Blogas yra nauja reklamos internete forma

Neseniai perskaičiau įdomų straipsnį, kuris man priminė vieną seną tiesą – tinklaraštis pats savaime gali būti laikomas interneto reklama ir nauja jos forma. Pasigilinkime kodėl.

Blogo įrašas yra tam tikra reklama internete.

Tradicinei interneto reklamai yra būdingas periodiškumas. Pastaruoju metu ieškoma būdų, kaip reklamuotis ne 2 savaites, o 2 metus ar net ilgiau mokant tik kartą – reklamos paleidimo momentu. Čia interneto reklamos formų yra net kelios – video klipas Youtube ir kituose vaizdo klipų socialiniuose tinkluose, PDF dokumentas įvairiuose dokumentų socialiniuose tinkluose (pavyzdžiui Sribd), statiška ir interaktyvi prezentacija prezentacijų dalinimosi puslapiuose, tokiuose kaip SlideShare, tinklalaidė (podcastas), kuria galima dalintis įvairiuose muzikos parduotuvėse, pavyzdžiui iTunes, blogo įrašas savame arba kitame skaitomame tinklaraštyje. Visos šios priemonės yra ilgaamžės, nes internete lieka visam laikui, kol vartotojas jų nepašalina, arba jie išimami pasikeitus vidaus taisyklėms (pavyzdžiui, draudžiama reklamuoti produktus naudojantis partnerystės programomis).
Blogo įrašas yra pranašiausia tokios ilgaamžiškos reklamos forma, nes jame gali būti panaudotos jos visos. Atrodytų kaip metro aukščio mėsainis, tačiau vartotojo dėmesys būtų atkreiptas 100%. Pasižiūrėkime – 300-500 žodžių blogo įrašas apie tam tikrą produktą gali būti iliustruojamas to produkto pristatomuoju vaizdo klipu, kuris talpinamas Youtube, pateikiama tam tikra naudojimosi instrukcija PDF formatu, pridedamas koks tyrimas prezentacijos formatu, galiausiai surandama ir įdedama tinklalaidė, kurioje kalbama apie tą produktą. Dar pateikiamos kelios nuotraukos ir mygtukas „UŽSISAKYTI“ su partnerystės programos nuoroda, kuri nustato, kiek žmonių šį mygtuką spaudė, ir kiek įsigijo, kad būtų galima mokėti komisinius. Ko jums ne tobula reklamos forma?
Užsienyje blogo įrašas su reklama yra vadinamas Sponsored Blog Post. Anglijoje ši reklamos forma itin populiari tarp mamų, auginančių vaikus ir rašančių tinklaraščius apie save, šeimą ir gyvenimą. Vieno tokio „Remiamo“ įrašo kaina ten yra gana nemaža – 30-150 svarų (apie 120-600 litų), priklausomai nuo tinklaraščio populiarumo ir lankomumo. Aišku, mastai kiti, nei Lietuvoje, tačiau tokie įrašai mamoms-blogerėms leidžia uždirbti nemažus pinigus. Kitose srityse kainos skirtingos.
Reklama intenete turi vieną unikalų bruožą, kuris tradicinėse priemonėse yra labai sudėtingas – laisvas dalinimasis reklamine medžiaga. Pabandykite iškirpti iš žurnalo tam tikrą reklaminį straipsnį ir parodykite jį 100 savo draugų ir pažįstamų. Užtruksite kelias dienas su tokiu darbeliu. Arba perkelkite reklaminį straipsnį į savo tinklaraštį, pavadinkite įrašą „Ot nesąmonė…“ ir paskelbkite savo Facebook sienoje. Iki vakaro šis blogo įrašas gali susilaukti daugiau nei 100 lankytojų. Akivaizdu, kad savo paties rašytą blogo įrašą dar lengviau išpopuliarinti naudojantis visais socialinės žiniasklaidos principais (pasidalini pas save, paprašai tam tikrų žmonių-leadų pasidalinti ir taip matomumas didėja eksponentiškai).
Interneto Paieška mėgsta turinį, kuriuo yra dalinamasi. Tai reiškia, kad blogo įrašas gaus keletą reikšmingų nuorodų ir su tam tikrais raktiniais žodžiais bus parodomas paieškoje. Tokiu būdu lankytojų srautas nenutrūksta ištisus metus, nors šis įrašas ir yra reklaminis, o produkto galiojimas – pasibaigęs. 
Lietuvos reklamos rinka jau pradeda suprasti, kad tokia reklamos forma veikia, o kainuoja itin mažai. Rinkoje blogo įrašas parašomas už 50-200 litų, belieka tik pasirūpinti jo išpublikavimu, apiforminimu ir puikiausia reklama lieka amžiams.
Blogeriai, kurie moka tokius įrašus rašyti jau dabar prisiduria šiek tiek pinigų kas mėnesį. Su laiku ši reklama internete turėtų dar labiau populiarėti, nors pats blogų populiarumas ir nėra didelis.

Guest bloggingas – svečio įrašai tinklaraštyje

guest blogging - svečio įrašai

Prieš kelias dienas pradėjau dar vieną guest bloggingo kampaniją – įvairiems SEO tinklaraščiams pradėjau rašyti straipsnius apie tai, ką išmanau labai gerai – SEO tekstų rašymą. Po kiekvienu straipsniu parašau kelis sakinius apie save – aš esu Marius, patyręs blogeris ir SEO išmanantis konsultantas, dirbu Rašytojas.lt vykdomuoju rašytoju. Nors įrašai rašomi tikrai ne dėl kažkokių SEO sumetimų, sulaukiau priekaištų, kad taip darausi reklamą.

TAIP, taip darausi sau reklamą. Tik kai kurių lietuvių galvoms to nesuprasti. Užsienyje ši praktika jau seniai yra sėkmingai taikoma, ir net paties Google netiesiogiai skatinama. Tai vadinamasis Guest Blogging, lietuviškai – svečio įrašas tinklaraštyje. Populiariausi pasaulio blogeriai rašo įrašus į kairę ir dešinę, o apačioje yra pristatomi su nuoroda į savus projektus. Kartais nuoroda net dedama ne ant tikslaus tinklaraščio ar įmonės, kurioje rašytojas dirba, pavadinimo, bet tiesiai ant raktinio žodžio. Ir niekam tai neužkliūna! Tik ne pavidoliams lietuviams. Palikim lietuviams jų ydas ir įsitikinimus ir bandykim paaiškinti, kas tai yra.

Svečio įrašas tinklaraštyje yra puikus būdas paįvairinti rutiną ir gauti kokybiško turinio šiek tiek kitu kampu. Užsienyje tinklaraščiai turi nemažai sunkumų prisikviesti geriausius pasaulio blogerius, kad šie parašytų straipsnį jiems. Lietuvoje situacija priešinga – pasiūlius nemokamo turinio, esi pasiunčiamas na*x*mo. 🙂

Svečio įrašas paprastai yra nemoderuojamas. Su autoriumi pozicija nėra derinama, todėl svečio įrašai yra gana subjektyvū. Autorius yra paprašomas labai nereklamuoti savų projektų, apsiriboti 1-3 išeinančiomis nuorodomis. Paprastai nuorodos veda ne į kliento, o į savus tinklaraščio įrašus. Labai sveikintini yra straipsnių ciklai. Jais galima sudominti skaitytojus, priversti juos laukti tam tikro žymaus autoriaus tekstų.

Nauda yra visada abipusė. Kas jos gauna daugiau priklauso nuo tinklaraščių specifikos ir reputacijos. Nauda pamatuojama vadovaujantis keliais kriterijais:

  • Autoriaus reputacija. Jei tinklaraštyje populiarus autorius rašo savo mintis ir įžvalgas, reiškia tinklaraštis nusipelno pakankamai didelės pagarbos. Lietuviškas paaiškinimas: pabandykite prikalbinti Rokiškį Rabinovičių, Užkalnį, Račą, ar Džiugą Paršonį parašyti straipsnį savo blogui apie gyvenimą, ir suprasite, ar jūsų tinklaraštis rimtas, ar ne. 
  • Blogo reputacija. Jei tinklaraštis turi gerą reputaciją ir didelį skaitytojų ratą, populiarūs blogeriai noriai dalinasi savo straipsniais, taip siekdami padidinti savo žinomumą ir praplėsti auditoriją. 
  • Abipusė nauda. Blogas gauna įdomaus turinio, kurio negali pasiruošti pats. Svečiai rašytojai gauna papildomą žinomumą ir auditoriją, kurios savo jėgomis negalėtų surinkti. 
  • Blogo atgaivinimas. Čia turbūt daugiau yra lietuviška situacija, kai blogai miršta pragyvenę vidutiniškai metus laiko, nes jų autoriai nebeturi laiko rašyti. Tada į pagalbą pasikviečiami svečiai rašytojai, kurie gali atgaivinti blogą, susigrąžinti seniai prarastus prenumeratorius. Užsienyje šis būdas nėra labai dažnas. Tiesą sakant, neteko tokio atvejo matyti. Greičiausiai populiarūs blogeriai yra panaudojami pašlijusiai reputacijai ir sumažėjusiai auditorijai atgaivinti. 

Lietuvoje svečio įrašai nėra itin vertinami. Jiems iš karto priklijuojama etiketė – REKLAMA. Toks jausmas, kad visi Lietuvos blogeriai turėtų reklamuoti save ne per tekstą, kurie jie gali parašyti, bet per Google Adwords, kas laikoma itin normalia praktika…

Svečio įrašai yra labai vertingi tiek reklamos, tiek SEO požiūriu. Įdomiausia tai, kad SEO ekspertai rekomenduoja svečio įrašus ir korporatyviniuose (įmonės) tinklaraščiuose, kuriuose išskirtinai pateikiama vienos įmonės pozicija. Galima tik įsivaizduoti, kaip Tele2 blogas publikuoja Omnitel atstovo parengtą informaciją. Aišku, toks pavyzdys vargu, ar yra įmanomas Lietuvoje, nors užsienyje ne itin žymūs SEO blogai publikuoja žymių SEO guru, kurie taip pat valdo ir konkuruojančias įmones, įrašus. Tai lyg mažo autoserviso bloge atsirastų įrašas, kurį parengė Renault techninio serviso meistrai. Iš esmės jie yra konkurentai, tačiau kiek kitokio kalibro…

Svečio įrašų nereikia bijoti. Tiesiog nuorodą į autoriaus puslapį padaryti atsidarančią naujame lange. Vien tik svečių pagalba galima atgaivinti nemažai įdomių blogų ir iniciatyvų. Tereikia tik panorėti. Aš, pavyzdžiui, noriu…

„Kitos“ nemokamos blogofermos

Dažnai Lietuvos ir pasaulio blogeriai rašo apie geriausias blogofermas, kuriose visi gali susikurti savo blogą nemokamai ir pasinaudoti jų privalumais saviraiškai. Paprastai yra pateikiamas geriausiųjų penketukas: Pirmoje vietoje dažniausiai būna WordPress.com, antroje – Blogger.com, trečioje karaliauja Tumblr.com, ketvirtas – LiveJournal.com, o penktas – Posterous.com. Aišku, jie susimaišo vietomis, bet penketukas lieka tas pats.

Kokios yra dar kitos alternatyvos? Kur dar galima susikurti tinklaraštį nemokamai? Pateikiu net 10 puikių ir visiškai nemokamų vietų, kur galima susikurti blogą bet kokia tema (yra nemažai tematinių blogofermų, bet apie jas – kitą kartą…)

Xanga.com – didžiulė blogerių bendruomenė, kurioje yra ir lietuvių. Blogai kuriami gana paprastai, tačiau ir funkcijų nėra labai daug. Jei domina tik bloginimas, o ne komerciniai projektai – puikus pasirinkimas.

Blogoak.com – labai įdomus projektas, kuriame blogai kuriami iš karto su trijais domenais – blogoak.com,soonin.com ir lastsee.com. Valdymas gana painus, tačiau patyrę blogeriai susigaudys kas ir kaip valdoma.

Blog.co.uk – Didžiosios Britanijos tinklaraščių bendruomenė, kurioje galima kurtis blogus ir lietuviškai. Čia taip pat vykdomas ir moderavimas, tad labai šiukšlinti nepatartina, kaip ir visuose kituose bendruomenės pagrindu veikiančiuose tinklaraščiuose.

Publr.com – itin paprasta blogoferma, kuri labai panaši į Tumblr, nes čia galima publikuoti ir perpublikuotikituose puslapiuose randamą informaciją specialaus naršyklės įskiepio pagalba.

Typepad.com – ši blogoferma kažkada buvo išties galinga ir pranašesnė nei Blogger.com, bet… tapo mokama. Ilgus metus ji buvo prieinama tik už pinigus, tokia išliko ir dabar, tačiau ji vis dar leidžia kurti ir nemokamustinklaraščius. Ši paslauga vadinasi TypePad Micro – leidžia nedaug funkcijų ir turi vos du dizaino šablonus.

Blog.com – ši blogoferma jau turėtų po truputėlį pakeisti Posterous.com visuose penketukuose, nes veikiaWordpress MU sąsaja. Tiesa, joje rodoma reklama. Galimybė kurit kiek tik nori WP blogų su viena paskyra. Puikus įrankis.

Blogetery.com – dar viena moderuojama WP pagrindu veikianti blogoferma. Keista, bet man nepavyko jos išbandyti, nes IP užbanintas. Įtariu tai mano interneti tiekėjo IP kažkam neįtiko…

Tblog.com – itin paprasto naudojimo ir mažai funkcijų turinti blogoferma. Nelabai tradicinės struktūros, nes nėra nuorodų į pavienius įrašus. Tai sudėtinga esant tokioms paieškos sistemų reikalavimams geram ir kokybiškam turiniui.

Weebly.com – tai iš tikrųjų interneto puslapių kūrimo įrankis, kurio viena iš funkcijų yra tinklaraštis. Taigi, blogus galima kurti ir ten, nors šio puikaus įrankio paskirtis – smulkaus verslo puslapiai.

Blogster.com – dar viena interneto bendruomenė, veikia Facebook registracija. Blogai čia turi būtibendruomeniški, siekti būti komentuojami.

Pateikiau dar 10 alternatyvų tiems pagrindiniams. Gera žinia SEO blogų kūrėjams. Visuose išvardintuose bloguose išorinės nuorodos yra „do follow“ 🙂 Pats išbandžiau… Taigi, pirmyn, blogeriai. Alternatyvų yra pakankamai daug, tereikia tik jomis pasinaudoti.

Darbas blogeriams ir ne tik

Iš blogų uždirbu, darbo daug, o pasiūlymai vis krent ir krenta. Nebepajėgiu susitvarkyti, todėl noriu pasidalinti su kolegomis blogeriais vienu pasiūlymu. Jei turite vieną ar keletą blogų su šiek tiek lankytojų, galite pasinaudoti neblogu pasiūlymu – gauti atlygį už užsiregistravusius žmones.

Yra toks puslapis Greitukas.lt. Tai pažinčių svetainė, kuri yra gana specializuota. Čia nelabai toleruojami ilgi susirašinėjimai tarp žmonių. Čia esmė yra iš karto kviesti į pasimatymą. Yra ir mokamų paslaugų, todėl puslapio kūrėjai šiek tiek užsidirba. Prisiklausę apie affiliate programas, jie nusprendė pabandyti taip pritraukti žmonių.

 

50 centų atiteks už kiekvieną užsiregistravusį žmogų, atėjusį per specialią nuorodą, kuri seka, kad iš to pačio kompiuterio, IP nebūtų registruojami netikri vartotojai. Registracija įvyksta tada, kai žmogus patvirtina savo el. pašto adresą ir įdeda savo nuotrauką.

Kaip gali užsidirbti blogeriai ir puslapių savininkai? Paprastai – paruošia vieną ar keletą blogo straipsnių tema apie pasimatymus, bendravimą internetu, gal net vestuves susipažinus per internetą ir t.t., o straipsnyje įdeda nuorodą, kurią atsiųs Greitukas.lt administratorius Paulius (kreiptis į Paulių meilu DarbasPaulius@gmail.com arba Skype: naubertux).

Taigi, viskas gana paprasta – tik vienas vienintelis straipsnis su specialia nuoroda ir paplatinus jį po socialinius tinklus galima sulaukti paspaudimų ir registracijų. 20 draugų užsiregistruoja – 10 Litų į kišenę; 50 draugų – 25 litai; 100 draugų ir nepažįstamų žmonių – 50 litų ir t.t. Dėl atsiskaitymo formos – susitarsite su Pauliumi asmeniškai.

Pinigai nėra dideli, tačiau savo blogo domeno mokesčiui per kelis mėnesius, manau, tikrai užsidirbsite.

Esu aprašęs ir kitus būdus užsidirbti iš blogų, bet turbūt didžoji dauguma blogerių gana skeptiškai į juos žiūri. Geriau jau daryti kažką, nei dejuoti, kad iš blogo uždirbti negalima…

Nuotykių Parkai ir TonyResort – nauji mano tinklaraščiai

Įpusėjus vasarai daugiau rašau apie vasarą ir aktyvų poilsį. Taip, tai sezoninis užsiėmimas, kuris truks vėliausiai iki spalio, tačiau vėl gali atsinaujinti kitais metais. 2 nauji tinklaraščiai apie aktyvų poilsį. Ar rizikuoju išsisemti ir baigti jų net neįpusėjęs? Tikrai ne.

Pristatau savo naują korporatyvinį tinklaraštį TonyResort Blog. Tai mano naujas darbas, todėl pats užsiimu įmonės tinklaraščiu. Kas jame tokio? Tai bandymas parodyti tam tikrus TonyResort parko Anupriškėse kampelius su video, foto ir paprasto stiliaus pagalba. Paprastai viskas dedama į skyrelį “Naujienos”, tačiau dažnai dėl nesvarbumo faktoriaus, smulkios naujienos ten nepatenka. Blogas yra puiki vieta paskelbti tokias naujienas. Išsisėmimu čia tikrai negresia, nes šiuo metu dirbama prie daugybės naujų paslaugų. Vienos jų aktualesnės vasarą, kitos – žiemą, todėl darbo visada bus.

Nuotykių parkai Lietuvoje yra kitas mano tinklaraštis, kuriuo siekiu pažinti visus 11 nuotykių parkų. Lipynės – puikus laisvalaikio praleidimo būdas. Nereikia eiti į jokius sporto klubus – tiesiog lipi į medį ir bandai savo jėgas. Dirba tikrai visi raumenys, net liežuvio, kai rėkdamas skrieji kokiu lynu 100 metrų. Tai man pačiam didelis nuotykis išbandyti visus nuotykių parkus. Iš karto noriu pasakyti, kad TonyResort man už šią veiklą nemoka, parkus išbandau už savo pinigus ir džiaugiuosi, kad dar mane kartais išleidžia ten nuvykti darbo metu. Šis tinklaraštis yra grynai sezoninis. Žiemą aš jo nerašysiu, nebent nuvyksiu į kurį nors parką išbandyti lipynių žiemą. Kitą vasarą tikiuosi, kad atsiras keli nauji lipynių parkai, kuriuos su mielu noru išbandysiu.

Taigi du nauji projektai. Prašau iš karto užsiprenumeruoti jų RSS srautus. 🙂

Kas daro blogą vertingą?

blogo-vertePastaruoju metu vėl prasidėjo aktyvi diskusija apie blogus ir jų vertę. TNS apskaičiavo, kad blogų auditorija Lietuvoje yra labai kukli – 200 000 skaitytojų per mėnesį. Interneto skaitytojų yra apie 1,5 milijono per mėnesį, tad tinklaraščiai pasiekia vos ašarėlę viso Lietuvos skaitytojų rato. Dėl to yra daroma išvada, kad blogo vertė yra mažesnė nei internetinės žiniasklaidos. Bet blogo vertė yra ne tik lankytojų srautas…

Norėčiau atkreipti dėmesį į keletą pasamprotavimų blogo vertės tema. Kad būtų galima tą vertę apginti, reiktų blogo įrašą palyginti su tradicinės internetinės žiniasklaidos priemonėmis. Pavyzdį paimsiu savo mėgstamą internetinį leidinį 15min.lt, kuris, pagal GemiusAudience duomenis, yra 3 lankomiausias tinklalapis Lietuvoje po Delfi.lt ir LRytas.lt.

Blogas 15min.lt
Tekstas bloge rašomas laisvu stiliumi, gali būti įtakojamas užsakovo. Tekstas gali būti rašomas 1-ju asmeniu, todėl bet koks produkto ar prekės pagyrimas susiejamas dažniausiai su asmenine autoriaus nuomone. Tekstai klasikiniai, 3 asmeniu, siekia būti objektyvūs, tad bet koks pagyrimas kelia įtarimą, kad dienraščiui gali būti sumokėta už tokį pernelyg teigiamą vertinimą.
Blogas paremtas autoryste. Dažnai jį skaito vien dėl autoriaus asmenybės, taigi bet kokia informacija asocijuojama su būtent to autoriaus nuomone. Dienraštis internete autorystės neakcentuoja, nes autoriai – samdyti žurnalistai su kiekviena mėnesio alga stengiantys likti tylūs ir nepastebimi, kaip pelė po šluota (leidinio politikos pasekmė). Net Įkrauk skyrelyje pateikiami pilietinės žiniasklaidos straipsniai asocijuojami su 15min.lt verslu ir verslo įtaka, o ne su pavienių žmonių skelbiama nuomone.
Blogas gali būti nišinis – rašantis tik apie tam tikrus dalykus, pavyzdžiui maistą, politiką, knygas, kultūrą, IT, mobiliasias technologijas ir t.t. Tai sukuria jam tam tikrą reputaciją tarp aprašomojsios srities žinovų ar besidominčiųjų auditorijos. Dienraštyje į vieną vietą suplaktos visos sritys, nors galima ir nueiti į tam tikros kategorijos straipsnius.
Blogas prenumeruojamas RSS srautu. Tekstai skaitomi tiesiog per naršyklę net neužsukant į tinklaraštį. Gaila, bet TNS tyrimai šiuo skaitymo metodu nesidomi ir neskaičiuoja, taigi auditorijos dydis 200 000 gali būti netikslus. Labai nedaug žmonių prenumeruoja didelio dienraščio RSS srautą dėl per daidelio naujų įrašų kiekio. Jei per dieną atsiranda daugiau nei 50 naujienų, jų prenumeratorius visų vis tiek nespėja perversti, o užsikabina tik už skambesnių antraščių.
Blogas lankomas negausiai. Didelė dalis lankytojų (po RSS prenumeratorių grupės) ateina per paieškos sistemas iš specifinių arba ilgųjų raktažodžių (long tail keywords). Dienraštis labai gausiai lankomas. Pagrindinis lankytojų šaltinis – tiesioginis srautas ir paieškos varikliai, iš kurių lankytojai ateina tik per ilguosius raktažodžius.
Specifiniai raktažodžiai gali blogo įrašą ilgam “patupdyti” pirmose Google pozicijose. Jei įrašas yra kokybiškas ir gauna keletą nuorodų, paieškos rezultatuose matomas dažnai ir gauna nuolatinį lankytojų srautą ne vieną mėnesį. Dėl straipsnių su tais pačiais raktažodžiais dažnumo, ilgiau pirmose pozicijose Google 15min naujienos neužsibūna. Po pasirodymo jos kurį laiką pabūna aukštai, tačiau yra rodomos tik tiems, kas nusistato papildomą Google paieškos nustatymą – rodyti puslapius “per 24 valandas”. Nenustačius šio parametro dažniausiai rodoma kelių mėnesių, o kartais ir metų naujienos, kurios jau yra nebeaktualios.
Blogo formatas leidžia straipsnį iliuostruoti produkto nuotraukosmis ar screenshotais, video medžiaga bet kokiu išdėstymu. Papildoma grafinė medžiaga turi savo konkrečią vietą nuotraukų galerijoje. Video dedamas dažniausiai straipsnio apačioje, tad multimedijos panaudojimas yra įspraudžiamas į bendrinius rėmus. Tiesa, multimedija laikoma kitose skyreliuose, tad lankytojai tekstą paskaito ir atėję “iš kitos pusės”…
Bloge pateikiama informacija gali turėti daug nuorodų į įvairius šaltinius, kartais net konkuruojančius tarpusavyje. Kiekviena nuoroda yra vertinga užsakovui ne tik dėl lankytojų srauto, bet ir SEO. 15min.lt nuorodos pateikiamos itin retai ir tai tik į seniau buvusias naujienas. Dažniausiai ant išorinių nuorodų dedamas “nofollow” tagas siekiant sumažinti per SEO teikiamą nuorodos vertę.
Naujausios informacijos matomumas bloge yra geresnis, nes pirmame puslapyje naujienos išlieka ilgiau. Tai yra geriau tiesiogiai atein antiems lankytojams. Dažnai tinklaraščiai publikuoja pilnus tekstus, tad norint kažką paskaityti nereikia niekur eiti į kitą puslapį. Tai iš dalies gali iškreipti statistiką, nes neaišku, kiek puslapių vienas lankytojas perskaitė atėjęs į pradžios puslapį. Informacijos matomumas yra sudėtingas, nes nuolatos atnaujinama naujais straipsniais. Pasirodžius vienam straipsniu ir patekus į matomą dalį, po valandos jis gali būti pakeistas kitu – naujesniu. Taigi matomumas yra labai trumpalaikis. Aišku, tai kompensuojama dideliu tiesioginiu lankytojų srautu.
Blogas yra nedidelės apimties puslapis, todėl jame esančios nuorodos paprasčiau susiejamos viena su kita. Tai sukuria puslapių tinklą, kuris gana greitai iškelia tinklaraštį paieškos sistemose ir suteikia didesnį PR (PageRank) Google paieškos sitemoje. Dienraštis yra didelė struktūra, tad natūralu, kad puslapiai yra dažniausiai susiejami nuorodomis automatiškai per kategorijų puslapius. Retai pateikiamos nuorodos į susijusias naujienas, tad vidinis nuorodų tinklas yra gana padrikas.
Tinklaraštyje nesunkiai galima tam tikram prekės ženklui paskirti atskira puslapį – tagą arba net kategoriją, kuri būtų matoma ir baigus rengti straipsnius apie tą prekės ženklą. Pavyzdžiui rengiant straipsnių seriją apie populiarius 3D televizorius, galima sukurti specialų tagą “3D televizoriai”, kuris bus matomas tarp kitų temų. Tokiu būdu reklama bus ilgalaikė ir nesikirs su konkurento produkto reklama. Tam tikros bendrinės kategorijos apipavidalinimas prekės ženklo tematika yra sudėtingesnis procesas, tačiau atrodo tikrai įspūdingai (pvz. komentarų forma kaip vieno planšetionio kompiuterio korpusas). Atskiros tekstų kategorijos, paskirtos tik vienam prekės ženklui, nėra. Šis reklamos būdas – gana trumpalaikis, nes toks apipavidalinimas perkamas trumpam laikui, o senuose straipsniuose neišlieka.
Kiekviename straipsnyje galima įdėti tiesioginio pirkimo nuorodą tekstinės nuorodos firmatu. Tai yra kur kas didesnis šansas, kad lankytojas paspaus nuorodą, o ne bendrinę reklaminę antraštę tekste. Be to nuorodos vietą tekste galima nesunkiai kontroliuoti (pavyzdžiui, nuoroda turėtų būti antrame paragrafe ir puslapio dešinėje pusėje – pagal puslapio elementų matomumą ir spaudžiamumą, kurį galima matyti per Google In-page Analytics įrankį). Reklama vykdoma tik reklaminių antraščių pagalba, todėl jų paspaudimo procentas yra daug mažesnis. Be to reklamos sukasi, tad vieną kartą atėjęs lankytojas jos gali ir nepamatyti.
Diskusija yra moderuojama autoriaus, todėl galima vystyti gan tendencingą diskusiją apie tam tikro prekės ženklo paslaugas ir prekes neleidžiant pasireikšti neigiamiems ar įžeidiems dalykams. Autorius gali nuspręsti kurie neigiami komentarai gali padėti vystyti tolimesnę diskusiją ar net reikalauja oficialių prekės ar paslaugos atstovų komentaro, kas daro tokį puslapį dar vertingesniu. Diskusija autoriaus ar rinkodaros skyriaus specialisto nemoderuojama, tad gaunama labai daug komentarų su įžeidimais, žeminimais ir “ne į temą”, kas daro tokią diskusiją bevertę aprašomam prekės ženklui. Maža to, komentarai gali padaryti neigiamą įtaką, jei yra nepagrįstai neigiami.
Blogo informacija automatiškai yra platinama per keletą blogų agregatorių. Taigi informaciją pamato dar daugiau žmonių, kurie gali ir neužeiti į blogo puslapį, taigi aplenkia TNS tyrimą. Nemažai blogų įrašų yra pavagiami kartu su visomis nuorodomis, tad tai prideda dar papildomų nesusekamų lankytojų. Dienraštis pats rūpinasi informacijos sklaida ir savų strapsnių niekam nedalina. Straipsnio vagystės atveju, redakcija griebiasi ir teisinių priemonių tokį pavogtą straipsnį panaikinti, reiškia apribojama galimybė straipsnį skaityti daugiau žmonių.

Neabejoju, kad galima rasti dar ne vieną aspektą, kuris blogo įrašą daro vertingesnį už analogišką straipsnį dienraštyje su 750 tūkstančių dienos lankytojų.

Šios lentelės esmė – parodyti, kad reklamos nešėjos vertė yra skaičiuojama nelabai nuosekliai, dėl ko yra iškreipiama statistika. Jei statiskita bus iškreipta – reklamos davėjai blogais ir toliau nesidomės, nors, kaip visi ir pripažįsta, tai bene pati pigiausia informacijos sklaidos bei nuomonės formavimo priemonė, nes kainuoja vos keletą litų. Duokite patestuoti vieną ar kitą produktą ar paslaugą blogeriui, už tai padovanokite firminės savo bendrovės atributikos, kurią dalinate savo partneriams ar konkurentams, ir šiek tiek “užveskite ant kelio” apie savo prekinį ženklą. Per mėnesį laiko galite gauti 20 skirtingų teigiamų straipsnių, kurie gali būti tikrai naudingesni, nei 1 užsakomasis straipsnis 15min.lt dienraštyje, kuris pasimes jau kitą dieną naujienų archyve.