Įmonių blogai

Na štai, prasidėjo… Pamenate, kai rašiau, kad Google pareikalaus kokybiško turinio, o įmonės blogas bus vienintelė pigi alternatyva skleisti turinį per savo puslapį? Dabar tai pradėjo veikti ir Lietuvoje.

Atsiprašau, kad tiek ilgai nerašiau apie tinklaraščius. Priežasčių rimtų nebuvo, bet ir nieko naujo taip pat. Dabar gal pradėsiu kiek daugiau, nes rinkoje vyksta šioks toks sujudimas, apie kurį noriu papasakoti.

Niekam ne paslaptis, kad jau ketvirtus metus dirbu su tekstais interneto puslapiams ir rašytojų agentūra Rasytojas.lt. Per tą laiką įgavau šiek tiek patirties ir šiek tiek platesnį rinkos matymą. Pastarieji mėnesiai buvo gana įdomūs SEO rinkoje, nes pasklido nauja SEO mada – turinys savuose puslapiuose. Google pasakė – mums tų jūsų atgalinių nuorodų mažiausiai reikia – ir taip jus sugebam surasti, tačiau dabar mums įdomu, ką savo puslapiuose rašote: ar tai naudinga lankytojui, ar įdomu klientams?.. Kitaip tariant, Google susidomėjo turiniu kur kas labiau, nei nuorodomis ar socialiniais tinklais.

Iš kur to turinio dabar gauti? Samdyti RsV agentūrą, kad prikurtų pranešimų spaudai ir šalies žiniasklaidoje pradėtų atsirasti straipsnių apie įmonių veiklą. STOP. Tokia informacija brangiai kainuoja; tokia informacija nėra koreguojama su laiku, jei atsiranda poreikis; tokia informacija per greitai nuslenka į archyvus, iš kurių nė velnias neiškrapštys jų į dienos šviesą. Kitas variantas – kurti turinio strategiją patiems. Iš neturėjimo laiko ir noro tampytis su ta informacija, tokia turinio strategija baigsis vos vienu straipsniu, su kuriuo nežinosite, ką daryti. Įmonės blogas – kitas reikalas. Bet irgi neidealu. Teko matyti ir įmonės blogų, kurių paskutiniai įrašai yra 2012 metais. Ta pati situacija, kaip ir su įmonės naujienomis – niekas nenori jais užsiimti ir niekam tai neįdomu. Ne tik vasaros metu. Ištisus metus. Argumentai paprasti: “niekas mūsų neskaito”. O ką padarėte, kad skaitytų? Gal naujienlaiškį nusiuntėte, ar Facebooko profilyje pasidalinote? Ne, nebuvo laiko…

Susiduriame su rimta problema. Turinį Google pildyti kaip ir verčia, bet daryti tai tik dėl Google nelabai apsimoka, nes SEO rinka Lietuvoje šiuo metu perpildyta 20 litų vertės straipsniais su patalpinimu kataloguose. Gyva bėda tie “seošnikai”! 🙂 Vis niekaip nesupranta, kad kokybiškas turinys Google patinka, o tas už 20 Lt gali greitai būti nebevertingas. Ką daryti?

Įmonės blogai yra tam tikras išsigelbėjimas nuo visų bėdų. Reikia tik atrasti, kas rašo ir apie ką rašo. Taip pat reikia suprasti, kad įmonės blogas nebūtinai turi būti reklaminis straipsnių katalogas internete.

Kiek tai kainuoja? Nedaug. Jei įmonės tinklaraštis rašomas 1-3 įrašų per mėnesį dažnumu, kaina gali svyruoti nuo 100 iki 300 litų per mėnesį arba dar mažiau, nelygu, kaip su rašytojais susitarsi. Daugiau pinigų išleidžiama AdWords reklamai, kurios poveikis baigiasi su paskutiniu paspaudimu.

Žinote, turiu baisiai keistą idėją. Surašyti visus verslo tinklaraščius ir pasisiūlyti parašyti “svečio įrašus”. Tik, kad juos rašytų ne šiaip samdyti rašytojai, bet vienas verslas kitam. Ar galėtų, pavyzdžiui, GeriLesiai.lt tinklaraščio rašytojai parašyti kažką apie el. komerciją ir lešių prekybą internetu į PCzona.lt tinklaraštį, kuris nepelnytai apleistas, nors IT temų yra milijonas +1? O gal SEOreklama.lt tinklaraštis turi kžką pasidalinti su AkiuKlinika.lt tinklaraščiu? Aišku, ne apie akis ir jų gydymą… O juk jie dirba su tais pačiais rašytojais. 😉

Kaip turinio strategija padės Lietuvos blogosferai

Viskas prasidėjo nuo naujausių Google paieškos atnaujinimų ir pasikeitusių reikalavimų, vienas kurių yra kokybiškas ir skaitytojui naudingas turinys. Nuorodos iš tokio turinio vertinamos, o iš beverčių puslapių – ne. Tada iš karto buvo prisimintas tam tikras rinkodaros būdas – turinio rinkodara.

Turinio rinkodara yra interneto rinkodaros dalis, kuri rūpinasi, kad turinys, kuriame būtų minimas prekės ženklas, būtų naudingas ir skatintų pardavimus. Kad būtų lengviau kontroliuoti rinkodaros veiksmus, tokį turinį buvo pavesta inicijuoti pačioms įmonėms, o ne laukti žiniasklaidos malonės. Tuo užsiėmė ryšių su visuomene agentūros. Jų darbas – kurti turinį yra brangus, tačiau efektyvus. Straipsniai VZ.lt ar Delfi.lt bei nišiniuose portaluose duoda žinomumą, tačiau jų populiarinimu RsV agentūros nelabai užsiima. Čia ir kilo poreikis sukurti turinio strategiją, kuri numatytų ne tik išleidžiamo turinio principus ir tematiką, bet ir jo populiarinimo poreikį. To iš karto ėmėsi dviejų pakraipų rinkodaros paslaugų teikėjai – SEO paslaugas teikiančios įmonės ir konsultantai ir socialinių tinklų rinkodaros specialistai.

Turinio strategija atrodo gana paprastai. Įmonė nusprendžia, kurias paslaugas, ar produktus stengsis populiarinti labiau per turinį ir kaip tai darys. Taip pat nustato turinio formatus, jų išleidimo į viešumą periodiškumą ir populiarinimo būdus. Pavyzdžiui, nekilnojamojo turto agentūra nusprendžia populiarinti savo paslaugas. Ji gali pasirinkti dvi turinio strategijas – turinį pristato ekspertas, įmonės vadovas arba brokeris, kuris yra charizmatiškas, nevynioja žodžių į vatą, skelbia sako kontaktinius duomenis, nemokamai konsultuoja ne tik žiniasklaidą, bet ir žmones. Taip visas turinys eina per vieną žmogų, savo srities ekspertą. Kita strategija yra tam tikra įmonės informacija, pavyzdžiui, kas mėnesį pateikiama nekilnojamojo turto rinkos apžvalga, atsakomi skaitytojų klausimai, gali būti net daromas pristatomasis video, įvairūs grafikai, padedantys suprasti tam tikrą statistinę informaciją (infografika) ir t.t. Tai jau yra turinio strategija.

Galima nesunkiai apibrėžti, kokia informacija bus ruošiama. Ši piramidė aiškiai parodo, į ką reiktų atkreipti dėmesį rengiant turinį ir kaip dažnai tai reiktų padaryti. Šaltinis – SocialMediaExplorer.com.

Kai įmonė nusprendžia strategiją apsirašyti ir suplanuoti, kyla iš karto 2 klausimai:

1. Kas tą turinį ruoš? Kiek kainuos turinio paruošimas?

2. Kur turinys bus talpinamas ir kaip populiarinamas?

Į juos turi atsakyti už rinkodarą atsakingi žmonės. Turinio ruošimas ir publikavimas yra ne jų darbas, tad atsiduriama kryžkelėje – samdyti 3 rūšių profesionalus, ar daryti patiems. Abu variantai yra priimtini priklausomai nuo turinio mastų. Kuo jo daugiau, tuo daugiau profesionalumo ir patirties reikia siekiant tą turinį suvaldyti. Jei viskas daroma minimaliomis priemonėmis, galima ir patiems, tačiau reikės investuoti laiko ir pastangų į žinias apie turinio strategijas.

Grįžkime prie pagrindinės temos – turinio strategija padės Lietuvos blogosferai.

Taip jau nutiko, kad Lietuvos blogai ir blogeriai yra išsikvėpę. IT sritis nušviečiama puikiai, maisto gaminimas – gerai, šeimos reikalai – patenkinamai, o visa kita – skurdžiai, nykiai, neįdomiai. Tai pasikeis, nes atsiranda poreikis publikuoti kokybišką ir įdomų turinį. Tiesa, jame minimi prekės ženklai, bet tai juk natūralu… Štai ir atsiranda blogeriams puiki galimybė, kuria nepasinaudoti – negalima.

Taigi, kas rašys įmonėms kokybišką turinį ir kur jį publikuos? Bloguose tam tikra tematika. Jei turite blogą apie finansus, taupymą, skolinimąsi ir pan., sveikiname, nes jūs galite pasiūlyti savo paslaugas daugybei buhalterinių paslaugų įmonių, kreditų bendrovėms, bankinių paslaugų teikėjams ir t.t. Pasiūlymas labai paprastas – parašysite savo bloge įdomią informaciją, kur šiek tiek dėmesio (labai neįkyriai) skirsite ir prekės ženklui, arba tiesiog pasiremsite kita įmonės naudinga informacija internete. Už tokį straipsnį – 100 litų (remiuosi Rasytojas.lt agentūros kainomis). Viskas labai sąžininga – įmonė gauna unikalų ir naudingą turinį, kuriame yra nuoroda į jų puslapį, taip pat gauna blogo skaitytojus, kurie skaityti šio straipsnio ateis nuolatos. Blogeriui irgi gerai, nes jis savo skaitytojams pateikė įdomios informacijos, taip pat už tai gavo finansinę naudą.

Įmonei reikės tik surasti 10 tokių blogerių ir per pusmetį inicijuoti bent 10-12 straipsnių.

Kitas bendradarbiavimo būdas – nusamdyti blogerius, kad jie rašytų specialiai sukurtam nišiniam tinklaraščiui, kurio savininkė yra viena įmonė. Taip jau dabar daro kelionių agentūros savo tinklaraščiuose pateikiančios įvairiausias kelionių idėjas ir įspūdžius. Blogeriai joms reikalingi ne tik dėl turinio, bet ir dėl žinių, kaip tą naujai sukurtą nišinį tinklaraštį išpopuliarinti minimaliomis priemonėmis.

Štai jums ir didelis verslas. Ne visi išgali už 100 000 litų (per metus) nusisamdyti ryšių su visuomene agentūrą, kuri vis tiek neatliks rinkodaros skyriaus darbo iki galo, tad teks savo įmonės žinomumu pasirūpinti ir už 5000 litų per metus (po 400 litų per mėnesį – 2-3 straipsniai + populiarinimas).

Ką reikia daryti blogeriams? Tiesiog paskelbti savo kontaktus ir užsiminti, kad yra atviri tam tikroms įrašų temų pasiūlymams. Viskas. Taip pat galima ir aktyviau pasiūlyti savo paslaugas, tačiau nereiktų persistengti…

Kiek kainuoja turinio strategija? 1 litą! Juokauju… Į šį klausimą teks atsakyti kaip visada šabloniškai – priklauso nuo kliento poreikių ir kaprizų, be to ir tikslo, kurį norima pasiekti.

DĖMESIO! Vykdoma apklausa apie turinio strategiją verslui. Nepasididžiuokite, pareikškite savo nuomonę!