Siūlau nebevadinti įmonės tinklaraščių blogais

Dirbdamas su įmonėmis pastebėjau tokią tendenciją, kad blogai vis dar suvokiami iškreiptai ir ne visada teisingai. Blogas vis dar asocijuojamas su asmenine erdve ir komentarais, tarp kurių yra ir necenzūrinių žodžių, taigi jis tampa rizika įmonės reputacijai. Kitas momentas yra tas, kad įmonės įsivaizduoja blogą kaip atskirą nuo įmonės dalyką, kuriam palaikyti reikės mesti itin dideles ir galingas pajėgas ir net finansus. Žodžiu, daugybė stereotipų ir nesusipratimų su tais įmonės blogais, kurie ir taip sunkiai skinasi kelią Lietuvoje.

Norėdamas išvengti daugybės nesusipratimų ir nereikalingų asociacijų,

Siūlau nebevartoti sąvokos „blogas“ arba „tinklaraštis“

kalbant apie įmonės puslapio dalį, kurioje periodiškai paskelbiamas įmonės požiūris į tam tikrus dalykus, akcijų pristatymai, naujienos, kolektyvo vakarėlių ir socialinės veiklos atsiliepimai ir kita suasmeninta informacija. Tai kaip tokį puslapį tada vadinti?

Rekomenduoju vadinti kitais pavadinimais, pavyzdžiui INFORMACINIS LEIDINYS, internetinis ŽURNALAS, įmonės e-ŽURNALAS ir panašiai, bet ne „blogas ar „tinklaraštis“.

Kodėl? Priežastys yra kelios:

„Blogas“ yra nesuprantamas terminas verslui, be to jis turi dviprasmišką konotaciją. „Tinklaraštis“ taip pat nesuprantamas, nes maišomas su „tinklalapiu“. „Žurnalas“ turi aiškią reikšmę, nes siejamas iš karto su savotišku ilgesniais laiko tarpais išleidžiamu/publikuojamu informaciniu-analitiniu leidiniu. Būtent tokio pobūdžio leidiniai ir yra įmonių rašomi tinklaraščiai.

Tinklaraštis/blogas yra asmeninės nuomonės išraiška ir diskusijos iniciavimas. Pagrindinis tikslas yra prenumeratoriai ir draugai, kurie skaito asmeninį tinklaraštį ir gali pareikšti savo nuomonę, pataisyti, jei nuomonė klaidinga ir t.t. Įmonės leidinys yra įmonės prekinio ženklo reklamavimas, pardavimų skatinimas arba bent jau lankytojų atfiltravimas, taip pat nuomonės formavimas. Diskusija čia yra griežtai moderuojama, o dažniausiai iš viso netoleruojama dėl laiko stokos. Skirtingi tikslai nusako ir skirtingą pavadinimą. Įmonės žurnalo tikslas yra kitoks, nei asmeninio tinklaraščio.

Tinklaraščiai yra asmeniniai puslapiai, kuriuose dėstoma ASMENINĖ nuomonė. Įmonės leidiniai yra dažniausiai anoniminiai – skaitytojas nemato ir nežino, kas iš tikrųjų rašė naujausią įrašą – vadybininkas Jonas, biuro administratorė Ana ar Pats direktorius (tiksliau – direktoriumi apsimetusi jo sena pažįstama…). Taip, įmonės leidinyje gali būti naudojamas suasmenintas stilius – laisvas, pirmuoju asmeniu, su žargonizmais bei dirbtinai netaisyklinga kalba, kurioje apstu svetimybių, prie kurių yra pripratę tos rinkos dalyviai. Dažniausiai įmonės žurnale jokių asmeniškumų su laiku nebelieka, o tai panašu jau į tikrą reklaminį leidinį, leidžiamą belytei auditorijai.

Periodiškumas yra taip pat labai svarbus. Tinklaraščių rašytojai žino, kad jie savo skaitytojams turėtų apsireikšti bent kartą ar du per savaitę. Įmonės leidinys gali būti pildomas kartą per mėnesį ir net dar rečiau. Tai nesukels skaitytojų minčių „šis puslapis miręs“, kaip kad pamačius 2 mėnesius neatnaujintą tinklaraštį.

Nišiniai tinklaraščiai yra ne tas pats, kas įmonių leidiniai. Nišinius tinklaraščius, turinčius keletą autorių, dažniausiai tik remia ir inicijuoja tam tikros įmonės, tačiau tai nėra įmonės pozicijos išraiška. Geriausias pavyzdys – įDebesis.lt tinklaraštis, kurį inicijavo BlueBrigde. Tinklaraštis rašo apie debesies technologijas ir sprendimus apskritai, o ne BlueBridge naujienas, technologijų aprašymus ar tik reklamuoja Microsoft Sharepointsprendimus. Priešingai, informacijos apie vieną iš tikrųjų „debesies“ sprendimų tiekėjų Lietuvoje šiame blogeyra mažai. Taigi, tai nėra įmonės tinklaraštis ar leidinys.

Tinklaraštis rašomas tam tikroje vietoje – arba nemokamoje blogų fermoje (WordPress.com, Blogspot.com,Tumblr.com arba lietuviškuose Blogas.lt ar Blogr.lt), arba perkamas atskiras domenas ir hostingas, instaliuojama turinio valdymo sistema ir tada tvarkomas tinklaraštis toliau. Įmonės leidiniui nereikia nei vieno, nei kito, nes jis ir taip turi savo interneto puslapį. Tereikia tik, kad atsirastų dar vienas meniu punktas „e-Žurnalas“ ir visi straipsniai gali būti publikuojami ten. Tai papildomai gali ir nieko nekainuoti. Verslininkai dažnai sako – „neturiu laiko aš tam blogui, vos su puslapiu susitvarkau…“ Įmonės leidinys – puslapio dalis, tad papildomai daug laiko jis „nesuvalgys“, nes tai NĖRA atskiras puslapis.

Argumentų galima ir daugiau surasti, kodėl blogas – blogas pavadinimas įmonės leidiniui ar žurnalui. Siūlau rašytojus ir blogerius daugiau verslui į akis miglos nebepūsti, nes neteisingas suvokimas kenkia ne tik mums,blogeriams, bet ir pačiam verslui. Ypač tada, kai Google kas ketvirtį kelia reikalavimus kokybiškam turiniui.

Įmonės leidinys arba įmonės žurnalas skamba kur kas rimčiau ir tiksliau, nei įmonės blogas ar korporatyvinis tinklaraštis.

IT naujienos lietuviškai iš 10 IT blogų

Informacinių technologijų pasaulis yra didelis ir įdomus – čia kas dieną vyksta daugybė įvykių, kai kurie jų gali būti labai reikšmingi ir pakeisti pasaulį. Šiuolaikiniam žmogui būtina sekti IT naujienas, žinoti, kas vyksta pasaulyje, kokie nauji produktai ir paslaugos išleidžiami, kokios peripetijos vyksta IT versle. Paprastai didieji naujienų portalai šiai sričiai skiria labai nedaug dėmesio, pateikdami vos keletą straipsnių. Nieko baisaus, Lietuvoje yra apstu IT naujienų nešiotojų. Dauguma jų – tinklaraščių pavidalu.

Pabandysiu surinkti 10 pagrindinių IT naujienų šaltinių, kuriuos turėtų žinoti visi besidomintys IT naujienomis.

  1. FWD.lt – unikali iniciatyva, kai į vieną didelį IT naujienų tinklaraštį susibūrė patys aktyviausi IT temomis rašantys blogeriai. Jie iki šiol rašo ir savuose bloguose, tačiau kai kuriomis temomis papildo ir FWD.lt internetinį bloglaikraštį. Per dieną publikuojami 3-5 straipsniai ir daugiau.
  2. FaceIT.lt – 3 kolegų ir bendradarbių rašomas tinklaraštis apie IT naujienas. Projektas gime kaip pokštas balandžio 1 dieną ir per pusmetį patraukė ne vieno internauto dėmesį savo naujienomis iš viso pasaulio. Per dieną pasaulį išvysta 2-5 nauji straipsniai.
  3. SkaitykIT.lt – vieno asmens iniciatyva. Kas dieną Povilas Širvinskas pateikia Lietuvai po vieną jo manymu įdomia naujieną ar apžvalgą. Didelė dalis tinklaraščio įrašų aprašo autoriaus patirtį ir įspūdžius naudojantis vienu ar kitu produktu/paslauga, tad šis tinklaraštis yra daugiau asmeninis požiūris į IT pasaulį.
  4. TopZone.lt – dar vienas tinklaraštis, kuris specializuojasi daugiau naujienose apie telekomunikacijas. Jo autoriai Julius Žaldokas ir Mantas Makauskas kas dieną stengiasi pateikti bent po vieną įrašą kasdien apie naujus telefonus ar kompiuterius, taip pat kompiuterinius ir internetinius žaidimus.
  5. Narkaus.lt – Vytautas Narkus – jaunas tinklaraštininkas, kuris savo patirtį IT srityje stengiasi ne tik laikyti sau, bet ir noriai ja dalinasi su visais. Tai pastebėjo kompiuterinės įrangos gamintojai ir suteikė autoriui galimybę pasinaudoti naujausiais produktais. Vytautas juos detaliai aprašo, pateikia savo įžvalgų. Nors IT produktų apžvalgos yra pagrindinė tema, tinklaraštyje galima rasti ir verslo naujienų iš Lietuvos ir viso pasaulio.
  6. Elektronika.lt – daugelio žmonių produktas. Tai ne vien tik naujienos, bet ir katalogas, interneto bendruomenė. Šis portalas išeina iš tinklaraščio rėmų, tačiau yra vienas seniausių IT naujienų šaltinių Lietuvoje. Portalui rašo pavieniai autoriai, įmonės, RsV agentūros publikuoja savo pranešimus spaudai.
  7. TechPill.lt – jau trejus metus veikiantis tinklaraštis turi užsitarnavęs tikrai neblogą reputaciją, nes šalia visų Lietuvos IT tinklaraštininkų mėgstamų telefonų naujienų dar rašo ir apie “geležis“  – procesorius ir kitus kompiuterio komponentus. Aišku, pateikia ir nemažai produktų apžvalgų bei pasaulinių verslo naujienų.
  8. ITfan.lt – paprastas tinkalraštis, kuris kas dieną pateikia po vieną įrašą apie tam tikrus IT reikalus ne tik iš viso pasaulio, bet ir Lietuvos. Aišku, jame rasite ir tam tikrų produktų aprašymų.
  9. Radiocool.lt – originalus tinklaraštis, kuriame rašoma apskritai apie technologijas, mokslą,  internetą ir kitas įdomybes.  Dažniausiai pateikiamas vienas įrašas per dieną.
  10. ITfanas.lt – asmeninis tinklaraštis, kuriame kartais leidžiama pasireikšti ir kitiems autoriams. Tai trumpos naujienos iš viso pasaulio apie naujai išleistus produktus ir paslaugas. Projektas pildomas nereguliariai, tad geriausia prenumeruoti RSS srautu.

Šis sąrašas yra ne galutinis. Lietuvoje dar daug entuziastų, rašančių IT naujienas savo malonumui, nors jau pastebima ir uždarbio iš tokių blogų tendencija. Retas kuris IT blogas neturi nė vieno banerio, reklamuojančio tam tikras su IT susijusias paslaugas ar produktus. Kai kurių produktų apžvalgos į šiuos tinklaraščius taip pat patenka ne už dyką. Jei tokiu modeliu naudotųsi dažniau ir kitos nišos (tėvai, maisto blogai, populiariausi „apie viską“ rašytojai), galima būtų perfrazuoti populiarų posakį „…ir blogeriams galima gyventi…“

Pasiūlykite kitus gerus IT blogus ir surinkęs dar 10, parengsiu antrąją dalį. 🙂

Po tinklaraštį į laisvą domeną!

domainaiNemažai žmonių turi nusipirkę savo domenus, moka už jų palaikymą ir tikisi pelningai parduoti. Gal ir neblogas verslas, tačiau tokius domenus galima parduoti dar pelningiau, jei juose būtų bent kažkokie puslapiai, kuriuos pasiekia Google paieškos robotas. Tokiu būdu puslapis gauna keletą nuorodų iš įvairiausių automatinių puslapių generatorių ir per metus galima pasididinti net Page Rank, kurio paisoma derintis dėl kainos. Na, nebent domenas nėra raktažodis ir jis bus naudojamas tik el. paštui…

Noriu pasidalinti informacija, kaip turimus domenus įkinkyti darbui. Tereikia tik “užkurti” tinklaraštį po domenu ir kas kartą jį papildyti nauja informacija. Nereikia jokio serverio, jokių programavimo žinių – visa tai lengviausiai padaroma naudojantis nemokamomis blogofermomis.

Savo domenams panaudojau tris skirtingas blogofermas, kad įsitikinčiau, kaip tai veikia ir kuria paprasčiausiai naudotis.

Pirmiausiai pradėkime nuo to, kaip tai veikia. Savo domeną turbūt laikote kur nors Serveriai.lt ar Hostex.lt ar kitose talpinimo ir vardų registravimo tarnybose. Puiku, ten ir laikykite. Jums ten reikės užeiti norint pakeisti IP adresą, kurį suteiks nemokama blogoferma. Tiesiog reikia surasti savo domeno DNS zonos nustatymus ir A tipui priskirti nurodytąjį IP.

hostex-valdymas

Nustačius IP, reikės palaukti kurį laiką, kol puslapys rodys normaliai.

Pasižiūrėkime, kaip tai daroma trijose skirtingose blogofermose – Posterous.com, Tumblr.com ir Blogger.com (WordPress.com dėl kai kurių savybių net nesvarsčiau bandyti).

Blogger.com sukuriame naują blogą, ir meniu einame į Settings>Publishing. Ten matome Switch to: Custom domain. Šioje srityje mums pasiūloma pirkti savo domeną . Spaudžiame nuorodą Switch to advanced settings ir ten įvedame turimą domeną. Tada spaudžiame Save settings. Toliau pažymime, kad būtų peradresuojama į www.domenas.lt. Būtina paskaityti instrukciją, kurioje nurodyti IP adresai, į kuriuos reikia pakeisti esamus A tipo IP adresus. Iš viso jų yra 4. Taip įsivedžiau savo domeną www.tarande.lt.

Blogger.com turi sudėtingiausią savo domeno įvedimo valdymą, palyginus su Tumblr ir Posterous, tačiau pačios blogofermos savybės lenkia minėtąsias blogofermas. Apie tai jau rašiau ieškodamas tinkamiausios blogofermos asmeniniams dienoraščiams.

Posterous.com tinklaraštį susikurti tikrai paprasta. Nustačius viską naujajame tinklaraštyje reikia užsukti į Settings skyrelį ir Setup a custom domain I already own įvesti savo domeną be jokių www. Uždedame varnelę šalia Verify name server (recommended) ir viskas, jūsų tinklaraštis turi naują domeną. IP adresą galite rasti paaiškinimuose. Primenu, kad įvedant savo domeną į Posterous.com IP jau turi būti pakeistas pas jūsų domeno tiekėją. Taip dabar galite matyti seku.lt.

Tumblr.com domeno įvedimas irgi labai paprastas. Tereikia prisijungus prie redagavimo spausti Customize nuorodą ir ten Info skiltyje pažymėti varnelę šalia Use a custom domain name ir patestuoti. Instrukcijoje taip pat paaiškinta, kokį IP adresą reikia nusistatyti. Taip paprastai pasaulį išvydo zymek.lt.

Visa tai užtruko valandą laiko, tereikia tik prisėsti ir jūsų nenaudojamas domenas gali atgimti naujam gyvenimui. Be to yra daugiau šansų, kad tokiu pavidalu laikomas domenas patrauks galimo pirkėjo dėmesį, ko ir buvo siekta…

Kur geriausiai rašyti dienoraštį

dienoraštisGrįžtam prie tinklaraščio ištakų – asmeninių dienoraščių. Nutariau parašyti savo asmeninį dienoraštį kaip senais laikais mokykloje. Tik yra problema – nenoriu, kad jis būtų viešas. Taip pat nenoriu naudotis visokiausiomis neaiškiomis tarnybomis, kurios greičiausiai bus nupirktos arba užsilenks per artimiausius 3 metus, o jei to neatsitiks, turėsiu bent jau susimokėti už Premium paslaugas.

Ką daryti? Kur geriausiai rašyti?

Panagrinėkime kelias populiariausias nemokamas blogofermas pagal keletą svarbių dienoraščiui kriterijų.

Teksto redagavimo ypatumai

Man svarbu, kad tekstą galėčiau redaguoti laisvai su kuo mažiau HTML kodų. Pasižiūrėjau, kaip visa tai yra išsprendę 5 rimčiausi tinklaraščių įrankiai.

Posterous.com Teksto redagavimo įrankių gana nedaug – teksto dydžiai, spalva, numeravimas ir atitraukimas, formatavimo nuėmimas, aišku, pajuodinimas, perbraukimas ir nuorodų įdėjimas. Mažoka…
Tumblr.com Tas pats kaip ir Posterous, tik dar mažiau teksto tvarkymo galimybių. Tiesa, prisideda paveikslėlio įterpimo ikonėlė.
Blogger.com Čia prisideda jau geresnių funkcijų tokių kaip ksirtingas šriftas, teksto spalvinis pabraukimas, atsiranda ikonėlė “įkelti video”, taip pat yra teksto lygiavimas (kairė, dešinė, centras), citata bei klaidų tikrinimas (yra ir lietuvių kalba)
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Be pagrindinių funkcijų yra ir pora labai naudingų dalykų – kopijavimas iš Wordo ir kitokio formatuoto teksto valymas, bet visa kita tas pats. Nėra šriftų pasirinkimų.
Livejournal.com Čia naudojamas FCK Editor apribotas WYSWYG redaktorius turi tik vieną funkciją, kurios neturi visi kiti išvardinti – lentelių įterpimą. Šriftų neturi, bet dar turi ir specialių LiveJournal programėlių – apklausą ir nuorodų patobilinimą.

Deja, visi labai panašūs todėl nedideliu skirtumu nugalėjo Blogger.com. Tam laimėjimui turėjo įtakos ir tekstų publikavimas naudojant Windows Live Writer programą, kuria galima tinklaraščius publikuoti ir neinant į patį blogo administravimą. Aišku, Posterous turi tą patį su Gmailu, o Tumblr – telefonu (bet tik anglų kalba).

Privatumo nustatymai

Dienoraštis yra visiškai privatus dalykas, kurį matys tik man artimiausi žmonės ir tai tik po kurio laiko, kai jiems leisiu paskaityti savo mintis. Viešas mintis pareikšiu kitame savo bloge, tad man net nereikalinga tokia funkcija, kai viena mintis vieša, o kita – tik man. Bent jau kol kas…

Posterous.com Puslapį paslėpti nuo pašalinių galima nustatant slaptažodį. Bėda ta, kad slaptažodžiai per keletą metų pasimiršta… Aišku, kiekvieną įrašą galima nustatyti kaip privatų, bet tai kainuos pora paspaudimų, nes ši funkcija ne tame pačiame lange.
Tumblr.com Puslapio įrašai galimi ir privatūs. Taip pat yra galimybė paslėpti nuo paieškos sistemų robotų, bei išmesti iš paties Tumblr katalogo.
Blogger.com Yra galimybė nustatyti, kas matys patį blogą – visi, žmonės, kuriuos pasirenkame arba tik autoriai. Taip pat galimybė nerodyti paieškos sistemoms ir neįtraukti į Blogger.com sąrašus (taip žmonės nepatenka ir atsitiktinai).
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Kiekvieną įrašą galima apsaugoti slaptažodžiu arba padaryti privatų. Puslapio nustatymuose yra punktas “Noriu bloginti privačiai ir turinį rodyti tik žmonėms, kuriuos pasirenku pats”.
Livejournal.com Galima kiekvienam postui nustatyti, kam jį rodyti – visiems, draugams ar tik sau. Tinklaraščio nustatymuose galima numatyti, kam bus matomi įrašai automatiškai, kad kiekvieną kartą nereikėtų pasirinkinėti iš meniu. Galimybės nustatyti įrašų apribojimus paieškos sistemoms ir pačiam LJ portalui.

Čia nugalėtojai galėtų būti Blogger ir WordPress nes LiveJournal nustatymuose nevartojamas žodis “blokuoti”, bet “apriboti”. Kas tie “apribojimai”? Paieškos sistemos mato, bet… nemato? Nerizikuojam…

Foto funkcionalumas

Dienoraštis be iliustracijų – nykus ir pilkas, dėl to būtina atkreipti dėmesį į foto funkcijas. Kadangi dienoraštį rašysiu ilgai, mane domina tik tos paslaugos, kurios nuotraukas talpina pas save, o ne nukreipia į visokius Flickr, Photobucket, Picasa ir t.t., kur joms vėl iš naujo tektų nustatinėti privatumo sąlygas.

Posterous.com Foto galima įkelti po viena ir kaip galeriją. Galerija žiūrisi gan neblogai. Jei kiekvieną nuotrauką norima iliustruoti pasakojimu ir pateikti paaiškinimą, kas nuotraukoje vaizduojama, deja, to padaryti negalima. Didelė nuotrauka atsidaro gražiai, neveda į naują puslapį. Apribojimų fotografijoms nėra. Galima įkelti iš karto kelias nuotraukas.
Tumblr.com Galima vieną nuotrauką įdėti kaip įrašą. Nuotrauka gali būti iki 10 MB. Deja, daugiau foto įdėti neina, nes į tekstinį įrašą nuotrauka turi būti dedama naudojant jos viešą URL adresą.
Blogger.com Nuotraukas įdėti be jokių apribojimų galima, tačiau keliant galima pasirinkti tik po vieną. Iš karto galima pasirinkti ir kitą, tada susidaro įkėlimo eilutė (queue) . Nuotrauka įdedama tam tikrų nustatytų dydžių, tad norint įvesti dydžius ranka yra sudėtinga, nes jau reikia knaisiotis po HTML kodą. Yra galimybė po kiekviena nuotrauka įdėti nuotraukos aprašymą (caption).
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Nuotraukos įkeliamos gražiai ir paprastai. Jas bet kada galima dar kartą panaudoti iš esančios galerijos. Apribojimai failų dydžiui – net 1 GB. Tiesa, iš viso nuotraukoms suteikiama tik 3 GB vietos, tad ilgalaikiam dienoraščiui tai komplikuoja visus reikalus, ypač jei noriu įdėti daugiau nuotraukų. Po nuotrauka nesunku parašyti aprašymą, lengva keisti jos dydį tiesiog patraukiant už kampelio. Nuotrauką paspaudus atsidaro kitas langas su originalu (ne visada reikalinga, bet galima nuorodą ir nuimti).
Livejournal.com Norint įkelti paveikslėlį, pirmiausiai reikia susirasti, kur tai daroma. Nėra kažkokių apribojimų, tačiau tas paveikslėlis patalpinamas kitoje LJ funkcijoje. Didinant nuotrauką, kažkur prapuola jos kokybė. Nėra galimybės parašyti pavadinimą po nuotrauka, nors galima nustatyti per kiek pikselių tekstas bus nutolęs nuo nuotraukos kraštų iš viršaus ir šonų. Nelabai patogus naudojimas.

Nė nemirktelėjęs rinkčiausi WordPress, bet tas 3 GB limitas mane nužudo, nes savo gyvenimo akimirkas aš fiksuoju ir noriu, kad jos išliktų, net jei mano kietasis diskas sudegtų su tonomis nuotraukų. Deja, kitas pasirinkimas yra Blogger, nors ir turi trūkumų nuotraukas redaguojant internetu (Live Writer programa turi labai gražių funkcijų nuotraukoms redaguoti).

Video funkcionalumas

Šiuolaikinis dienoraštis išnaudoja visas įmanomas audivizualines priemones, tad tikrai garantuoju, kad naudosiu daug video. Į Youtube šių vaizdelių kelti nenorėčiau, nes juose pavaizduotas tik aš, pusnuogė mano žmona Vilma (paplūdimyje) ir mūsų katytė Mieliukė, plaunanti liežuviu savo intymias katiniškas vieteles (užpakalį ir uodegą). Visuomenei šie video nėra nei juokingi, nei įdomūs, nei kaip nors kitaip reikšmingi, todėl man reikalinga tokia tarnyba, kuri be fotografijų galėtų laikyti ir video.

Posterous.com Video įkeliamas gražiai, bet yra numatytas dydžio apribojimas – 100 MB. Jei vaizdeliai bus per dideli, teks naudotis video converteriu (pvz. Any Video Converter) ir susimažinti. Nepatogumas, bet kaip už neribojamą video kiekį tokią auką galima paaukoti.
Tumblr.com Galima įdėti tik 1 video į 1 įrašą, taigi tai gali būti nepatogumas. Į paprastus tekstinius įrašus video įdėti galima nebent redaguojant HTML. Prie viso to prisideda ir apribojimai. Jei 100 MB nėra baisu, tai tik 5 minutės vaizdų per dieną jau yra labai negerai.
Blogger.com Galiu dėti kelis video į įrašą. Jų dydžio apribojimas – 100 MB. Gaila tik, kad video grotuvo dydį reikia reguliuoti rankiniu būdu (po HTML kodą). Yra dar viena blogybė – video kokybė nelabai kokia.
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Špygą taukuotą. Norint įkelti video, nurodoma naudotis VideoPress widgetu už kurį reikia susimokėti pinigus – apie 60 dolerių. Worpress FAIL!
Livejournal.com Deja, čia iš viso negalima įkelti video, tik įterpiamą mediją (embedable media) – Youtube, Vimeo, Metacafe ir kt trečių šalių kodus į ten esančius vaizdelius.

Šioje vietoje laimi Posterous, kuris pranašesnis už blogger.com tik įkelto video kokybe. Posterous naudoja ne savo video konvertavimo įrankį – Zencoder – sugeba padaryti tikrai neblogus video. Pavyzdys (paspauskite ant foto ir, atsidarę didesnę iliustraciją, pamatysite akivaizdžius skirtumus):

 

Atrodo, visas reikalingiausias funkcijas apžvelgiau. Nagrinėdamas viešus tinklaraščius dar atkreipčiau dėmesį į SEO reikalus, bet čia gi dienoriaštis, kurio pats nenoriu, kad atsirastų Google ar Bing paieškose, tad pavadinimus ir URI galiu rašyti kad ir kiniškai – svarbu, kad vidinės nuorodos suveiktų.

Dabar rimčiausias reikalas – išsirinkti tą vieną blogofermą, kuri man tarnaus keletą metų o gal dar daugiau.

…ir nugalėtojas yra… Blogger.com!!! …antra vieta atitenka …Posterous.com!

Blogger.com pliusų yra tikrai nemažai:

  • redaguojamas Template ir CSS (galima pasidaryti profesionaliai atrodantį dienoraštį;
  • galimybė įsidėti valdiklius (widgets) net iš trečių šalių tiekėjų, ne vien tik iGoogle;
  • nuolat atnaujinamas redaktorius ir funkcijos (nors ir retai);
  • galimybė pridėti kitus autorius (dienoraščiui tai nelabai aktualu);
  • galimybė publikuojant naudojantis Windows Live Writer programa;
  • priklauso ir yra palaikoma Google.

Ką gi, susikursiu ten dar vieną paskyrą, padarysiu ją visiškai nematomą ir parašysiu naujajame dienoraštyje, ką išgyvenu, kuo kvėpuoju ir ką norėčiau, kad apie mane žinotų artimieji po daugelio metų…

Google Reader – asmeninis tinklaraščių agregatorius

Google Reader yra vienas iš populiariausių RSS skaitytuvų, tuo neabejoja niekas. Be skaitytuvo funkcijos, jis turi ir keletą kitų naudingų funkcijėlių. Viena jų – galimybė susikurti savo asmeninį tinklaraščių agregatorių (surinktuvą) ir paviešinti jį savo tinklaraštyje.

Kam to reikia? Matau kelias priežastis:

  • gerais tinklaraščių įrašais reikia dalintis su skaitytojais;
  • geras būdas prasmingai užpildyti šoninius stulpelius;
  • populiarinti draugų ir savo tinklaraščių įrašus.

Jei visi tinklaraščių rašytojai naudotųsi šia paslauga, tinklaraščių lankomumas tikrai padidėtų. Aišku, tai turėtų būti masiškas reiškinys, kurio dabar pasiekti neįmanoma dėl techninių priežasčių – ne visos blogofermos leidžia įsidėti įskiepio kodą dėl <script> tago pradžioje. Pavyko įdėti tik savo Blogas.lt ir Blogr.lt  tinklaraščiuose. Šiame ir LRytas.lt, deja, įkelti nepavyko. Jei naudojatės nemokamu WordPress.com, ten irgi įkelti nepavyks, nes ši blogoferma nenoriai bendrauja su Google sukurtais įskiepiais. Blogger.com sistema labai gerai priima šį įskiepį. Aišku, tie, kurie turi visiškai valdo savo tinklaraščio kodą ir nesinaudoja blogofermų paslaugomis, šį kodą įsidiegti irgi galės be problemų.

Pasižiūrėkime, kaip veikia šis widgetas. Pirmiausiai reikia savo mėgstamus įrašus pažymėti spaudžiant mygtuką “Share” įrašo apačioje. Tokiu būdu jis patenka į viešai prieinamą agregatoriaus puslapį, iš kurio ir traukiama visa informacija į įskiepį. Jei tai padarėte per klaidą, arba nebemanote, kad įrašas turi būti sąraše, susiraskite jį naudodami paiešką ir paspauskite “Unshare” mygtuką. Žvaigždute pažymėtieji yra skirti tik vidiniam atskyrimui, tad nesusimaišykite.

Jei esate pasiruošęs įdėti įskiepį į savo tinklaraštį ar puslapį, spauskite “Settings>Folders and Tags” (atrodo, kad lietuviškos sąsajos dar nėra). Ten pamatysite savo sugrupuotų RSS srautų sąrašą, tarp kurių bus ir “Your shared items”. Šalia pamatysite tris nuorodas. Paspauskite “add a clip to your site”.

Iššokus langui, galėsite nusistatyti savo įskiepio pavadinimą, spalvinę gamą, kiek įrašų norėsite rodyti, ar šalia įrašo rodyti šaltinį ar ne. Nusistatę viską, tiesiog nukopijuokite sugeneruota kodą ir įkelkite į savo puslapį ar tinklaraštį.

Taip pradėsite dalintis savo mėgstamų tinklaraščių įrašais su jūsų skaitytojais. Sėkmės!