Blogas yra nauja reklamos internete forma

Neseniai perskaičiau įdomų straipsnį, kuris man priminė vieną seną tiesą – tinklaraštis pats savaime gali būti laikomas interneto reklama ir nauja jos forma. Pasigilinkime kodėl.

Blogo įrašas yra tam tikra reklama internete.

Tradicinei interneto reklamai yra būdingas periodiškumas. Pastaruoju metu ieškoma būdų, kaip reklamuotis ne 2 savaites, o 2 metus ar net ilgiau mokant tik kartą – reklamos paleidimo momentu. Čia interneto reklamos formų yra net kelios – video klipas Youtube ir kituose vaizdo klipų socialiniuose tinkluose, PDF dokumentas įvairiuose dokumentų socialiniuose tinkluose (pavyzdžiui Sribd), statiška ir interaktyvi prezentacija prezentacijų dalinimosi puslapiuose, tokiuose kaip SlideShare, tinklalaidė (podcastas), kuria galima dalintis įvairiuose muzikos parduotuvėse, pavyzdžiui iTunes, blogo įrašas savame arba kitame skaitomame tinklaraštyje. Visos šios priemonės yra ilgaamžės, nes internete lieka visam laikui, kol vartotojas jų nepašalina, arba jie išimami pasikeitus vidaus taisyklėms (pavyzdžiui, draudžiama reklamuoti produktus naudojantis partnerystės programomis).
Blogo įrašas yra pranašiausia tokios ilgaamžiškos reklamos forma, nes jame gali būti panaudotos jos visos. Atrodytų kaip metro aukščio mėsainis, tačiau vartotojo dėmesys būtų atkreiptas 100%. Pasižiūrėkime – 300-500 žodžių blogo įrašas apie tam tikrą produktą gali būti iliustruojamas to produkto pristatomuoju vaizdo klipu, kuris talpinamas Youtube, pateikiama tam tikra naudojimosi instrukcija PDF formatu, pridedamas koks tyrimas prezentacijos formatu, galiausiai surandama ir įdedama tinklalaidė, kurioje kalbama apie tą produktą. Dar pateikiamos kelios nuotraukos ir mygtukas „UŽSISAKYTI“ su partnerystės programos nuoroda, kuri nustato, kiek žmonių šį mygtuką spaudė, ir kiek įsigijo, kad būtų galima mokėti komisinius. Ko jums ne tobula reklamos forma?
Užsienyje blogo įrašas su reklama yra vadinamas Sponsored Blog Post. Anglijoje ši reklamos forma itin populiari tarp mamų, auginančių vaikus ir rašančių tinklaraščius apie save, šeimą ir gyvenimą. Vieno tokio „Remiamo“ įrašo kaina ten yra gana nemaža – 30-150 svarų (apie 120-600 litų), priklausomai nuo tinklaraščio populiarumo ir lankomumo. Aišku, mastai kiti, nei Lietuvoje, tačiau tokie įrašai mamoms-blogerėms leidžia uždirbti nemažus pinigus. Kitose srityse kainos skirtingos.
Reklama intenete turi vieną unikalų bruožą, kuris tradicinėse priemonėse yra labai sudėtingas – laisvas dalinimasis reklamine medžiaga. Pabandykite iškirpti iš žurnalo tam tikrą reklaminį straipsnį ir parodykite jį 100 savo draugų ir pažįstamų. Užtruksite kelias dienas su tokiu darbeliu. Arba perkelkite reklaminį straipsnį į savo tinklaraštį, pavadinkite įrašą „Ot nesąmonė…“ ir paskelbkite savo Facebook sienoje. Iki vakaro šis blogo įrašas gali susilaukti daugiau nei 100 lankytojų. Akivaizdu, kad savo paties rašytą blogo įrašą dar lengviau išpopuliarinti naudojantis visais socialinės žiniasklaidos principais (pasidalini pas save, paprašai tam tikrų žmonių-leadų pasidalinti ir taip matomumas didėja eksponentiškai).
Interneto Paieška mėgsta turinį, kuriuo yra dalinamasi. Tai reiškia, kad blogo įrašas gaus keletą reikšmingų nuorodų ir su tam tikrais raktiniais žodžiais bus parodomas paieškoje. Tokiu būdu lankytojų srautas nenutrūksta ištisus metus, nors šis įrašas ir yra reklaminis, o produkto galiojimas – pasibaigęs. 
Lietuvos reklamos rinka jau pradeda suprasti, kad tokia reklamos forma veikia, o kainuoja itin mažai. Rinkoje blogo įrašas parašomas už 50-200 litų, belieka tik pasirūpinti jo išpublikavimu, apiforminimu ir puikiausia reklama lieka amžiams.
Blogeriai, kurie moka tokius įrašus rašyti jau dabar prisiduria šiek tiek pinigų kas mėnesį. Su laiku ši reklama internete turėtų dar labiau populiarėti, nors pats blogų populiarumas ir nėra didelis.

Darbas blogeriams ir ne tik

Iš blogų uždirbu, darbo daug, o pasiūlymai vis krent ir krenta. Nebepajėgiu susitvarkyti, todėl noriu pasidalinti su kolegomis blogeriais vienu pasiūlymu. Jei turite vieną ar keletą blogų su šiek tiek lankytojų, galite pasinaudoti neblogu pasiūlymu – gauti atlygį už užsiregistravusius žmones.

Yra toks puslapis Greitukas.lt. Tai pažinčių svetainė, kuri yra gana specializuota. Čia nelabai toleruojami ilgi susirašinėjimai tarp žmonių. Čia esmė yra iš karto kviesti į pasimatymą. Yra ir mokamų paslaugų, todėl puslapio kūrėjai šiek tiek užsidirba. Prisiklausę apie affiliate programas, jie nusprendė pabandyti taip pritraukti žmonių.

 

50 centų atiteks už kiekvieną užsiregistravusį žmogų, atėjusį per specialią nuorodą, kuri seka, kad iš to pačio kompiuterio, IP nebūtų registruojami netikri vartotojai. Registracija įvyksta tada, kai žmogus patvirtina savo el. pašto adresą ir įdeda savo nuotrauką.

Kaip gali užsidirbti blogeriai ir puslapių savininkai? Paprastai – paruošia vieną ar keletą blogo straipsnių tema apie pasimatymus, bendravimą internetu, gal net vestuves susipažinus per internetą ir t.t., o straipsnyje įdeda nuorodą, kurią atsiųs Greitukas.lt administratorius Paulius (kreiptis į Paulių meilu DarbasPaulius@gmail.com arba Skype: naubertux).

Taigi, viskas gana paprasta – tik vienas vienintelis straipsnis su specialia nuoroda ir paplatinus jį po socialinius tinklus galima sulaukti paspaudimų ir registracijų. 20 draugų užsiregistruoja – 10 Litų į kišenę; 50 draugų – 25 litai; 100 draugų ir nepažįstamų žmonių – 50 litų ir t.t. Dėl atsiskaitymo formos – susitarsite su Pauliumi asmeniškai.

Pinigai nėra dideli, tačiau savo blogo domeno mokesčiui per kelis mėnesius, manau, tikrai užsidirbsite.

Esu aprašęs ir kitus būdus užsidirbti iš blogų, bet turbūt didžoji dauguma blogerių gana skeptiškai į juos žiūri. Geriau jau daryti kažką, nei dejuoti, kad iš blogo uždirbti negalima…

Lietuvos mamų tinklaraščiai – TOP10

Visai neseniai (vos prieš 3 mėnesius) buvau įsitikinęs, kad UK yra unikali šalis, kurioje mamos valdo pusę interneto. Taip pasirodė dėl tūkstančių mamų rašomų tinklaraščių iš kurių pusė dar sugeba užsidirbti pinigų už apžvelgiamas prekes ir paslaugas. Lietuvoje situacija kiek kitokia, nes mamos čia labiau linkusios sėdėti forumuose nei rašyti savo tinklaraščius. Pradėjau ieškoti ir štai, ką suradau. Noriu pristatyti keletą AKTYVIŲ (tai reiškia, kad tinklaraštis rašomas nuolat, o paskutinis jo įrašas ne senesnis, nei 1 mėnuo) mamų tinklaraščių.

AustejosBlogas.lt  – turbūt populiariausias 4 vaikų mamos Austėjos L. Rašomas tinklaraštis apie vaikų auklėjimą ir švietimo bei lavinimo naujoves. Pati autorė yra socialinių mokslų daktarė edukologijos srityje, tad gali pasidalinti ne vien tik savo asmenine patirtimi, bet ir teorine vaikų auklėjimo puse. Kaip ir dauguma mamų, savo tinklaraštyyje rašo ir apie savo vaikus, bei rankdarbius.

Loretos idėjų menė – tinklaraščio autorė Loreta – labai išradinga moteris. Apie vaikus ji nerašo, nei apie receptus – tik apie savo originalias idėjas, iš kurių gimstą gražūs ir subtilūs suvenyrai ir papuošimai namams.

DirbuMama.lt – tradicinis mamos blogas, kuriame autorė Ieva rašo pačiomis įvairiausiomis temomis – apie vaikų rūbus, maistą, lovytes, pirmąjį gimtadienį, sėdėjimą ant puodo, auklėjimą, raidą, bet tik ne apie savo darbą (Ieva – kinų kalbos dėstytoja). Pasirodo, kad ji juos turi du – pirmasis yra buvimas mama, o antrasis – dėstytojos darbas.

Eitne.lt – vienos mamos blogas gali išaugti į didžiulį elektroninį žurnalą. Tai gali paliudyti ir Ilona „Eitne“, kurios elektroninės parduotuvės tinklaraštis apie vaikiškus rūbelius, rankdarbius ir vaikučių auklėjimą išaugo į tūkstantinę auditoriją pritraukiantį blogą, kuriame rašo ne ji viena, bet ir kitos mamos bei tėčiai.

Žiupsnelis Druskos – Anglijoje gyvenanti jauna graži moteris dalinasi receptais ir savo didžiuliu pomėgiu fotografuoti.

BeatosVirtuve.lt – „2010 metų geriausias asmeninis tinklaraštis“ – taip paskelbė prestižinė Lietuvos socialinės žiniasklaidos konferencija Login. Iš tiesų Beata yra labai žinoma ir veikli mama ir šeimininkė, tad nenuostabu, kad šis tinklaraštis daugiausiai apie receptus. Džiugu, kad jis išėjo į platesnius vandenis, nes Beata dabar turi savo laidą televizijoje, nors tinklaraščio ji iki šiol neapleidžia.

Kokonas – Originalių rankdarbių blogas, kuriame autoriai atskleidžia savo darbus ir įdomias mintis. Įdomu tai, kad bloge „įrengta“ nedidelė savadarbė parduotuvė pavadinta „Turgelis“, kurioje autorių darbai yra pristatomi su tikslu juos parduoti. Tai dar vienas įrodymas, kad mamos gali daryti verslą be jokių investicijų, nes pats tinklaraštis veikia nemokamoje WordPress.com blogofermoje.

Kur mano raktai – Originalus tinklaraštis tiek savo forma, tiek tematika. Autorė sandra beveik visus įrašus rašo dviem kalbomis – anglų ir lietuvių. Ne, apie vaikus, pampersus ir sėdėjimą ant puodo ji nerašo, taip pat apie receptus ar rankdarbius. Šis tinklaraštis – apie moterišką stilių ir madą lietuvoje ir užsienyje. Labai naudingas stilingoms moterims ir mamoms.

Rankų darbo gyvenimas – Iš pradžių pasirodė, kad tai dar vienas rankdarbių tinklaraštis, tačiau pavartę kitus įrašus suprasite, kad vaikai taip pat yra rankų darbo (netiesiogine prasme, aišku) kūriniai ir apie juos yra rašoma ne ką mažiau nei apie mezginius, spinteles, karpinius, receptus ir kitas mamiškas temas.

Neringos Blogas – dar vienas garsus ir lankomas kulinarinis blogas, kuriame daugiausiai dalinamasi originaliais ir kasdieniškais receptais. Tinklaraščio autorė Neringa ne tik pati gamina, bet dar ir mėgsta fotografuoti. Tuo galima įsitikinti pasižiūrėjus jos patiekalų fotografijas arba kitas, su maistu nesusijusias foto.

Štai toks pirmasis mamų tinklaraščių dešimtukas. Tinklaraščiai jame išdėstyti atsitiktine tvarka. Žinau, kad jų yra daugiau, bet būtų gerai, kad padėtumėte man sudaryti Mamų blogų dvidešimtuką, o gal net ir penkiasdešimtuką. Jei žinote populiarų ir įdomų tinklaraštį, kurį rašo mama, parašykite komentaruose – pasistengsiu apžvelgti ir parengti dar vieną įrašą. Tikiuosi, kad po 5 tokio TOP10 bus galima pateikti ilgą sąrašą, kuris būtų naudingas visoms mamoms.

IT naujienos lietuviškai iš 10 IT blogų

Informacinių technologijų pasaulis yra didelis ir įdomus – čia kas dieną vyksta daugybė įvykių, kai kurie jų gali būti labai reikšmingi ir pakeisti pasaulį. Šiuolaikiniam žmogui būtina sekti IT naujienas, žinoti, kas vyksta pasaulyje, kokie nauji produktai ir paslaugos išleidžiami, kokios peripetijos vyksta IT versle. Paprastai didieji naujienų portalai šiai sričiai skiria labai nedaug dėmesio, pateikdami vos keletą straipsnių. Nieko baisaus, Lietuvoje yra apstu IT naujienų nešiotojų. Dauguma jų – tinklaraščių pavidalu.

Pabandysiu surinkti 10 pagrindinių IT naujienų šaltinių, kuriuos turėtų žinoti visi besidomintys IT naujienomis.

  1. FWD.lt – unikali iniciatyva, kai į vieną didelį IT naujienų tinklaraštį susibūrė patys aktyviausi IT temomis rašantys blogeriai. Jie iki šiol rašo ir savuose bloguose, tačiau kai kuriomis temomis papildo ir FWD.lt internetinį bloglaikraštį. Per dieną publikuojami 3-5 straipsniai ir daugiau.
  2. FaceIT.lt – 3 kolegų ir bendradarbių rašomas tinklaraštis apie IT naujienas. Projektas gime kaip pokštas balandžio 1 dieną ir per pusmetį patraukė ne vieno internauto dėmesį savo naujienomis iš viso pasaulio. Per dieną pasaulį išvysta 2-5 nauji straipsniai.
  3. SkaitykIT.lt – vieno asmens iniciatyva. Kas dieną Povilas Širvinskas pateikia Lietuvai po vieną jo manymu įdomia naujieną ar apžvalgą. Didelė dalis tinklaraščio įrašų aprašo autoriaus patirtį ir įspūdžius naudojantis vienu ar kitu produktu/paslauga, tad šis tinklaraštis yra daugiau asmeninis požiūris į IT pasaulį.
  4. TopZone.lt – dar vienas tinklaraštis, kuris specializuojasi daugiau naujienose apie telekomunikacijas. Jo autoriai Julius Žaldokas ir Mantas Makauskas kas dieną stengiasi pateikti bent po vieną įrašą kasdien apie naujus telefonus ar kompiuterius, taip pat kompiuterinius ir internetinius žaidimus.
  5. Narkaus.lt – Vytautas Narkus – jaunas tinklaraštininkas, kuris savo patirtį IT srityje stengiasi ne tik laikyti sau, bet ir noriai ja dalinasi su visais. Tai pastebėjo kompiuterinės įrangos gamintojai ir suteikė autoriui galimybę pasinaudoti naujausiais produktais. Vytautas juos detaliai aprašo, pateikia savo įžvalgų. Nors IT produktų apžvalgos yra pagrindinė tema, tinklaraštyje galima rasti ir verslo naujienų iš Lietuvos ir viso pasaulio.
  6. Elektronika.lt – daugelio žmonių produktas. Tai ne vien tik naujienos, bet ir katalogas, interneto bendruomenė. Šis portalas išeina iš tinklaraščio rėmų, tačiau yra vienas seniausių IT naujienų šaltinių Lietuvoje. Portalui rašo pavieniai autoriai, įmonės, RsV agentūros publikuoja savo pranešimus spaudai.
  7. TechPill.lt – jau trejus metus veikiantis tinklaraštis turi užsitarnavęs tikrai neblogą reputaciją, nes šalia visų Lietuvos IT tinklaraštininkų mėgstamų telefonų naujienų dar rašo ir apie “geležis“  – procesorius ir kitus kompiuterio komponentus. Aišku, pateikia ir nemažai produktų apžvalgų bei pasaulinių verslo naujienų.
  8. ITfan.lt – paprastas tinkalraštis, kuris kas dieną pateikia po vieną įrašą apie tam tikrus IT reikalus ne tik iš viso pasaulio, bet ir Lietuvos. Aišku, jame rasite ir tam tikrų produktų aprašymų.
  9. Radiocool.lt – originalus tinklaraštis, kuriame rašoma apskritai apie technologijas, mokslą,  internetą ir kitas įdomybes.  Dažniausiai pateikiamas vienas įrašas per dieną.
  10. ITfanas.lt – asmeninis tinklaraštis, kuriame kartais leidžiama pasireikšti ir kitiems autoriams. Tai trumpos naujienos iš viso pasaulio apie naujai išleistus produktus ir paslaugas. Projektas pildomas nereguliariai, tad geriausia prenumeruoti RSS srautu.

Šis sąrašas yra ne galutinis. Lietuvoje dar daug entuziastų, rašančių IT naujienas savo malonumui, nors jau pastebima ir uždarbio iš tokių blogų tendencija. Retas kuris IT blogas neturi nė vieno banerio, reklamuojančio tam tikras su IT susijusias paslaugas ar produktus. Kai kurių produktų apžvalgos į šiuos tinklaraščius taip pat patenka ne už dyką. Jei tokiu modeliu naudotųsi dažniau ir kitos nišos (tėvai, maisto blogai, populiariausi „apie viską“ rašytojai), galima būtų perfrazuoti populiarų posakį „…ir blogeriams galima gyventi…“

Pasiūlykite kitus gerus IT blogus ir surinkęs dar 10, parengsiu antrąją dalį. 🙂

Kas daro blogą vertingą?

blogo-vertePastaruoju metu vėl prasidėjo aktyvi diskusija apie blogus ir jų vertę. TNS apskaičiavo, kad blogų auditorija Lietuvoje yra labai kukli – 200 000 skaitytojų per mėnesį. Interneto skaitytojų yra apie 1,5 milijono per mėnesį, tad tinklaraščiai pasiekia vos ašarėlę viso Lietuvos skaitytojų rato. Dėl to yra daroma išvada, kad blogo vertė yra mažesnė nei internetinės žiniasklaidos. Bet blogo vertė yra ne tik lankytojų srautas…

Norėčiau atkreipti dėmesį į keletą pasamprotavimų blogo vertės tema. Kad būtų galima tą vertę apginti, reiktų blogo įrašą palyginti su tradicinės internetinės žiniasklaidos priemonėmis. Pavyzdį paimsiu savo mėgstamą internetinį leidinį 15min.lt, kuris, pagal GemiusAudience duomenis, yra 3 lankomiausias tinklalapis Lietuvoje po Delfi.lt ir LRytas.lt.

Blogas 15min.lt
Tekstas bloge rašomas laisvu stiliumi, gali būti įtakojamas užsakovo. Tekstas gali būti rašomas 1-ju asmeniu, todėl bet koks produkto ar prekės pagyrimas susiejamas dažniausiai su asmenine autoriaus nuomone. Tekstai klasikiniai, 3 asmeniu, siekia būti objektyvūs, tad bet koks pagyrimas kelia įtarimą, kad dienraščiui gali būti sumokėta už tokį pernelyg teigiamą vertinimą.
Blogas paremtas autoryste. Dažnai jį skaito vien dėl autoriaus asmenybės, taigi bet kokia informacija asocijuojama su būtent to autoriaus nuomone. Dienraštis internete autorystės neakcentuoja, nes autoriai – samdyti žurnalistai su kiekviena mėnesio alga stengiantys likti tylūs ir nepastebimi, kaip pelė po šluota (leidinio politikos pasekmė). Net Įkrauk skyrelyje pateikiami pilietinės žiniasklaidos straipsniai asocijuojami su 15min.lt verslu ir verslo įtaka, o ne su pavienių žmonių skelbiama nuomone.
Blogas gali būti nišinis – rašantis tik apie tam tikrus dalykus, pavyzdžiui maistą, politiką, knygas, kultūrą, IT, mobiliasias technologijas ir t.t. Tai sukuria jam tam tikrą reputaciją tarp aprašomojsios srities žinovų ar besidominčiųjų auditorijos. Dienraštyje į vieną vietą suplaktos visos sritys, nors galima ir nueiti į tam tikros kategorijos straipsnius.
Blogas prenumeruojamas RSS srautu. Tekstai skaitomi tiesiog per naršyklę net neužsukant į tinklaraštį. Gaila, bet TNS tyrimai šiuo skaitymo metodu nesidomi ir neskaičiuoja, taigi auditorijos dydis 200 000 gali būti netikslus. Labai nedaug žmonių prenumeruoja didelio dienraščio RSS srautą dėl per daidelio naujų įrašų kiekio. Jei per dieną atsiranda daugiau nei 50 naujienų, jų prenumeratorius visų vis tiek nespėja perversti, o užsikabina tik už skambesnių antraščių.
Blogas lankomas negausiai. Didelė dalis lankytojų (po RSS prenumeratorių grupės) ateina per paieškos sistemas iš specifinių arba ilgųjų raktažodžių (long tail keywords). Dienraštis labai gausiai lankomas. Pagrindinis lankytojų šaltinis – tiesioginis srautas ir paieškos varikliai, iš kurių lankytojai ateina tik per ilguosius raktažodžius.
Specifiniai raktažodžiai gali blogo įrašą ilgam “patupdyti” pirmose Google pozicijose. Jei įrašas yra kokybiškas ir gauna keletą nuorodų, paieškos rezultatuose matomas dažnai ir gauna nuolatinį lankytojų srautą ne vieną mėnesį. Dėl straipsnių su tais pačiais raktažodžiais dažnumo, ilgiau pirmose pozicijose Google 15min naujienos neužsibūna. Po pasirodymo jos kurį laiką pabūna aukštai, tačiau yra rodomos tik tiems, kas nusistato papildomą Google paieškos nustatymą – rodyti puslapius “per 24 valandas”. Nenustačius šio parametro dažniausiai rodoma kelių mėnesių, o kartais ir metų naujienos, kurios jau yra nebeaktualios.
Blogo formatas leidžia straipsnį iliuostruoti produkto nuotraukosmis ar screenshotais, video medžiaga bet kokiu išdėstymu. Papildoma grafinė medžiaga turi savo konkrečią vietą nuotraukų galerijoje. Video dedamas dažniausiai straipsnio apačioje, tad multimedijos panaudojimas yra įspraudžiamas į bendrinius rėmus. Tiesa, multimedija laikoma kitose skyreliuose, tad lankytojai tekstą paskaito ir atėję “iš kitos pusės”…
Bloge pateikiama informacija gali turėti daug nuorodų į įvairius šaltinius, kartais net konkuruojančius tarpusavyje. Kiekviena nuoroda yra vertinga užsakovui ne tik dėl lankytojų srauto, bet ir SEO. 15min.lt nuorodos pateikiamos itin retai ir tai tik į seniau buvusias naujienas. Dažniausiai ant išorinių nuorodų dedamas “nofollow” tagas siekiant sumažinti per SEO teikiamą nuorodos vertę.
Naujausios informacijos matomumas bloge yra geresnis, nes pirmame puslapyje naujienos išlieka ilgiau. Tai yra geriau tiesiogiai atein antiems lankytojams. Dažnai tinklaraščiai publikuoja pilnus tekstus, tad norint kažką paskaityti nereikia niekur eiti į kitą puslapį. Tai iš dalies gali iškreipti statistiką, nes neaišku, kiek puslapių vienas lankytojas perskaitė atėjęs į pradžios puslapį. Informacijos matomumas yra sudėtingas, nes nuolatos atnaujinama naujais straipsniais. Pasirodžius vienam straipsniu ir patekus į matomą dalį, po valandos jis gali būti pakeistas kitu – naujesniu. Taigi matomumas yra labai trumpalaikis. Aišku, tai kompensuojama dideliu tiesioginiu lankytojų srautu.
Blogas yra nedidelės apimties puslapis, todėl jame esančios nuorodos paprasčiau susiejamos viena su kita. Tai sukuria puslapių tinklą, kuris gana greitai iškelia tinklaraštį paieškos sistemose ir suteikia didesnį PR (PageRank) Google paieškos sitemoje. Dienraštis yra didelė struktūra, tad natūralu, kad puslapiai yra dažniausiai susiejami nuorodomis automatiškai per kategorijų puslapius. Retai pateikiamos nuorodos į susijusias naujienas, tad vidinis nuorodų tinklas yra gana padrikas.
Tinklaraštyje nesunkiai galima tam tikram prekės ženklui paskirti atskira puslapį – tagą arba net kategoriją, kuri būtų matoma ir baigus rengti straipsnius apie tą prekės ženklą. Pavyzdžiui rengiant straipsnių seriją apie populiarius 3D televizorius, galima sukurti specialų tagą “3D televizoriai”, kuris bus matomas tarp kitų temų. Tokiu būdu reklama bus ilgalaikė ir nesikirs su konkurento produkto reklama. Tam tikros bendrinės kategorijos apipavidalinimas prekės ženklo tematika yra sudėtingesnis procesas, tačiau atrodo tikrai įspūdingai (pvz. komentarų forma kaip vieno planšetionio kompiuterio korpusas). Atskiros tekstų kategorijos, paskirtos tik vienam prekės ženklui, nėra. Šis reklamos būdas – gana trumpalaikis, nes toks apipavidalinimas perkamas trumpam laikui, o senuose straipsniuose neišlieka.
Kiekviename straipsnyje galima įdėti tiesioginio pirkimo nuorodą tekstinės nuorodos firmatu. Tai yra kur kas didesnis šansas, kad lankytojas paspaus nuorodą, o ne bendrinę reklaminę antraštę tekste. Be to nuorodos vietą tekste galima nesunkiai kontroliuoti (pavyzdžiui, nuoroda turėtų būti antrame paragrafe ir puslapio dešinėje pusėje – pagal puslapio elementų matomumą ir spaudžiamumą, kurį galima matyti per Google In-page Analytics įrankį). Reklama vykdoma tik reklaminių antraščių pagalba, todėl jų paspaudimo procentas yra daug mažesnis. Be to reklamos sukasi, tad vieną kartą atėjęs lankytojas jos gali ir nepamatyti.
Diskusija yra moderuojama autoriaus, todėl galima vystyti gan tendencingą diskusiją apie tam tikro prekės ženklo paslaugas ir prekes neleidžiant pasireikšti neigiamiems ar įžeidiems dalykams. Autorius gali nuspręsti kurie neigiami komentarai gali padėti vystyti tolimesnę diskusiją ar net reikalauja oficialių prekės ar paslaugos atstovų komentaro, kas daro tokį puslapį dar vertingesniu. Diskusija autoriaus ar rinkodaros skyriaus specialisto nemoderuojama, tad gaunama labai daug komentarų su įžeidimais, žeminimais ir “ne į temą”, kas daro tokią diskusiją bevertę aprašomam prekės ženklui. Maža to, komentarai gali padaryti neigiamą įtaką, jei yra nepagrįstai neigiami.
Blogo informacija automatiškai yra platinama per keletą blogų agregatorių. Taigi informaciją pamato dar daugiau žmonių, kurie gali ir neužeiti į blogo puslapį, taigi aplenkia TNS tyrimą. Nemažai blogų įrašų yra pavagiami kartu su visomis nuorodomis, tad tai prideda dar papildomų nesusekamų lankytojų. Dienraštis pats rūpinasi informacijos sklaida ir savų strapsnių niekam nedalina. Straipsnio vagystės atveju, redakcija griebiasi ir teisinių priemonių tokį pavogtą straipsnį panaikinti, reiškia apribojama galimybė straipsnį skaityti daugiau žmonių.

Neabejoju, kad galima rasti dar ne vieną aspektą, kuris blogo įrašą daro vertingesnį už analogišką straipsnį dienraštyje su 750 tūkstančių dienos lankytojų.

Šios lentelės esmė – parodyti, kad reklamos nešėjos vertė yra skaičiuojama nelabai nuosekliai, dėl ko yra iškreipiama statistika. Jei statiskita bus iškreipta – reklamos davėjai blogais ir toliau nesidomės, nors, kaip visi ir pripažįsta, tai bene pati pigiausia informacijos sklaidos bei nuomonės formavimo priemonė, nes kainuoja vos keletą litų. Duokite patestuoti vieną ar kitą produktą ar paslaugą blogeriui, už tai padovanokite firminės savo bendrovės atributikos, kurią dalinate savo partneriams ar konkurentams, ir šiek tiek “užveskite ant kelio” apie savo prekinį ženklą. Per mėnesį laiko galite gauti 20 skirtingų teigiamų straipsnių, kurie gali būti tikrai naudingesni, nei 1 užsakomasis straipsnis 15min.lt dienraštyje, kuris pasimes jau kitą dieną naujienų archyve.

Lietuvos blogerių apklausa apie laisvalaikį (PRIZAI)

Kadangi jau pradėjau tą apklausą, tai reikia ir prizus aprašyti. Apklausą galite užpildyti ir žemiau… APKLAUSOS PUSLAPIS

PRIZAI

Noriu padėkoti įmonėms, kurios padėjo šiame reikale ir įsteigė prizus:
TonyBet – 2 rinktinės fanų marškinėlius (L ir M dydžiai), kurie ypač bus reikalingi rudenį.

NFQ – keletą firminių bloknotų, kurie tinka ne tik rašymui, bet ir įvairių modelių lėktuvėlių lankstymui.

SmagiosDovanos.lt už nedūžtantį kamuoliuko formos žadintuvą, kurį galima mėtyti į sieną ir “Bullshit” mygtuką, kuriuo galima stilingai pertraukti nusišnekantį pašnekovą 🙂

Prizus dalinsiu ne rugsėjo 15 dieną, bet kas mėnesį man asmeniškai patikusiems blogeriams, atsakiusiems į anketos klausimus (jei paminėsite savo bloge apie šią anketą, šansai prizą gaiti didėja ;))

O dabar pereikime prie pačios anketos…

Apklausa jau tęsiasi 1 mėnesį, tad laikausi pažadų ir dalinu prizus. Mano subjektyvia nuomone, priziukus duosiu šiems blogeriams:
– Balandis:

– Gegužė:

    Su laimėtojais susisiekiu asmeniškai 🙂

    Pirmasis blogerio atlyginimas

    Visada pirmąją algą uždirbti yra labai malonus jausmas. Tai reiškia ne tik pinigus, bet ir pasitikėjimą, vertę ir galimybę, kad alga bus ne paskutinė.

    blogas-pinigaiBlogeriai, pasveikinkite mane – užsidirbau kelis šimtus litų per mėnesį iš blogo rašymo Lietuvoje. Ne paslaptis už kokį. Tai el. parduotuvės SmagiosDovanos tinklaraštis – blogas.smagiosdovanos.lt.

    Šį tinklaraštį pradėjau rašyti spalio pabaigoje. Dabar jis jau puikiai randamas paieškose, nors per tą mėnesį dar labai į SEO reikalus nelindau. Kai įlįsiu, tai bus randamas pirmose pozicijose garantuotai Šypsena . Tai tinklaraštis apie smagių dovanų idėjas įvairiems gyvenimo atvejams. Pačios dovanos yra dovanojamos tiems žmonėms, kurie supranta humorą, tad ir tinklaraštį stengiuosi rašyti su savotišku humoru.
    Sugalvojau tam tikrus dovanų gavėjų tipažus, pagal kuriuos bandau patarti, ką dovanoti vienokio ar kitokio charakterio žmonėms. Taip pat patariu, ką dovanoti artimiesiems. Kartais aprašau, kaip naudotis tam tikromis dovanomis iš el. parduotuvės. Temų yra daug ir įdomių, tad artimiausiu metu nežadu pritrūkti įkvėpimo. Bus tekstų, bus skaitytojų, bus ir pinigėlių… Rašau nuo savęs, nes manau, kad esu pakankamai kompetentingas ir išradingas rinkdamasis dovanas Šypsena prisimerkus.

    Ši naujiena turi būti atsakymas visiems skeptikams, kurie teigia, kad iš blogo  Lietuvoje neuždirbsi. Tokių yra labai daug, įskaitant ir pačius populiariausius Lietuvos blogerius. Jei jie tokie populiarūs, tai kodėl neuždirba? Vien jų vardo paminėjimas jau garantuoja 1000 lankytojų į bet kurį jų pirstelėjimą raštu…

    Lietuvoje labai daug įmonių susiduria su problema – kas gali parašyti jų puslapiui tam tikrus tekstus, juos atitinkamai paplatinti, padėti su Facebooku, Twitteriu ir t.t. Aišku, galima už tūkstančius samdyti RsV agentūrą, kurie prigalvos velniai žino ko, tačiau galima ir paprasčiau viską padaryti. Tereikia tik susirasti tinklaraščio rašytoją ir atiduoti rašymo darbus jam. Aišku, techninius tekstus pasilikti sau, nes blogeris – prasčiau už žurnalistą – gali rašyti tik tai, ką supranta. Tai ne tas pats, kas samdyti blogerį ar kelis vienetiniam TEIGIAMAM įrašui apie įmonę, nes tai diskredituoja nepriklausomo blogerio vardą.

    Lietuvoje yra ne vienas blogeris, turintis kelių metų įdirbį ir ištikimų skaitytojų ratą, kuriuo galėtų pasinaudoti, jei būtų sugalvota kokia skatinimo sistema, dėl kurios jis dar ir pasistengtų, kad jo raštai būtų skaitomi (mano atveju tokia motyvacinė sistema yra nuolaida nuo pardavinėjamų SmagiosDovanos.lt dovanų – jų reikia nedaug, bet kai reikia prieš Kalėdas apsiprekinti – tikrai susitaupo…).

    Ranka ranką plauną ir visi turi naudos – įmonės vardas garsinamas tarp technologiškai išprususių žmonių, o blogeris gauna atlyginimą. Kalba eina tik apie blogų rašymą, nes jei įlįstumėte į SEO tekstų rašymo rinką, tai laisvai galite mesti savo nuolatinius darbus ir artimiausius keletą metų užsiimti tik SEO tekstais. Šioje srityje dirvonai ne tik kad nesuarti, bet dar ir miškas neiškirstas, kelmai neišrauti, akmenys neišrankioti – iki dirvono dar toli… Yra dar ir copyraiteriai, kurie kuria reklaminius tekstus. Juos samdo reklamos ir renginių organizavimo agentūros, o tie žmonės, daro tikrai nemažus pinigėlius. Bet kuriuo atveju Lietuvoje tekstų rašytojams krizės nėra ir nebus artimiausius keletą metų, tereikia tik pradėti, pasiskelbti, pasipasakoti, ką mokate ir esate padarę

    Dabar gruodis. Tikrai žinau, kad sausio pradžioje užsidirbsiu antra algą. Ja tikrai nesigirsiu, nes jau dabar SAU įrodžiau, kad UŽDIRBTI iš blogo rašymo Lietuvoje TIKRAI GALIMA ir nemažus pinigus. Kokių dar įrodymų reikės blogerių bendruomenei? Jei eilinį kartą užsiversite nihilizmo ir pesimizmo kiaute, reiškia nenoriu turėti su jumis bendrų reikalų Šypsena… Gal geriau savo jėgas mesiu įrodinėdamas verslininkams, kad mūsų, tinklaraštininkų, paslaugų reikia, jos yra pakankamai geros bei kokybiškos, ir už jas reikia susimokėti…

    P.S. Fiziškai pinigų dar negavau, nes reikia apsiforminti, kad viskas būtų legalu.

    Kaip išnaudoti Lietuvos blogerius ir populiarinti savo prekės ženklą

    Nusistebėjau, kaip viena žinoma kompanija sugebėjo pajungti apie 50 Lietuvos tinklaraščių populiarinant naują produktą. Tai Sony Ericsson Lietuva savo Facebooko puslapyje nuolat skelbianti įvairias akcijas.

    Paskutinė akcija labai paprasta – pristatytas naujas Sony Ericsson Xperia X10 Mini telefonas Kaina – apie 950 Lt, tad savikaina dar 50% mažesnė. Kad būtų paprasčiau, laikykime ją 500 Lt. Telefoną galima laimėti savo tinklaraštyje paskelbus įrašą, kodėl autoriui reikia šio telefono, kuo jis geras ir t.t. Galima rašyti, sukurti video, daryti nuotraukų koliažus ar kaip kitaip originaliai savo norus išreikšti. Sony Ericsson darbuotojai išrenka vieną nugalėtoją ir įteikia jam naują telefoną.

    se-reklama

    Pasvarstykime apie prekės žinomumo didinimą. Jei 1 blogerio įrašą apie tai, kaip jis nori šio telefono pamatys apie 100 unikalių asmenų, iš viso bus 5000 žmonių. Čia tik akcijos metu, kuris trunka labai neilgai. Pasibaigus akcijai šiuos įrašus pamatys dar 50% žmonių, užklydę netyčia, per paieškas ir t.t. Taigi 5000+2500=7500 žmonių. Iš tokios masės (Lietvos mąstu) jei bent 0,1 procento (7 žmonės) nusipirks šį telefoną, o ne Nokia ar Samsung, akcija galima bus laikyti atsipirkusią pardavimų prasme. Prekinio ženklo vertė pakils nuo visų tų 7500. Kokia audotorijos kaina? 500/7500=0.067 Lt. ši kaina tikrai mažesnė nei Google Adwords ar Facebook Ads kampanijos paspaudimo kaina. Skaičiai buvo imami minimalūs, tad atsiperkamumas iš tikrųjų gali būti daug didesnis.

    Sony Ericsson Xperia X10 Mini kampanija nebuvo vien tik blogerių kūryba. Pirmiausiai SE pasistengė, kad apie šį telefoną parašytų skaitomiausi apie technologijas ir mobiliuosius rašantys tinklaraščiai – Nezinau.lt, Topzone.lt, Elektronika.lt, Radiocool.lt, Techpill.lt. Sony Ericsson Lietuva Facebooko puslapį “mėgsta” dar apie 7900 žmonių.

    Tokios reklamos išlaidos- labai minimalios:

    • Telefonas prizas
    • Telefonai pabandymui rinktiniams blogeriams
    • Facebook puslapio apipavidalinimas (dizainas, nes FBML kodą gali padaryti ir HTML pagrindus turintis darbuotojas)
    • Facebooką prižiūrinčio darbuotojo valandinės pastangos

    Sony Ericsson jau įsitikino tokių akcijų nauda, kadanti tai yra jau nebe pirmoji akcija. Seniau vykusioje akcijoje buvo dovanojami marškinėliai su FIFA simbolika už rezultatų spėjimą (totalizatorių). arba šiaip dalinama įvairi atributiką už tapimą facebooko puslapio fanu.

    Gerai pagalvojus, tokias akcijas galėtų rengti bet kuris plataus vartojimo prekių atstovas, kadangi Lietuvos blogeriai noriai dalyvauja tokiose akcijose – tai gali tapti savotišku pajamų šaltiniu. Ne paslaptis, kad nemaža dalis loterijose laimėtų daiktų iš karto yra parduodami priklausomai nuo jau turimų daiktų kokybės ir vertės. Rimtesniems blogeriams tokios firmos gali ir pamokėti, arba padovanoti kokį telefoną už keletą straipsnių metų gale. Taip tinklaraštis galėtų užsidirbti.

    P.S. Aš pats irgi sudalyvavau šioje akcijoje padarydamas net video, Kodėl man reikalingas Xperia X10 telefonas 🙂

    P.P.S. Nieko nelaimėjau, bet laimėtojo blogas tikrai įspūdingas – ištisas komiksas apie Drakoniuką.

    Kodėl Lietuvos tinklaraščiai neuždirba

    Perskaičiau vieną neblogą straipsnį apie tinklaraščių uždirbimo galimybes. Ten sakoma, kad be konsolidacijos uždirbti negalima. Žinoma, konsolidacija tikrai išspręstų nemažai problemų, tačiau jos pavyzdžių Lietuvoje kol kas neturime. Kalba eitų apie paprastus tinklaraščio autorius, kuriem tinklaraščio rašymas – ne pagrindinis užsiėmimas ir pajamų šaltinis. Aš manau, kad uždirbti galima, tik reikia dirbti. Kelios priežastys, kurios neleidžia Lietuvos blogeriams uždirbti:

    1. Rašymas apie bele ką, periodiškumo nesilaikymas. Nusistačius nišą, požiūrio kampą ir paplanavus išeinamų straipsnių periodiškumą būtų galima tikėtis didesnio srauto ir tikslingesnės auditorijos, kas reklamos davėjui yra patraukliau? Tikrai ne 100 asmeninio pobūdžio tinklaraščių apie šuniuką, kiaušinienę, iPhone programą ir suvirinimo aparatą. Nišinis tinklaraštis taip pat būtų labai patogus būdas kelių tinklaraščių konsolidacijos projektui, tereiktų tik surasti “konkurentus” ir susitarti dėl jų straipsnių perpublikavimo ar net perkėlimo po vienu stogu.

    2. Elementaraus SEO neišmanymas. Jei tinklaraščio autoriai nepasivargintų apsikuopti savo tinklaraščiuose, sutvarkyti šiek tiek savo URI, raktažodžius ir t.t. jų blogai būtų geriau randami paieškos sistemose, o tai vėl atsiliepia tikslinei auditorijai. Taip pat labai svarbu yra keistis nuorodomis su panašaus turinio tinklaraščiais bei pažįstamais autoriais. Tinklapių katalogų Lietuvoje yra tikrai nemažai, tad galima būtų juos visus šturmuoti ir taip prisidėti prie populiarinimo. Deja, elementarių SEO žinių lietuviams blogeriams tikrai trūksta, nes nuorodos apsikeitimą kai kurie traktuoja, kaip lankytojų išvedimą…

    3. Autoriaus asmenybės menkumas. Kai kurie tinklaraščiai rašomi anonimiškai, prisidengus slapyvardžiais. Kitus rašo eiliniai žmonės, kurie nesivargina prisistatyti savo tinklaraštyje, jau nekalbant apie socialinių tinklų galimybes. Jei autorius žinomas, cituojamas tradicinėje žiniasklaidoje, kviečiamas į televizijos laidas kaip nepriklausomas ekspertas ir t.t., jo tinklaraščio šansai pritraukti reklamos užsakovų padidėja labai smarkiai. Aišku, asmenybės brando kūrimas ir plėtojimas – ilgalaikis procesas, tačiau per keletą metų nedidelių pastangų, galima tapti žinomam tam tikruose sluoksniuose ir be skandalų. Kaip tinklaraščio autoriui kurti savo Vardą – atskira tema, kurią pasistengsiu panagrinėti ateityje.

    4. Tinklaraščių įrankių nebuvimas. Lietuvoje trūksta tam tikrų įrankių tinklaraščiams populiarinti ir padėti tinklaraščių autoriams tobūlėti. Yra tik vienas tinklaraščiams skirtas katalogas Blogis.lt. Tinklaraščių agregatoriai yra tvarkomi rankiniu būdu, be jokių kategorizavimo galimybių (blogeriai.net, visiblogai.blogspot.com). Nėra nė vienos normalios straipsnių direktorijos, kurioje šiek tiek perašę savo straipsnius, autoriai galėtų įsidėti nuorodas į savo tinklaraščius SEO tikslais. Dauguma lietuviškų tinklapių katalogų yra apleisti ir palikti savaiminiam vystymuisi. Tokiu būdu tam tikros jų kategorijos negauna reikiamo PR ir atgalinių nuorodų, tad net ir patalpinus ten savo tinklaraštį, autorius jokios naudos negauna. Nėra tinklaraščių paieškos variklio (Google BlogSearch dažnai net neindeksuoja lietuviškų tinklaraščių, nes jų autoriai nežino, kaip savo blogo srautą ten patalpinti), juo labiau nieko panašaus į lietuviškąjį Technorati – tinklaraščių katalogų ir vertinimo sistemą. Net socialinių žymų tinklapiai yra tik 2 (normalūs. Kiti 2 – apleisti), o tinklaraščių autoriai dažnai net nesivargina geriausius savo straipsnius ten paskelbti. Lietuviškajame internete nėra tinkamos infrastruktūros kokybiškam turiniu rinkti, katalogizuoti ir populiarinti, todėl susidaro tokia situacija, kad autoriai rašo sau, nes niekas kitas jų negali rasti tol, kol jie nepaminimi Nezinau.lt ar kituose populiariausiuose tinklaraščiuose.

    5. Reklamos galimybių nebuvimas. Tinklaraščio autorius puikiai supranta, kad didžiausias lankomumas yra tą dieną, kai išpublikuojamas naujas įrašas ir dar šiek tiek kitą dieną. Taigi tomis dienomis reklaminės antraštės sukasi dažniau. Bet nepakankamai dažnai, kad iš jų kažką uždirbtų. Vienintelė galimybė uždirbti nedidelius lankomumus turinčiuose tinklaraščiuose yra tekstinė reklama – tam tikrų produktų apžvalgos, anotacijos, pristatymai ir t.t. Būtent tokio asmeninio rekomendacinio turinio Lietuvos tinklaračiuose trūksta (jo netrūksta Supermamų ar kitame forume, kur dalyviai tiesiai šviesiai aptarinėja visus produktų ar paslaugų trūkumus ir privalumus bei dalinasi su jais susijusią patirtimi). Textads.lt ar Google AdWords yra netinkama reklamos forma, nes paspaudimo procentas lyginant su parodymais yra toks mažas… Belieka tik paties susikurta tekstinė reklama. Naudojantis partnerystės programa (affiliate), galima tam tikrą produktą reklamuoti labai natūraliai ir neįkyriai. Pirkimo atveju mokami komisiniai (5-20 procentų nuo pirkimo sumos), tad tai gali būti kur kas didesnis uždarbis, nei kontekstinės reklamos sistemų, kuriose byra centai už taip sunkiai gaunamą paspaudimą. Pagalvokite patys: jei reklamuojate naujausią LED televizorių ir pateikiate nuorodą į el. parduotuvę, jo pirkimo atveju (televizoriai yra viena populiariausių el. Parduotuvėse parduodamų prekių Lietuvoje) gaunate 10-15% komisinių. Tokie televizoriai kainuoja apie 5000 litų, tad jūsų uždarbis – 500-750 litų. Aišku, toks didelis procentas yra sunkiai įmanomas, tačiau yra produktų, kurių komisiniai siekia ir 30%. Kaip minėjau, Lietuvoje tokių partnerystės programų – tik kelios. Kol jų nėra daugiau, tinklaraščiams uždirbti daugiau nei 15 litų už Google Adwords paspaudimus bus sudėtinga.

    Priežasčių galima atrasti ir daugiau, tačiau pagrindines apžvelgiau. Aišku, konsolidacija yra gerai, bet ji reikalauja žinių ir investicijų. O tai jau yra verslo prerogatyva. Rizikingo verslo, nes Lietuvoje yra per daug tradicinės žiniasklaidos priemonių su savo entuziazmu plėstis internetan. Ačiū Dievui, visos jos kažkam priklauso, tad tenkina tam tikrų verso grupių interesus, o tai yra didelis šansas nepriklausomiems turinio kūrėjams, galintiems sudominti mąstyti linkusius skaitytojus (dažniausiai tokie skaitytojai linkę ir pirkti internetu). Tikėsimė, kad atsiras tokios konsolidacijos bandymų ir pakeisime jau benusistovintį požiūrį, kad iš tinklaraščių uždirbti negalima.

    P.S. Žinių konsolidacijai turiu pakankamai, bet neturiu investicijų net pradžiai…