Įmonių blogai

Na štai, prasidėjo… Pamenate, kai rašiau, kad Google pareikalaus kokybiško turinio, o įmonės blogas bus vienintelė pigi alternatyva skleisti turinį per savo puslapį? Dabar tai pradėjo veikti ir Lietuvoje.

Atsiprašau, kad tiek ilgai nerašiau apie tinklaraščius. Priežasčių rimtų nebuvo, bet ir nieko naujo taip pat. Dabar gal pradėsiu kiek daugiau, nes rinkoje vyksta šioks toks sujudimas, apie kurį noriu papasakoti.

Niekam ne paslaptis, kad jau ketvirtus metus dirbu su tekstais interneto puslapiams ir rašytojų agentūra Rasytojas.lt. Per tą laiką įgavau šiek tiek patirties ir šiek tiek platesnį rinkos matymą. Pastarieji mėnesiai buvo gana įdomūs SEO rinkoje, nes pasklido nauja SEO mada – turinys savuose puslapiuose. Google pasakė – mums tų jūsų atgalinių nuorodų mažiausiai reikia – ir taip jus sugebam surasti, tačiau dabar mums įdomu, ką savo puslapiuose rašote: ar tai naudinga lankytojui, ar įdomu klientams?.. Kitaip tariant, Google susidomėjo turiniu kur kas labiau, nei nuorodomis ar socialiniais tinklais.

Iš kur to turinio dabar gauti? Samdyti RsV agentūrą, kad prikurtų pranešimų spaudai ir šalies žiniasklaidoje pradėtų atsirasti straipsnių apie įmonių veiklą. STOP. Tokia informacija brangiai kainuoja; tokia informacija nėra koreguojama su laiku, jei atsiranda poreikis; tokia informacija per greitai nuslenka į archyvus, iš kurių nė velnias neiškrapštys jų į dienos šviesą. Kitas variantas – kurti turinio strategiją patiems. Iš neturėjimo laiko ir noro tampytis su ta informacija, tokia turinio strategija baigsis vos vienu straipsniu, su kuriuo nežinosite, ką daryti. Įmonės blogas – kitas reikalas. Bet irgi neidealu. Teko matyti ir įmonės blogų, kurių paskutiniai įrašai yra 2012 metais. Ta pati situacija, kaip ir su įmonės naujienomis – niekas nenori jais užsiimti ir niekam tai neįdomu. Ne tik vasaros metu. Ištisus metus. Argumentai paprasti: “niekas mūsų neskaito”. O ką padarėte, kad skaitytų? Gal naujienlaiškį nusiuntėte, ar Facebooko profilyje pasidalinote? Ne, nebuvo laiko…

Susiduriame su rimta problema. Turinį Google pildyti kaip ir verčia, bet daryti tai tik dėl Google nelabai apsimoka, nes SEO rinka Lietuvoje šiuo metu perpildyta 20 litų vertės straipsniais su patalpinimu kataloguose. Gyva bėda tie “seošnikai”! 🙂 Vis niekaip nesupranta, kad kokybiškas turinys Google patinka, o tas už 20 Lt gali greitai būti nebevertingas. Ką daryti?

Įmonės blogai yra tam tikras išsigelbėjimas nuo visų bėdų. Reikia tik atrasti, kas rašo ir apie ką rašo. Taip pat reikia suprasti, kad įmonės blogas nebūtinai turi būti reklaminis straipsnių katalogas internete.

Kiek tai kainuoja? Nedaug. Jei įmonės tinklaraštis rašomas 1-3 įrašų per mėnesį dažnumu, kaina gali svyruoti nuo 100 iki 300 litų per mėnesį arba dar mažiau, nelygu, kaip su rašytojais susitarsi. Daugiau pinigų išleidžiama AdWords reklamai, kurios poveikis baigiasi su paskutiniu paspaudimu.

Žinote, turiu baisiai keistą idėją. Surašyti visus verslo tinklaraščius ir pasisiūlyti parašyti “svečio įrašus”. Tik, kad juos rašytų ne šiaip samdyti rašytojai, bet vienas verslas kitam. Ar galėtų, pavyzdžiui, GeriLesiai.lt tinklaraščio rašytojai parašyti kažką apie el. komerciją ir lešių prekybą internetu į PCzona.lt tinklaraštį, kuris nepelnytai apleistas, nors IT temų yra milijonas +1? O gal SEOreklama.lt tinklaraštis turi kžką pasidalinti su AkiuKlinika.lt tinklaraščiu? Aišku, ne apie akis ir jų gydymą… O juk jie dirba su tais pačiais rašytojais. 😉

Siūlau nebevadinti įmonės tinklaraščių blogais

Dirbdamas su įmonėmis pastebėjau tokią tendenciją, kad blogai vis dar suvokiami iškreiptai ir ne visada teisingai. Blogas vis dar asocijuojamas su asmenine erdve ir komentarais, tarp kurių yra ir necenzūrinių žodžių, taigi jis tampa rizika įmonės reputacijai. Kitas momentas yra tas, kad įmonės įsivaizduoja blogą kaip atskirą nuo įmonės dalyką, kuriam palaikyti reikės mesti itin dideles ir galingas pajėgas ir net finansus. Žodžiu, daugybė stereotipų ir nesusipratimų su tais įmonės blogais, kurie ir taip sunkiai skinasi kelią Lietuvoje.

Norėdamas išvengti daugybės nesusipratimų ir nereikalingų asociacijų,

Siūlau nebevartoti sąvokos „blogas“ arba „tinklaraštis“

kalbant apie įmonės puslapio dalį, kurioje periodiškai paskelbiamas įmonės požiūris į tam tikrus dalykus, akcijų pristatymai, naujienos, kolektyvo vakarėlių ir socialinės veiklos atsiliepimai ir kita suasmeninta informacija. Tai kaip tokį puslapį tada vadinti?

Rekomenduoju vadinti kitais pavadinimais, pavyzdžiui INFORMACINIS LEIDINYS, internetinis ŽURNALAS, įmonės e-ŽURNALAS ir panašiai, bet ne „blogas ar „tinklaraštis“.

Kodėl? Priežastys yra kelios:

„Blogas“ yra nesuprantamas terminas verslui, be to jis turi dviprasmišką konotaciją. „Tinklaraštis“ taip pat nesuprantamas, nes maišomas su „tinklalapiu“. „Žurnalas“ turi aiškią reikšmę, nes siejamas iš karto su savotišku ilgesniais laiko tarpais išleidžiamu/publikuojamu informaciniu-analitiniu leidiniu. Būtent tokio pobūdžio leidiniai ir yra įmonių rašomi tinklaraščiai.

Tinklaraštis/blogas yra asmeninės nuomonės išraiška ir diskusijos iniciavimas. Pagrindinis tikslas yra prenumeratoriai ir draugai, kurie skaito asmeninį tinklaraštį ir gali pareikšti savo nuomonę, pataisyti, jei nuomonė klaidinga ir t.t. Įmonės leidinys yra įmonės prekinio ženklo reklamavimas, pardavimų skatinimas arba bent jau lankytojų atfiltravimas, taip pat nuomonės formavimas. Diskusija čia yra griežtai moderuojama, o dažniausiai iš viso netoleruojama dėl laiko stokos. Skirtingi tikslai nusako ir skirtingą pavadinimą. Įmonės žurnalo tikslas yra kitoks, nei asmeninio tinklaraščio.

Tinklaraščiai yra asmeniniai puslapiai, kuriuose dėstoma ASMENINĖ nuomonė. Įmonės leidiniai yra dažniausiai anoniminiai – skaitytojas nemato ir nežino, kas iš tikrųjų rašė naujausią įrašą – vadybininkas Jonas, biuro administratorė Ana ar Pats direktorius (tiksliau – direktoriumi apsimetusi jo sena pažįstama…). Taip, įmonės leidinyje gali būti naudojamas suasmenintas stilius – laisvas, pirmuoju asmeniu, su žargonizmais bei dirbtinai netaisyklinga kalba, kurioje apstu svetimybių, prie kurių yra pripratę tos rinkos dalyviai. Dažniausiai įmonės žurnale jokių asmeniškumų su laiku nebelieka, o tai panašu jau į tikrą reklaminį leidinį, leidžiamą belytei auditorijai.

Periodiškumas yra taip pat labai svarbus. Tinklaraščių rašytojai žino, kad jie savo skaitytojams turėtų apsireikšti bent kartą ar du per savaitę. Įmonės leidinys gali būti pildomas kartą per mėnesį ir net dar rečiau. Tai nesukels skaitytojų minčių „šis puslapis miręs“, kaip kad pamačius 2 mėnesius neatnaujintą tinklaraštį.

Nišiniai tinklaraščiai yra ne tas pats, kas įmonių leidiniai. Nišinius tinklaraščius, turinčius keletą autorių, dažniausiai tik remia ir inicijuoja tam tikros įmonės, tačiau tai nėra įmonės pozicijos išraiška. Geriausias pavyzdys – įDebesis.lt tinklaraštis, kurį inicijavo BlueBrigde. Tinklaraštis rašo apie debesies technologijas ir sprendimus apskritai, o ne BlueBridge naujienas, technologijų aprašymus ar tik reklamuoja Microsoft Sharepointsprendimus. Priešingai, informacijos apie vieną iš tikrųjų „debesies“ sprendimų tiekėjų Lietuvoje šiame blogeyra mažai. Taigi, tai nėra įmonės tinklaraštis ar leidinys.

Tinklaraštis rašomas tam tikroje vietoje – arba nemokamoje blogų fermoje (WordPress.com, Blogspot.com,Tumblr.com arba lietuviškuose Blogas.lt ar Blogr.lt), arba perkamas atskiras domenas ir hostingas, instaliuojama turinio valdymo sistema ir tada tvarkomas tinklaraštis toliau. Įmonės leidiniui nereikia nei vieno, nei kito, nes jis ir taip turi savo interneto puslapį. Tereikia tik, kad atsirastų dar vienas meniu punktas „e-Žurnalas“ ir visi straipsniai gali būti publikuojami ten. Tai papildomai gali ir nieko nekainuoti. Verslininkai dažnai sako – „neturiu laiko aš tam blogui, vos su puslapiu susitvarkau…“ Įmonės leidinys – puslapio dalis, tad papildomai daug laiko jis „nesuvalgys“, nes tai NĖRA atskiras puslapis.

Argumentų galima ir daugiau surasti, kodėl blogas – blogas pavadinimas įmonės leidiniui ar žurnalui. Siūlau rašytojus ir blogerius daugiau verslui į akis miglos nebepūsti, nes neteisingas suvokimas kenkia ne tik mums,blogeriams, bet ir pačiam verslui. Ypač tada, kai Google kas ketvirtį kelia reikalavimus kokybiškam turiniui.

Įmonės leidinys arba įmonės žurnalas skamba kur kas rimčiau ir tiksliau, nei įmonės blogas ar korporatyvinis tinklaraštis.