Po tinklaraštį į laisvą domeną!

domainaiNemažai žmonių turi nusipirkę savo domenus, moka už jų palaikymą ir tikisi pelningai parduoti. Gal ir neblogas verslas, tačiau tokius domenus galima parduoti dar pelningiau, jei juose būtų bent kažkokie puslapiai, kuriuos pasiekia Google paieškos robotas. Tokiu būdu puslapis gauna keletą nuorodų iš įvairiausių automatinių puslapių generatorių ir per metus galima pasididinti net Page Rank, kurio paisoma derintis dėl kainos. Na, nebent domenas nėra raktažodis ir jis bus naudojamas tik el. paštui…

Noriu pasidalinti informacija, kaip turimus domenus įkinkyti darbui. Tereikia tik “užkurti” tinklaraštį po domenu ir kas kartą jį papildyti nauja informacija. Nereikia jokio serverio, jokių programavimo žinių – visa tai lengviausiai padaroma naudojantis nemokamomis blogofermomis.

Savo domenams panaudojau tris skirtingas blogofermas, kad įsitikinčiau, kaip tai veikia ir kuria paprasčiausiai naudotis.

Pirmiausiai pradėkime nuo to, kaip tai veikia. Savo domeną turbūt laikote kur nors Serveriai.lt ar Hostex.lt ar kitose talpinimo ir vardų registravimo tarnybose. Puiku, ten ir laikykite. Jums ten reikės užeiti norint pakeisti IP adresą, kurį suteiks nemokama blogoferma. Tiesiog reikia surasti savo domeno DNS zonos nustatymus ir A tipui priskirti nurodytąjį IP.

hostex-valdymas

Nustačius IP, reikės palaukti kurį laiką, kol puslapys rodys normaliai.

Pasižiūrėkime, kaip tai daroma trijose skirtingose blogofermose – Posterous.com, Tumblr.com ir Blogger.com (WordPress.com dėl kai kurių savybių net nesvarsčiau bandyti).

Blogger.com sukuriame naują blogą, ir meniu einame į Settings>Publishing. Ten matome Switch to: Custom domain. Šioje srityje mums pasiūloma pirkti savo domeną . Spaudžiame nuorodą Switch to advanced settings ir ten įvedame turimą domeną. Tada spaudžiame Save settings. Toliau pažymime, kad būtų peradresuojama į www.domenas.lt. Būtina paskaityti instrukciją, kurioje nurodyti IP adresai, į kuriuos reikia pakeisti esamus A tipo IP adresus. Iš viso jų yra 4. Taip įsivedžiau savo domeną www.tarande.lt.

Blogger.com turi sudėtingiausią savo domeno įvedimo valdymą, palyginus su Tumblr ir Posterous, tačiau pačios blogofermos savybės lenkia minėtąsias blogofermas. Apie tai jau rašiau ieškodamas tinkamiausios blogofermos asmeniniams dienoraščiams.

Posterous.com tinklaraštį susikurti tikrai paprasta. Nustačius viską naujajame tinklaraštyje reikia užsukti į Settings skyrelį ir Setup a custom domain I already own įvesti savo domeną be jokių www. Uždedame varnelę šalia Verify name server (recommended) ir viskas, jūsų tinklaraštis turi naują domeną. IP adresą galite rasti paaiškinimuose. Primenu, kad įvedant savo domeną į Posterous.com IP jau turi būti pakeistas pas jūsų domeno tiekėją. Taip dabar galite matyti seku.lt.

Tumblr.com domeno įvedimas irgi labai paprastas. Tereikia prisijungus prie redagavimo spausti Customize nuorodą ir ten Info skiltyje pažymėti varnelę šalia Use a custom domain name ir patestuoti. Instrukcijoje taip pat paaiškinta, kokį IP adresą reikia nusistatyti. Taip paprastai pasaulį išvydo zymek.lt.

Visa tai užtruko valandą laiko, tereikia tik prisėsti ir jūsų nenaudojamas domenas gali atgimti naujam gyvenimui. Be to yra daugiau šansų, kad tokiu pavidalu laikomas domenas patrauks galimo pirkėjo dėmesį, ko ir buvo siekta…

Blogerio deklaracija

Aš esu blogeris. Tai reiškia, kad dalinuosi savo mintimis, žiniomis, patirtimi ir klaidomis su daugeliu žmonių – visais tais, kurie dėl kokių nors priežasčių aplanko mano blogą. Aš neretai klystu, aš esu tik žmogus, tačiau visvien stengiuosi padaryti kažką gero – bent jau dalintis už dyką su kitais tuo, ką turiu – ta pačia patirtimi, žiniomis, mintimis, klaidomis ir nuomonėmis. Todėl aš skelbiu savo deklaraciją.

Tai ne tik mano deklaracija. Išties, visa ši deklaracija – tai tik mintys, kurias dažnai tenka išgirsti iš kitų blogerių. Tai mintys, kurias išsakė ir didžiausi blogosferos metrai, ir daugybė mažiau žinomų autorių. Tai mintys, kurios kilo iš diskusijų su kitais blogeriais. Tai ir mano mintys. Mintys apie tai, ką gali daryti blogeris, ką jis duoda kitiems, ko jis tikisi iš kitų. Išties gavosi visai nedaug… Vos keletas punktų.

Man svarbios atgalinės nuorodos

Man negaila mano parašytų straipsnių – imkite juos. Galite dėtis į savo interneto puslapius, jei jie jums patiko, jei jie gali būti įdomūs jūsų skaitytojams. Tačiau aš esu aš, aš esu straipsnio autorius, todėl aš noriu kelių paprastų dalykų – nuorodos į savo blogą ir į straipsnio originalą. Tikros pilnavertės nuorodos, o ne kažkur paslėpto parašymo kad “Autorius – Kažkasten Kažkurten”. Aš esu blogeris, tai reiškia, kad aš esu ne Kažkas Kažkur, o konkretus blogeris, kurio blogas turi adresą Internete, kurio straipsnis irgi turi adresą Internete. Todėl nuorodos į mano blogą ir straipsnį iš perpublikuojamo straipsnio – tai besąlygiška sąlyga. Ir ją juk lengva įgyvendinti, tiesa?

Nuorodos straipsnyje – tai straipsnio dalis

Jei aš įdedu nuorodas į kažką savo straipsnyje, noriu, kad ir šios nuorodos būtų išsaugotos tiksliai tokiame pavidale, kokiame buvo. Nuorodos – tai lygiai tokia pat straipsnio dalis, kaip ir kitas tekstas. Jei aš įdedu nuorodą, o ją kažkas pašalina – tas kažkas sugadina mano tekstą. Aš neleidžiu perpublikuoti savo tekstų, jei šalinate iš jų nuorodas, jas keičiate ar pridedate krūvas savų, visiškai disonuojančių su tekstu. Aš leidžiu perpublikuoti savo tekstus tiksliai taip, kaip jie buvo paskelbti mano bloge. Su visomis nuorodomis, nes nuorodos – tai teksto, internetinio teksto dalis.

Straipsnis yra straipsnis, o ne redaktorių žaislas

Taip, man negaila dalinti savo tekstų. Bet aš noriu, kad jie liktų tokie, kokie yra. Neperdaryti į kažin ką, neiškarpyti. Nesumalti į kažką neaiškaus, prisidengiant kažkokiais “mes paredagavome, kad atitiktų VLKK” ar dar kokiais nors išvedžiojimais. Jei aš padariau klaidą – tai mano klaida. Gal būt, netgi sąmoninga. Jei aptikote rašybos klaidą ir galvojate, kad tai mano žiopla klaida, kurią norite pataisyti – žinoma, kad galite tai padaryti. Bet susitikrinkite su manimi, prieš publikuodami. Tai juk paprasta.

Elementarios etikos normos

Ir dar, aš noriu, kad jei jau skelbiate mano tekstus, tai būtų daroma etiškai. Aš neduodu leidimo juos perpublikuoti tiems, kas platina ar reklamuoja pornografiją, greitus kreditus ar SEO “optimizavimus”. Neduodu leidimo ir tiems, kas galvoja, kad gali iš blogerių tyčiotis. Aš duodu leidimą tiesiog normaliems padoriems žmonėms.

Deklaracijos reziume

Tokia paprasta blogerio deklaracija. Tai ne tik mano deklaracija. Aš tik užrašiau tai, kas sukasi daugelio galvose. Jei esate blogeris, su ja sutinkate – imkite ją ir skelbkite. Jei perpublikuojate blogerių straipsnius – laikykitės jos. Juk tai paprasta – dėti atgalines nuorodas, negadinti nuorodų tekste ir patį straipsnį išlaikyti tokį, koks buvo originalas.

P.S. šią deklaraciją pradėjo tinklaraštininkas Rokiškis savo tinklaraštyje, tad prisijungiu su didžiausiu džiaugsmu. Tikiuosi ši deklaracija atkreips kai kurių neišmanėlių dėmsį ir jiems taps aiškiau, ką tie tinklaraščiai veikia…

Kur geriausiai rašyti dienoraštį

dienoraštisGrįžtam prie tinklaraščio ištakų – asmeninių dienoraščių. Nutariau parašyti savo asmeninį dienoraštį kaip senais laikais mokykloje. Tik yra problema – nenoriu, kad jis būtų viešas. Taip pat nenoriu naudotis visokiausiomis neaiškiomis tarnybomis, kurios greičiausiai bus nupirktos arba užsilenks per artimiausius 3 metus, o jei to neatsitiks, turėsiu bent jau susimokėti už Premium paslaugas.

Ką daryti? Kur geriausiai rašyti?

Panagrinėkime kelias populiariausias nemokamas blogofermas pagal keletą svarbių dienoraščiui kriterijų.

Teksto redagavimo ypatumai

Man svarbu, kad tekstą galėčiau redaguoti laisvai su kuo mažiau HTML kodų. Pasižiūrėjau, kaip visa tai yra išsprendę 5 rimčiausi tinklaraščių įrankiai.

Posterous.com Teksto redagavimo įrankių gana nedaug – teksto dydžiai, spalva, numeravimas ir atitraukimas, formatavimo nuėmimas, aišku, pajuodinimas, perbraukimas ir nuorodų įdėjimas. Mažoka…
Tumblr.com Tas pats kaip ir Posterous, tik dar mažiau teksto tvarkymo galimybių. Tiesa, prisideda paveikslėlio įterpimo ikonėlė.
Blogger.com Čia prisideda jau geresnių funkcijų tokių kaip ksirtingas šriftas, teksto spalvinis pabraukimas, atsiranda ikonėlė “įkelti video”, taip pat yra teksto lygiavimas (kairė, dešinė, centras), citata bei klaidų tikrinimas (yra ir lietuvių kalba)
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Be pagrindinių funkcijų yra ir pora labai naudingų dalykų – kopijavimas iš Wordo ir kitokio formatuoto teksto valymas, bet visa kita tas pats. Nėra šriftų pasirinkimų.
Livejournal.com Čia naudojamas FCK Editor apribotas WYSWYG redaktorius turi tik vieną funkciją, kurios neturi visi kiti išvardinti – lentelių įterpimą. Šriftų neturi, bet dar turi ir specialių LiveJournal programėlių – apklausą ir nuorodų patobilinimą.

Deja, visi labai panašūs todėl nedideliu skirtumu nugalėjo Blogger.com. Tam laimėjimui turėjo įtakos ir tekstų publikavimas naudojant Windows Live Writer programą, kuria galima tinklaraščius publikuoti ir neinant į patį blogo administravimą. Aišku, Posterous turi tą patį su Gmailu, o Tumblr – telefonu (bet tik anglų kalba).

Privatumo nustatymai

Dienoraštis yra visiškai privatus dalykas, kurį matys tik man artimiausi žmonės ir tai tik po kurio laiko, kai jiems leisiu paskaityti savo mintis. Viešas mintis pareikšiu kitame savo bloge, tad man net nereikalinga tokia funkcija, kai viena mintis vieša, o kita – tik man. Bent jau kol kas…

Posterous.com Puslapį paslėpti nuo pašalinių galima nustatant slaptažodį. Bėda ta, kad slaptažodžiai per keletą metų pasimiršta… Aišku, kiekvieną įrašą galima nustatyti kaip privatų, bet tai kainuos pora paspaudimų, nes ši funkcija ne tame pačiame lange.
Tumblr.com Puslapio įrašai galimi ir privatūs. Taip pat yra galimybė paslėpti nuo paieškos sistemų robotų, bei išmesti iš paties Tumblr katalogo.
Blogger.com Yra galimybė nustatyti, kas matys patį blogą – visi, žmonės, kuriuos pasirenkame arba tik autoriai. Taip pat galimybė nerodyti paieškos sistemoms ir neįtraukti į Blogger.com sąrašus (taip žmonės nepatenka ir atsitiktinai).
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Kiekvieną įrašą galima apsaugoti slaptažodžiu arba padaryti privatų. Puslapio nustatymuose yra punktas “Noriu bloginti privačiai ir turinį rodyti tik žmonėms, kuriuos pasirenku pats”.
Livejournal.com Galima kiekvienam postui nustatyti, kam jį rodyti – visiems, draugams ar tik sau. Tinklaraščio nustatymuose galima numatyti, kam bus matomi įrašai automatiškai, kad kiekvieną kartą nereikėtų pasirinkinėti iš meniu. Galimybės nustatyti įrašų apribojimus paieškos sistemoms ir pačiam LJ portalui.

Čia nugalėtojai galėtų būti Blogger ir WordPress nes LiveJournal nustatymuose nevartojamas žodis “blokuoti”, bet “apriboti”. Kas tie “apribojimai”? Paieškos sistemos mato, bet… nemato? Nerizikuojam…

Foto funkcionalumas

Dienoraštis be iliustracijų – nykus ir pilkas, dėl to būtina atkreipti dėmesį į foto funkcijas. Kadangi dienoraštį rašysiu ilgai, mane domina tik tos paslaugos, kurios nuotraukas talpina pas save, o ne nukreipia į visokius Flickr, Photobucket, Picasa ir t.t., kur joms vėl iš naujo tektų nustatinėti privatumo sąlygas.

Posterous.com Foto galima įkelti po viena ir kaip galeriją. Galerija žiūrisi gan neblogai. Jei kiekvieną nuotrauką norima iliustruoti pasakojimu ir pateikti paaiškinimą, kas nuotraukoje vaizduojama, deja, to padaryti negalima. Didelė nuotrauka atsidaro gražiai, neveda į naują puslapį. Apribojimų fotografijoms nėra. Galima įkelti iš karto kelias nuotraukas.
Tumblr.com Galima vieną nuotrauką įdėti kaip įrašą. Nuotrauka gali būti iki 10 MB. Deja, daugiau foto įdėti neina, nes į tekstinį įrašą nuotrauka turi būti dedama naudojant jos viešą URL adresą.
Blogger.com Nuotraukas įdėti be jokių apribojimų galima, tačiau keliant galima pasirinkti tik po vieną. Iš karto galima pasirinkti ir kitą, tada susidaro įkėlimo eilutė (queue) . Nuotrauka įdedama tam tikrų nustatytų dydžių, tad norint įvesti dydžius ranka yra sudėtinga, nes jau reikia knaisiotis po HTML kodą. Yra galimybė po kiekviena nuotrauka įdėti nuotraukos aprašymą (caption).
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Nuotraukos įkeliamos gražiai ir paprastai. Jas bet kada galima dar kartą panaudoti iš esančios galerijos. Apribojimai failų dydžiui – net 1 GB. Tiesa, iš viso nuotraukoms suteikiama tik 3 GB vietos, tad ilgalaikiam dienoraščiui tai komplikuoja visus reikalus, ypač jei noriu įdėti daugiau nuotraukų. Po nuotrauka nesunku parašyti aprašymą, lengva keisti jos dydį tiesiog patraukiant už kampelio. Nuotrauką paspaudus atsidaro kitas langas su originalu (ne visada reikalinga, bet galima nuorodą ir nuimti).
Livejournal.com Norint įkelti paveikslėlį, pirmiausiai reikia susirasti, kur tai daroma. Nėra kažkokių apribojimų, tačiau tas paveikslėlis patalpinamas kitoje LJ funkcijoje. Didinant nuotrauką, kažkur prapuola jos kokybė. Nėra galimybės parašyti pavadinimą po nuotrauka, nors galima nustatyti per kiek pikselių tekstas bus nutolęs nuo nuotraukos kraštų iš viršaus ir šonų. Nelabai patogus naudojimas.

Nė nemirktelėjęs rinkčiausi WordPress, bet tas 3 GB limitas mane nužudo, nes savo gyvenimo akimirkas aš fiksuoju ir noriu, kad jos išliktų, net jei mano kietasis diskas sudegtų su tonomis nuotraukų. Deja, kitas pasirinkimas yra Blogger, nors ir turi trūkumų nuotraukas redaguojant internetu (Live Writer programa turi labai gražių funkcijų nuotraukoms redaguoti).

Video funkcionalumas

Šiuolaikinis dienoraštis išnaudoja visas įmanomas audivizualines priemones, tad tikrai garantuoju, kad naudosiu daug video. Į Youtube šių vaizdelių kelti nenorėčiau, nes juose pavaizduotas tik aš, pusnuogė mano žmona Vilma (paplūdimyje) ir mūsų katytė Mieliukė, plaunanti liežuviu savo intymias katiniškas vieteles (užpakalį ir uodegą). Visuomenei šie video nėra nei juokingi, nei įdomūs, nei kaip nors kitaip reikšmingi, todėl man reikalinga tokia tarnyba, kuri be fotografijų galėtų laikyti ir video.

Posterous.com Video įkeliamas gražiai, bet yra numatytas dydžio apribojimas – 100 MB. Jei vaizdeliai bus per dideli, teks naudotis video converteriu (pvz. Any Video Converter) ir susimažinti. Nepatogumas, bet kaip už neribojamą video kiekį tokią auką galima paaukoti.
Tumblr.com Galima įdėti tik 1 video į 1 įrašą, taigi tai gali būti nepatogumas. Į paprastus tekstinius įrašus video įdėti galima nebent redaguojant HTML. Prie viso to prisideda ir apribojimai. Jei 100 MB nėra baisu, tai tik 5 minutės vaizdų per dieną jau yra labai negerai.
Blogger.com Galiu dėti kelis video į įrašą. Jų dydžio apribojimas – 100 MB. Gaila tik, kad video grotuvo dydį reikia reguliuoti rankiniu būdu (po HTML kodą). Yra dar viena blogybė – video kokybė nelabai kokia.
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Špygą taukuotą. Norint įkelti video, nurodoma naudotis VideoPress widgetu už kurį reikia susimokėti pinigus – apie 60 dolerių. Worpress FAIL!
Livejournal.com Deja, čia iš viso negalima įkelti video, tik įterpiamą mediją (embedable media) – Youtube, Vimeo, Metacafe ir kt trečių šalių kodus į ten esančius vaizdelius.

Šioje vietoje laimi Posterous, kuris pranašesnis už blogger.com tik įkelto video kokybe. Posterous naudoja ne savo video konvertavimo įrankį – Zencoder – sugeba padaryti tikrai neblogus video. Pavyzdys (paspauskite ant foto ir, atsidarę didesnę iliustraciją, pamatysite akivaizdžius skirtumus):

 

Atrodo, visas reikalingiausias funkcijas apžvelgiau. Nagrinėdamas viešus tinklaraščius dar atkreipčiau dėmesį į SEO reikalus, bet čia gi dienoriaštis, kurio pats nenoriu, kad atsirastų Google ar Bing paieškose, tad pavadinimus ir URI galiu rašyti kad ir kiniškai – svarbu, kad vidinės nuorodos suveiktų.

Dabar rimčiausias reikalas – išsirinkti tą vieną blogofermą, kuri man tarnaus keletą metų o gal dar daugiau.

…ir nugalėtojas yra… Blogger.com!!! …antra vieta atitenka …Posterous.com!

Blogger.com pliusų yra tikrai nemažai:

  • redaguojamas Template ir CSS (galima pasidaryti profesionaliai atrodantį dienoraštį;
  • galimybė įsidėti valdiklius (widgets) net iš trečių šalių tiekėjų, ne vien tik iGoogle;
  • nuolat atnaujinamas redaktorius ir funkcijos (nors ir retai);
  • galimybė pridėti kitus autorius (dienoraščiui tai nelabai aktualu);
  • galimybė publikuojant naudojantis Windows Live Writer programa;
  • priklauso ir yra palaikoma Google.

Ką gi, susikursiu ten dar vieną paskyrą, padarysiu ją visiškai nematomą ir parašysiu naujajame dienoraštyje, ką išgyvenu, kuo kvėpuoju ir ką norėčiau, kad apie mane žinotų artimieji po daugelio metų…

Su tarptautine tinklaraščių diena – BlogDay!

blog-day-2010 Kaip jau ir rašiau anksčiau, tinklaraštininkai, kaip ir bet kurios kitos rimtos profesijos atstovai turi tarptautinę savo profesijos dieną – rugpjūčio 31-ją.

Prisijungiu prie tūkstančių tinklaraštininkų visame pasaulyje, švenčiančių BlogDay ir pristatau 5 tinklaraščius, kuriuos skaitau gana dažnai. Pats kadangi rašau bent 5, labai puikiai suprantu, kad reikia pateikti tik įdomius ir vertingus egzempliorius, tad jokių Mashable.com ar ReadWriteWeb.com neminėsiu – juos žino visas pasaulis…

SkaitykIT  – tinklaraštis su įvairiausių technologijų naujienosmis. Trumpi ir aiškūs tekstukai, nepersūdyti technologiniais terminais. Nauda prenumeruotojui iš tiesų nemaža, nes sužinomos paskutinės interneto technologijų naujienos bei įdomybės.

InsideSocialGames – tinklaraštis orientuotas į socialinių žaidimų naujienas. Čia perskaitau kiek uždirba MafiaWars, Farmville kūrėjai, kas kuria naujus konkuruojančius produktus, kurie socialiniai žaidimai pritaikomi mobiliosiom platformom, kokios kompanijos įsigyja mažesnes konkurentes ir t.t. Tikrai gan specifinė ir nišinė vieta, bet tuo ji ir naudinga visiems, kas domisi ne tik socialinių žaidimų triksais, bet ir už jų stovinčiais milijardiniais verslais.

Kačkis – pokero mylėtojas, kuris rašo ne apie tai, kaip pralošė ar išlošė ir su kokia ranka tai padarė, bet daugiau bendrai apie Lietuvos pokerio situaciją. Kartais jo pasisakymai būna gana kritiški, nes ne viskas su tuo pokeriu gerai Lietuvoje.

MakeUseOf.com – blogas apie įdomius puslapius. Tokio tipo blogas yra labai naudingas, nes jame pateikinėjami įvairūs  TOP3, TOP5, TOP10, TOP17 tam tikrų internetinių įrankių ir resursų. Tokie reursai ne karto padėjo greičiau surasti norimas paslaugas nei google. Be to galima pasiskaityti jų apžvalgas, o nepaminėti panašūs produktai greitai atsiranda komentaruose.

Žurnalistika Kitaip – Jūratės Ablačinskaitės tinklaraštis apie Lietuvos žiniasklaidą. Pats nuo žurnalistikos toli nenubėgau, todėl įdomu stebėti, kokiomis problemomis, nuojautomis, išvadomis ir pasvaičiojimais gyvena kolegos dabar, šiuo technologijų metu. Žiniasklaida tik dabar atranda Facebooko galią, todėl kartais šiame tinklarašytje randu labai įdomių pasvarstymų.

5 tinklaraščius paminėjau. Kaip bonusą borėčiau paminėti vieną užsienio blogą, kuris tik surenka įdomią informaciją iš kitur. Holy Kaw (tariama Holy kau – šventa karvė) yra vieno iš socialinės medijos guru Guy Kawasaki iniciatyva. Čia randu įvairias infogramas, socialinių tinklų naujienas, įdomius video, fotografų darbus ir daug įstabių dalykų, kuriais galima tiesiog gėrėtis arba užtenka tyliai pamąstyti.

Tikiuosi, laiku pamatysite šį įrašą ir paseksite gražiu pavyzdžiu jei ne šiemet, tai kitais metais 🙂

Rugpjūčio 31-ji – blogų (tinklaraščių) diena

Visos profesijos turi savo profesinę šventę, kuri paminima kartą metuose. Pavyzdžiui gaisrininkų profesinė šventė – šv Florijonas gegužės 4-ją; žurnalistų – spaudos atgavimo diena gegužės 7; medžiotojai šv Huberto dieną mini lapkričio 4-ją, rugsėjo 11-ji yra statybininkų profesinė šventė ir t.t. Tinklaraščio rašytojas nėra žurnalistas, jo darbas visai kitoks, todėl, galima drąsiai sakyti, kad tinklaraščio rašymas yra atskira profesija, kuri irgi nusipelno savo profesinės šventės. Pasaulyje blogų diena yra švenčiama rugpjūčio 31 dieną.

Jau 5 metai ji yra švenčiama įvairiausiais būdais, tačiau vienas iš gražiausių šios dienos paminėjimų yra aprašytas puslapyje blogday.org. Rugpjūčio 31 dieną, kiekvienas blogeris turėtų pristatyti savo skaitytojams kitus 5 blogerius iš kitos kultūrinės terpės, šalies, tematikos, rašymo stilistikos ir pan. Pageidautina, kad tai būtų nelabai žinomi blogeriai, kuriems toks paminėjimas gali būti labai svarbus.

Pagalvokite, kolegos, ar galėtumėte pristatyti 5 labai skirtingus blogus? Jei ne, tai dar turite laiko tokių paieškoti, prenumeruoti jų RSS, kad galėtumėte kažką paskaitę juos tinkamai pristatyti.

Įsirašau į kalendorių ir aš, kad paskutinę vasaros dieną kažkam suteikčiau džiaugsmo savo kukliu įvertinimu, nesvarbu, kad jį paskaitys tik 10 žmonių. Tų 10 tarpe vienas užsiprenumeruos RSS, o kažką gero radęs parekomenduos savo draugams, tie savo draugams, o tada… Nesiplėsiu, juk žinote, kad teoriškai drugelio sparnai gali sukelti uraganą pagal chaoso teoriją :).

Blog Day 2010

Kaip išnaudoti Lietuvos blogerius ir populiarinti savo prekės ženklą

Nusistebėjau, kaip viena žinoma kompanija sugebėjo pajungti apie 50 Lietuvos tinklaraščių populiarinant naują produktą. Tai Sony Ericsson Lietuva savo Facebooko puslapyje nuolat skelbianti įvairias akcijas.

Paskutinė akcija labai paprasta – pristatytas naujas Sony Ericsson Xperia X10 Mini telefonas Kaina – apie 950 Lt, tad savikaina dar 50% mažesnė. Kad būtų paprasčiau, laikykime ją 500 Lt. Telefoną galima laimėti savo tinklaraštyje paskelbus įrašą, kodėl autoriui reikia šio telefono, kuo jis geras ir t.t. Galima rašyti, sukurti video, daryti nuotraukų koliažus ar kaip kitaip originaliai savo norus išreikšti. Sony Ericsson darbuotojai išrenka vieną nugalėtoją ir įteikia jam naują telefoną.

se-reklama

Pasvarstykime apie prekės žinomumo didinimą. Jei 1 blogerio įrašą apie tai, kaip jis nori šio telefono pamatys apie 100 unikalių asmenų, iš viso bus 5000 žmonių. Čia tik akcijos metu, kuris trunka labai neilgai. Pasibaigus akcijai šiuos įrašus pamatys dar 50% žmonių, užklydę netyčia, per paieškas ir t.t. Taigi 5000+2500=7500 žmonių. Iš tokios masės (Lietvos mąstu) jei bent 0,1 procento (7 žmonės) nusipirks šį telefoną, o ne Nokia ar Samsung, akcija galima bus laikyti atsipirkusią pardavimų prasme. Prekinio ženklo vertė pakils nuo visų tų 7500. Kokia audotorijos kaina? 500/7500=0.067 Lt. ši kaina tikrai mažesnė nei Google Adwords ar Facebook Ads kampanijos paspaudimo kaina. Skaičiai buvo imami minimalūs, tad atsiperkamumas iš tikrųjų gali būti daug didesnis.

Sony Ericsson Xperia X10 Mini kampanija nebuvo vien tik blogerių kūryba. Pirmiausiai SE pasistengė, kad apie šį telefoną parašytų skaitomiausi apie technologijas ir mobiliuosius rašantys tinklaraščiai – Nezinau.lt, Topzone.lt, Elektronika.lt, Radiocool.lt, Techpill.lt. Sony Ericsson Lietuva Facebooko puslapį “mėgsta” dar apie 7900 žmonių.

Tokios reklamos išlaidos- labai minimalios:

  • Telefonas prizas
  • Telefonai pabandymui rinktiniams blogeriams
  • Facebook puslapio apipavidalinimas (dizainas, nes FBML kodą gali padaryti ir HTML pagrindus turintis darbuotojas)
  • Facebooką prižiūrinčio darbuotojo valandinės pastangos

Sony Ericsson jau įsitikino tokių akcijų nauda, kadanti tai yra jau nebe pirmoji akcija. Seniau vykusioje akcijoje buvo dovanojami marškinėliai su FIFA simbolika už rezultatų spėjimą (totalizatorių). arba šiaip dalinama įvairi atributiką už tapimą facebooko puslapio fanu.

Gerai pagalvojus, tokias akcijas galėtų rengti bet kuris plataus vartojimo prekių atstovas, kadangi Lietuvos blogeriai noriai dalyvauja tokiose akcijose – tai gali tapti savotišku pajamų šaltiniu. Ne paslaptis, kad nemaža dalis loterijose laimėtų daiktų iš karto yra parduodami priklausomai nuo jau turimų daiktų kokybės ir vertės. Rimtesniems blogeriams tokios firmos gali ir pamokėti, arba padovanoti kokį telefoną už keletą straipsnių metų gale. Taip tinklaraštis galėtų užsidirbti.

P.S. Aš pats irgi sudalyvavau šioje akcijoje padarydamas net video, Kodėl man reikalingas Xperia X10 telefonas 🙂

P.P.S. Nieko nelaimėjau, bet laimėtojo blogas tikrai įspūdingas – ištisas komiksas apie Drakoniuką.

Lažybų tinklaraščių Lietuvoje rimtai niekas nerašo

Pradėjau kapstytis lietuviškų lažybų informacinių resursų balutėje. Specializuotų forumų neaptikau nė vieno. Bendruomenių puslapių yra. Liūdniausia tai, kad neradau rimtai prižiūrimų tinklaraščių apie lažybas lietuvių kalba. Apie pokerį rašo žmonės gan gausiai, tačiau apie lažybas – ne.

Kodėl?!.

Atmesčiau priežastį, kad nėra temų, kurias gvildenti apsimokėtų ir kurios būtų skaitomos. Tiesa, lažybų rinka Lietuvoje iš tiesų maža – tėra tik 4 legalios lašybų bendrovės: TopSport, Orakulas, TonyBet ir BalticBet (išrikiuotos pagal apyvartas, taigi dydį). Visos kitos internetinės – nelegalios, nors statymus iš lietuvių priima.

Baimės dėl baudų už azartinių lošimų reklamą tikrai neatmetu. Taigi, šioje rinkoje nieko rimtai negalima daryti, kol įstatymas draudžia minėti daugiau, nei lažybų bendrovės pavadinimą. Ar kada nors valstybė susipras, kad iš lažybų galima surinti daug mokesčių ir šiek tiek apkamšyti biudžetą – nežinia. Belieka tik tikėtis…

Tiesa, bendruomenių puslapiuose yra keletas bandymų rašyti blogus (pavyzdžiui Azartas.net Tinklaraščiai), tačiau juos skaito tos bendruomenės nariai – į viešumas viešasias jie nelabai išeina, nebet kurie nors populiarūs “blogeriai” prisipažįsta apie savo slaptą pomėgį pastatyti už mėgstamą komandą.

O gal nė vienas iš lažybininkų nemoka (ar nenori) rašyti ir dalintis savo patirtimi. Juk lietuviai esame…

Pradedu bendradarbiavimą su SEOoptimizacija.lt

Pradedu rašyti tinklaraščius “į svečius” dar viename rimtame bloge – SEOoptimizacija.lt.

Rašysiu apie tuos SEO dalykus, kuriuos išmanau daugiausiai (negaliu sakyti, kad geriausiai, nes yra, kas išmano ir geriau) – socialinius tinklus, web 2.0 resursus, įvairius interneto įrankius, prieinamus kiekvienam besidominčiam SEO.

Tikiuosi, kad mano įrašai bus naudingi visiems tinklaraščių autoriams ir įmonių tinklapių administratoriams, kurie savo jėgomis bando daryti bent pagrindinius SEO veiksmus savo svetainėse.

Pasirodė pirmas straipsnis:

Tinklapių katalogai (direktorijos) – straipsnis analizuojantis 20 lietuviškų tinklapių katalogų ir pateikiantis keletą svarbių katalogų požymių, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį – katalogų nuorodos, kategorijų gylis, nofollow nuorodos ir t.t.

Nebijokime rašyti tinklaraščių tomis pačiomis temomis

Pasižiūrėkite į TV žinias ir laikraščius. Esant “karštoms” naujienoms jie iš kailio neriasi, kuri geriau, išsamiau, skandalingiau jas nušvies. Tokia tradicinės žiniasklaidos konkurencija jiems uždirba milijoninius pelnus. Tinklaraščiai pinigų neuždirbs, vien dėl to, kad kažką aprašė greičiau, bet reputaciją tikrai gaus, jei tai padarė kuo išsamiau.

Norėčiau paraginti tinklaraščių autorius nebijoti rašyti savo bloguose net tomis temomis, kurios jau buvo aprašytos kitų tinklaraštininkų.

vienodi Aišku, mūsų naujausios nacionalinės sporto šakos – komentarų rašymo (komentavimas – jau kas kita) – entuziastai tokius straipsnius bandys sumalti į miltus apkaltindami plagijavimu, kopijavimu ir vagyste, tačiau tikrai susidomėję skaitytojai tikrai padėkos. Idėjos sklando ore, tad nereiktų kreipti daug dėmesio, jei kažkas pirmas parašė apie tai, ką planavote rašyti. Tokia dvasia tikrai turėtų pagerinti visų lietuviškų tinklaraščių kokybę, nes apie vieną reiškinį būtų pateikiama daug panašios informacijos. Kam to reikia?

Reikia skaitytojui, kuris nesugeba susirasti tinklaraščių tam tikra tema. “Nesugeba” gal ir nėra tinkamas žodis, nes, norint kažką naudingo rasti paieškos sistemose, reikia nemažai pasiknaisioti, nes Lietuvoje pirmieji rezultatai nebūtinai yra tai, ko ieškome. Nesant lietuviškam tinklaraščių paieškos mechanizmui, tenka naudotis Google Blog Search paieškos sistema, į kurią dauguma tinklaraštininkų pamiršta įdėti savo RSS adresą, kad būtų indeksuojami visi naujausi straipsniai. Tokiu būdu pirmosiose pozicijose atsiduria skelbimų portalų informacija, ar Supermama.lt senos forumo temos.

Aišku, pasiskaityti 2-3 straipsnius ta tema gali būti naudinga susidarant pilną vaizdą. 3 vienas su kitu nesusiję žmonės, rašantys apie tą patį panašiai negali būti papirkti, ar įtakoti tam tikrų jėgų. Tokiu būdu esama ir objektyvumo elementų grynai subjektyvioje rašymo formoje – tinklaraštyje.

Reikia RSS prenumeruotojui, kuris prenumeruoja būtent jūsų tinklaraščio RSS ir tikrai nežino, kas dar rašo panašiomis temomis. Nėra padoraus RSS agregatoriaus Lietuvoje, todėl žmonėms labai sunku susivokti tinklaraščių konkurenciniuose santykiuose.

Reikia paieškos sistemoms, kadangi informacijos tam tikromis temomis niekada nebus per daug. Štai ieškau kažko Google, o man pirmose pozicijos išmeta 2008 metų straipsnį. Atsiprašau, dabar 2010-ji, per 2 metus viskas dramatiškai pasikeitė (kompiuteriai paseno, puslapiai pakeitė dizainą arba “užsilenkė”, pragyvenimo situacija pasikeitė ir t.t.), taip kad norėčiau skaityti naujausią informaciją. Pasirodo, tai yra vienintelis padorus straipsnis mano ieškota tema, nes niekas naujo neparašė. Neparašė ne todėl, kad neįdomu, bet todėl, kad visi rašytojai žino, kad apie tai rašyta ir mano, kad neverta kišti dar savo trigrašį… Netikiu, kad lietuviams tinklaraštininkams paprasčiausiai trūktų drąsos parašyti geresnį straipsnį, negu tai padarė kaimynas…

Gal šie mano priekaištai turėtų būti labiau adresuoti profesionaliems tinklaraštininkams ir žurnalistams, kurie dažnai jaučia temų badą, išsisemia, o jų auditorijos tai pastebi ir “garsiai” aptarinėja socialinėje erdvėje? Tikriausiai ne, nes kiekvienas blogo rašytojas susiduria su temų trūkumu, ypač jei tinklaraštis neturi konkrečios tematikos (rašo apie viską, kas įdomu, bet iš esmės apie kompiuterius ;)).

Lietuviai vis dar nepriėjo pasaulyje jau bepraeinančios TOP 10, TOP 25, TOP 50 ir t.t. mados, kai kiekvienas save gerbiantis tinklaraštininkas pateikia savo 10, 20, 50 ar 90 patarimų, kaip rašyti gerą blogą, naudotis socialiniais tinklais, tam tikromis programomis ir t.t. Taigi rašymas apie tą patį tikrai nėra nei gėdinga, nei nereikalinga.