Pradedu bendradarbiavimą su SEOoptimizacija.lt

Pradedu rašyti tinklaraščius “į svečius” dar viename rimtame bloge – SEOoptimizacija.lt.

Rašysiu apie tuos SEO dalykus, kuriuos išmanau daugiausiai (negaliu sakyti, kad geriausiai, nes yra, kas išmano ir geriau) – socialinius tinklus, web 2.0 resursus, įvairius interneto įrankius, prieinamus kiekvienam besidominčiam SEO.

Tikiuosi, kad mano įrašai bus naudingi visiems tinklaraščių autoriams ir įmonių tinklapių administratoriams, kurie savo jėgomis bando daryti bent pagrindinius SEO veiksmus savo svetainėse.

Pasirodė pirmas straipsnis:

Tinklapių katalogai (direktorijos) – straipsnis analizuojantis 20 lietuviškų tinklapių katalogų ir pateikiantis keletą svarbių katalogų požymių, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį – katalogų nuorodos, kategorijų gylis, nofollow nuorodos ir t.t.

Nebijokime rašyti tinklaraščių tomis pačiomis temomis

Pasižiūrėkite į TV žinias ir laikraščius. Esant “karštoms” naujienoms jie iš kailio neriasi, kuri geriau, išsamiau, skandalingiau jas nušvies. Tokia tradicinės žiniasklaidos konkurencija jiems uždirba milijoninius pelnus. Tinklaraščiai pinigų neuždirbs, vien dėl to, kad kažką aprašė greičiau, bet reputaciją tikrai gaus, jei tai padarė kuo išsamiau.

Norėčiau paraginti tinklaraščių autorius nebijoti rašyti savo bloguose net tomis temomis, kurios jau buvo aprašytos kitų tinklaraštininkų.

vienodi Aišku, mūsų naujausios nacionalinės sporto šakos – komentarų rašymo (komentavimas – jau kas kita) – entuziastai tokius straipsnius bandys sumalti į miltus apkaltindami plagijavimu, kopijavimu ir vagyste, tačiau tikrai susidomėję skaitytojai tikrai padėkos. Idėjos sklando ore, tad nereiktų kreipti daug dėmesio, jei kažkas pirmas parašė apie tai, ką planavote rašyti. Tokia dvasia tikrai turėtų pagerinti visų lietuviškų tinklaraščių kokybę, nes apie vieną reiškinį būtų pateikiama daug panašios informacijos. Kam to reikia?

Reikia skaitytojui, kuris nesugeba susirasti tinklaraščių tam tikra tema. “Nesugeba” gal ir nėra tinkamas žodis, nes, norint kažką naudingo rasti paieškos sistemose, reikia nemažai pasiknaisioti, nes Lietuvoje pirmieji rezultatai nebūtinai yra tai, ko ieškome. Nesant lietuviškam tinklaraščių paieškos mechanizmui, tenka naudotis Google Blog Search paieškos sistema, į kurią dauguma tinklaraštininkų pamiršta įdėti savo RSS adresą, kad būtų indeksuojami visi naujausi straipsniai. Tokiu būdu pirmosiose pozicijose atsiduria skelbimų portalų informacija, ar Supermama.lt senos forumo temos.

Aišku, pasiskaityti 2-3 straipsnius ta tema gali būti naudinga susidarant pilną vaizdą. 3 vienas su kitu nesusiję žmonės, rašantys apie tą patį panašiai negali būti papirkti, ar įtakoti tam tikrų jėgų. Tokiu būdu esama ir objektyvumo elementų grynai subjektyvioje rašymo formoje – tinklaraštyje.

Reikia RSS prenumeruotojui, kuris prenumeruoja būtent jūsų tinklaraščio RSS ir tikrai nežino, kas dar rašo panašiomis temomis. Nėra padoraus RSS agregatoriaus Lietuvoje, todėl žmonėms labai sunku susivokti tinklaraščių konkurenciniuose santykiuose.

Reikia paieškos sistemoms, kadangi informacijos tam tikromis temomis niekada nebus per daug. Štai ieškau kažko Google, o man pirmose pozicijos išmeta 2008 metų straipsnį. Atsiprašau, dabar 2010-ji, per 2 metus viskas dramatiškai pasikeitė (kompiuteriai paseno, puslapiai pakeitė dizainą arba “užsilenkė”, pragyvenimo situacija pasikeitė ir t.t.), taip kad norėčiau skaityti naujausią informaciją. Pasirodo, tai yra vienintelis padorus straipsnis mano ieškota tema, nes niekas naujo neparašė. Neparašė ne todėl, kad neįdomu, bet todėl, kad visi rašytojai žino, kad apie tai rašyta ir mano, kad neverta kišti dar savo trigrašį… Netikiu, kad lietuviams tinklaraštininkams paprasčiausiai trūktų drąsos parašyti geresnį straipsnį, negu tai padarė kaimynas…

Gal šie mano priekaištai turėtų būti labiau adresuoti profesionaliems tinklaraštininkams ir žurnalistams, kurie dažnai jaučia temų badą, išsisemia, o jų auditorijos tai pastebi ir “garsiai” aptarinėja socialinėje erdvėje? Tikriausiai ne, nes kiekvienas blogo rašytojas susiduria su temų trūkumu, ypač jei tinklaraštis neturi konkrečios tematikos (rašo apie viską, kas įdomu, bet iš esmės apie kompiuterius ;)).

Lietuviai vis dar nepriėjo pasaulyje jau bepraeinančios TOP 10, TOP 25, TOP 50 ir t.t. mados, kai kiekvienas save gerbiantis tinklaraštininkas pateikia savo 10, 20, 50 ar 90 patarimų, kaip rašyti gerą blogą, naudotis socialiniais tinklais, tam tikromis programomis ir t.t. Taigi rašymas apie tą patį tikrai nėra nei gėdinga, nei nereikalinga.

Tinklaraščio SEO: nuorodų katalogai

seo Tinklaraščius Google myli. Ne vien dėl to, kad juose yra unikalus turinys, bet ir dėl labai elementarių ir paprastų funkcijų, aiškios nuorodų struktūros, lengvai atnaujinamo ir generuojamo „medžio“ (sitemap). Lietuvoje tinklaraščiai Google taip pat yra mylimi, nes, palyginus su kitais lietuviškais puslapiais, jie yra labai tvarkingi SEO srityje.

Nepaisant Google meilės, būtina rūpintis randamumu nuolatos, todėl ir nusprendžiau duoti keletą patarimų tinklaraščių autoriams ir tvarkytojams, ką reiktų daryti, kad jų tinklaraščiai gautų kuo didesnius lankytojų srautus.

Tinklaraščiui, kaip ir kiekvienam puslapiui reikia turėti nuorodų, kurios į jį veda. Vienas būdas gauti nuorodų yra susitarti su panašių tinklaraščių autoriais. Apie tai norėčiau rašyti vėliau. Kitas būdas – įdėti tinklaraščio nuorodą į lietuviškus nuorodų katalogus. Jų nėra labai daug, tačiau dėl 20 nuorodų galima sugaišti 2-3 valandėles laiko.

Pirmiausiai reiktų pasirašyti Tinklaraščio pavadinimą, pagrindinius raktažodžius ir 2 aprašymų variantus – vienas ilgesnis (2-3 sakinukai), kitas trumpesnis (1 sakinukas). Venkite tinklaraštį vadinti „Mano blogas“ arba „Jono tinklaraštis“. Tai gana bendriniai raktiniai žodžiai, jų mažai kas ieško. Bandykite 3 žodžiais nusakyti tinklaraščio temas, pavyzdžiui „Maisto gaminimo blogas“, „Interneto metamorfozės“, „Kvailysčių ir juokų blogas“ ir panašiai. Jei tinklaraštis yra asmeninis, galite pavartoti savo tikrąjį vardą ir pavardę (arba nicką, jei esate žinomas tam tikrose internetinėse bendruomenėse). Tokiu būdu tie žmonės, kurie ieškos jūsų, ras tinklaraštį. Vien tik vardas nėra išeitis, nes blogus rašo 150 jonų, 78 martynai ir 175 ingos.

Aprašyme taip pat paminėkite žodžius iš tinklaraščio pavadinimo ir pagrindinius raktažodžius. Stenkitės sakinį sudaryti taip, kad pagrindiniai raktažodžiai būtų vardininku, pavyzdžiui „Internetas“, Maistas“, Knygos“, nes tokie raktažodžiai kaip „internetu“, „maistą“, „knygas“ yra daug retesni. Žmonės paprastai ieško vardininku. Kartais dar kilmininku, bet tik junginyje su vardininku, pavyzdžiui „Interneto svetainė“, „maisto gamyba“, „knygų rekomendacijos“. Aprašyme galite ir specialiai įvelti gramatinių klaidų su tais raktažodžiais, kuriuose yra lietuviškos raidės. Lietuviai dar neįprato ieškoti rašydami taisyklingai. Didelė dauguma internautų vis dar naudoja „sveplaja kalba“.

Aprašymai turėtų būti trumpas ir ilgas, nes kartais yra nustatoma simbolių kiekio riba. Pavyzdžiui aprašymas turi būti ne ilgesnis nei 250 simbolių. Jei jau pasirašėme apie savo tinklaraštį, pamąstėme, kokie yra raktažodžiai, galime pradėti ieškoti lietuviškų nuorodų katalogų. Nevardinsiu čia jų visų, paminėsiu tik keletą, nes visą veikiančių ir nveikiančių direktorijų sąrašą esu pateikęs kitame savo tinklaraštyje.

Pirmiausiai savo tinklaraštį reikia pasiūlytį į patį didžiausią ir respektabiliausią pasaulyje kataloga DMOZ.org, o tiksliau, į lietuviškų asmeninių svetainių kategoriją. Šios kategorijos moderatorius per kelias dienas patvirtina (arba atmeta) pasiūlytą nuorodą.

Kitas žingsnis – specializuota lietuviška tinklaraščių direktorija Blogis.lt. Ten dedami tik tinklaraščiai, surūšiuoti pagal temas.

Trečia vieta, kurioje nebūti yra neatleistina – seniausias ir vienas pirmųjų lietuviškų nuorodų katalogų online.lt. Jis iki šiol yra aktyviai prižiūrimas vieno iš lietuviško interneto „tėvų“ Vlado Palubinsko. Nedidelė problemėlė yra ta, kad Vladas pats nusprendžia, kaip jūsų tinklaraštį pavadinti ir kurioje vietoje ar keliose jį patalpinti. Jis taip pat supranta apie SEO, tad kai kurios reklaminio pobūdžio svetainės gali greitai susilaukti „nofollow“ nuorodos.

Jeigu jūsų tinklaraštis turi unikalų dizainą, o ne vieną iš 1000 nemokamų temų, ir savo domeną, o ne talpinamas vienoje iš nemokamų blogofermų, galite nesunkiai patekti į lietuviškų svetainių vertinimo katalogą BestWeb.lt. Ten renkasi žmonės, kurie nebijo pakritikuoti tinklaraščio dizaino, programavimo ir t.t. Kuo didesnė diskusija, tuo didesnis lankomumas. Tiesa, ten užtrunka šiek tiek laiko patekti.

Panašus katalogas yra WebOaze.lt, kuris taip pat priima tik originalius tinklaraščius su savo domenais.

Viena didžiausių lietuviškų paieškos sistemų yra Surask.lt, todėl ten taip pat reikėtų pasiūlyti savo nuorodą pirmiausia.

Čia rasite straipsnį, kuriame išvardintos beveik visos lietuviškos nuorodų direktorijos.

Dažniausiai nuorodos patalpinamos per kelias dienas. Reali naudi gali pasimatyti tik po kelių mėnesių, kadangi tas nuorodas turi aptikti Google robotai, įvertinti ir pripažinti, kaip vedančias į jūsų tinklaraštį (backlinks). Taigi, tikėtis labai greitos naudos čia nereikėtų, nes galite skaudžiai nusivilti. Greita nauda yra gauti nuorodas aukštesnio PR tinklaraščiuose, turinčiuose daug unikalių atgalinių nuorodų. Tokie tinklaraščiai yra Nezinau.lt, Racas.lt ir kiti populiariausieji.

Lietuviški katalogai nėra labai išvystyti, juose nereikalaujama įdėti atgalinių nuorodų, tad per 2-3 valandas galima savo nuorodas patalpinti apie 20 direktorijų. Toliau beliks tik stebėti, ar jos patvirtintos, ar dar ne.

Tai pirmas svarbus darbas sukūrus ir pradėjus rimtai rašyti tinklaraštį. Po jo eina kiti su SEO susiję darbai, bet apie juos parašysiu kitą kartą.