Įmonių blogai

Na štai, prasidėjo… Pamenate, kai rašiau, kad Google pareikalaus kokybiško turinio, o įmonės blogas bus vienintelė pigi alternatyva skleisti turinį per savo puslapį? Dabar tai pradėjo veikti ir Lietuvoje.

Atsiprašau, kad tiek ilgai nerašiau apie tinklaraščius. Priežasčių rimtų nebuvo, bet ir nieko naujo taip pat. Dabar gal pradėsiu kiek daugiau, nes rinkoje vyksta šioks toks sujudimas, apie kurį noriu papasakoti.

Niekam ne paslaptis, kad jau ketvirtus metus dirbu su tekstais interneto puslapiams ir rašytojų agentūra Rasytojas.lt. Per tą laiką įgavau šiek tiek patirties ir šiek tiek platesnį rinkos matymą. Pastarieji mėnesiai buvo gana įdomūs SEO rinkoje, nes pasklido nauja SEO mada – turinys savuose puslapiuose. Google pasakė – mums tų jūsų atgalinių nuorodų mažiausiai reikia – ir taip jus sugebam surasti, tačiau dabar mums įdomu, ką savo puslapiuose rašote: ar tai naudinga lankytojui, ar įdomu klientams?.. Kitaip tariant, Google susidomėjo turiniu kur kas labiau, nei nuorodomis ar socialiniais tinklais.

Iš kur to turinio dabar gauti? Samdyti RsV agentūrą, kad prikurtų pranešimų spaudai ir šalies žiniasklaidoje pradėtų atsirasti straipsnių apie įmonių veiklą. STOP. Tokia informacija brangiai kainuoja; tokia informacija nėra koreguojama su laiku, jei atsiranda poreikis; tokia informacija per greitai nuslenka į archyvus, iš kurių nė velnias neiškrapštys jų į dienos šviesą. Kitas variantas – kurti turinio strategiją patiems. Iš neturėjimo laiko ir noro tampytis su ta informacija, tokia turinio strategija baigsis vos vienu straipsniu, su kuriuo nežinosite, ką daryti. Įmonės blogas – kitas reikalas. Bet irgi neidealu. Teko matyti ir įmonės blogų, kurių paskutiniai įrašai yra 2012 metais. Ta pati situacija, kaip ir su įmonės naujienomis – niekas nenori jais užsiimti ir niekam tai neįdomu. Ne tik vasaros metu. Ištisus metus. Argumentai paprasti: “niekas mūsų neskaito”. O ką padarėte, kad skaitytų? Gal naujienlaiškį nusiuntėte, ar Facebooko profilyje pasidalinote? Ne, nebuvo laiko…

Susiduriame su rimta problema. Turinį Google pildyti kaip ir verčia, bet daryti tai tik dėl Google nelabai apsimoka, nes SEO rinka Lietuvoje šiuo metu perpildyta 20 litų vertės straipsniais su patalpinimu kataloguose. Gyva bėda tie “seošnikai”! 🙂 Vis niekaip nesupranta, kad kokybiškas turinys Google patinka, o tas už 20 Lt gali greitai būti nebevertingas. Ką daryti?

Įmonės blogai yra tam tikras išsigelbėjimas nuo visų bėdų. Reikia tik atrasti, kas rašo ir apie ką rašo. Taip pat reikia suprasti, kad įmonės blogas nebūtinai turi būti reklaminis straipsnių katalogas internete.

Kiek tai kainuoja? Nedaug. Jei įmonės tinklaraštis rašomas 1-3 įrašų per mėnesį dažnumu, kaina gali svyruoti nuo 100 iki 300 litų per mėnesį arba dar mažiau, nelygu, kaip su rašytojais susitarsi. Daugiau pinigų išleidžiama AdWords reklamai, kurios poveikis baigiasi su paskutiniu paspaudimu.

Žinote, turiu baisiai keistą idėją. Surašyti visus verslo tinklaraščius ir pasisiūlyti parašyti “svečio įrašus”. Tik, kad juos rašytų ne šiaip samdyti rašytojai, bet vienas verslas kitam. Ar galėtų, pavyzdžiui, GeriLesiai.lt tinklaraščio rašytojai parašyti kažką apie el. komerciją ir lešių prekybą internetu į PCzona.lt tinklaraštį, kuris nepelnytai apleistas, nors IT temų yra milijonas +1? O gal SEOreklama.lt tinklaraštis turi kžką pasidalinti su AkiuKlinika.lt tinklaraščiu? Aišku, ne apie akis ir jų gydymą… O juk jie dirba su tais pačiais rašytojais. 😉

Guest bloggingas – svečio įrašai tinklaraštyje

guest blogging - svečio įrašai

Prieš kelias dienas pradėjau dar vieną guest bloggingo kampaniją – įvairiems SEO tinklaraščiams pradėjau rašyti straipsnius apie tai, ką išmanau labai gerai – SEO tekstų rašymą. Po kiekvienu straipsniu parašau kelis sakinius apie save – aš esu Marius, patyręs blogeris ir SEO išmanantis konsultantas, dirbu Rašytojas.lt vykdomuoju rašytoju. Nors įrašai rašomi tikrai ne dėl kažkokių SEO sumetimų, sulaukiau priekaištų, kad taip darausi reklamą.

TAIP, taip darausi sau reklamą. Tik kai kurių lietuvių galvoms to nesuprasti. Užsienyje ši praktika jau seniai yra sėkmingai taikoma, ir net paties Google netiesiogiai skatinama. Tai vadinamasis Guest Blogging, lietuviškai – svečio įrašas tinklaraštyje. Populiariausi pasaulio blogeriai rašo įrašus į kairę ir dešinę, o apačioje yra pristatomi su nuoroda į savus projektus. Kartais nuoroda net dedama ne ant tikslaus tinklaraščio ar įmonės, kurioje rašytojas dirba, pavadinimo, bet tiesiai ant raktinio žodžio. Ir niekam tai neužkliūna! Tik ne pavidoliams lietuviams. Palikim lietuviams jų ydas ir įsitikinimus ir bandykim paaiškinti, kas tai yra.

Svečio įrašas tinklaraštyje yra puikus būdas paįvairinti rutiną ir gauti kokybiško turinio šiek tiek kitu kampu. Užsienyje tinklaraščiai turi nemažai sunkumų prisikviesti geriausius pasaulio blogerius, kad šie parašytų straipsnį jiems. Lietuvoje situacija priešinga – pasiūlius nemokamo turinio, esi pasiunčiamas na*x*mo. 🙂

Svečio įrašas paprastai yra nemoderuojamas. Su autoriumi pozicija nėra derinama, todėl svečio įrašai yra gana subjektyvū. Autorius yra paprašomas labai nereklamuoti savų projektų, apsiriboti 1-3 išeinančiomis nuorodomis. Paprastai nuorodos veda ne į kliento, o į savus tinklaraščio įrašus. Labai sveikintini yra straipsnių ciklai. Jais galima sudominti skaitytojus, priversti juos laukti tam tikro žymaus autoriaus tekstų.

Nauda yra visada abipusė. Kas jos gauna daugiau priklauso nuo tinklaraščių specifikos ir reputacijos. Nauda pamatuojama vadovaujantis keliais kriterijais:

  • Autoriaus reputacija. Jei tinklaraštyje populiarus autorius rašo savo mintis ir įžvalgas, reiškia tinklaraštis nusipelno pakankamai didelės pagarbos. Lietuviškas paaiškinimas: pabandykite prikalbinti Rokiškį Rabinovičių, Užkalnį, Račą, ar Džiugą Paršonį parašyti straipsnį savo blogui apie gyvenimą, ir suprasite, ar jūsų tinklaraštis rimtas, ar ne. 
  • Blogo reputacija. Jei tinklaraštis turi gerą reputaciją ir didelį skaitytojų ratą, populiarūs blogeriai noriai dalinasi savo straipsniais, taip siekdami padidinti savo žinomumą ir praplėsti auditoriją. 
  • Abipusė nauda. Blogas gauna įdomaus turinio, kurio negali pasiruošti pats. Svečiai rašytojai gauna papildomą žinomumą ir auditoriją, kurios savo jėgomis negalėtų surinkti. 
  • Blogo atgaivinimas. Čia turbūt daugiau yra lietuviška situacija, kai blogai miršta pragyvenę vidutiniškai metus laiko, nes jų autoriai nebeturi laiko rašyti. Tada į pagalbą pasikviečiami svečiai rašytojai, kurie gali atgaivinti blogą, susigrąžinti seniai prarastus prenumeratorius. Užsienyje šis būdas nėra labai dažnas. Tiesą sakant, neteko tokio atvejo matyti. Greičiausiai populiarūs blogeriai yra panaudojami pašlijusiai reputacijai ir sumažėjusiai auditorijai atgaivinti. 

Lietuvoje svečio įrašai nėra itin vertinami. Jiems iš karto priklijuojama etiketė – REKLAMA. Toks jausmas, kad visi Lietuvos blogeriai turėtų reklamuoti save ne per tekstą, kurie jie gali parašyti, bet per Google Adwords, kas laikoma itin normalia praktika…

Svečio įrašai yra labai vertingi tiek reklamos, tiek SEO požiūriu. Įdomiausia tai, kad SEO ekspertai rekomenduoja svečio įrašus ir korporatyviniuose (įmonės) tinklaraščiuose, kuriuose išskirtinai pateikiama vienos įmonės pozicija. Galima tik įsivaizduoti, kaip Tele2 blogas publikuoja Omnitel atstovo parengtą informaciją. Aišku, toks pavyzdys vargu, ar yra įmanomas Lietuvoje, nors užsienyje ne itin žymūs SEO blogai publikuoja žymių SEO guru, kurie taip pat valdo ir konkuruojančias įmones, įrašus. Tai lyg mažo autoserviso bloge atsirastų įrašas, kurį parengė Renault techninio serviso meistrai. Iš esmės jie yra konkurentai, tačiau kiek kitokio kalibro…

Svečio įrašų nereikia bijoti. Tiesiog nuorodą į autoriaus puslapį padaryti atsidarančią naujame lange. Vien tik svečių pagalba galima atgaivinti nemažai įdomių blogų ir iniciatyvų. Tereikia tik panorėti. Aš, pavyzdžiui, noriu…

Darbas blogeriams ir ne tik

Iš blogų uždirbu, darbo daug, o pasiūlymai vis krent ir krenta. Nebepajėgiu susitvarkyti, todėl noriu pasidalinti su kolegomis blogeriais vienu pasiūlymu. Jei turite vieną ar keletą blogų su šiek tiek lankytojų, galite pasinaudoti neblogu pasiūlymu – gauti atlygį už užsiregistravusius žmones.

Yra toks puslapis Greitukas.lt. Tai pažinčių svetainė, kuri yra gana specializuota. Čia nelabai toleruojami ilgi susirašinėjimai tarp žmonių. Čia esmė yra iš karto kviesti į pasimatymą. Yra ir mokamų paslaugų, todėl puslapio kūrėjai šiek tiek užsidirba. Prisiklausę apie affiliate programas, jie nusprendė pabandyti taip pritraukti žmonių.

 

50 centų atiteks už kiekvieną užsiregistravusį žmogų, atėjusį per specialią nuorodą, kuri seka, kad iš to pačio kompiuterio, IP nebūtų registruojami netikri vartotojai. Registracija įvyksta tada, kai žmogus patvirtina savo el. pašto adresą ir įdeda savo nuotrauką.

Kaip gali užsidirbti blogeriai ir puslapių savininkai? Paprastai – paruošia vieną ar keletą blogo straipsnių tema apie pasimatymus, bendravimą internetu, gal net vestuves susipažinus per internetą ir t.t., o straipsnyje įdeda nuorodą, kurią atsiųs Greitukas.lt administratorius Paulius (kreiptis į Paulių meilu DarbasPaulius@gmail.com arba Skype: naubertux).

Taigi, viskas gana paprasta – tik vienas vienintelis straipsnis su specialia nuoroda ir paplatinus jį po socialinius tinklus galima sulaukti paspaudimų ir registracijų. 20 draugų užsiregistruoja – 10 Litų į kišenę; 50 draugų – 25 litai; 100 draugų ir nepažįstamų žmonių – 50 litų ir t.t. Dėl atsiskaitymo formos – susitarsite su Pauliumi asmeniškai.

Pinigai nėra dideli, tačiau savo blogo domeno mokesčiui per kelis mėnesius, manau, tikrai užsidirbsite.

Esu aprašęs ir kitus būdus užsidirbti iš blogų, bet turbūt didžoji dauguma blogerių gana skeptiškai į juos žiūri. Geriau jau daryti kažką, nei dejuoti, kad iš blogo uždirbti negalima…

Lietuviški SEO blogai

 

Dažnai rašau SEO straipsnius klientams, kurie nelabai supranta, kas tas SEO yra ir su kuo valgomas. Kantriai stengiuosi paaiškinti, bet kartais tai suvalgo nemažai mano laiko. Reikės persikvalifikuoti į SEO konsultantus ir už valandą konsultacijos paprašyti 100 litų. Juokauju, taip nedarysiu, tačiau ir bandysiu negaišti laiko. Užuot aiškinęs, kas ir kaip klientui, noriu jam duoti pasiskaityti apie SEO lietuviškai. Tik kur apie tai rašoma, jam tektų pasiieškoti.

Čia surinkau visus rastus SEO tematika rašančius aktyvius ir neaktyvius blogus (neaktyviuose kartais pasitaiko neblogų straipsnių). Blogai išrikiuoti atsitiktine tvarka, tai ne reitingavimas, ar koks TOP17.

SEOblogas.lt 
SEO-blogas.lt
SEM.lt blogas
SEOoptimizacija.lt
dip.lt blogas (ne visi straipsniai apie SEO)
SEOaudit.lt blogas
netikSEO.lt blogas
Ebiza.lt blogas (NFQ rašomas bendrinis blogas, bet yra atskira kategorija SEO reikalams)
SeoSmegenis.lt
Potissimus blogas
SEO-paslaugos.eu

Jei ką praleidau, parašykit į komentarus – papildysiu.

Bendras vaizdas – gana nykus, nes blogus apie SEO rašo maža dalis Lietuvos SEO paslaugų tiekėjų. Pavieniai SEO konsultantai irgi nesireiškia dažnai – kartais pasirodo pavieniai straipsniai “apie viską” tipo tinklaraščiuose. Nors klasikinis reputacijos užsidirbimo pavyzdys yra kokybiškas patarimų tipo turinys internete.

Nelabai suprantu, kodėl SEO įmonės visiškai nenori investuoti į rinką, nes SEO į Lietuvą vis dar neatėjo pilnai. Ši rinka dar yra vystymosi stadijoje, kaip ir SEO tekstų rašymas.

Čia nepaminėti SEO entuziastų blogai ir straipsniai, kurie išeina nereguliariai, taip pat yra rašomi dažniausiai apie savus projektus. Beje, tokius straipsnius ir pats rašau Host1Plus.lt bloge.

Klientams trūksta informacijos, trūksta naujienų, trūksta aiškumo apie tas pozicijas Google, backlinkus, PR2>PR4, Panda ir kitus updeitus, long tail keywordus, nuorodų pirkimo blogį, sandbox, apskritai apie linkbuildinimą. Iš kur jie gaus tos informacijos? Tik iš lietuviškų blogų apie SEO.

O gal klientų šviesti nereikia ir toliau juos laikyti durniaus vietoj? Gal kam ir daro įspūdį pardavėjai, kurie šneka visokiais užsienietiškais terminais, kurių tu negali suprasti ir patikrinti, bet mano manymu Lietuvos įmonių vadovai turi žinoti, kas yra kas, ir tada galės pasirinkti tik tikrus specialistus, o ne apsimetėlius, kurie prisilogina į savo Google ir rodo klientui, kad jų puslapis pirmoj vietoj užsidėjęs +1, kuris automatiškai užkelia į pradžią… Verslininkai turi suprasti esminius principus – „KAS yra SEO“, bet konkrečiu atveju „KAIP daryti SEO“ galės pasakyti tik profesionalai.

Blogo turinys nemokamai

Lietuvoje labai daug tinklaraščių yra apleisti ir neberašomi jau kuris laikas. Gal dėl temų trūkumo, gal dėl laiko, o gal dėl noro stokos. Kartais autoriai labai nori vėl prisėsti ir kažką parašyti, bet taip tas įrašas ir lieka noro pavidalu.

Aš galiu parašyti nemokamų blogo įrašų už jus. 

Taip, viską supratote teisingai. Noriu pradėti naują blogų gaivinimo erą Lietuvoje, kai senuose ir nebenaudojamuose bloguose publikuosiu nemokamus įrašus. Nemokami sūriai tik pelėkautuose? Viskas kiek kitaip. Už nemokamą turinį paprašysiu tik galimybės įsidėti 1-2 nuorodas į savo puslapius ar kitus blogų įrašus. Kas domisi SEO, tas tikrai žino, kam man to reikia. Kas mano, kad taip reklamuosiu savo blogus, klysta, nes iš kur sename bloge daug lankytojų? Be to, man nėra labai įdomu 5 nauji lankytojai. Dirbu su Eitne.lt – blogu kurį kas dieną (gruodžio mėnesio statistika) aplanko po 2000 unikalių lankytojų – ten ir galiu susirinkti reklamos. Mano tikslas – šiek tiek pagyvinti Lietuvos blogosferą ir bandyti atgaivinti kai kuriuos nepelnytai apleistus blogus.

Aišku, jei jūsų blogas atnaujinamas dažnai, ir priimsite mano SPECIALIAI JUMS parašytą turinį, būsiu labai patenkintas galėdamas prisidėti. Svečio įrašas įneša šiek tiek įvairumo ir šviežumo, be to pritraukia lankytojų, nes visais savo blogais giriuosi Facebooke, kuriame turiu virš 1000 “draugų”, Twitteryje (virš 700 sekėjų) ir Google+ (virš 200 “pakeleivių” ratuose).

Visus blogus, kurie priima svečio blogerio rašytą turinį skelbsiu viešai, kad ir kiti blogeriai galėtų prisidėti.

Pasaulyje Guest blogging’as yra labai populiarus. Blogeriai su mielu noru rašo vieni kitiems už dyką ir laiko tai visiškai normalia praktika. Lietuvoje toks reiškinys nėra labai populiarus, nors jau pradžia yra. Šiuo metu yra vos keli blogai, kurie ieško, kas jiems rašytų turinį (pavyzdžiui FWD.lt ar Eitne.lt), taip pat ir keli profesionalūs portalai (Elektronika.lt ir Technologijos.lt), tačiau tiek – per mažai, nes temų apie ką rašyti yra be galo daug. Norėtųsi šį reiškinį plačiau vystyti ir padėti įsisukti, nes taip galima būtų šiek tiek pajudinti kiek apmirusią Lietuvos blogosferą.

Jei norite, kad blogą atgaivinčiau, parašykite man – maruxz@gmail.com arba maruxz@facebook.com (paštą gaunu per Facebooką) – pasitarsime dėl temų ir kitos pagalbos.

Nuotykių Parkai ir TonyResort – nauji mano tinklaraščiai

Įpusėjus vasarai daugiau rašau apie vasarą ir aktyvų poilsį. Taip, tai sezoninis užsiėmimas, kuris truks vėliausiai iki spalio, tačiau vėl gali atsinaujinti kitais metais. 2 nauji tinklaraščiai apie aktyvų poilsį. Ar rizikuoju išsisemti ir baigti jų net neįpusėjęs? Tikrai ne.

Pristatau savo naują korporatyvinį tinklaraštį TonyResort Blog. Tai mano naujas darbas, todėl pats užsiimu įmonės tinklaraščiu. Kas jame tokio? Tai bandymas parodyti tam tikrus TonyResort parko Anupriškėse kampelius su video, foto ir paprasto stiliaus pagalba. Paprastai viskas dedama į skyrelį “Naujienos”, tačiau dažnai dėl nesvarbumo faktoriaus, smulkios naujienos ten nepatenka. Blogas yra puiki vieta paskelbti tokias naujienas. Išsisėmimu čia tikrai negresia, nes šiuo metu dirbama prie daugybės naujų paslaugų. Vienos jų aktualesnės vasarą, kitos – žiemą, todėl darbo visada bus.

Nuotykių parkai Lietuvoje yra kitas mano tinklaraštis, kuriuo siekiu pažinti visus 11 nuotykių parkų. Lipynės – puikus laisvalaikio praleidimo būdas. Nereikia eiti į jokius sporto klubus – tiesiog lipi į medį ir bandai savo jėgas. Dirba tikrai visi raumenys, net liežuvio, kai rėkdamas skrieji kokiu lynu 100 metrų. Tai man pačiam didelis nuotykis išbandyti visus nuotykių parkus. Iš karto noriu pasakyti, kad TonyResort man už šią veiklą nemoka, parkus išbandau už savo pinigus ir džiaugiuosi, kad dar mane kartais išleidžia ten nuvykti darbo metu. Šis tinklaraštis yra grynai sezoninis. Žiemą aš jo nerašysiu, nebent nuvyksiu į kurį nors parką išbandyti lipynių žiemą. Kitą vasarą tikiuosi, kad atsiras keli nauji lipynių parkai, kuriuos su mielu noru išbandysiu.

Taigi du nauji projektai. Prašau iš karto užsiprenumeruoti jų RSS srautus. 🙂

Kas daro blogą vertingą?

blogo-vertePastaruoju metu vėl prasidėjo aktyvi diskusija apie blogus ir jų vertę. TNS apskaičiavo, kad blogų auditorija Lietuvoje yra labai kukli – 200 000 skaitytojų per mėnesį. Interneto skaitytojų yra apie 1,5 milijono per mėnesį, tad tinklaraščiai pasiekia vos ašarėlę viso Lietuvos skaitytojų rato. Dėl to yra daroma išvada, kad blogo vertė yra mažesnė nei internetinės žiniasklaidos. Bet blogo vertė yra ne tik lankytojų srautas…

Norėčiau atkreipti dėmesį į keletą pasamprotavimų blogo vertės tema. Kad būtų galima tą vertę apginti, reiktų blogo įrašą palyginti su tradicinės internetinės žiniasklaidos priemonėmis. Pavyzdį paimsiu savo mėgstamą internetinį leidinį 15min.lt, kuris, pagal GemiusAudience duomenis, yra 3 lankomiausias tinklalapis Lietuvoje po Delfi.lt ir LRytas.lt.

Blogas 15min.lt
Tekstas bloge rašomas laisvu stiliumi, gali būti įtakojamas užsakovo. Tekstas gali būti rašomas 1-ju asmeniu, todėl bet koks produkto ar prekės pagyrimas susiejamas dažniausiai su asmenine autoriaus nuomone. Tekstai klasikiniai, 3 asmeniu, siekia būti objektyvūs, tad bet koks pagyrimas kelia įtarimą, kad dienraščiui gali būti sumokėta už tokį pernelyg teigiamą vertinimą.
Blogas paremtas autoryste. Dažnai jį skaito vien dėl autoriaus asmenybės, taigi bet kokia informacija asocijuojama su būtent to autoriaus nuomone. Dienraštis internete autorystės neakcentuoja, nes autoriai – samdyti žurnalistai su kiekviena mėnesio alga stengiantys likti tylūs ir nepastebimi, kaip pelė po šluota (leidinio politikos pasekmė). Net Įkrauk skyrelyje pateikiami pilietinės žiniasklaidos straipsniai asocijuojami su 15min.lt verslu ir verslo įtaka, o ne su pavienių žmonių skelbiama nuomone.
Blogas gali būti nišinis – rašantis tik apie tam tikrus dalykus, pavyzdžiui maistą, politiką, knygas, kultūrą, IT, mobiliasias technologijas ir t.t. Tai sukuria jam tam tikrą reputaciją tarp aprašomojsios srities žinovų ar besidominčiųjų auditorijos. Dienraštyje į vieną vietą suplaktos visos sritys, nors galima ir nueiti į tam tikros kategorijos straipsnius.
Blogas prenumeruojamas RSS srautu. Tekstai skaitomi tiesiog per naršyklę net neužsukant į tinklaraštį. Gaila, bet TNS tyrimai šiuo skaitymo metodu nesidomi ir neskaičiuoja, taigi auditorijos dydis 200 000 gali būti netikslus. Labai nedaug žmonių prenumeruoja didelio dienraščio RSS srautą dėl per daidelio naujų įrašų kiekio. Jei per dieną atsiranda daugiau nei 50 naujienų, jų prenumeratorius visų vis tiek nespėja perversti, o užsikabina tik už skambesnių antraščių.
Blogas lankomas negausiai. Didelė dalis lankytojų (po RSS prenumeratorių grupės) ateina per paieškos sistemas iš specifinių arba ilgųjų raktažodžių (long tail keywords). Dienraštis labai gausiai lankomas. Pagrindinis lankytojų šaltinis – tiesioginis srautas ir paieškos varikliai, iš kurių lankytojai ateina tik per ilguosius raktažodžius.
Specifiniai raktažodžiai gali blogo įrašą ilgam “patupdyti” pirmose Google pozicijose. Jei įrašas yra kokybiškas ir gauna keletą nuorodų, paieškos rezultatuose matomas dažnai ir gauna nuolatinį lankytojų srautą ne vieną mėnesį. Dėl straipsnių su tais pačiais raktažodžiais dažnumo, ilgiau pirmose pozicijose Google 15min naujienos neužsibūna. Po pasirodymo jos kurį laiką pabūna aukštai, tačiau yra rodomos tik tiems, kas nusistato papildomą Google paieškos nustatymą – rodyti puslapius “per 24 valandas”. Nenustačius šio parametro dažniausiai rodoma kelių mėnesių, o kartais ir metų naujienos, kurios jau yra nebeaktualios.
Blogo formatas leidžia straipsnį iliuostruoti produkto nuotraukosmis ar screenshotais, video medžiaga bet kokiu išdėstymu. Papildoma grafinė medžiaga turi savo konkrečią vietą nuotraukų galerijoje. Video dedamas dažniausiai straipsnio apačioje, tad multimedijos panaudojimas yra įspraudžiamas į bendrinius rėmus. Tiesa, multimedija laikoma kitose skyreliuose, tad lankytojai tekstą paskaito ir atėję “iš kitos pusės”…
Bloge pateikiama informacija gali turėti daug nuorodų į įvairius šaltinius, kartais net konkuruojančius tarpusavyje. Kiekviena nuoroda yra vertinga užsakovui ne tik dėl lankytojų srauto, bet ir SEO. 15min.lt nuorodos pateikiamos itin retai ir tai tik į seniau buvusias naujienas. Dažniausiai ant išorinių nuorodų dedamas “nofollow” tagas siekiant sumažinti per SEO teikiamą nuorodos vertę.
Naujausios informacijos matomumas bloge yra geresnis, nes pirmame puslapyje naujienos išlieka ilgiau. Tai yra geriau tiesiogiai atein antiems lankytojams. Dažnai tinklaraščiai publikuoja pilnus tekstus, tad norint kažką paskaityti nereikia niekur eiti į kitą puslapį. Tai iš dalies gali iškreipti statistiką, nes neaišku, kiek puslapių vienas lankytojas perskaitė atėjęs į pradžios puslapį. Informacijos matomumas yra sudėtingas, nes nuolatos atnaujinama naujais straipsniais. Pasirodžius vienam straipsniu ir patekus į matomą dalį, po valandos jis gali būti pakeistas kitu – naujesniu. Taigi matomumas yra labai trumpalaikis. Aišku, tai kompensuojama dideliu tiesioginiu lankytojų srautu.
Blogas yra nedidelės apimties puslapis, todėl jame esančios nuorodos paprasčiau susiejamos viena su kita. Tai sukuria puslapių tinklą, kuris gana greitai iškelia tinklaraštį paieškos sistemose ir suteikia didesnį PR (PageRank) Google paieškos sitemoje. Dienraštis yra didelė struktūra, tad natūralu, kad puslapiai yra dažniausiai susiejami nuorodomis automatiškai per kategorijų puslapius. Retai pateikiamos nuorodos į susijusias naujienas, tad vidinis nuorodų tinklas yra gana padrikas.
Tinklaraštyje nesunkiai galima tam tikram prekės ženklui paskirti atskira puslapį – tagą arba net kategoriją, kuri būtų matoma ir baigus rengti straipsnius apie tą prekės ženklą. Pavyzdžiui rengiant straipsnių seriją apie populiarius 3D televizorius, galima sukurti specialų tagą “3D televizoriai”, kuris bus matomas tarp kitų temų. Tokiu būdu reklama bus ilgalaikė ir nesikirs su konkurento produkto reklama. Tam tikros bendrinės kategorijos apipavidalinimas prekės ženklo tematika yra sudėtingesnis procesas, tačiau atrodo tikrai įspūdingai (pvz. komentarų forma kaip vieno planšetionio kompiuterio korpusas). Atskiros tekstų kategorijos, paskirtos tik vienam prekės ženklui, nėra. Šis reklamos būdas – gana trumpalaikis, nes toks apipavidalinimas perkamas trumpam laikui, o senuose straipsniuose neišlieka.
Kiekviename straipsnyje galima įdėti tiesioginio pirkimo nuorodą tekstinės nuorodos firmatu. Tai yra kur kas didesnis šansas, kad lankytojas paspaus nuorodą, o ne bendrinę reklaminę antraštę tekste. Be to nuorodos vietą tekste galima nesunkiai kontroliuoti (pavyzdžiui, nuoroda turėtų būti antrame paragrafe ir puslapio dešinėje pusėje – pagal puslapio elementų matomumą ir spaudžiamumą, kurį galima matyti per Google In-page Analytics įrankį). Reklama vykdoma tik reklaminių antraščių pagalba, todėl jų paspaudimo procentas yra daug mažesnis. Be to reklamos sukasi, tad vieną kartą atėjęs lankytojas jos gali ir nepamatyti.
Diskusija yra moderuojama autoriaus, todėl galima vystyti gan tendencingą diskusiją apie tam tikro prekės ženklo paslaugas ir prekes neleidžiant pasireikšti neigiamiems ar įžeidiems dalykams. Autorius gali nuspręsti kurie neigiami komentarai gali padėti vystyti tolimesnę diskusiją ar net reikalauja oficialių prekės ar paslaugos atstovų komentaro, kas daro tokį puslapį dar vertingesniu. Diskusija autoriaus ar rinkodaros skyriaus specialisto nemoderuojama, tad gaunama labai daug komentarų su įžeidimais, žeminimais ir “ne į temą”, kas daro tokią diskusiją bevertę aprašomam prekės ženklui. Maža to, komentarai gali padaryti neigiamą įtaką, jei yra nepagrįstai neigiami.
Blogo informacija automatiškai yra platinama per keletą blogų agregatorių. Taigi informaciją pamato dar daugiau žmonių, kurie gali ir neužeiti į blogo puslapį, taigi aplenkia TNS tyrimą. Nemažai blogų įrašų yra pavagiami kartu su visomis nuorodomis, tad tai prideda dar papildomų nesusekamų lankytojų. Dienraštis pats rūpinasi informacijos sklaida ir savų strapsnių niekam nedalina. Straipsnio vagystės atveju, redakcija griebiasi ir teisinių priemonių tokį pavogtą straipsnį panaikinti, reiškia apribojama galimybė straipsnį skaityti daugiau žmonių.

Neabejoju, kad galima rasti dar ne vieną aspektą, kuris blogo įrašą daro vertingesnį už analogišką straipsnį dienraštyje su 750 tūkstančių dienos lankytojų.

Šios lentelės esmė – parodyti, kad reklamos nešėjos vertė yra skaičiuojama nelabai nuosekliai, dėl ko yra iškreipiama statistika. Jei statiskita bus iškreipta – reklamos davėjai blogais ir toliau nesidomės, nors, kaip visi ir pripažįsta, tai bene pati pigiausia informacijos sklaidos bei nuomonės formavimo priemonė, nes kainuoja vos keletą litų. Duokite patestuoti vieną ar kitą produktą ar paslaugą blogeriui, už tai padovanokite firminės savo bendrovės atributikos, kurią dalinate savo partneriams ar konkurentams, ir šiek tiek “užveskite ant kelio” apie savo prekinį ženklą. Per mėnesį laiko galite gauti 20 skirtingų teigiamų straipsnių, kurie gali būti tikrai naudingesni, nei 1 užsakomasis straipsnis 15min.lt dienraštyje, kuris pasimes jau kitą dieną naujienų archyve.

Pirmasis blogerio atlyginimas

Visada pirmąją algą uždirbti yra labai malonus jausmas. Tai reiškia ne tik pinigus, bet ir pasitikėjimą, vertę ir galimybę, kad alga bus ne paskutinė.

blogas-pinigaiBlogeriai, pasveikinkite mane – užsidirbau kelis šimtus litų per mėnesį iš blogo rašymo Lietuvoje. Ne paslaptis už kokį. Tai el. parduotuvės SmagiosDovanos tinklaraštis – blogas.smagiosdovanos.lt.

Šį tinklaraštį pradėjau rašyti spalio pabaigoje. Dabar jis jau puikiai randamas paieškose, nors per tą mėnesį dar labai į SEO reikalus nelindau. Kai įlįsiu, tai bus randamas pirmose pozicijose garantuotai Šypsena . Tai tinklaraštis apie smagių dovanų idėjas įvairiems gyvenimo atvejams. Pačios dovanos yra dovanojamos tiems žmonėms, kurie supranta humorą, tad ir tinklaraštį stengiuosi rašyti su savotišku humoru.
Sugalvojau tam tikrus dovanų gavėjų tipažus, pagal kuriuos bandau patarti, ką dovanoti vienokio ar kitokio charakterio žmonėms. Taip pat patariu, ką dovanoti artimiesiems. Kartais aprašau, kaip naudotis tam tikromis dovanomis iš el. parduotuvės. Temų yra daug ir įdomių, tad artimiausiu metu nežadu pritrūkti įkvėpimo. Bus tekstų, bus skaitytojų, bus ir pinigėlių… Rašau nuo savęs, nes manau, kad esu pakankamai kompetentingas ir išradingas rinkdamasis dovanas Šypsena prisimerkus.

Ši naujiena turi būti atsakymas visiems skeptikams, kurie teigia, kad iš blogo  Lietuvoje neuždirbsi. Tokių yra labai daug, įskaitant ir pačius populiariausius Lietuvos blogerius. Jei jie tokie populiarūs, tai kodėl neuždirba? Vien jų vardo paminėjimas jau garantuoja 1000 lankytojų į bet kurį jų pirstelėjimą raštu…

Lietuvoje labai daug įmonių susiduria su problema – kas gali parašyti jų puslapiui tam tikrus tekstus, juos atitinkamai paplatinti, padėti su Facebooku, Twitteriu ir t.t. Aišku, galima už tūkstančius samdyti RsV agentūrą, kurie prigalvos velniai žino ko, tačiau galima ir paprasčiau viską padaryti. Tereikia tik susirasti tinklaraščio rašytoją ir atiduoti rašymo darbus jam. Aišku, techninius tekstus pasilikti sau, nes blogeris – prasčiau už žurnalistą – gali rašyti tik tai, ką supranta. Tai ne tas pats, kas samdyti blogerį ar kelis vienetiniam TEIGIAMAM įrašui apie įmonę, nes tai diskredituoja nepriklausomo blogerio vardą.

Lietuvoje yra ne vienas blogeris, turintis kelių metų įdirbį ir ištikimų skaitytojų ratą, kuriuo galėtų pasinaudoti, jei būtų sugalvota kokia skatinimo sistema, dėl kurios jis dar ir pasistengtų, kad jo raštai būtų skaitomi (mano atveju tokia motyvacinė sistema yra nuolaida nuo pardavinėjamų SmagiosDovanos.lt dovanų – jų reikia nedaug, bet kai reikia prieš Kalėdas apsiprekinti – tikrai susitaupo…).

Ranka ranką plauną ir visi turi naudos – įmonės vardas garsinamas tarp technologiškai išprususių žmonių, o blogeris gauna atlyginimą. Kalba eina tik apie blogų rašymą, nes jei įlįstumėte į SEO tekstų rašymo rinką, tai laisvai galite mesti savo nuolatinius darbus ir artimiausius keletą metų užsiimti tik SEO tekstais. Šioje srityje dirvonai ne tik kad nesuarti, bet dar ir miškas neiškirstas, kelmai neišrauti, akmenys neišrankioti – iki dirvono dar toli… Yra dar ir copyraiteriai, kurie kuria reklaminius tekstus. Juos samdo reklamos ir renginių organizavimo agentūros, o tie žmonės, daro tikrai nemažus pinigėlius. Bet kuriuo atveju Lietuvoje tekstų rašytojams krizės nėra ir nebus artimiausius keletą metų, tereikia tik pradėti, pasiskelbti, pasipasakoti, ką mokate ir esate padarę

Dabar gruodis. Tikrai žinau, kad sausio pradžioje užsidirbsiu antra algą. Ja tikrai nesigirsiu, nes jau dabar SAU įrodžiau, kad UŽDIRBTI iš blogo rašymo Lietuvoje TIKRAI GALIMA ir nemažus pinigus. Kokių dar įrodymų reikės blogerių bendruomenei? Jei eilinį kartą užsiversite nihilizmo ir pesimizmo kiaute, reiškia nenoriu turėti su jumis bendrų reikalų Šypsena… Gal geriau savo jėgas mesiu įrodinėdamas verslininkams, kad mūsų, tinklaraštininkų, paslaugų reikia, jos yra pakankamai geros bei kokybiškos, ir už jas reikia susimokėti…

P.S. Fiziškai pinigų dar negavau, nes reikia apsiforminti, kad viskas būtų legalu.

Socialinė reklama tinklaraščiuose

Tinklaraščio rašytojas – sąmoningas ir išsilavinęs žmogus, nebijantis pasakoti tam tikrus dalykus per savo asmeninės patirties prizmę. Galiu drąsiai teigti, kad tinklaraštininkai yra pilietiški žmonės, kuriems labai svarbi laisvė, lygybė, brolybė. Bent jau daugumai tai tikrai. Tinklaraščius skaito daug išsilavinusių ir sąmoningų žmonių, kurie vertina asmeninę patirtį ir požiūrį, taigi auditorija labai pilietiška.

Lietuvoje tinklaraščiai rašomi daugiau iš idėjos nei išskaičiavimo, tad papildoma reklama tinklaraštyje tikrai nesumažintų jo pajamų. Kur lenkiu? Aišku į tą pusę, kad jei jau tinklaraščiai Lietuvoje neuždirba, tai bent jau gali padėti kitiems atlikti gerus darbus. Tinklaraščiai – pati geriausia terpė, kurioje gali tarpti socialinė reklama.

Vienas iš tokios reklamos būdų – tam tikros akcijos aprašymas straipsnio pavidalu. Kitas būdas – reklaminės antraštės (banerio) įsidėjimas savo tinklaraštyje. Tai nieko nekainuoja, bet įtakos visuomenei tikrai gali turėti daug. Prisiminkime pernykštę IKI prekybos tinklo organizuotą socialinės reklamos kampaniją “Kalėdų Stebuklas”. Akcija buvo labai elementari – už kiekvieną paspaudimą 5 centai skiriami į fondą, iš kurio prieš Kalėdas vaikams bus nupirkti žaislai. Žaislų pripirkta buvo nemažai, o Lietuvos tinklaraščiai mirgėjo nuo specialių skydelų, kuriuose buvo rodoma, kiek jau surinkta pingų. Ar tinklaraštininkai gavo nuolaidų apsipirkinėdami prekybos centre? Ne, jie tai darė nemokamai, be jokio kitokio užmokesčio, išskyrus moralinį pasitenkinimą, kad padeda sunkiai besiverčiančių šeimų vaikams.

Šiais metais tokių akcijų irgi yra.

daromlogo_ok Neseniai prasidėjo tvarkymosi ir švarinimosi akciją Darom 2010. Akcijos esmė paprasta – surinkti kuo daugiau žmonių, kurie prisidėtų prie masinės aplinkos tvarkymo talkos balandžio 17 d. visoje Lietuvoje. Tarybiniais metais tokios talkos buvo taip pat daromos, bet kurį laiką buvo užmirštos. Simboliška, kad Lietuvos nepriklausomybei stuktelėjus 20 metų tokia akcija vėl atgaivinama, aišku, be partijos, leninistinės simbolikos, bet su nusiteikimu padėti gamtai ir savo aplinkai.
Kiekvienas blogeris gali įsidėti reklaminę antraštę, kviečiančią tapti “taško vadu”, kuris būtų atsakingas už reklamą vietiniu mastu ir vietinės talkos organizavimą.

pagalba-reklama Akcija pasibaigs Balandžio menesį, bet socialinė reklama turi būti transliuojama ilgą laiko tarpą. Yra kitas sprendimas – PagalbaReklama.lt sistema, kuri leidžia įsidėti bendrinį kodą, kuris “suka” tuo metu aktyvius banerius, reklamuojančius įvairias labdaringas ir socialines iniciatyvas, kaip antai pagalbos daiktais portalą, „Kurk Lietuvoje“ – kūrybinių dirbtuvių ir renginių ciklą, organizacija “Kitas Variantas”, kuri rūpinasi profesinių žinių perdavimu jaunimui ir t.t. Vienintelė problemėlė yra tai, kad kodas javascriptinis, todėl į daugumą nemokamų blogofermų jo įsidėti nepavyks dėl techninių kliūčių. Nebent kodas būtų įdėtas tiesiai redaguojant tinklaraščio HTML kodą.

Neabejoju, kad yra ir daugiau socialinių akcijų, kurioms pravers tinklaraščių rašytojų pagalba. Mielas kolega, nebūk “petelnė”, įsidėk socialinės reklamos skydelį į savo tinklaraštį, pasijausk, kad darai kažkam gera ir nekaulyji už tai pinigų. Pats rodau pavyzdį ir deduosi baneriukus šoniniame stulpelyje.