„Kitos“ nemokamos blogofermos

Dažnai Lietuvos ir pasaulio blogeriai rašo apie geriausias blogofermas, kuriose visi gali susikurti savo blogą nemokamai ir pasinaudoti jų privalumais saviraiškai. Paprastai yra pateikiamas geriausiųjų penketukas: Pirmoje vietoje dažniausiai būna WordPress.com, antroje – Blogger.com, trečioje karaliauja Tumblr.com, ketvirtas – LiveJournal.com, o penktas – Posterous.com. Aišku, jie susimaišo vietomis, bet penketukas lieka tas pats.

Kokios yra dar kitos alternatyvos? Kur dar galima susikurti tinklaraštį nemokamai? Pateikiu net 10 puikių ir visiškai nemokamų vietų, kur galima susikurti blogą bet kokia tema (yra nemažai tematinių blogofermų, bet apie jas – kitą kartą…)

Xanga.com – didžiulė blogerių bendruomenė, kurioje yra ir lietuvių. Blogai kuriami gana paprastai, tačiau ir funkcijų nėra labai daug. Jei domina tik bloginimas, o ne komerciniai projektai – puikus pasirinkimas.

Blogoak.com – labai įdomus projektas, kuriame blogai kuriami iš karto su trijais domenais – blogoak.com,soonin.com ir lastsee.com. Valdymas gana painus, tačiau patyrę blogeriai susigaudys kas ir kaip valdoma.

Blog.co.uk – Didžiosios Britanijos tinklaraščių bendruomenė, kurioje galima kurtis blogus ir lietuviškai. Čia taip pat vykdomas ir moderavimas, tad labai šiukšlinti nepatartina, kaip ir visuose kituose bendruomenės pagrindu veikiančiuose tinklaraščiuose.

Publr.com – itin paprasta blogoferma, kuri labai panaši į Tumblr, nes čia galima publikuoti ir perpublikuotikituose puslapiuose randamą informaciją specialaus naršyklės įskiepio pagalba.

Typepad.com – ši blogoferma kažkada buvo išties galinga ir pranašesnė nei Blogger.com, bet… tapo mokama. Ilgus metus ji buvo prieinama tik už pinigus, tokia išliko ir dabar, tačiau ji vis dar leidžia kurti ir nemokamustinklaraščius. Ši paslauga vadinasi TypePad Micro – leidžia nedaug funkcijų ir turi vos du dizaino šablonus.

Blog.com – ši blogoferma jau turėtų po truputėlį pakeisti Posterous.com visuose penketukuose, nes veikiaWordpress MU sąsaja. Tiesa, joje rodoma reklama. Galimybė kurit kiek tik nori WP blogų su viena paskyra. Puikus įrankis.

Blogetery.com – dar viena moderuojama WP pagrindu veikianti blogoferma. Keista, bet man nepavyko jos išbandyti, nes IP užbanintas. Įtariu tai mano interneti tiekėjo IP kažkam neįtiko…

Tblog.com – itin paprasto naudojimo ir mažai funkcijų turinti blogoferma. Nelabai tradicinės struktūros, nes nėra nuorodų į pavienius įrašus. Tai sudėtinga esant tokioms paieškos sistemų reikalavimams geram ir kokybiškam turiniui.

Weebly.com – tai iš tikrųjų interneto puslapių kūrimo įrankis, kurio viena iš funkcijų yra tinklaraštis. Taigi, blogus galima kurti ir ten, nors šio puikaus įrankio paskirtis – smulkaus verslo puslapiai.

Blogster.com – dar viena interneto bendruomenė, veikia Facebook registracija. Blogai čia turi būtibendruomeniški, siekti būti komentuojami.

Pateikiau dar 10 alternatyvų tiems pagrindiniams. Gera žinia SEO blogų kūrėjams. Visuose išvardintuose bloguose išorinės nuorodos yra „do follow“ 🙂 Pats išbandžiau… Taigi, pirmyn, blogeriai. Alternatyvų yra pakankamai daug, tereikia tik jomis pasinaudoti.

SEO blogų kūrimas ir rašymas

Tinklaraščiai yra kelių rūšių – asmeniniai, teminiai (nišiniai), korporatyviniai (rašomi įmonės), reklaminiai ir SEO. Visi yra vystomi šiek tiek skirtingai, naudojamos skirtingos kūrimo priemonės, kiti reklamos būdai. Šį kartą norėčiau papsakoti plačiau, kaip kuriami SEO blogai.


SEO blogas yra spaminis tinklaraštis, kurio tikslas – pateikti informaciją paieškos sistemoms, o ne paprastiems skaitytojams. Anglų kalba yra gana paprasta gramatiškai, tad nenuostabu, kad atsirado specialios programos, generuojančios blogus automatiškai. Tai auto-blogai (gali būti ir apie automobilius). Lietuvių kalba yra per daug sudėtinga net tobuliausioms vertimo programoms, tad čia programų, automatiškai kuriančių tekstą, tikrai nepamatysime artimiausiu metu.

SEO blogas yra kuriamas dažniausiai nemokamose blogofermose Blogger.com, WordPress.com, LiveJournal.com, Tumblr.com, Posterous.com ir kitose, kur moderavimo lygis yra gana žemas.

Kuriamas blogas orientuojantis į tam tikrą raktinį žodį, nes visas jame publikuotas tekstas turi būti susijęs su tam tikra tema. Kadangi tokių „gudruolių“ yra ne vienas, kartais raktinis žodis turi ir skaičiukus, pavyzdžiui raktiniszodis1.blogspot.com. Jei leidžiami brūkšneliai, tai juos irgi galima dėti prieš ir po raktinio žodžio. Esu matęs jau net tris brūkšnelius vienas paskui kitą, kad tik būtų išlaikytas pilnas raktinis žodis.

Sukūrus blogą pirmiausia reikia pasirinkti bet kurią paprastą dizaino temą – šabloną. Dizainas nėra labai svarbus, todėl rekomenduojama su juo labai ir negaišti. Standartinės temos tinka kuo puikiausia, nes jose viskas yra. Jei reikės bloge platesnio šoninio stulpelio baneriui, tada galite pasiieškoti ir kitokių šablonų.Blogger.com leidžia nesunkiai keisti šoninio stulpelio dydį, tad čia reikės tik nustatymus pakeisti.

Turinys blogui turi būti paruoštas iš karto. Sukūrę blogą iš karto išpublikuokite pirmąjį įrašą. Dažnai būna, kad Google robotai iš karto suindeksuoja Blogger.com ar WordPress.com naujus blogus, tad iš karto parodysite jiems ne tuščius blogus, o jau paruoštą turinį. Publikuodami turinį atkreipkite dėmesį į įrašo adresą. Jei jį galite keisti, taip ir padarykite, jei jis publikuojamas automatiškai iš pavadinime esančių žodžių, pavadinimą padarykite tik su raktiniais žodžiais – vėliau pakeisite.

Žymos, tagai, labels – privalomas SEO blogų atributas. Tai visi susiję raktiniai žodžiai. Rekomenduojama dėti iki 7 žymų vienam įrašui. Žyma sukuria automatiškai puslapį, kuriame yra pateikiamas pilnas įrašo tekstas arba jo santrauka. Tokiu būdu galima sukurti skirtingus puslapius su skirtinga informacija. Tam tikslui pasiekti reikės bent 5 įrašų SEO bloge, jei bus naudojami tie patys raktiniai žodžiai. Pavyzdžiui yra du raktiniai žodžiai „raktinisžodis“ ir „raktažodis“. Visi penki įrašai gali būti priskiriami to paties pavadinimo žymoms. Tokiu atveju turime du identiškus puslapius su tokiu pačiu turiniu. Kas trukdo tik 3 įrašus priskirti vienam, o kitus du – kitam? Tokiu būdu bus sukuriami puslapiai su kiek skirtingais tekstais.

Blogui reikia kelių skirtingų informacinių laukų – draugų nuorodos, žymų debesis, paskutiniai įrašai, archyvas, tekstinis intro apie ką jis ir kur kreiptis dėl daugiau informacijos su nuoroda į pagrindinį puslapį, kurį „paremti“ ir turi šis blogas. Taip pat galima įdėti Facebooko įskiepį, kad būtų renkami fanai reklamuojamam puslapiui,Twitterio srautą, nors jo Google robotai ir nemato.

Būtini dalykai bloge – Google+ ir Facebook, bei Twitter dalinimosi mygtukai. Tik taip galima pasidalinti šiomis nuorodomis, kad jos gautų šiek tiek svorio iš socialinės paieškos funkcijų Google.

Kiekvienas įrašas turi turėti iliustraciją, kurios pavadinimas būtų raktinis žodis. Tokiu būdu puslapis pus randamas ir per paveikslėlių paiešką. Aišku, paveikslėlių vogti nerekomenduojama.

Nuorodos puslapiuose turėtų turėti Title atributą. Jei nėra funkcijų jį pridėti uždedant nuorodą WYSWYGredaktoriuje, nepatingėkite tai padaryti HTML versijoje.

Sukurtą blogą iš karto teiktų pridėti į Webmaster Tools įrankius tiek Google, tiek Bing paieškose. Tai turi įtakos paieškos robotų apsilankymams.

Toliau – sunkioji dalis – nuorodų gavimas. Bet kuris blogas be nuorodų norimų rezultatų gali neatnešti ilgą laiką, tad būtina apsikeisti nuorodomis su susijusiais puslapiais. Kuo nuorodos kokybiškesnės, tuo didesnės galimybės, kad po kito google atnaujinimo blogas įgaus šiek tiek vertės ir kilstels reklamuojamą puslapį paieškos sistemose.

Atrodo sudėtinga? Tik kuriant pirmąjį blogą. Dešimtasis SEO blogas sukuriamas per 15-30 minučių.

Ateityje pasidalinsiu kitų rūšių blogų kūrimo specifika.

Po tinklaraštį į laisvą domeną!

domainaiNemažai žmonių turi nusipirkę savo domenus, moka už jų palaikymą ir tikisi pelningai parduoti. Gal ir neblogas verslas, tačiau tokius domenus galima parduoti dar pelningiau, jei juose būtų bent kažkokie puslapiai, kuriuos pasiekia Google paieškos robotas. Tokiu būdu puslapis gauna keletą nuorodų iš įvairiausių automatinių puslapių generatorių ir per metus galima pasididinti net Page Rank, kurio paisoma derintis dėl kainos. Na, nebent domenas nėra raktažodis ir jis bus naudojamas tik el. paštui…

Noriu pasidalinti informacija, kaip turimus domenus įkinkyti darbui. Tereikia tik “užkurti” tinklaraštį po domenu ir kas kartą jį papildyti nauja informacija. Nereikia jokio serverio, jokių programavimo žinių – visa tai lengviausiai padaroma naudojantis nemokamomis blogofermomis.

Savo domenams panaudojau tris skirtingas blogofermas, kad įsitikinčiau, kaip tai veikia ir kuria paprasčiausiai naudotis.

Pirmiausiai pradėkime nuo to, kaip tai veikia. Savo domeną turbūt laikote kur nors Serveriai.lt ar Hostex.lt ar kitose talpinimo ir vardų registravimo tarnybose. Puiku, ten ir laikykite. Jums ten reikės užeiti norint pakeisti IP adresą, kurį suteiks nemokama blogoferma. Tiesiog reikia surasti savo domeno DNS zonos nustatymus ir A tipui priskirti nurodytąjį IP.

hostex-valdymas

Nustačius IP, reikės palaukti kurį laiką, kol puslapys rodys normaliai.

Pasižiūrėkime, kaip tai daroma trijose skirtingose blogofermose – Posterous.com, Tumblr.com ir Blogger.com (WordPress.com dėl kai kurių savybių net nesvarsčiau bandyti).

Blogger.com sukuriame naują blogą, ir meniu einame į Settings>Publishing. Ten matome Switch to: Custom domain. Šioje srityje mums pasiūloma pirkti savo domeną . Spaudžiame nuorodą Switch to advanced settings ir ten įvedame turimą domeną. Tada spaudžiame Save settings. Toliau pažymime, kad būtų peradresuojama į www.domenas.lt. Būtina paskaityti instrukciją, kurioje nurodyti IP adresai, į kuriuos reikia pakeisti esamus A tipo IP adresus. Iš viso jų yra 4. Taip įsivedžiau savo domeną www.tarande.lt.

Blogger.com turi sudėtingiausią savo domeno įvedimo valdymą, palyginus su Tumblr ir Posterous, tačiau pačios blogofermos savybės lenkia minėtąsias blogofermas. Apie tai jau rašiau ieškodamas tinkamiausios blogofermos asmeniniams dienoraščiams.

Posterous.com tinklaraštį susikurti tikrai paprasta. Nustačius viską naujajame tinklaraštyje reikia užsukti į Settings skyrelį ir Setup a custom domain I already own įvesti savo domeną be jokių www. Uždedame varnelę šalia Verify name server (recommended) ir viskas, jūsų tinklaraštis turi naują domeną. IP adresą galite rasti paaiškinimuose. Primenu, kad įvedant savo domeną į Posterous.com IP jau turi būti pakeistas pas jūsų domeno tiekėją. Taip dabar galite matyti seku.lt.

Tumblr.com domeno įvedimas irgi labai paprastas. Tereikia prisijungus prie redagavimo spausti Customize nuorodą ir ten Info skiltyje pažymėti varnelę šalia Use a custom domain name ir patestuoti. Instrukcijoje taip pat paaiškinta, kokį IP adresą reikia nusistatyti. Taip paprastai pasaulį išvydo zymek.lt.

Visa tai užtruko valandą laiko, tereikia tik prisėsti ir jūsų nenaudojamas domenas gali atgimti naujam gyvenimui. Be to yra daugiau šansų, kad tokiu pavidalu laikomas domenas patrauks galimo pirkėjo dėmesį, ko ir buvo siekta…

Kur geriausiai rašyti dienoraštį

dienoraštisGrįžtam prie tinklaraščio ištakų – asmeninių dienoraščių. Nutariau parašyti savo asmeninį dienoraštį kaip senais laikais mokykloje. Tik yra problema – nenoriu, kad jis būtų viešas. Taip pat nenoriu naudotis visokiausiomis neaiškiomis tarnybomis, kurios greičiausiai bus nupirktos arba užsilenks per artimiausius 3 metus, o jei to neatsitiks, turėsiu bent jau susimokėti už Premium paslaugas.

Ką daryti? Kur geriausiai rašyti?

Panagrinėkime kelias populiariausias nemokamas blogofermas pagal keletą svarbių dienoraščiui kriterijų.

Teksto redagavimo ypatumai

Man svarbu, kad tekstą galėčiau redaguoti laisvai su kuo mažiau HTML kodų. Pasižiūrėjau, kaip visa tai yra išsprendę 5 rimčiausi tinklaraščių įrankiai.

Posterous.com Teksto redagavimo įrankių gana nedaug – teksto dydžiai, spalva, numeravimas ir atitraukimas, formatavimo nuėmimas, aišku, pajuodinimas, perbraukimas ir nuorodų įdėjimas. Mažoka…
Tumblr.com Tas pats kaip ir Posterous, tik dar mažiau teksto tvarkymo galimybių. Tiesa, prisideda paveikslėlio įterpimo ikonėlė.
Blogger.com Čia prisideda jau geresnių funkcijų tokių kaip ksirtingas šriftas, teksto spalvinis pabraukimas, atsiranda ikonėlė “įkelti video”, taip pat yra teksto lygiavimas (kairė, dešinė, centras), citata bei klaidų tikrinimas (yra ir lietuvių kalba)
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Be pagrindinių funkcijų yra ir pora labai naudingų dalykų – kopijavimas iš Wordo ir kitokio formatuoto teksto valymas, bet visa kita tas pats. Nėra šriftų pasirinkimų.
Livejournal.com Čia naudojamas FCK Editor apribotas WYSWYG redaktorius turi tik vieną funkciją, kurios neturi visi kiti išvardinti – lentelių įterpimą. Šriftų neturi, bet dar turi ir specialių LiveJournal programėlių – apklausą ir nuorodų patobilinimą.

Deja, visi labai panašūs todėl nedideliu skirtumu nugalėjo Blogger.com. Tam laimėjimui turėjo įtakos ir tekstų publikavimas naudojant Windows Live Writer programą, kuria galima tinklaraščius publikuoti ir neinant į patį blogo administravimą. Aišku, Posterous turi tą patį su Gmailu, o Tumblr – telefonu (bet tik anglų kalba).

Privatumo nustatymai

Dienoraštis yra visiškai privatus dalykas, kurį matys tik man artimiausi žmonės ir tai tik po kurio laiko, kai jiems leisiu paskaityti savo mintis. Viešas mintis pareikšiu kitame savo bloge, tad man net nereikalinga tokia funkcija, kai viena mintis vieša, o kita – tik man. Bent jau kol kas…

Posterous.com Puslapį paslėpti nuo pašalinių galima nustatant slaptažodį. Bėda ta, kad slaptažodžiai per keletą metų pasimiršta… Aišku, kiekvieną įrašą galima nustatyti kaip privatų, bet tai kainuos pora paspaudimų, nes ši funkcija ne tame pačiame lange.
Tumblr.com Puslapio įrašai galimi ir privatūs. Taip pat yra galimybė paslėpti nuo paieškos sistemų robotų, bei išmesti iš paties Tumblr katalogo.
Blogger.com Yra galimybė nustatyti, kas matys patį blogą – visi, žmonės, kuriuos pasirenkame arba tik autoriai. Taip pat galimybė nerodyti paieškos sistemoms ir neįtraukti į Blogger.com sąrašus (taip žmonės nepatenka ir atsitiktinai).
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Kiekvieną įrašą galima apsaugoti slaptažodžiu arba padaryti privatų. Puslapio nustatymuose yra punktas “Noriu bloginti privačiai ir turinį rodyti tik žmonėms, kuriuos pasirenku pats”.
Livejournal.com Galima kiekvienam postui nustatyti, kam jį rodyti – visiems, draugams ar tik sau. Tinklaraščio nustatymuose galima numatyti, kam bus matomi įrašai automatiškai, kad kiekvieną kartą nereikėtų pasirinkinėti iš meniu. Galimybės nustatyti įrašų apribojimus paieškos sistemoms ir pačiam LJ portalui.

Čia nugalėtojai galėtų būti Blogger ir WordPress nes LiveJournal nustatymuose nevartojamas žodis “blokuoti”, bet “apriboti”. Kas tie “apribojimai”? Paieškos sistemos mato, bet… nemato? Nerizikuojam…

Foto funkcionalumas

Dienoraštis be iliustracijų – nykus ir pilkas, dėl to būtina atkreipti dėmesį į foto funkcijas. Kadangi dienoraštį rašysiu ilgai, mane domina tik tos paslaugos, kurios nuotraukas talpina pas save, o ne nukreipia į visokius Flickr, Photobucket, Picasa ir t.t., kur joms vėl iš naujo tektų nustatinėti privatumo sąlygas.

Posterous.com Foto galima įkelti po viena ir kaip galeriją. Galerija žiūrisi gan neblogai. Jei kiekvieną nuotrauką norima iliustruoti pasakojimu ir pateikti paaiškinimą, kas nuotraukoje vaizduojama, deja, to padaryti negalima. Didelė nuotrauka atsidaro gražiai, neveda į naują puslapį. Apribojimų fotografijoms nėra. Galima įkelti iš karto kelias nuotraukas.
Tumblr.com Galima vieną nuotrauką įdėti kaip įrašą. Nuotrauka gali būti iki 10 MB. Deja, daugiau foto įdėti neina, nes į tekstinį įrašą nuotrauka turi būti dedama naudojant jos viešą URL adresą.
Blogger.com Nuotraukas įdėti be jokių apribojimų galima, tačiau keliant galima pasirinkti tik po vieną. Iš karto galima pasirinkti ir kitą, tada susidaro įkėlimo eilutė (queue) . Nuotrauka įdedama tam tikrų nustatytų dydžių, tad norint įvesti dydžius ranka yra sudėtinga, nes jau reikia knaisiotis po HTML kodą. Yra galimybė po kiekviena nuotrauka įdėti nuotraukos aprašymą (caption).
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Nuotraukos įkeliamos gražiai ir paprastai. Jas bet kada galima dar kartą panaudoti iš esančios galerijos. Apribojimai failų dydžiui – net 1 GB. Tiesa, iš viso nuotraukoms suteikiama tik 3 GB vietos, tad ilgalaikiam dienoraščiui tai komplikuoja visus reikalus, ypač jei noriu įdėti daugiau nuotraukų. Po nuotrauka nesunku parašyti aprašymą, lengva keisti jos dydį tiesiog patraukiant už kampelio. Nuotrauką paspaudus atsidaro kitas langas su originalu (ne visada reikalinga, bet galima nuorodą ir nuimti).
Livejournal.com Norint įkelti paveikslėlį, pirmiausiai reikia susirasti, kur tai daroma. Nėra kažkokių apribojimų, tačiau tas paveikslėlis patalpinamas kitoje LJ funkcijoje. Didinant nuotrauką, kažkur prapuola jos kokybė. Nėra galimybės parašyti pavadinimą po nuotrauka, nors galima nustatyti per kiek pikselių tekstas bus nutolęs nuo nuotraukos kraštų iš viršaus ir šonų. Nelabai patogus naudojimas.

Nė nemirktelėjęs rinkčiausi WordPress, bet tas 3 GB limitas mane nužudo, nes savo gyvenimo akimirkas aš fiksuoju ir noriu, kad jos išliktų, net jei mano kietasis diskas sudegtų su tonomis nuotraukų. Deja, kitas pasirinkimas yra Blogger, nors ir turi trūkumų nuotraukas redaguojant internetu (Live Writer programa turi labai gražių funkcijų nuotraukoms redaguoti).

Video funkcionalumas

Šiuolaikinis dienoraštis išnaudoja visas įmanomas audivizualines priemones, tad tikrai garantuoju, kad naudosiu daug video. Į Youtube šių vaizdelių kelti nenorėčiau, nes juose pavaizduotas tik aš, pusnuogė mano žmona Vilma (paplūdimyje) ir mūsų katytė Mieliukė, plaunanti liežuviu savo intymias katiniškas vieteles (užpakalį ir uodegą). Visuomenei šie video nėra nei juokingi, nei įdomūs, nei kaip nors kitaip reikšmingi, todėl man reikalinga tokia tarnyba, kuri be fotografijų galėtų laikyti ir video.

Posterous.com Video įkeliamas gražiai, bet yra numatytas dydžio apribojimas – 100 MB. Jei vaizdeliai bus per dideli, teks naudotis video converteriu (pvz. Any Video Converter) ir susimažinti. Nepatogumas, bet kaip už neribojamą video kiekį tokią auką galima paaukoti.
Tumblr.com Galima įdėti tik 1 video į 1 įrašą, taigi tai gali būti nepatogumas. Į paprastus tekstinius įrašus video įdėti galima nebent redaguojant HTML. Prie viso to prisideda ir apribojimai. Jei 100 MB nėra baisu, tai tik 5 minutės vaizdų per dieną jau yra labai negerai.
Blogger.com Galiu dėti kelis video į įrašą. Jų dydžio apribojimas – 100 MB. Gaila tik, kad video grotuvo dydį reikia reguliuoti rankiniu būdu (po HTML kodą). Yra dar viena blogybė – video kokybė nelabai kokia.
WordPress.com
(nemokama blogoferma)
Špygą taukuotą. Norint įkelti video, nurodoma naudotis VideoPress widgetu už kurį reikia susimokėti pinigus – apie 60 dolerių. Worpress FAIL!
Livejournal.com Deja, čia iš viso negalima įkelti video, tik įterpiamą mediją (embedable media) – Youtube, Vimeo, Metacafe ir kt trečių šalių kodus į ten esančius vaizdelius.

Šioje vietoje laimi Posterous, kuris pranašesnis už blogger.com tik įkelto video kokybe. Posterous naudoja ne savo video konvertavimo įrankį – Zencoder – sugeba padaryti tikrai neblogus video. Pavyzdys (paspauskite ant foto ir, atsidarę didesnę iliustraciją, pamatysite akivaizdžius skirtumus):

 

Atrodo, visas reikalingiausias funkcijas apžvelgiau. Nagrinėdamas viešus tinklaraščius dar atkreipčiau dėmesį į SEO reikalus, bet čia gi dienoriaštis, kurio pats nenoriu, kad atsirastų Google ar Bing paieškose, tad pavadinimus ir URI galiu rašyti kad ir kiniškai – svarbu, kad vidinės nuorodos suveiktų.

Dabar rimčiausias reikalas – išsirinkti tą vieną blogofermą, kuri man tarnaus keletą metų o gal dar daugiau.

…ir nugalėtojas yra… Blogger.com!!! …antra vieta atitenka …Posterous.com!

Blogger.com pliusų yra tikrai nemažai:

  • redaguojamas Template ir CSS (galima pasidaryti profesionaliai atrodantį dienoraštį;
  • galimybė įsidėti valdiklius (widgets) net iš trečių šalių tiekėjų, ne vien tik iGoogle;
  • nuolat atnaujinamas redaktorius ir funkcijos (nors ir retai);
  • galimybė pridėti kitus autorius (dienoraščiui tai nelabai aktualu);
  • galimybė publikuojant naudojantis Windows Live Writer programa;
  • priklauso ir yra palaikoma Google.

Ką gi, susikursiu ten dar vieną paskyrą, padarysiu ją visiškai nematomą ir parašysiu naujajame dienoraštyje, ką išgyvenu, kuo kvėpuoju ir ką norėčiau, kad apie mane žinotų artimieji po daugelio metų…

Kaip išnaudoti Lietuvos blogerius ir populiarinti savo prekės ženklą

Nusistebėjau, kaip viena žinoma kompanija sugebėjo pajungti apie 50 Lietuvos tinklaraščių populiarinant naują produktą. Tai Sony Ericsson Lietuva savo Facebooko puslapyje nuolat skelbianti įvairias akcijas.

Paskutinė akcija labai paprasta – pristatytas naujas Sony Ericsson Xperia X10 Mini telefonas Kaina – apie 950 Lt, tad savikaina dar 50% mažesnė. Kad būtų paprasčiau, laikykime ją 500 Lt. Telefoną galima laimėti savo tinklaraštyje paskelbus įrašą, kodėl autoriui reikia šio telefono, kuo jis geras ir t.t. Galima rašyti, sukurti video, daryti nuotraukų koliažus ar kaip kitaip originaliai savo norus išreikšti. Sony Ericsson darbuotojai išrenka vieną nugalėtoją ir įteikia jam naują telefoną.

se-reklama

Pasvarstykime apie prekės žinomumo didinimą. Jei 1 blogerio įrašą apie tai, kaip jis nori šio telefono pamatys apie 100 unikalių asmenų, iš viso bus 5000 žmonių. Čia tik akcijos metu, kuris trunka labai neilgai. Pasibaigus akcijai šiuos įrašus pamatys dar 50% žmonių, užklydę netyčia, per paieškas ir t.t. Taigi 5000+2500=7500 žmonių. Iš tokios masės (Lietvos mąstu) jei bent 0,1 procento (7 žmonės) nusipirks šį telefoną, o ne Nokia ar Samsung, akcija galima bus laikyti atsipirkusią pardavimų prasme. Prekinio ženklo vertė pakils nuo visų tų 7500. Kokia audotorijos kaina? 500/7500=0.067 Lt. ši kaina tikrai mažesnė nei Google Adwords ar Facebook Ads kampanijos paspaudimo kaina. Skaičiai buvo imami minimalūs, tad atsiperkamumas iš tikrųjų gali būti daug didesnis.

Sony Ericsson Xperia X10 Mini kampanija nebuvo vien tik blogerių kūryba. Pirmiausiai SE pasistengė, kad apie šį telefoną parašytų skaitomiausi apie technologijas ir mobiliuosius rašantys tinklaraščiai – Nezinau.lt, Topzone.lt, Elektronika.lt, Radiocool.lt, Techpill.lt. Sony Ericsson Lietuva Facebooko puslapį “mėgsta” dar apie 7900 žmonių.

Tokios reklamos išlaidos- labai minimalios:

  • Telefonas prizas
  • Telefonai pabandymui rinktiniams blogeriams
  • Facebook puslapio apipavidalinimas (dizainas, nes FBML kodą gali padaryti ir HTML pagrindus turintis darbuotojas)
  • Facebooką prižiūrinčio darbuotojo valandinės pastangos

Sony Ericsson jau įsitikino tokių akcijų nauda, kadanti tai yra jau nebe pirmoji akcija. Seniau vykusioje akcijoje buvo dovanojami marškinėliai su FIFA simbolika už rezultatų spėjimą (totalizatorių). arba šiaip dalinama įvairi atributiką už tapimą facebooko puslapio fanu.

Gerai pagalvojus, tokias akcijas galėtų rengti bet kuris plataus vartojimo prekių atstovas, kadangi Lietuvos blogeriai noriai dalyvauja tokiose akcijose – tai gali tapti savotišku pajamų šaltiniu. Ne paslaptis, kad nemaža dalis loterijose laimėtų daiktų iš karto yra parduodami priklausomai nuo jau turimų daiktų kokybės ir vertės. Rimtesniems blogeriams tokios firmos gali ir pamokėti, arba padovanoti kokį telefoną už keletą straipsnių metų gale. Taip tinklaraštis galėtų užsidirbti.

P.S. Aš pats irgi sudalyvavau šioje akcijoje padarydamas net video, Kodėl man reikalingas Xperia X10 telefonas 🙂

P.P.S. Nieko nelaimėjau, bet laimėtojo blogas tikrai įspūdingas – ištisas komiksas apie Drakoniuką.

Pradedu bendradarbiavimą su SEOoptimizacija.lt

Pradedu rašyti tinklaraščius “į svečius” dar viename rimtame bloge – SEOoptimizacija.lt.

Rašysiu apie tuos SEO dalykus, kuriuos išmanau daugiausiai (negaliu sakyti, kad geriausiai, nes yra, kas išmano ir geriau) – socialinius tinklus, web 2.0 resursus, įvairius interneto įrankius, prieinamus kiekvienam besidominčiam SEO.

Tikiuosi, kad mano įrašai bus naudingi visiems tinklaraščių autoriams ir įmonių tinklapių administratoriams, kurie savo jėgomis bando daryti bent pagrindinius SEO veiksmus savo svetainėse.

Pasirodė pirmas straipsnis:

Tinklapių katalogai (direktorijos) – straipsnis analizuojantis 20 lietuviškų tinklapių katalogų ir pateikiantis keletą svarbių katalogų požymių, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį – katalogų nuorodos, kategorijų gylis, nofollow nuorodos ir t.t.

Nebijokime rašyti tinklaraščių tomis pačiomis temomis

Pasižiūrėkite į TV žinias ir laikraščius. Esant “karštoms” naujienoms jie iš kailio neriasi, kuri geriau, išsamiau, skandalingiau jas nušvies. Tokia tradicinės žiniasklaidos konkurencija jiems uždirba milijoninius pelnus. Tinklaraščiai pinigų neuždirbs, vien dėl to, kad kažką aprašė greičiau, bet reputaciją tikrai gaus, jei tai padarė kuo išsamiau.

Norėčiau paraginti tinklaraščių autorius nebijoti rašyti savo bloguose net tomis temomis, kurios jau buvo aprašytos kitų tinklaraštininkų.

vienodi Aišku, mūsų naujausios nacionalinės sporto šakos – komentarų rašymo (komentavimas – jau kas kita) – entuziastai tokius straipsnius bandys sumalti į miltus apkaltindami plagijavimu, kopijavimu ir vagyste, tačiau tikrai susidomėję skaitytojai tikrai padėkos. Idėjos sklando ore, tad nereiktų kreipti daug dėmesio, jei kažkas pirmas parašė apie tai, ką planavote rašyti. Tokia dvasia tikrai turėtų pagerinti visų lietuviškų tinklaraščių kokybę, nes apie vieną reiškinį būtų pateikiama daug panašios informacijos. Kam to reikia?

Reikia skaitytojui, kuris nesugeba susirasti tinklaraščių tam tikra tema. “Nesugeba” gal ir nėra tinkamas žodis, nes, norint kažką naudingo rasti paieškos sistemose, reikia nemažai pasiknaisioti, nes Lietuvoje pirmieji rezultatai nebūtinai yra tai, ko ieškome. Nesant lietuviškam tinklaraščių paieškos mechanizmui, tenka naudotis Google Blog Search paieškos sistema, į kurią dauguma tinklaraštininkų pamiršta įdėti savo RSS adresą, kad būtų indeksuojami visi naujausi straipsniai. Tokiu būdu pirmosiose pozicijose atsiduria skelbimų portalų informacija, ar Supermama.lt senos forumo temos.

Aišku, pasiskaityti 2-3 straipsnius ta tema gali būti naudinga susidarant pilną vaizdą. 3 vienas su kitu nesusiję žmonės, rašantys apie tą patį panašiai negali būti papirkti, ar įtakoti tam tikrų jėgų. Tokiu būdu esama ir objektyvumo elementų grynai subjektyvioje rašymo formoje – tinklaraštyje.

Reikia RSS prenumeruotojui, kuris prenumeruoja būtent jūsų tinklaraščio RSS ir tikrai nežino, kas dar rašo panašiomis temomis. Nėra padoraus RSS agregatoriaus Lietuvoje, todėl žmonėms labai sunku susivokti tinklaraščių konkurenciniuose santykiuose.

Reikia paieškos sistemoms, kadangi informacijos tam tikromis temomis niekada nebus per daug. Štai ieškau kažko Google, o man pirmose pozicijos išmeta 2008 metų straipsnį. Atsiprašau, dabar 2010-ji, per 2 metus viskas dramatiškai pasikeitė (kompiuteriai paseno, puslapiai pakeitė dizainą arba “užsilenkė”, pragyvenimo situacija pasikeitė ir t.t.), taip kad norėčiau skaityti naujausią informaciją. Pasirodo, tai yra vienintelis padorus straipsnis mano ieškota tema, nes niekas naujo neparašė. Neparašė ne todėl, kad neįdomu, bet todėl, kad visi rašytojai žino, kad apie tai rašyta ir mano, kad neverta kišti dar savo trigrašį… Netikiu, kad lietuviams tinklaraštininkams paprasčiausiai trūktų drąsos parašyti geresnį straipsnį, negu tai padarė kaimynas…

Gal šie mano priekaištai turėtų būti labiau adresuoti profesionaliems tinklaraštininkams ir žurnalistams, kurie dažnai jaučia temų badą, išsisemia, o jų auditorijos tai pastebi ir “garsiai” aptarinėja socialinėje erdvėje? Tikriausiai ne, nes kiekvienas blogo rašytojas susiduria su temų trūkumu, ypač jei tinklaraštis neturi konkrečios tematikos (rašo apie viską, kas įdomu, bet iš esmės apie kompiuterius ;)).

Lietuviai vis dar nepriėjo pasaulyje jau bepraeinančios TOP 10, TOP 25, TOP 50 ir t.t. mados, kai kiekvienas save gerbiantis tinklaraštininkas pateikia savo 10, 20, 50 ar 90 patarimų, kaip rašyti gerą blogą, naudotis socialiniais tinklais, tam tikromis programomis ir t.t. Taigi rašymas apie tą patį tikrai nėra nei gėdinga, nei nereikalinga.

Tinklaraščio SEO: nuorodų katalogai

seo Tinklaraščius Google myli. Ne vien dėl to, kad juose yra unikalus turinys, bet ir dėl labai elementarių ir paprastų funkcijų, aiškios nuorodų struktūros, lengvai atnaujinamo ir generuojamo „medžio“ (sitemap). Lietuvoje tinklaraščiai Google taip pat yra mylimi, nes, palyginus su kitais lietuviškais puslapiais, jie yra labai tvarkingi SEO srityje.

Nepaisant Google meilės, būtina rūpintis randamumu nuolatos, todėl ir nusprendžiau duoti keletą patarimų tinklaraščių autoriams ir tvarkytojams, ką reiktų daryti, kad jų tinklaraščiai gautų kuo didesnius lankytojų srautus.

Tinklaraščiui, kaip ir kiekvienam puslapiui reikia turėti nuorodų, kurios į jį veda. Vienas būdas gauti nuorodų yra susitarti su panašių tinklaraščių autoriais. Apie tai norėčiau rašyti vėliau. Kitas būdas – įdėti tinklaraščio nuorodą į lietuviškus nuorodų katalogus. Jų nėra labai daug, tačiau dėl 20 nuorodų galima sugaišti 2-3 valandėles laiko.

Pirmiausiai reiktų pasirašyti Tinklaraščio pavadinimą, pagrindinius raktažodžius ir 2 aprašymų variantus – vienas ilgesnis (2-3 sakinukai), kitas trumpesnis (1 sakinukas). Venkite tinklaraštį vadinti „Mano blogas“ arba „Jono tinklaraštis“. Tai gana bendriniai raktiniai žodžiai, jų mažai kas ieško. Bandykite 3 žodžiais nusakyti tinklaraščio temas, pavyzdžiui „Maisto gaminimo blogas“, „Interneto metamorfozės“, „Kvailysčių ir juokų blogas“ ir panašiai. Jei tinklaraštis yra asmeninis, galite pavartoti savo tikrąjį vardą ir pavardę (arba nicką, jei esate žinomas tam tikrose internetinėse bendruomenėse). Tokiu būdu tie žmonės, kurie ieškos jūsų, ras tinklaraštį. Vien tik vardas nėra išeitis, nes blogus rašo 150 jonų, 78 martynai ir 175 ingos.

Aprašyme taip pat paminėkite žodžius iš tinklaraščio pavadinimo ir pagrindinius raktažodžius. Stenkitės sakinį sudaryti taip, kad pagrindiniai raktažodžiai būtų vardininku, pavyzdžiui „Internetas“, Maistas“, Knygos“, nes tokie raktažodžiai kaip „internetu“, „maistą“, „knygas“ yra daug retesni. Žmonės paprastai ieško vardininku. Kartais dar kilmininku, bet tik junginyje su vardininku, pavyzdžiui „Interneto svetainė“, „maisto gamyba“, „knygų rekomendacijos“. Aprašyme galite ir specialiai įvelti gramatinių klaidų su tais raktažodžiais, kuriuose yra lietuviškos raidės. Lietuviai dar neįprato ieškoti rašydami taisyklingai. Didelė dauguma internautų vis dar naudoja „sveplaja kalba“.

Aprašymai turėtų būti trumpas ir ilgas, nes kartais yra nustatoma simbolių kiekio riba. Pavyzdžiui aprašymas turi būti ne ilgesnis nei 250 simbolių. Jei jau pasirašėme apie savo tinklaraštį, pamąstėme, kokie yra raktažodžiai, galime pradėti ieškoti lietuviškų nuorodų katalogų. Nevardinsiu čia jų visų, paminėsiu tik keletą, nes visą veikiančių ir nveikiančių direktorijų sąrašą esu pateikęs kitame savo tinklaraštyje.

Pirmiausiai savo tinklaraštį reikia pasiūlytį į patį didžiausią ir respektabiliausią pasaulyje kataloga DMOZ.org, o tiksliau, į lietuviškų asmeninių svetainių kategoriją. Šios kategorijos moderatorius per kelias dienas patvirtina (arba atmeta) pasiūlytą nuorodą.

Kitas žingsnis – specializuota lietuviška tinklaraščių direktorija Blogis.lt. Ten dedami tik tinklaraščiai, surūšiuoti pagal temas.

Trečia vieta, kurioje nebūti yra neatleistina – seniausias ir vienas pirmųjų lietuviškų nuorodų katalogų online.lt. Jis iki šiol yra aktyviai prižiūrimas vieno iš lietuviško interneto „tėvų“ Vlado Palubinsko. Nedidelė problemėlė yra ta, kad Vladas pats nusprendžia, kaip jūsų tinklaraštį pavadinti ir kurioje vietoje ar keliose jį patalpinti. Jis taip pat supranta apie SEO, tad kai kurios reklaminio pobūdžio svetainės gali greitai susilaukti „nofollow“ nuorodos.

Jeigu jūsų tinklaraštis turi unikalų dizainą, o ne vieną iš 1000 nemokamų temų, ir savo domeną, o ne talpinamas vienoje iš nemokamų blogofermų, galite nesunkiai patekti į lietuviškų svetainių vertinimo katalogą BestWeb.lt. Ten renkasi žmonės, kurie nebijo pakritikuoti tinklaraščio dizaino, programavimo ir t.t. Kuo didesnė diskusija, tuo didesnis lankomumas. Tiesa, ten užtrunka šiek tiek laiko patekti.

Panašus katalogas yra WebOaze.lt, kuris taip pat priima tik originalius tinklaraščius su savo domenais.

Viena didžiausių lietuviškų paieškos sistemų yra Surask.lt, todėl ten taip pat reikėtų pasiūlyti savo nuorodą pirmiausia.

Čia rasite straipsnį, kuriame išvardintos beveik visos lietuviškos nuorodų direktorijos.

Dažniausiai nuorodos patalpinamos per kelias dienas. Reali naudi gali pasimatyti tik po kelių mėnesių, kadangi tas nuorodas turi aptikti Google robotai, įvertinti ir pripažinti, kaip vedančias į jūsų tinklaraštį (backlinks). Taigi, tikėtis labai greitos naudos čia nereikėtų, nes galite skaudžiai nusivilti. Greita nauda yra gauti nuorodas aukštesnio PR tinklaraščiuose, turinčiuose daug unikalių atgalinių nuorodų. Tokie tinklaraščiai yra Nezinau.lt, Racas.lt ir kiti populiariausieji.

Lietuviški katalogai nėra labai išvystyti, juose nereikalaujama įdėti atgalinių nuorodų, tad per 2-3 valandas galima savo nuorodas patalpinti apie 20 direktorijų. Toliau beliks tik stebėti, ar jos patvirtintos, ar dar ne.

Tai pirmas svarbus darbas sukūrus ir pradėjus rimtai rašyti tinklaraštį. Po jo eina kiti su SEO susiję darbai, bet apie juos parašysiu kitą kartą.

Google Reader – asmeninis tinklaraščių agregatorius

Google Reader yra vienas iš populiariausių RSS skaitytuvų, tuo neabejoja niekas. Be skaitytuvo funkcijos, jis turi ir keletą kitų naudingų funkcijėlių. Viena jų – galimybė susikurti savo asmeninį tinklaraščių agregatorių (surinktuvą) ir paviešinti jį savo tinklaraštyje.

Kam to reikia? Matau kelias priežastis:

  • gerais tinklaraščių įrašais reikia dalintis su skaitytojais;
  • geras būdas prasmingai užpildyti šoninius stulpelius;
  • populiarinti draugų ir savo tinklaraščių įrašus.

Jei visi tinklaraščių rašytojai naudotųsi šia paslauga, tinklaraščių lankomumas tikrai padidėtų. Aišku, tai turėtų būti masiškas reiškinys, kurio dabar pasiekti neįmanoma dėl techninių priežasčių – ne visos blogofermos leidžia įsidėti įskiepio kodą dėl <script> tago pradžioje. Pavyko įdėti tik savo Blogas.lt ir Blogr.lt  tinklaraščiuose. Šiame ir LRytas.lt, deja, įkelti nepavyko. Jei naudojatės nemokamu WordPress.com, ten irgi įkelti nepavyks, nes ši blogoferma nenoriai bendrauja su Google sukurtais įskiepiais. Blogger.com sistema labai gerai priima šį įskiepį. Aišku, tie, kurie turi visiškai valdo savo tinklaraščio kodą ir nesinaudoja blogofermų paslaugomis, šį kodą įsidiegti irgi galės be problemų.

Pasižiūrėkime, kaip veikia šis widgetas. Pirmiausiai reikia savo mėgstamus įrašus pažymėti spaudžiant mygtuką “Share” įrašo apačioje. Tokiu būdu jis patenka į viešai prieinamą agregatoriaus puslapį, iš kurio ir traukiama visa informacija į įskiepį. Jei tai padarėte per klaidą, arba nebemanote, kad įrašas turi būti sąraše, susiraskite jį naudodami paiešką ir paspauskite “Unshare” mygtuką. Žvaigždute pažymėtieji yra skirti tik vidiniam atskyrimui, tad nesusimaišykite.

Jei esate pasiruošęs įdėti įskiepį į savo tinklaraštį ar puslapį, spauskite “Settings>Folders and Tags” (atrodo, kad lietuviškos sąsajos dar nėra). Ten pamatysite savo sugrupuotų RSS srautų sąrašą, tarp kurių bus ir “Your shared items”. Šalia pamatysite tris nuorodas. Paspauskite “add a clip to your site”.

Iššokus langui, galėsite nusistatyti savo įskiepio pavadinimą, spalvinę gamą, kiek įrašų norėsite rodyti, ar šalia įrašo rodyti šaltinį ar ne. Nusistatę viską, tiesiog nukopijuokite sugeneruota kodą ir įkelkite į savo puslapį ar tinklaraštį.

Taip pradėsite dalintis savo mėgstamų tinklaraščių įrašais su jūsų skaitytojais. Sėkmės!