paplatinus jį po socialinius tinklus galima sulaukti paspaudimų ir registracijų. 20 draugų užsiregistruoja – 10 Litų į kišenę; 50 draugų – 25 litai; 100 draugų ir nepažįstamų žmonių – 50 litų ir t.t. Dėl atsiskaitymo formos – susitarsite su Pauliumi asmeniškai.

Pinigai nėra dideli, tačiau savo blogo domeno mokesčiui per kelis mėnesius, manau, tikrai užsidirbsite.

Esu aprašęs ir kitus būdus užsidirbti iš blogų, bet turbūt didžoji dauguma blogerių gana skeptiškai į juos žiūri. Geriau jau daryti kažką, nei dejuoti, kad iš blogo uždirbti negalima…

Lietuviški SEO blogai

 

Dažnai rašau SEO straipsnius klientams, kurie nelabai supranta, kas tas SEO yra ir su kuo valgomas. Kantriai stengiuosi paaiškinti, bet kartais tai suvalgo nemažai mano laiko. Reikės persikvalifikuoti į SEO konsultantus ir už valandą konsultacijos paprašyti 100 litų. Juokauju, taip nedarysiu, tačiau ir bandysiu negaišti laiko. Užuot aiškinęs, kas ir kaip klientui, noriu jam duoti pasiskaityti apie SEO lietuviškai. Tik kur apie tai rašoma, jam tektų pasiieškoti.

Čia surinkau visus rastus SEO tematika rašančius aktyvius ir neaktyvius blogus (neaktyviuose kartais pasitaiko neblogų straipsnių). Blogai išrikiuoti atsitiktine tvarka, tai ne reitingavimas, ar koks TOP17.

SEOblogas.lt 
SEO-blogas.lt
SEM.lt blogas
SEOoptimizacija.lt
dip.lt blogas (ne visi straipsniai apie SEO)
SEOaudit.lt blogas
netikSEO.lt blogas
Ebiza.lt blogas (NFQ rašomas bendrinis blogas, bet yra atskira kategorija SEO reikalams)
SeoSmegenis.lt
Potissimus blogas
SEO-paslaugos.eu

Jei ką praleidau, parašykit į komentarus – papildysiu.

Bendras vaizdas – gana nykus, nes blogus apie SEO rašo maža dalis Lietuvos SEO paslaugų tiekėjų. Pavieniai SEO konsultantai irgi nesireiškia dažnai – kartais pasirodo pavieniai straipsniai “apie viską” tipo tinklaraščiuose. Nors klasikinis reputacijos užsidirbimo pavyzdys yra kokybiškas patarimų tipo turinys internete.

Nelabai suprantu, kodėl SEO įmonės visiškai nenori investuoti į rinką, nes SEO į Lietuvą vis dar neatėjo pilnai. Ši rinka dar yra vystymosi stadijoje, kaip ir SEO tekstų rašymas.

Čia nepaminėti SEO entuziastų blogai ir straipsniai, kurie išeina nereguliariai, taip pat yra rašomi dažniausiai apie savus projektus. Beje, tokius straipsnius ir pats rašau Host1Plus.lt bloge.

Klientams trūksta informacijos, trūksta naujienų, trūksta aiškumo apie tas pozicijas Google, backlinkus, PR2>PR4, Panda ir kitus updeitus, long tail keywordus, nuorodų pirkimo blogį, sandbox, apskritai apie linkbuildinimą. Iš kur jie gaus tos informacijos? Tik iš lietuviškų blogų apie SEO.

O gal klientų šviesti nereikia ir toliau juos laikyti durniaus vietoj? Gal kam ir daro įspūdį pardavėjai, kurie šneka visokiais užsienietiškais terminais, kurių tu negali suprasti ir patikrinti, bet mano manymu Lietuvos įmonių vadovai turi žinoti, kas yra kas, ir tada galės pasirinkti tik tikrus specialistus, o ne apsimetėlius, kurie prisilogina į savo Google ir rodo klientui, kad jų puslapis pirmoj vietoj užsidėjęs +1, kuris automatiškai užkelia į pradžią… Verslininkai turi suprasti esminius principus – „KAS yra SEO“, bet konkrečiu atveju „KAIP daryti SEO“ galės pasakyti tik profesionalai.

Nuotykių Parkai ir TonyResort – nauji mano tinklaraščiai

Įpusėjus vasarai daugiau rašau apie vasarą ir aktyvų poilsį. Taip, tai sezoninis užsiėmimas, kuris truks vėliausiai iki spalio, tačiau vėl gali atsinaujinti kitais metais. 2 nauji tinklaraščiai apie aktyvų poilsį. Ar rizikuoju išsisemti ir baigti jų net neįpusėjęs? Tikrai ne.

Pristatau savo naują korporatyvinį tinklaraštį TonyResort Blog. Tai mano naujas darbas, todėl pats užsiimu įmonės tinklaraščiu. Kas jame tokio? Tai bandymas parodyti tam tikrus TonyResort parko Anupriškėse kampelius su video, foto ir paprasto stiliaus pagalba. Paprastai viskas dedama į skyrelį “Naujienos”, tačiau dažnai dėl nesvarbumo faktoriaus, smulkios naujienos ten nepatenka. Blogas yra puiki vieta paskelbti tokias naujienas. Išsisėmimu čia tikrai negresia, nes šiuo metu dirbama prie daugybės naujų paslaugų. Vienos jų aktualesnės vasarą, kitos – žiemą, todėl darbo visada bus.

Nuotykių parkai Lietuvoje yra kitas mano tinklaraštis, kuriuo siekiu pažinti visus 11 nuotykių parkų. Lipynės – puikus laisvalaikio praleidimo būdas. Nereikia eiti į jokius sporto klubus – tiesiog lipi į medį ir bandai savo jėgas. Dirba tikrai visi raumenys, net liežuvio, kai rėkdamas skrieji kokiu lynu 100 metrų. Tai man pačiam didelis nuotykis išbandyti visus nuotykių parkus. Iš karto noriu pasakyti, kad TonyResort man už šią veiklą nemoka, parkus išbandau už savo pinigus ir džiaugiuosi, kad dar mane kartais išleidžia ten nuvykti darbo metu. Šis tinklaraštis yra grynai sezoninis. Žiemą aš jo nerašysiu, nebent nuvyksiu į kurį nors parką išbandyti lipynių žiemą. Kitą vasarą tikiuosi, kad atsiras keli nauji lipynių parkai, kuriuos su mielu noru išbandysiu.

Taigi du nauji projektai. Prašau iš karto užsiprenumeruoti jų RSS srautus. 🙂

Kas daro blogą vertingą?

blogo-vertePastaruoju metu vėl prasidėjo aktyvi diskusija apie blogus ir jų vertę. TNS apskaičiavo, kad blogų auditorija Lietuvoje yra labai kukli – 200 000 skaitytojų per mėnesį. Interneto skaitytojų yra apie 1,5 milijono per mėnesį, tad tinklaraščiai pasiekia vos ašarėlę viso Lietuvos skaitytojų rato. Dėl to yra daroma išvada, kad blogo vertė yra mažesnė nei internetinės žiniasklaidos. Bet blogo vertė yra ne tik lankytojų srautas…

Norėčiau atkreipti dėmesį į keletą pasamprotavimų blogo vertės tema. Kad būtų galima tą vertę apginti, reiktų blogo įrašą palyginti su tradicinės internetinės žiniasklaidos priemonėmis. Pavyzdį paimsiu savo mėgstamą internetinį leidinį 15min.lt, kuris, pagal GemiusAudience duomenis, yra 3 lankomiausias tinklalapis Lietuvoje po Delfi.lt ir LRytas.lt.

Blogas 15min.lt
Tekstas bloge rašomas laisvu stiliumi, gali būti įtakojamas užsakovo. Tekstas gali būti rašomas 1-ju asmeniu, todėl bet koks produkto ar prekės pagyrimas susiejamas dažniausiai su asmenine autoriaus nuomone. Tekstai klasikiniai, 3 asmeniu, siekia būti objektyvūs, tad bet koks pagyrimas kelia įtarimą, kad dienraščiui gali būti sumokėta už tokį pernelyg teigiamą vertinimą.
Blogas paremtas autoryste. Dažnai jį skaito vien dėl autoriaus asmenybės, taigi bet kokia informacija asocijuojama su būtent to autoriaus nuomone. Dienraštis internete autorystės neakcentuoja, nes autoriai – samdyti žurnalistai su kiekviena mėnesio alga stengiantys likti tylūs ir nepastebimi, kaip pelė po šluota (leidinio politikos pasekmė). Net Įkrauk skyrelyje pateikiami pilietinės žiniasklaidos straipsniai asocijuojami su 15min.lt verslu ir verslo įtaka, o ne su pavienių žmonių skelbiama nuomone.
Blogas gali būti nišinis – rašantis tik apie tam tikrus dalykus, pavyzdžiui maistą, politiką, knygas, kultūrą, IT, mobiliasias technologijas ir t.t. Tai sukuria jam tam tikrą reputaciją tarp aprašomojsios srities žinovų ar besidominčiųjų auditorijos. Dienraštyje į vieną vietą suplaktos visos sritys, nors galima ir nueiti į tam tikros kategorijos straipsnius.
Blogas prenumeruojamas RSS srautu. Tekstai skaitomi tiesiog per naršyklę net neužsukant į tinklaraštį. Gaila, bet TNS tyrimai šiuo skaitymo metodu nesidomi ir neskaičiuoja, taigi auditorijos dydis 200 000 gali būti netikslus. Labai nedaug žmonių prenumeruoja didelio dienraščio RSS srautą dėl per daidelio naujų įrašų kiekio. Jei per dieną atsiranda daugiau nei 50 naujienų, jų prenumeratorius visų vis tiek nespėja perversti, o užsikabina tik už skambesnių antraščių.
Blogas lankomas negausiai. Didelė dalis lankytojų (po RSS prenumeratorių grupės) ateina per paieškos sistemas iš specifinių arba ilgųjų raktažodžių (long tail keywords). Dienraštis labai gausiai lankomas. Pagrindinis lankytojų šaltinis – tiesioginis srautas ir paieškos varikliai, iš kurių lankytojai ateina tik per ilguosius raktažodžius.
Specifiniai raktažodžiai gali blogo įrašą ilgam “patupdyti” pirmose Google pozicijose. Jei įrašas yra kokybiškas ir gauna keletą nuorodų, paieškos rezultatuose matomas dažnai ir gauna nuolatinį lankytojų srautą ne vieną mėnesį. Dėl straipsnių su tais pačiais raktažodžiais dažnumo, ilgiau pirmose pozicijose Google 15min naujienos neužsibūna. Po pasirodymo jos kurį laiką pabūna aukštai, tačiau yra rodomos tik tiems, kas nusistato papildomą Google paieškos nustatymą – rodyti puslapius “per 24 valandas”. Nenustačius šio parametro dažniausiai rodoma kelių mėnesių, o kartais ir metų naujienos, kurios jau yra nebeaktualios.
Blogo formatas leidžia straipsnį iliuostruoti produkto nuotraukosmis ar screenshotais, video medžiaga bet kokiu išdėstymu. Papildoma grafinė medžiaga turi savo konkrečią vietą nuotraukų galerijoje. Video dedamas dažniausiai straipsnio apačioje, tad multimedijos panaudojimas yra įspraudžiamas į bendrinius rėmus. Tiesa, multimedija laikoma kitose skyreliuose, tad lankytojai tekstą paskaito ir atėję “iš kitos pusės”…
Bloge pateikiama informacija gali turėti daug nuorodų į įvairius šaltinius, kartais net konkuruojančius tarpusavyje. Kiekviena nuoroda yra vertinga užsakovui ne tik dėl lankytojų srauto, bet ir SEO. 15min.lt nuorodos pateikiamos itin retai ir tai tik į seniau buvusias naujienas. Dažniausiai ant išorinių nuorodų dedamas “nofollow” tagas siekiant sumažinti per SEO teikiamą nuorodos vertę.
Naujausios informacijos matomumas bloge yra geresnis, nes pirmame puslapyje naujienos išlieka ilgiau. Tai yra geriau tiesiogiai atein antiems lankytojams. Dažnai tinklaraščiai publikuoja pilnus tekstus, tad norint kažką paskaityti nereikia niekur eiti į kitą puslapį. Tai iš dalies gali iškreipti statistiką, nes neaišku, kiek puslapių vienas lankytojas perskaitė atėjęs į pradžios puslapį. Informacijos matomumas yra sudėtingas, nes nuolatos atnaujinama naujais straipsniais. Pasirodžius vienam straipsniu ir patekus į matomą dalį, po valandos jis gali būti pakeistas kitu – naujesniu. Taigi matomumas yra labai trumpalaikis. Aišku, tai kompensuojama dideliu tiesioginiu lankytojų srautu.
Blogas yra nedidelės apimties puslapis, todėl jame esančios nuorodos paprasčiau susiejamos viena su kita. Tai sukuria puslapių tinklą, kuris gana greitai iškelia tinklaraštį paieškos sistemose ir suteikia didesnį PR (PageRank) Google paieškos sitemoje. Dienraštis yra didelė struktūra, tad natūralu, kad puslapiai yra dažniausiai susiejami nuorodomis automatiškai per kategorijų puslapius. Retai pateikiamos nuorodos į susijusias naujienas, tad vidinis nuorodų tinklas yra gana padrikas.
Tinklaraštyje nesunkiai galima tam tikram prekės ženklui paskirti atskira puslapį – tagą arba net kategoriją, kuri būtų matoma ir baigus rengti straipsnius apie tą prekės ženklą. Pavyzdžiui rengiant straipsnių seriją apie populiarius 3D televizorius, galima sukurti specialų tagą “3D televizoriai”, kuris bus matomas tarp kitų temų. Tokiu būdu reklama bus ilgalaikė ir nesikirs su konkurento produkto reklama. Tam tikros bendrinės kategorijos apipavidalinimas prekės ženklo tematika yra sudėtingesnis procesas, tačiau atrodo tikrai įspūdingai (pvz. komentarų forma kaip vieno planšetionio kompiuterio korpusas). Atskiros tekstų kategorijos, paskirtos tik vienam prekės ženklui, nėra. Šis reklamos būdas – gana trumpalaikis, nes toks apipavidalinimas perkamas trumpam laikui, o senuose straipsniuose neišlieka.
Kiekviename straipsnyje galima įdėti tiesioginio pirkimo nuorodą tekstinės nuorodos firmatu. Tai yra kur kas didesnis šansas, kad lankytojas paspaus nuorodą, o ne bendrinę reklaminę antraštę tekste. Be to nuorodos vietą tekste galima nesunkiai kontroliuoti (pavyzdžiui, nuoroda turėtų būti antrame paragrafe ir puslapio dešinėje pusėje – pagal puslapio elementų matomumą ir spaudžiamumą, kurį galima matyti per Google In-page Analytics įrankį). Reklama vykdoma tik reklaminių antraščių pagalba, todėl jų paspaudimo procentas yra daug mažesnis. Be to reklamos sukasi, tad vieną kartą atėjęs lankytojas jos gali ir nepamatyti.
Diskusija yra moderuojama autoriaus, todėl galima vystyti gan tendencingą diskusiją apie tam tikro prekės ženklo paslaugas ir prekes neleidžiant pasireikšti neigiamiems ar įžeidiems dalykams. Autorius gali nuspręsti kurie neigiami komentarai gali padėti vystyti tolimesnę diskusiją ar net reikalauja oficialių prekės ar paslaugos atstovų komentaro, kas daro tokį puslapį dar vertingesniu. Diskusija autoriaus ar rinkodaros skyriaus specialisto nemoderuojama, tad gaunama labai daug komentarų su įžeidimais, žeminimais ir “ne į temą”, kas daro tokią diskusiją bevertę aprašomam prekės ženklui. Maža to, komentarai gali padaryti neigiamą įtaką, jei yra nepagrįstai neigiami.
Blogo informacija automatiškai yra platinama per keletą blogų agregatorių. Taigi informaciją pamato dar daugiau žmonių, kurie gali ir neužeiti į blogo puslapį, taigi aplenkia TNS tyrimą. Nemažai blogų įrašų yra pavagiami kartu su visomis nuorodomis, tad tai prideda dar papildomų nesusekamų lankytojų. Dienraštis pats rūpinasi informacijos sklaida ir savų strapsnių niekam nedalina. Straipsnio vagystės atveju, redakcija griebiasi ir teisinių priemonių tokį pavogtą straipsnį panaikinti, reiškia apribojama galimybė straipsnį skaityti daugiau žmonių.

Neabejoju, kad galima rasti dar ne vieną aspektą, kuris blogo įrašą daro vertingesnį už analogišką straipsnį dienraštyje su 750 tūkstančių dienos lankytojų.

Šios lentelės esmė – parodyti, kad reklamos nešėjos vertė yra skaičiuojama nelabai nuosekliai, dėl ko yra iškreipiama statistika. Jei statiskita bus iškreipta – reklamos davėjai blogais ir toliau nesidomės, nors, kaip visi ir pripažįsta, tai bene pati pigiausia informacijos sklaidos bei nuomonės formavimo priemonė, nes kainuoja vos keletą litų. Duokite patestuoti vieną ar kitą produktą ar paslaugą blogeriui, už tai padovanokite firminės savo bendrovės atributikos, kurią dalinate savo partneriams ar konkurentams, ir šiek tiek “užveskite ant kelio” apie savo prekinį ženklą. Per mėnesį laiko galite gauti 20 skirtingų teigiamų straipsnių, kurie gali būti tikrai naudingesni, nei 1 užsakomasis straipsnis 15min.lt dienraštyje, kuris pasimes jau kitą dieną naujienų archyve.

Lietuvos blogerių apklausa apie laisvalaikį (PRIZAI)

Kadangi jau pradėjau tą apklausą, tai reikia ir prizus aprašyti. Apklausą galite užpildyti ir žemiau… APKLAUSOS PUSLAPIS

PRIZAI

Noriu padėkoti įmonėms, kurios padėjo šiame reikale ir įsteigė prizus:
TonyBet – 2 rinktinės fanų marškinėlius (L ir M dydžiai), kurie ypač bus reikalingi rudenį.

NFQ – keletą firminių bloknotų, kurie tinka ne tik rašymui, bet ir įvairių modelių lėktuvėlių lankstymui.

SmagiosDovanos.lt už nedūžtantį kamuoliuko formos žadintuvą, kurį galima mėtyti į sieną ir “Bullshit” mygtuką, kuriuo galima stilingai pertraukti nusišnekantį pašnekovą 🙂

Prizus dalinsiu ne rugsėjo 15 dieną, bet kas mėnesį man asmeniškai patikusiems blogeriams, atsakiusiems į anketos klausimus (jei paminėsite savo bloge apie šią anketą, šansai prizą gaiti didėja ;))

O dabar pereikime prie pačios anketos…

Apklausa jau tęsiasi 1 mėnesį, tad laikausi pažadų ir dalinu prizus. Mano subjektyvia nuomone, priziukus duosiu šiems blogeriams:
– Balandis:

– Gegužė:

    Su laimėtojais susisiekiu asmeniškai 🙂

    Pirmasis blogerio atlyginimas

    Visada pirmąją algą uždirbti yra labai malonus jausmas. Tai reiškia ne tik pinigus, bet ir pasitikėjimą, vertę ir galimybę, kad alga bus ne paskutinė.

    blogas-pinigaiBlogeriai, pasveikinkite mane – užsidirbau kelis šimtus litų per mėnesį iš blogo rašymo Lietuvoje. Ne paslaptis už kokį. Tai el. parduotuvės SmagiosDovanos tinklaraštis – blogas.smagiosdovanos.lt.

    Šį tinklaraštį pradėjau rašyti spalio pabaigoje. Dabar jis jau puikiai randamas paieškose, nors per tą mėnesį dar labai į SEO reikalus nelindau. Kai įlįsiu, tai bus randamas pirmose pozicijose garantuotai Šypsena . Tai tinklaraštis apie smagių dovanų idėjas įvairiems gyvenimo atvejams. Pačios dovanos yra dovanojamos tiems žmonėms, kurie supranta humorą, tad ir tinklaraštį stengiuosi rašyti su savotišku humoru.
    Sugalvojau tam tikrus dovanų gavėjų tipažus, pagal kuriuos bandau patarti, ką dovanoti vienokio ar kitokio charakterio žmonėms. Taip pat patariu, ką dovanoti artimiesiems. Kartais aprašau, kaip naudotis tam tikromis dovanomis iš el. parduotuvės. Temų yra daug ir įdomių, tad artimiausiu metu nežadu pritrūkti įkvėpimo. Bus tekstų, bus skaitytojų, bus ir pinigėlių… Rašau nuo savęs, nes manau, kad esu pakankamai kompetentingas ir išradingas rinkdamasis dovanas Šypsena prisimerkus.

    Ši naujiena turi būti atsakymas visiems skeptikams, kurie teigia, kad iš blogo  Lietuvoje neuždirbsi. Tokių yra labai daug, įskaitant ir pačius populiariausius Lietuvos blogerius. Jei jie tokie populiarūs, tai kodėl neuždirba? Vien jų vardo paminėjimas jau garantuoja 1000 lankytojų į bet kurį jų pirstelėjimą raštu…

    Lietuvoje labai daug įmonių susiduria su problema – kas gali parašyti jų puslapiui tam tikrus tekstus, juos atitinkamai paplatinti, padėti su Facebooku, Twitteriu ir t.t. Aišku, galima už tūkstančius samdyti RsV agentūrą, kurie prigalvos velniai žino ko, tačiau galima ir paprasčiau viską padaryti. Tereikia tik susirasti tinklaraščio rašytoją ir atiduoti rašymo darbus jam. Aišku, techninius tekstus pasilikti sau, nes blogeris – prasčiau už žurnalistą – gali rašyti tik tai, ką supranta. Tai ne tas pats, kas samdyti blogerį ar kelis vienetiniam TEIGIAMAM įrašui apie įmonę, nes tai diskredituoja nepriklausomo blogerio vardą.

    Lietuvoje yra ne vienas blogeris, turintis kelių metų įdirbį ir ištikimų skaitytojų ratą, kuriuo galėtų pasinaudoti, jei būtų sugalvota kokia skatinimo sistema, dėl kurios jis dar ir pasistengtų, kad jo raštai būtų skaitomi (mano atveju tokia motyvacinė sistema yra nuolaida nuo pardavinėjamų SmagiosDovanos.lt dovanų – jų reikia nedaug, bet kai reikia prieš Kalėdas apsiprekinti – tikrai susitaupo…).

    Ranka ranką plauną ir visi turi naudos – įmonės vardas garsinamas tarp technologiškai išprususių žmonių, o blogeris gauna atlyginimą. Kalba eina tik apie blogų rašymą, nes jei įlįstumėte į SEO tekstų rašymo rinką, tai laisvai galite mesti savo nuolatinius darbus ir artimiausius keletą metų užsiimti tik SEO tekstais. Šioje srityje dirvonai ne tik kad nesuarti, bet dar ir miškas neiškirstas, kelmai neišrauti, akmenys neišrankioti – iki dirvono dar toli… Yra dar ir copyraiteriai, kurie kuria reklaminius tekstus. Juos samdo reklamos ir renginių organizavimo agentūros, o tie žmonės, daro tikrai nemažus pinigėlius. Bet kuriuo atveju Lietuvoje tekstų rašytojams krizės nėra ir nebus artimiausius keletą metų, tereikia tik pradėti, pasiskelbti, pasipasakoti, ką mokate ir esate padarę

    Dabar gruodis. Tikrai žinau, kad sausio pradžioje užsidirbsiu antra algą. Ja tikrai nesigirsiu, nes jau dabar SAU įrodžiau, kad UŽDIRBTI iš blogo rašymo Lietuvoje TIKRAI GALIMA ir nemažus pinigus. Kokių dar įrodymų reikės blogerių bendruomenei? Jei eilinį kartą užsiversite nihilizmo ir pesimizmo kiaute, reiškia nenoriu turėti su jumis bendrų reikalų Šypsena… Gal geriau savo jėgas mesiu įrodinėdamas verslininkams, kad mūsų, tinklaraštininkų, paslaugų reikia, jos yra pakankamai geros bei kokybiškos, ir už jas reikia susimokėti…

    P.S. Fiziškai pinigų dar negavau, nes reikia apsiforminti, kad viskas būtų legalu.

    Kaip išnaudoti Lietuvos blogerius ir populiarinti savo prekės ženklą

    Nusistebėjau, kaip viena žinoma kompanija sugebėjo pajungti apie 50 Lietuvos tinklaraščių populiarinant naują produktą. Tai Sony Ericsson Lietuva savo Facebooko puslapyje nuolat skelbianti įvairias akcijas.

    Paskutinė akcija labai paprasta – pristatytas naujas Sony Ericsson Xperia X10 Mini telefonas Kaina – apie 950 Lt, tad savikaina dar 50% mažesnė. Kad būtų paprasčiau, laikykime ją 500 Lt. Telefoną galima laimėti savo tinklaraštyje paskelbus įrašą, kodėl autoriui reikia šio telefono, kuo jis geras ir t.t. Galima rašyti, sukurti video, daryti nuotraukų koliažus ar kaip kitaip originaliai savo norus išreikšti. Sony Ericsson darbuotojai išrenka vieną nugalėtoją ir įteikia jam naują telefoną.

    se-reklama

    Pasvarstykime apie prekės žinomumo didinimą. Jei 1 blogerio įrašą apie tai, kaip jis nori šio telefono pamatys apie 100 unikalių asmenų, iš viso bus 5000 žmonių. Čia tik akcijos metu, kuris trunka labai neilgai. Pasibaigus akcijai šiuos įrašus pamatys dar 50% žmonių, užklydę netyčia, per paieškas ir t.t. Taigi 5000+2500=7500 žmonių. Iš tokios masės (Lietvos mąstu) jei bent 0,1 procento (7 žmonės) nusipirks šį telefoną, o ne Nokia ar Samsung, akcija galima bus laikyti atsipirkusią pardavimų prasme. Prekinio ženklo vertė pakils nuo visų tų 7500. Kokia audotorijos kaina? 500/7500=0.067 Lt. ši kaina tikrai mažesnė nei Google Adwords ar Facebook Ads kampanijos paspaudimo kaina. Skaičiai buvo imami minimalūs, tad atsiperkamumas iš tikrųjų gali būti daug didesnis.

    Sony Ericsson Xperia X10 Mini kampanija nebuvo vien tik blogerių kūryba. Pirmiausiai SE pasistengė, kad apie šį telefoną parašytų skaitomiausi apie technologijas ir mobiliuosius rašantys tinklaraščiai – Nezinau.lt, Topzone.lt, Elektronika.lt, Radiocool.lt, Techpill.lt. Sony Ericsson Lietuva Facebooko puslapį “mėgsta” dar apie 7900 žmonių.

    Tokios reklamos išlaidos- labai minimalios:

    • Telefonas prizas
    • Telefonai pabandymui rinktiniams blogeriams
    • Facebook puslapio apipavidalinimas (dizainas, nes FBML kodą gali padaryti ir HTML pagrindus turintis darbuotojas)
    • Facebooką prižiūrinčio darbuotojo valandinės pastangos

    Sony Ericsson jau įsitikino tokių akcijų nauda, kadanti tai yra jau nebe pirmoji akcija. Seniau vykusioje akcijoje buvo dovanojami marškinėliai su FIFA simbolika už rezultatų spėjimą (totalizatorių). arba šiaip dalinama įvairi atributiką už tapimą facebooko puslapio fanu.

    Gerai pagalvojus, tokias akcijas galėtų rengti bet kuris plataus vartojimo prekių atstovas, kadangi Lietuvos blogeriai noriai dalyvauja tokiose akcijose – tai gali tapti savotišku pajamų šaltiniu. Ne paslaptis, kad nemaža dalis loterijose laimėtų daiktų iš karto yra parduodami priklausomai nuo jau turimų daiktų kokybės ir vertės. Rimtesniems blogeriams tokios firmos gali ir pamokėti, arba padovanoti kokį telefoną už keletą straipsnių metų gale. Taip tinklaraštis galėtų užsidirbti.

    P.S. Aš pats irgi sudalyvavau šioje akcijoje padarydamas net video, Kodėl man reikalingas Xperia X10 telefonas 🙂

    P.P.S. Nieko nelaimėjau, bet laimėtojo blogas tikrai įspūdingas – ištisas komiksas apie Drakoniuką.