Blogus keičia turinio rinkiniai

Nauji vėjai blogų rašymo pasaulyje. Iki šiol, norėdamas blogo forma publikuoti tam tikrą straipsnį, rašytojas privalėjo susikurti savo asmeninį blogą arba ieškoti, kokiame kitame bloge straipsnį gali pasiūlyti. Bet kuriuo atveju tas straipsnis buvo publikuojamas tam tikrame tinklaraštyje, kurį rašo vienas ar daug autorių. Atsirado ir trečias problemos sprendimas – patalpinti savo straipsnį turinio rinkiniuose.

Kas tas turinio rinkinys? Ar tai nebus tik dar vienas straipsnių katalogas? Deja, ne. Straipsnių katalogas turi aiškią temų kategorizaciją, tad rašytojas, norėdamas publikuoti savo kūrinį pasirenka kategoriją, kur jo straipsnis bus publikuojamas. Turinio rinkinys tokių kategorijų paprastai neturi arba turi labai bendrines. Straipsnių katalogo turinys yra nesunkiai randamas per navigaciją (tos pačios kategorijos, žymos, naujausi įrašai ir pan.), tuo tarpu turinio rinkinyje straipsnius galite matyti tik atsitiktinai arba tik tuos, kuriuos rekomenduoja redaktoriai. Pagrindinis tokio turinio populiarinimo būdas – per socialinius tinklus ir tiesiogines nuorodas.

Susidomėjote? Kokie tie turinio rinkiniai? Kas jie? Kol kas galiu pristatyti tik du.

Medium.com

 

Medium.com yra į turinį orientuotas turinio rinkinys. Prisijungti galima naudojant Twitter arba Facebook paskyras, taip sukuriamas vartotojas ir jo puslapis. Tada rašomas turinys. Jo formatavimas – labai minimalus – antraštė, boldai, italikai, nuorodos ir sąrašas bei numeracija. Galima tekste įterpti iliustraciją, bet jos pozicijos keisti neina. Žodžiu, mažiau teksto formatavimo, daugiau dėmesio pačiam turiniui. Yra galimybė susikurti savo temas (keistas reikalavimas – jos turi būti bent iš 2 žodžių), kurioms priskirti savo straipsnius nėra sudėtinga. Tai savotiškos kategorijos. Komentarai rašomi ne po tekstu, o šalia tos pastraipos, kurioje lankytojas nori pakomentuoti.

SEO nedraugiškas, nes nuorodos automatiškai eina su „nofollow“ atributu, o straipsnio URI yra sudaryta iš skaitmenų ir raidžių, kad būtų išlaikomas atitinkamas ilgis.

Storify.com

Storify.com yra orientuotas į skirtingų turinio formų surinkimo į vieną vietą – straipsnį. Tai inovatyvus požiūris, nes paprastai straipsniai turi būti ne tik grynas tekstas, bet ir iliustracijos, audio, video, prezentacijos, socialinių tinklų įrašai ir t.t. Visa tai galima surinkti tiesiog rašant tekstą ir iliustruojant jį papildomais elementais. Norimus elementus galima susirasti per paiešką (kartais atrodo, kad sunkiai ta paieška veikia, nes lietuviškų įrašų randa nedaug).

SEO draugiškas, nes nuorodos yra „dofollow“, straipsnio adresas generuojamas su raktiniais žodžiais iš pavadinimo. Tiesa, lietuviškas raides iš karto praleidžia, tad pavadinimą reiktų iš karto rašyti šveplai. Vėliau jį galima pasikeisti, nors URI – neredaguojamas.

Apie alternatyvias bloginimo platformas jau rašėme, tačiau jos dar nesukurtos iki galo ir neturi didelių auditorijų. Kai kurios iš jų taip pat primena turinio rinkinius, tačiau tokio svorio, kaip Medium.com ir Storify.com tikrai neturi.

Išbandykite juos – tegul kokybiškas turinys karaliauja!

Nusibodo WordPress.com? 5 naujausios bloginimo platformos

Nemokamos blogofermos krenta, kaip varlės prieš dalgį… Per pastaruosius metus uždarytas vienas iš “grandų” Posterous, Yahoo nupirko Tumblr, ir tik laiko klausimas, kol jis bus integruotas arba primesta kokia įdomesnė politika, kaip Yahoo kompanijai, nors visais kanalais trimituojama, kad viskas išliks taip pat. Tvirtai laikosi tik WordPress.com ir Blogger, kurie, rodos, atėjo amžiams.

Viskas su WordPress.com yra gerai, tik kai kurių funkcijų trūkumas ir turinio cenzūra atbaido kai kuriuos vartotojus. Turiu liūdnos patirties ir pats, kai niekuo dėtas blogas apie SEO reikalus buvo uždarytas motyvuojant tuo, kad tai SPAMas, nors anti-spamo komanda nė žodžio lietuviškai nenuraukia… Nurykim tą karčią seilę ir judėkim toliau – šūdo nepaėdęs, medaus skonio neįvertinsi…

Kas, jei nenori savo tinklaraščio rašyti nei WordPress.com, nei Blogger.com? Eini ieškoti lietuviškų atitikmenų. Ir ką randi? Reklamomis apaugusį Blogas.lt, Blogr.lt visai nieko, nors reklamos ir yra, bet jos nedaug. Jei nespamini, viskas gerai, nors pasak jų administracijos, kova su spameriais ir reklameriais vyksta arši. (Gurkt… dar viena karti seilė nuryta…). Blog.lrytas.lt vis dar gyvas, tačiau laikraščiai jau pradėjo savo blogofermas uždarinėti (tą padarė Diena.lt ir Delfi.lt).

Jei nenori ir su lietuviškais prasidėti, teks gerokai pasukti galvą, kur atsidaryti naują blogą…

Siūlau galvos nesukti ir laiko negaišti. Tiesiog išbandykite šias NAUJAS blogofermas, kurios yra ne tik naujos amžiumi, bet ir valdymu bei filosofija. Tai reiškia, kad jos yra pritaikytos planšetiniams kompiuteriams ir išmaniesiems telefonams. Ne tik Responsive dizainu, bet ir pačiu valdymu.

Taigi, 5 naujausios blogofermos, apie kurias greičiausiai dar nieko nesate girdėję.

Postagon. Itin paprasta naudotis blogoferma, suteikianti vartotojui subdomeną, pavyzdžiui, rasytojas.postagon.com. Blogo publikavimas – labai elementarus ir paprastas. Nėra krūvos funkcijų, kurių reikia daugiau spameriams ir SEOšnikams, nei paprastiems blogeriams, kurie turi ir nori pasakyti kažką svarbaus sau ir savo aplinkai.

 

Roon.io. Labai malonu rašyti tiesiai į internetą, o ne į kokį Wordo redaktorių, kai dirbi tokioje aplinkoje, kokią pasiūlė Roon.io. Sterili rašymo aplinka nenukreipia dėmesio į pašalinius momentus, tad susikaupiam ir liejam ten savo mintis. Blogo išvaizdos keitimo galimybės – minimalios. Bet kam to reikia, kai turinys – KARALIUS?..

Storify. Unikali rašymo platforma, nes savo tekstus gali, ir net PRIVALAI, iliustruoti Twitterio žinutėmis, Facebook postais, nuotraukomis iš interneto, Youtube video ir kita papildoma medžiaga, kuri pateikiama visai šalia – reikia tik įvesti paieškos žodelį. Gana įdomi patirtis, bet tai labai atitinka šiuolaikinio bloginimo dvasią – citatos, iliustracijos, video ir šiek tiek teksto. Štai tobulas blogo receptas. Jei jis dar “neskanus”, tai toks skonis bus priimtinas, kai planšetinis kompiuteris ir socialiniai tinklai bus taip įaugę į smegenis, kaip dabar mobilusis telefonas.

Sett. Kažkuo primena Tumblr, tačiau galimybių čia mažiau. Kitaip, nei kitos naujos blogofermos, jis neduoda subdomeno su vartotojo vardu, tiesiog sukuria direktoriją, pavyzdžiui sett.com/rasytojas. Ar tai gerai ar blogai? Nusišvilpt!.. Nuo kada mintinai įsimenate blogų adresus? Dabar jau nėra svarbu, ar vartotojo vardas prieš domeną, ar po. Googlui tuo labiau, nes jis žiūri į turinį, o URL yra tik vienas iš kriterijų.

Passle.net. Viskas labai paprasta – pavadinimas, tekstas, pridedamos nuotraukos ir viskas. Tiesa, teksto formatavimas minimalus. Pasigedau tik nuorodos įdėjimo galimybių, o visa kita – elementaru.

Tai naujausios blogofermos. Jos visos veikiančios. Jose galima rašyti lietuviškai (kol kas). Beje, buvo ir tokių, kur lietuviškai rašyti nelabai galima, pavyzdžiui Medium arba Migzig (nesutvarkyta UTF-8 koduotė paprasčiausiai, supportas neatsako, kada sutaisys). Pradžiai apsiribokime šiais penkiais. Jų yra ir daugiau. Kickstarteryje pinigų surinko nauja blogoferma Ghost, bet dar ji nėra atvira visiems.

Beje, jau seniau esu rašęs apie kitas blogofermas po WordPress.com, Tumblr, Blogger, Livejournal. Tada pateikiau jų 10. Deja, jos atrodo kaip tradiciniai blogai – ne naujoviškai. Spameriams gerai, bet šiuolaikinis jaunimas rinksis tai, kas modernu.

Kaip turinio strategija padės Lietuvos blogosferai

Viskas prasidėjo nuo naujausių Google paieškos atnaujinimų ir pasikeitusių reikalavimų, vienas kurių yra kokybiškas ir skaitytojui naudingas turinys. Nuorodos iš tokio turinio vertinamos, o iš beverčių puslapių – ne. Tada iš karto buvo prisimintas tam tikras rinkodaros būdas – turinio rinkodara.

Turinio rinkodara yra interneto rinkodaros dalis, kuri rūpinasi, kad turinys, kuriame būtų minimas prekės ženklas, būtų naudingas ir skatintų pardavimus. Kad būtų lengviau kontroliuoti rinkodaros veiksmus, tokį turinį buvo pavesta inicijuoti pačioms įmonėms, o ne laukti žiniasklaidos malonės. Tuo užsiėmė ryšių su visuomene agentūros. Jų darbas – kurti turinį yra brangus, tačiau efektyvus. Straipsniai VZ.lt ar Delfi.lt bei nišiniuose portaluose duoda žinomumą, tačiau jų populiarinimu RsV agentūros nelabai užsiima. Čia ir kilo poreikis sukurti turinio strategiją, kuri numatytų ne tik išleidžiamo turinio principus ir tematiką, bet ir jo populiarinimo poreikį. To iš karto ėmėsi dviejų pakraipų rinkodaros paslaugų teikėjai – SEO paslaugas teikiančios įmonės ir konsultantai ir socialinių tinklų rinkodaros specialistai.

Turinio strategija atrodo gana paprastai. Įmonė nusprendžia, kurias paslaugas, ar produktus stengsis populiarinti labiau per turinį ir kaip tai darys. Taip pat nustato turinio formatus, jų išleidimo į viešumą periodiškumą ir populiarinimo būdus. Pavyzdžiui, nekilnojamojo turto agentūra nusprendžia populiarinti savo paslaugas. Ji gali pasirinkti dvi turinio strategijas – turinį pristato ekspertas, įmonės vadovas arba brokeris, kuris yra charizmatiškas, nevynioja žodžių į vatą, skelbia sako kontaktinius duomenis, nemokamai konsultuoja ne tik žiniasklaidą, bet ir žmones. Taip visas turinys eina per vieną žmogų, savo srities ekspertą. Kita strategija yra tam tikra įmonės informacija, pavyzdžiui, kas mėnesį pateikiama nekilnojamojo turto rinkos apžvalga, atsakomi skaitytojų klausimai, gali būti net daromas pristatomasis video, įvairūs grafikai, padedantys suprasti tam tikrą statistinę informaciją (infografika) ir t.t. Tai jau yra turinio strategija.

Galima nesunkiai apibrėžti, kokia informacija bus ruošiama. Ši piramidė aiškiai parodo, į ką reiktų atkreipti dėmesį rengiant turinį ir kaip dažnai tai reiktų padaryti. Šaltinis – SocialMediaExplorer.com.

Kai įmonė nusprendžia strategiją apsirašyti ir suplanuoti, kyla iš karto 2 klausimai:

1. Kas tą turinį ruoš? Kiek kainuos turinio paruošimas?

2. Kur turinys bus talpinamas ir kaip populiarinamas?

Į juos turi atsakyti už rinkodarą atsakingi žmonės. Turinio ruošimas ir publikavimas yra ne jų darbas, tad atsiduriama kryžkelėje – samdyti 3 rūšių profesionalus, ar daryti patiems. Abu variantai yra priimtini priklausomai nuo turinio mastų. Kuo jo daugiau, tuo daugiau profesionalumo ir patirties reikia siekiant tą turinį suvaldyti. Jei viskas daroma minimaliomis priemonėmis, galima ir patiems, tačiau reikės investuoti laiko ir pastangų į žinias apie turinio strategijas.

Grįžkime prie pagrindinės temos – turinio strategija padės Lietuvos blogosferai.

Taip jau nutiko, kad Lietuvos blogai ir blogeriai yra išsikvėpę. IT sritis nušviečiama puikiai, maisto gaminimas – gerai, šeimos reikalai – patenkinamai, o visa kita – skurdžiai, nykiai, neįdomiai. Tai pasikeis, nes atsiranda poreikis publikuoti kokybišką ir įdomų turinį. Tiesa, jame minimi prekės ženklai, bet tai juk natūralu… Štai ir atsiranda blogeriams puiki galimybė, kuria nepasinaudoti – negalima.

Taigi, kas rašys įmonėms kokybišką turinį ir kur jį publikuos? Bloguose tam tikra tematika. Jei turite blogą apie finansus, taupymą, skolinimąsi ir pan., sveikiname, nes jūs galite pasiūlyti savo paslaugas daugybei buhalterinių paslaugų įmonių, kreditų bendrovėms, bankinių paslaugų teikėjams ir t.t. Pasiūlymas labai paprastas – parašysite savo bloge įdomią informaciją, kur šiek tiek dėmesio (labai neįkyriai) skirsite ir prekės ženklui, arba tiesiog pasiremsite kita įmonės naudinga informacija internete. Už tokį straipsnį – 100 litų (remiuosi Rasytojas.lt agentūros kainomis). Viskas labai sąžininga – įmonė gauna unikalų ir naudingą turinį, kuriame yra nuoroda į jų puslapį, taip pat gauna blogo skaitytojus, kurie skaityti šio straipsnio ateis nuolatos. Blogeriui irgi gerai, nes jis savo skaitytojams pateikė įdomios informacijos, taip pat už tai gavo finansinę naudą.

Įmonei reikės tik surasti 10 tokių blogerių ir per pusmetį inicijuoti bent 10-12 straipsnių.

Kitas bendradarbiavimo būdas – nusamdyti blogerius, kad jie rašytų specialiai sukurtam nišiniam tinklaraščiui, kurio savininkė yra viena įmonė. Taip jau dabar daro kelionių agentūros savo tinklaraščiuose pateikiančios įvairiausias kelionių idėjas ir įspūdžius. Blogeriai joms reikalingi ne tik dėl turinio, bet ir dėl žinių, kaip tą naujai sukurtą nišinį tinklaraštį išpopuliarinti minimaliomis priemonėmis.

Štai jums ir didelis verslas. Ne visi išgali už 100 000 litų (per metus) nusisamdyti ryšių su visuomene agentūrą, kuri vis tiek neatliks rinkodaros skyriaus darbo iki galo, tad teks savo įmonės žinomumu pasirūpinti ir už 5000 litų per metus (po 400 litų per mėnesį – 2-3 straipsniai + populiarinimas).

Ką reikia daryti blogeriams? Tiesiog paskelbti savo kontaktus ir užsiminti, kad yra atviri tam tikroms įrašų temų pasiūlymams. Viskas. Taip pat galima ir aktyviau pasiūlyti savo paslaugas, tačiau nereiktų persistengti…

Kiek kainuoja turinio strategija? 1 litą! Juokauju… Į šį klausimą teks atsakyti kaip visada šabloniškai – priklauso nuo kliento poreikių ir kaprizų, be to ir tikslo, kurį norima pasiekti.

DĖMESIO! Vykdoma apklausa apie turinio strategiją verslui. Nepasididžiuokite, pareikškite savo nuomonę!

Blogas yra nauja reklamos internete forma

Neseniai perskaičiau įdomų straipsnį, kuris man priminė vieną seną tiesą – tinklaraštis pats savaime gali būti laikomas interneto reklama ir nauja jos forma. Pasigilinkime kodėl.

Blogo įrašas yra tam tikra reklama internete.

Tradicinei interneto reklamai yra būdingas periodiškumas. Pastaruoju metu ieškoma būdų, kaip reklamuotis ne 2 savaites, o 2 metus ar net ilgiau mokant tik kartą – reklamos paleidimo momentu. Čia interneto reklamos formų yra net kelios – video klipas Youtube ir kituose vaizdo klipų socialiniuose tinkluose, PDF dokumentas įvairiuose dokumentų socialiniuose tinkluose (pavyzdžiui Sribd), statiška ir interaktyvi prezentacija prezentacijų dalinimosi puslapiuose, tokiuose kaip SlideShare, tinklalaidė (podcastas), kuria galima dalintis įvairiuose muzikos parduotuvėse, pavyzdžiui iTunes, blogo įrašas savame arba kitame skaitomame tinklaraštyje. Visos šios priemonės yra ilgaamžės, nes internete lieka visam laikui, kol vartotojas jų nepašalina, arba jie išimami pasikeitus vidaus taisyklėms (pavyzdžiui, draudžiama reklamuoti produktus naudojantis partnerystės programomis).
Blogo įrašas yra pranašiausia tokios ilgaamžiškos reklamos forma, nes jame gali būti panaudotos jos visos. Atrodytų kaip metro aukščio mėsainis, tačiau vartotojo dėmesys būtų atkreiptas 100%. Pasižiūrėkime – 300-500 žodžių blogo įrašas apie tam tikrą produktą gali būti iliustruojamas to produkto pristatomuoju vaizdo klipu, kuris talpinamas Youtube, pateikiama tam tikra naudojimosi instrukcija PDF formatu, pridedamas koks tyrimas prezentacijos formatu, galiausiai surandama ir įdedama tinklalaidė, kurioje kalbama apie tą produktą. Dar pateikiamos kelios nuotraukos ir mygtukas „UŽSISAKYTI“ su partnerystės programos nuoroda, kuri nustato, kiek žmonių šį mygtuką spaudė, ir kiek įsigijo, kad būtų galima mokėti komisinius. Ko jums ne tobula reklamos forma?
Užsienyje blogo įrašas su reklama yra vadinamas Sponsored Blog Post. Anglijoje ši reklamos forma itin populiari tarp mamų, auginančių vaikus ir rašančių tinklaraščius apie save, šeimą ir gyvenimą. Vieno tokio „Remiamo“ įrašo kaina ten yra gana nemaža – 30-150 svarų (apie 120-600 litų), priklausomai nuo tinklaraščio populiarumo ir lankomumo. Aišku, mastai kiti, nei Lietuvoje, tačiau tokie įrašai mamoms-blogerėms leidžia uždirbti nemažus pinigus. Kitose srityse kainos skirtingos.
Reklama intenete turi vieną unikalų bruožą, kuris tradicinėse priemonėse yra labai sudėtingas – laisvas dalinimasis reklamine medžiaga. Pabandykite iškirpti iš žurnalo tam tikrą reklaminį straipsnį ir parodykite jį 100 savo draugų ir pažįstamų. Užtruksite kelias dienas su tokiu darbeliu. Arba perkelkite reklaminį straipsnį į savo tinklaraštį, pavadinkite įrašą „Ot nesąmonė…“ ir paskelbkite savo Facebook sienoje. Iki vakaro šis blogo įrašas gali susilaukti daugiau nei 100 lankytojų. Akivaizdu, kad savo paties rašytą blogo įrašą dar lengviau išpopuliarinti naudojantis visais socialinės žiniasklaidos principais (pasidalini pas save, paprašai tam tikrų žmonių-leadų pasidalinti ir taip matomumas didėja eksponentiškai).
Interneto Paieška mėgsta turinį, kuriuo yra dalinamasi. Tai reiškia, kad blogo įrašas gaus keletą reikšmingų nuorodų ir su tam tikrais raktiniais žodžiais bus parodomas paieškoje. Tokiu būdu lankytojų srautas nenutrūksta ištisus metus, nors šis įrašas ir yra reklaminis, o produkto galiojimas – pasibaigęs. 
Lietuvos reklamos rinka jau pradeda suprasti, kad tokia reklamos forma veikia, o kainuoja itin mažai. Rinkoje blogo įrašas parašomas už 50-200 litų, belieka tik pasirūpinti jo išpublikavimu, apiforminimu ir puikiausia reklama lieka amžiams.
Blogeriai, kurie moka tokius įrašus rašyti jau dabar prisiduria šiek tiek pinigų kas mėnesį. Su laiku ši reklama internete turėtų dar labiau populiarėti, nors pats blogų populiarumas ir nėra didelis.

Guest bloggingas – svečio įrašai tinklaraštyje

guest blogging - svečio įrašai

Prieš kelias dienas pradėjau dar vieną guest bloggingo kampaniją – įvairiems SEO tinklaraščiams pradėjau rašyti straipsnius apie tai, ką išmanau labai gerai – SEO tekstų rašymą. Po kiekvienu straipsniu parašau kelis sakinius apie save – aš esu Marius, patyręs blogeris ir SEO išmanantis konsultantas, dirbu Rašytojas.lt vykdomuoju rašytoju. Nors įrašai rašomi tikrai ne dėl kažkokių SEO sumetimų, sulaukiau priekaištų, kad taip darausi reklamą.

TAIP, taip darausi sau reklamą. Tik kai kurių lietuvių galvoms to nesuprasti. Užsienyje ši praktika jau seniai yra sėkmingai taikoma, ir net paties Google netiesiogiai skatinama. Tai vadinamasis Guest Blogging, lietuviškai – svečio įrašas tinklaraštyje. Populiariausi pasaulio blogeriai rašo įrašus į kairę ir dešinę, o apačioje yra pristatomi su nuoroda į savus projektus. Kartais nuoroda net dedama ne ant tikslaus tinklaraščio ar įmonės, kurioje rašytojas dirba, pavadinimo, bet tiesiai ant raktinio žodžio. Ir niekam tai neužkliūna! Tik ne pavidoliams lietuviams. Palikim lietuviams jų ydas ir įsitikinimus ir bandykim paaiškinti, kas tai yra.

Svečio įrašas tinklaraštyje yra puikus būdas paįvairinti rutiną ir gauti kokybiško turinio šiek tiek kitu kampu. Užsienyje tinklaraščiai turi nemažai sunkumų prisikviesti geriausius pasaulio blogerius, kad šie parašytų straipsnį jiems. Lietuvoje situacija priešinga – pasiūlius nemokamo turinio, esi pasiunčiamas na*x*mo. 🙂

Svečio įrašas paprastai yra nemoderuojamas. Su autoriumi pozicija nėra derinama, todėl svečio įrašai yra gana subjektyvū. Autorius yra paprašomas labai nereklamuoti savų projektų, apsiriboti 1-3 išeinančiomis nuorodomis. Paprastai nuorodos veda ne į kliento, o į savus tinklaraščio įrašus. Labai sveikintini yra straipsnių ciklai. Jais galima sudominti skaitytojus, priversti juos laukti tam tikro žymaus autoriaus tekstų.

Nauda yra visada abipusė. Kas jos gauna daugiau priklauso nuo tinklaraščių specifikos ir reputacijos. Nauda pamatuojama vadovaujantis keliais kriterijais:

  • Autoriaus reputacija. Jei tinklaraštyje populiarus autorius rašo savo mintis ir įžvalgas, reiškia tinklaraštis nusipelno pakankamai didelės pagarbos. Lietuviškas paaiškinimas: pabandykite prikalbinti Rokiškį Rabinovičių, Užkalnį, Račą, ar Džiugą Paršonį parašyti straipsnį savo blogui apie gyvenimą, ir suprasite, ar jūsų tinklaraštis rimtas, ar ne. 
  • Blogo reputacija. Jei tinklaraštis turi gerą reputaciją ir didelį skaitytojų ratą, populiarūs blogeriai noriai dalinasi savo straipsniais, taip siekdami padidinti savo žinomumą ir praplėsti auditoriją. 
  • Abipusė nauda. Blogas gauna įdomaus turinio, kurio negali pasiruošti pats. Svečiai rašytojai gauna papildomą žinomumą ir auditoriją, kurios savo jėgomis negalėtų surinkti. 
  • Blogo atgaivinimas. Čia turbūt daugiau yra lietuviška situacija, kai blogai miršta pragyvenę vidutiniškai metus laiko, nes jų autoriai nebeturi laiko rašyti. Tada į pagalbą pasikviečiami svečiai rašytojai, kurie gali atgaivinti blogą, susigrąžinti seniai prarastus prenumeratorius. Užsienyje šis būdas nėra labai dažnas. Tiesą sakant, neteko tokio atvejo matyti. Greičiausiai populiarūs blogeriai yra panaudojami pašlijusiai reputacijai ir sumažėjusiai auditorijai atgaivinti. 

Lietuvoje svečio įrašai nėra itin vertinami. Jiems iš karto priklijuojama etiketė – REKLAMA. Toks jausmas, kad visi Lietuvos blogeriai turėtų reklamuoti save ne per tekstą, kurie jie gali parašyti, bet per Google Adwords, kas laikoma itin normalia praktika…

Svečio įrašai yra labai vertingi tiek reklamos, tiek SEO požiūriu. Įdomiausia tai, kad SEO ekspertai rekomenduoja svečio įrašus ir korporatyviniuose (įmonės) tinklaraščiuose, kuriuose išskirtinai pateikiama vienos įmonės pozicija. Galima tik įsivaizduoti, kaip Tele2 blogas publikuoja Omnitel atstovo parengtą informaciją. Aišku, toks pavyzdys vargu, ar yra įmanomas Lietuvoje, nors užsienyje ne itin žymūs SEO blogai publikuoja žymių SEO guru, kurie taip pat valdo ir konkuruojančias įmones, įrašus. Tai lyg mažo autoserviso bloge atsirastų įrašas, kurį parengė Renault techninio serviso meistrai. Iš esmės jie yra konkurentai, tačiau kiek kitokio kalibro…

Svečio įrašų nereikia bijoti. Tiesiog nuorodą į autoriaus puslapį padaryti atsidarančią naujame lange. Vien tik svečių pagalba galima atgaivinti nemažai įdomių blogų ir iniciatyvų. Tereikia tik panorėti. Aš, pavyzdžiui, noriu…

„Kitos“ nemokamos blogofermos

Dažnai Lietuvos ir pasaulio blogeriai rašo apie geriausias blogofermas, kuriose visi gali susikurti savo blogą nemokamai ir pasinaudoti jų privalumais saviraiškai. Paprastai yra pateikiamas geriausiųjų penketukas: Pirmoje vietoje dažniausiai būna WordPress.com, antroje – Blogger.com, trečioje karaliauja Tumblr.com, ketvirtas – LiveJournal.com, o penktas – Posterous.com. Aišku, jie susimaišo vietomis, bet penketukas lieka tas pats.

Kokios yra dar kitos alternatyvos? Kur dar galima susikurti tinklaraštį nemokamai? Pateikiu net 10 puikių ir visiškai nemokamų vietų, kur galima susikurti blogą bet kokia tema (yra nemažai tematinių blogofermų, bet apie jas – kitą kartą…)

Xanga.com – didžiulė blogerių bendruomenė, kurioje yra ir lietuvių. Blogai kuriami gana paprastai, tačiau ir funkcijų nėra labai daug. Jei domina tik bloginimas, o ne komerciniai projektai – puikus pasirinkimas.

Blogoak.com – labai įdomus projektas, kuriame blogai kuriami iš karto su trijais domenais – blogoak.com,soonin.com ir lastsee.com. Valdymas gana painus, tačiau patyrę blogeriai susigaudys kas ir kaip valdoma.

Blog.co.uk – Didžiosios Britanijos tinklaraščių bendruomenė, kurioje galima kurtis blogus ir lietuviškai. Čia taip pat vykdomas ir moderavimas, tad labai šiukšlinti nepatartina, kaip ir visuose kituose bendruomenės pagrindu veikiančiuose tinklaraščiuose.

Publr.com – itin paprasta blogoferma, kuri labai panaši į Tumblr, nes čia galima publikuoti ir perpublikuotikituose puslapiuose randamą informaciją specialaus naršyklės įskiepio pagalba.

Typepad.com – ši blogoferma kažkada buvo išties galinga ir pranašesnė nei Blogger.com, bet… tapo mokama. Ilgus metus ji buvo prieinama tik už pinigus, tokia išliko ir dabar, tačiau ji vis dar leidžia kurti ir nemokamustinklaraščius. Ši paslauga vadinasi TypePad Micro – leidžia nedaug funkcijų ir turi vos du dizaino šablonus.

Blog.com – ši blogoferma jau turėtų po truputėlį pakeisti Posterous.com visuose penketukuose, nes veikiaWordpress MU sąsaja. Tiesa, joje rodoma reklama. Galimybė kurit kiek tik nori WP blogų su viena paskyra. Puikus įrankis.

Blogetery.com – dar viena moderuojama WP pagrindu veikianti blogoferma. Keista, bet man nepavyko jos išbandyti, nes IP užbanintas. Įtariu tai mano interneti tiekėjo IP kažkam neįtiko…

Tblog.com – itin paprasto naudojimo ir mažai funkcijų turinti blogoferma. Nelabai tradicinės struktūros, nes nėra nuorodų į pavienius įrašus. Tai sudėtinga esant tokioms paieškos sistemų reikalavimams geram ir kokybiškam turiniui.

Weebly.com – tai iš tikrųjų interneto puslapių kūrimo įrankis, kurio viena iš funkcijų yra tinklaraštis. Taigi, blogus galima kurti ir ten, nors šio puikaus įrankio paskirtis – smulkaus verslo puslapiai.

Blogster.com – dar viena interneto bendruomenė, veikia Facebook registracija. Blogai čia turi būtibendruomeniški, siekti būti komentuojami.

Pateikiau dar 10 alternatyvų tiems pagrindiniams. Gera žinia SEO blogų kūrėjams. Visuose išvardintuose bloguose išorinės nuorodos yra „do follow“ 🙂 Pats išbandžiau… Taigi, pirmyn, blogeriai. Alternatyvų yra pakankamai daug, tereikia tik jomis pasinaudoti.

Siūlau nebevadinti įmonės tinklaraščių blogais

Dirbdamas su įmonėmis pastebėjau tokią tendenciją, kad blogai vis dar suvokiami iškreiptai ir ne visada teisingai. Blogas vis dar asocijuojamas su asmenine erdve ir komentarais, tarp kurių yra ir necenzūrinių žodžių, taigi jis tampa rizika įmonės reputacijai. Kitas momentas yra tas, kad įmonės įsivaizduoja blogą kaip atskirą nuo įmonės dalyką, kuriam palaikyti reikės mesti itin dideles ir galingas pajėgas ir net finansus. Žodžiu, daugybė stereotipų ir nesusipratimų su tais įmonės blogais, kurie ir taip sunkiai skinasi kelią Lietuvoje.

Norėdamas išvengti daugybės nesusipratimų ir nereikalingų asociacijų,

Siūlau nebevartoti sąvokos „blogas“ arba „tinklaraštis“

kalbant apie įmonės puslapio dalį, kurioje periodiškai paskelbiamas įmonės požiūris į tam tikrus dalykus, akcijų pristatymai, naujienos, kolektyvo vakarėlių ir socialinės veiklos atsiliepimai ir kita suasmeninta informacija. Tai kaip tokį puslapį tada vadinti?

Rekomenduoju vadinti kitais pavadinimais, pavyzdžiui INFORMACINIS LEIDINYS, internetinis ŽURNALAS, įmonės e-ŽURNALAS ir panašiai, bet ne „blogas ar „tinklaraštis“.

Kodėl? Priežastys yra kelios:

„Blogas“ yra nesuprantamas terminas verslui, be to jis turi dviprasmišką konotaciją. „Tinklaraštis“ taip pat nesuprantamas, nes maišomas su „tinklalapiu“. „Žurnalas“ turi aiškią reikšmę, nes siejamas iš karto su savotišku ilgesniais laiko tarpais išleidžiamu/publikuojamu informaciniu-analitiniu leidiniu. Būtent tokio pobūdžio leidiniai ir yra įmonių rašomi tinklaraščiai.

Tinklaraštis/blogas yra asmeninės nuomonės išraiška ir diskusijos iniciavimas. Pagrindinis tikslas yra prenumeratoriai ir draugai, kurie skaito asmeninį tinklaraštį ir gali pareikšti savo nuomonę, pataisyti, jei nuomonė klaidinga ir t.t. Įmonės leidinys yra įmonės prekinio ženklo reklamavimas, pardavimų skatinimas arba bent jau lankytojų atfiltravimas, taip pat nuomonės formavimas. Diskusija čia yra griežtai moderuojama, o dažniausiai iš viso netoleruojama dėl laiko stokos. Skirtingi tikslai nusako ir skirtingą pavadinimą. Įmonės žurnalo tikslas yra kitoks, nei asmeninio tinklaraščio.

Tinklaraščiai yra asmeniniai puslapiai, kuriuose dėstoma ASMENINĖ nuomonė. Įmonės leidiniai yra dažniausiai anoniminiai – skaitytojas nemato ir nežino, kas iš tikrųjų rašė naujausią įrašą – vadybininkas Jonas, biuro administratorė Ana ar Pats direktorius (tiksliau – direktoriumi apsimetusi jo sena pažįstama…). Taip, įmonės leidinyje gali būti naudojamas suasmenintas stilius – laisvas, pirmuoju asmeniu, su žargonizmais bei dirbtinai netaisyklinga kalba, kurioje apstu svetimybių, prie kurių yra pripratę tos rinkos dalyviai. Dažniausiai įmonės žurnale jokių asmeniškumų su laiku nebelieka, o tai panašu jau į tikrą reklaminį leidinį, leidžiamą belytei auditorijai.

Periodiškumas yra taip pat labai svarbus. Tinklaraščių rašytojai žino, kad jie savo skaitytojams turėtų apsireikšti bent kartą ar du per savaitę. Įmonės leidinys gali būti pildomas kartą per mėnesį ir net dar rečiau. Tai nesukels skaitytojų minčių „šis puslapis miręs“, kaip kad pamačius 2 mėnesius neatnaujintą tinklaraštį.

Nišiniai tinklaraščiai yra ne tas pats, kas įmonių leidiniai. Nišinius tinklaraščius, turinčius keletą autorių, dažniausiai tik remia ir inicijuoja tam tikros įmonės, tačiau tai nėra įmonės pozicijos išraiška. Geriausias pavyzdys – įDebesis.lt tinklaraštis, kurį inicijavo BlueBrigde. Tinklaraštis rašo apie debesies technologijas ir sprendimus apskritai, o ne BlueBridge naujienas, technologijų aprašymus ar tik reklamuoja Microsoft Sharepointsprendimus. Priešingai, informacijos apie vieną iš tikrųjų „debesies“ sprendimų tiekėjų Lietuvoje šiame blogeyra mažai. Taigi, tai nėra įmonės tinklaraštis ar leidinys.

Tinklaraštis rašomas tam tikroje vietoje – arba nemokamoje blogų fermoje (WordPress.com, Blogspot.com,Tumblr.com arba lietuviškuose Blogas.lt ar Blogr.lt), arba perkamas atskiras domenas ir hostingas, instaliuojama turinio valdymo sistema ir tada tvarkomas tinklaraštis toliau. Įmonės leidiniui nereikia nei vieno, nei kito, nes jis ir taip turi savo interneto puslapį. Tereikia tik, kad atsirastų dar vienas meniu punktas „e-Žurnalas“ ir visi straipsniai gali būti publikuojami ten. Tai papildomai gali ir nieko nekainuoti. Verslininkai dažnai sako – „neturiu laiko aš tam blogui, vos su puslapiu susitvarkau…“ Įmonės leidinys – puslapio dalis, tad papildomai daug laiko jis „nesuvalgys“, nes tai NĖRA atskiras puslapis.

Argumentų galima ir daugiau surasti, kodėl blogas – blogas pavadinimas įmonės leidiniui ar žurnalui. Siūlau rašytojus ir blogerius daugiau verslui į akis miglos nebepūsti, nes neteisingas suvokimas kenkia ne tik mums,blogeriams, bet ir pačiam verslui. Ypač tada, kai Google kas ketvirtį kelia reikalavimus kokybiškam turiniui.

Įmonės leidinys arba įmonės žurnalas skamba kur kas rimčiau ir tiksliau, nei įmonės blogas ar korporatyvinis tinklaraštis.

SEO blogų kūrimas ir rašymas

Tinklaraščiai yra kelių rūšių – asmeniniai, teminiai (nišiniai), korporatyviniai (rašomi įmonės), reklaminiai ir SEO. Visi yra vystomi šiek tiek skirtingai, naudojamos skirtingos kūrimo priemonės, kiti reklamos būdai. Šį kartą norėčiau papsakoti plačiau, kaip kuriami SEO blogai.


SEO blogas yra spaminis tinklaraštis, kurio tikslas – pateikti informaciją paieškos sistemoms, o ne paprastiems skaitytojams. Anglų kalba yra gana paprasta gramatiškai, tad nenuostabu, kad atsirado specialios programos, generuojančios blogus automatiškai. Tai auto-blogai (gali būti ir apie automobilius). Lietuvių kalba yra per daug sudėtinga net tobuliausioms vertimo programoms, tad čia programų, automatiškai kuriančių tekstą, tikrai nepamatysime artimiausiu metu.

SEO blogas yra kuriamas dažniausiai nemokamose blogofermose Blogger.com, WordPress.com, LiveJournal.com, Tumblr.com, Posterous.com ir kitose, kur moderavimo lygis yra gana žemas.

Kuriamas blogas orientuojantis į tam tikrą raktinį žodį, nes visas jame publikuotas tekstas turi būti susijęs su tam tikra tema. Kadangi tokių „gudruolių“ yra ne vienas, kartais raktinis žodis turi ir skaičiukus, pavyzdžiui raktiniszodis1.blogspot.com. Jei leidžiami brūkšneliai, tai juos irgi galima dėti prieš ir po raktinio žodžio. Esu matęs jau net tris brūkšnelius vienas paskui kitą, kad tik būtų išlaikytas pilnas raktinis žodis.

Sukūrus blogą pirmiausia reikia pasirinkti bet kurią paprastą dizaino temą – šabloną. Dizainas nėra labai svarbus, todėl rekomenduojama su juo labai ir negaišti. Standartinės temos tinka kuo puikiausia, nes jose viskas yra. Jei reikės bloge platesnio šoninio stulpelio baneriui, tada galite pasiieškoti ir kitokių šablonų.Blogger.com leidžia nesunkiai keisti šoninio stulpelio dydį, tad čia reikės tik nustatymus pakeisti.

Turinys blogui turi būti paruoštas iš karto. Sukūrę blogą iš karto išpublikuokite pirmąjį įrašą. Dažnai būna, kad Google robotai iš karto suindeksuoja Blogger.com ar WordPress.com naujus blogus, tad iš karto parodysite jiems ne tuščius blogus, o jau paruoštą turinį. Publikuodami turinį atkreipkite dėmesį į įrašo adresą. Jei jį galite keisti, taip ir padarykite, jei jis publikuojamas automatiškai iš pavadinime esančių žodžių, pavadinimą padarykite tik su raktiniais žodžiais – vėliau pakeisite.

Žymos, tagai, labels – privalomas SEO blogų atributas. Tai visi susiję raktiniai žodžiai. Rekomenduojama dėti iki 7 žymų vienam įrašui. Žyma sukuria automatiškai puslapį, kuriame yra pateikiamas pilnas įrašo tekstas arba jo santrauka. Tokiu būdu galima sukurti skirtingus puslapius su skirtinga informacija. Tam tikslui pasiekti reikės bent 5 įrašų SEO bloge, jei bus naudojami tie patys raktiniai žodžiai. Pavyzdžiui yra du raktiniai žodžiai „raktinisžodis“ ir „raktažodis“. Visi penki įrašai gali būti priskiriami to paties pavadinimo žymoms. Tokiu atveju turime du identiškus puslapius su tokiu pačiu turiniu. Kas trukdo tik 3 įrašus priskirti vienam, o kitus du – kitam? Tokiu būdu bus sukuriami puslapiai su kiek skirtingais tekstais.

Blogui reikia kelių skirtingų informacinių laukų – draugų nuorodos, žymų debesis, paskutiniai įrašai, archyvas, tekstinis intro apie ką jis ir kur kreiptis dėl daugiau informacijos su nuoroda į pagrindinį puslapį, kurį „paremti“ ir turi šis blogas. Taip pat galima įdėti Facebooko įskiepį, kad būtų renkami fanai reklamuojamam puslapiui,Twitterio srautą, nors jo Google robotai ir nemato.

Būtini dalykai bloge – Google+ ir Facebook, bei Twitter dalinimosi mygtukai. Tik taip galima pasidalinti šiomis nuorodomis, kad jos gautų šiek tiek svorio iš socialinės paieškos funkcijų Google.

Kiekvienas įrašas turi turėti iliustraciją, kurios pavadinimas būtų raktinis žodis. Tokiu būdu puslapis pus randamas ir per paveikslėlių paiešką. Aišku, paveikslėlių vogti nerekomenduojama.

Nuorodos puslapiuose turėtų turėti Title atributą. Jei nėra funkcijų jį pridėti uždedant nuorodą WYSWYGredaktoriuje, nepatingėkite tai padaryti HTML versijoje.

Sukurtą blogą iš karto teiktų pridėti į Webmaster Tools įrankius tiek Google, tiek Bing paieškose. Tai turi įtakos paieškos robotų apsilankymams.

Toliau – sunkioji dalis – nuorodų gavimas. Bet kuris blogas be nuorodų norimų rezultatų gali neatnešti ilgą laiką, tad būtina apsikeisti nuorodomis su susijusiais puslapiais. Kuo nuorodos kokybiškesnės, tuo didesnės galimybės, kad po kito google atnaujinimo blogas įgaus šiek tiek vertės ir kilstels reklamuojamą puslapį paieškos sistemose.

Atrodo sudėtinga? Tik kuriant pirmąjį blogą. Dešimtasis SEO blogas sukuriamas per 15-30 minučių.

Ateityje pasidalinsiu kitų rūšių blogų kūrimo specifika.

Darbas blogeriams ir ne tik

Iš blogų uždirbu, darbo daug, o pasiūlymai vis krent ir krenta. Nebepajėgiu susitvarkyti, todėl noriu pasidalinti su kolegomis blogeriais vienu pasiūlymu. Jei turite vieną ar keletą blogų su šiek tiek lankytojų, galite pasinaudoti neblogu pasiūlymu – gauti atlygį už užsiregistravusius žmones.

Yra toks puslapis Greitukas.lt. Tai pažinčių svetainė, kuri yra gana specializuota. Čia nelabai toleruojami ilgi susirašinėjimai tarp žmonių. Čia esmė yra iš karto kviesti į pasimatymą. Yra ir mokamų paslaugų, todėl puslapio kūrėjai šiek tiek užsidirba. Prisiklausę apie affiliate programas, jie nusprendė pabandyti taip pritraukti žmonių.

 

50 centų atiteks už kiekvieną užsiregistravusį žmogų, atėjusį per specialią nuorodą, kuri seka, kad iš to pačio kompiuterio, IP nebūtų registruojami netikri vartotojai. Registracija įvyksta tada, kai žmogus patvirtina savo el. pašto adresą ir įdeda savo nuotrauką.

Kaip gali užsidirbti blogeriai ir puslapių savininkai? Paprastai – paruošia vieną ar keletą blogo straipsnių tema apie pasimatymus, bendravimą internetu, gal net vestuves susipažinus per internetą ir t.t., o straipsnyje įdeda nuorodą, kurią atsiųs Greitukas.lt administratorius Paulius (kreiptis į Paulių meilu DarbasPaulius@gmail.com arba Skype: naubertux).

Taigi, viskas gana paprasta – tik vienas vienintelis straipsnis su specialia nuoroda ir paplatinus jį po socialinius tinklus galima sulaukti paspaudimų ir registracijų. 20 draugų užsiregistruoja – 10 Litų į kišenę; 50 draugų – 25 litai; 100 draugų ir nepažįstamų žmonių – 50 litų ir t.t. Dėl atsiskaitymo formos – susitarsite su Pauliumi asmeniškai.

Pinigai nėra dideli, tačiau savo blogo domeno mokesčiui per kelis mėnesius, manau, tikrai užsidirbsite.

Esu aprašęs ir kitus būdus užsidirbti iš blogų, bet turbūt didžoji dauguma blogerių gana skeptiškai į juos žiūri. Geriau jau daryti kažką, nei dejuoti, kad iš blogo uždirbti negalima…