Kaip turinio strategija padės Lietuvos blogosferai

Viskas prasidėjo nuo naujausių Google paieškos atnaujinimų ir pasikeitusių reikalavimų, vienas kurių yra kokybiškas ir skaitytojui naudingas turinys. Nuorodos iš tokio turinio vertinamos, o iš beverčių puslapių – ne. Tada iš karto buvo prisimintas tam tikras rinkodaros būdas – turinio rinkodara.

Turinio rinkodara yra interneto rinkodaros dalis, kuri rūpinasi, kad turinys, kuriame būtų minimas prekės ženklas, būtų naudingas ir skatintų pardavimus. Kad būtų lengviau kontroliuoti rinkodaros veiksmus, tokį turinį buvo pavesta inicijuoti pačioms įmonėms, o ne laukti žiniasklaidos malonės. Tuo užsiėmė ryšių su visuomene agentūros. Jų darbas – kurti turinį yra brangus, tačiau efektyvus. Straipsniai VZ.lt ar Delfi.lt bei nišiniuose portaluose duoda žinomumą, tačiau jų populiarinimu RsV agentūros nelabai užsiima. Čia ir kilo poreikis sukurti turinio strategiją, kuri numatytų ne tik išleidžiamo turinio principus ir tematiką, bet ir jo populiarinimo poreikį. To iš karto ėmėsi dviejų pakraipų rinkodaros paslaugų teikėjai – SEO paslaugas teikiančios įmonės ir konsultantai ir socialinių tinklų rinkodaros specialistai.

Turinio strategija atrodo gana paprastai. Įmonė nusprendžia, kurias paslaugas, ar produktus stengsis populiarinti labiau per turinį ir kaip tai darys. Taip pat nustato turinio formatus, jų išleidimo į viešumą periodiškumą ir populiarinimo būdus. Pavyzdžiui, nekilnojamojo turto agentūra nusprendžia populiarinti savo paslaugas. Ji gali pasirinkti dvi turinio strategijas – turinį pristato ekspertas, įmonės vadovas arba brokeris, kuris yra charizmatiškas, nevynioja žodžių į vatą, skelbia sako kontaktinius duomenis, nemokamai konsultuoja ne tik žiniasklaidą, bet ir žmones. Taip visas turinys eina per vieną žmogų, savo srities ekspertą. Kita strategija yra tam tikra įmonės informacija, pavyzdžiui, kas mėnesį pateikiama nekilnojamojo turto rinkos apžvalga, atsakomi skaitytojų klausimai, gali būti net daromas pristatomasis video, įvairūs grafikai, padedantys suprasti tam tikrą statistinę informaciją (infografika) ir t.t. Tai jau yra turinio strategija.

Galima nesunkiai apibrėžti, kokia informacija bus ruošiama. Ši piramidė aiškiai parodo, į ką reiktų atkreipti dėmesį rengiant turinį ir kaip dažnai tai reiktų padaryti. Šaltinis – SocialMediaExplorer.com.

Kai įmonė nusprendžia strategiją apsirašyti ir suplanuoti, kyla iš karto 2 klausimai:

1. Kas tą turinį ruoš? Kiek kainuos turinio paruošimas?

2. Kur turinys bus talpinamas ir kaip populiarinamas?

Į juos turi atsakyti už rinkodarą atsakingi žmonės. Turinio ruošimas ir publikavimas yra ne jų darbas, tad atsiduriama kryžkelėje – samdyti 3 rūšių profesionalus, ar daryti patiems. Abu variantai yra priimtini priklausomai nuo turinio mastų. Kuo jo daugiau, tuo daugiau profesionalumo ir patirties reikia siekiant tą turinį suvaldyti. Jei viskas daroma minimaliomis priemonėmis, galima ir patiems, tačiau reikės investuoti laiko ir pastangų į žinias apie turinio strategijas.

Grįžkime prie pagrindinės temos – turinio strategija padės Lietuvos blogosferai.

Taip jau nutiko, kad Lietuvos blogai ir blogeriai yra išsikvėpę. IT sritis nušviečiama puikiai, maisto gaminimas – gerai, šeimos reikalai – patenkinamai, o visa kita – skurdžiai, nykiai, neįdomiai. Tai pasikeis, nes atsiranda poreikis publikuoti kokybišką ir įdomų turinį. Tiesa, jame minimi prekės ženklai, bet tai juk natūralu… Štai ir atsiranda blogeriams puiki galimybė, kuria nepasinaudoti – negalima.

Taigi, kas rašys įmonėms kokybišką turinį ir kur jį publikuos? Bloguose tam tikra tematika. Jei turite blogą apie finansus, taupymą, skolinimąsi ir pan., sveikiname, nes jūs galite pasiūlyti savo paslaugas daugybei buhalterinių paslaugų įmonių, kreditų bendrovėms, bankinių paslaugų teikėjams ir t.t. Pasiūlymas labai paprastas – parašysite savo bloge įdomią informaciją, kur šiek tiek dėmesio (labai neįkyriai) skirsite ir prekės ženklui, arba tiesiog pasiremsite kita įmonės naudinga informacija internete. Už tokį straipsnį – 100 litų (remiuosi Rasytojas.lt agentūros kainomis). Viskas labai sąžininga – įmonė gauna unikalų ir naudingą turinį, kuriame yra nuoroda į jų puslapį, taip pat gauna blogo skaitytojus, kurie skaityti šio straipsnio ateis nuolatos. Blogeriui irgi gerai, nes jis savo skaitytojams pateikė įdomios informacijos, taip pat už tai gavo finansinę naudą.

Įmonei reikės tik surasti 10 tokių blogerių ir per pusmetį inicijuoti bent 10-12 straipsnių.

Kitas bendradarbiavimo būdas – nusamdyti blogerius, kad jie rašytų specialiai sukurtam nišiniam tinklaraščiui, kurio savininkė yra viena įmonė. Taip jau dabar daro kelionių agentūros savo tinklaraščiuose pateikiančios įvairiausias kelionių idėjas ir įspūdžius. Blogeriai joms reikalingi ne tik dėl turinio, bet ir dėl žinių, kaip tą naujai sukurtą nišinį tinklaraštį išpopuliarinti minimaliomis priemonėmis.

Štai jums ir didelis verslas. Ne visi išgali už 100 000 litų (per metus) nusisamdyti ryšių su visuomene agentūrą, kuri vis tiek neatliks rinkodaros skyriaus darbo iki galo, tad teks savo įmonės žinomumu pasirūpinti ir už 5000 litų per metus (po 400 litų per mėnesį – 2-3 straipsniai + populiarinimas).

Ką reikia daryti blogeriams? Tiesiog paskelbti savo kontaktus ir užsiminti, kad yra atviri tam tikroms įrašų temų pasiūlymams. Viskas. Taip pat galima ir aktyviau pasiūlyti savo paslaugas, tačiau nereiktų persistengti…

Kiek kainuoja turinio strategija? 1 litą! Juokauju… Į šį klausimą teks atsakyti kaip visada šabloniškai – priklauso nuo kliento poreikių ir kaprizų, be to ir tikslo, kurį norima pasiekti.

DĖMESIO! Vykdoma apklausa apie turinio strategiją verslui. Nepasididžiuokite, pareikškite savo nuomonę!

Blogas yra nauja reklamos internete forma

Neseniai perskaičiau įdomų straipsnį, kuris man priminė vieną seną tiesą – tinklaraštis pats savaime gali būti laikomas interneto reklama ir nauja jos forma. Pasigilinkime kodėl.

Blogo įrašas yra tam tikra reklama internete.

Tradicinei interneto reklamai yra būdingas periodiškumas. Pastaruoju metu ieškoma būdų, kaip reklamuotis ne 2 savaites, o 2 metus ar net ilgiau mokant tik kartą – reklamos paleidimo momentu. Čia interneto reklamos formų yra net kelios – video klipas Youtube ir kituose vaizdo klipų socialiniuose tinkluose, PDF dokumentas įvairiuose dokumentų socialiniuose tinkluose (pavyzdžiui Sribd), statiška ir interaktyvi prezentacija prezentacijų dalinimosi puslapiuose, tokiuose kaip SlideShare, tinklalaidė (podcastas), kuria galima dalintis įvairiuose muzikos parduotuvėse, pavyzdžiui iTunes, blogo įrašas savame arba kitame skaitomame tinklaraštyje. Visos šios priemonės yra ilgaamžės, nes internete lieka visam laikui, kol vartotojas jų nepašalina, arba jie išimami pasikeitus vidaus taisyklėms (pavyzdžiui, draudžiama reklamuoti produktus naudojantis partnerystės programomis).
Blogo įrašas yra pranašiausia tokios ilgaamžiškos reklamos forma, nes jame gali būti panaudotos jos visos. Atrodytų kaip metro aukščio mėsainis, tačiau vartotojo dėmesys būtų atkreiptas 100%. Pasižiūrėkime – 300-500 žodžių blogo įrašas apie tam tikrą produktą gali būti iliustruojamas to produkto pristatomuoju vaizdo klipu, kuris talpinamas Youtube, pateikiama tam tikra naudojimosi instrukcija PDF formatu, pridedamas koks tyrimas prezentacijos formatu, galiausiai surandama ir įdedama tinklalaidė, kurioje kalbama apie tą produktą. Dar pateikiamos kelios nuotraukos ir mygtukas „UŽSISAKYTI“ su partnerystės programos nuoroda, kuri nustato, kiek žmonių šį mygtuką spaudė, ir kiek įsigijo, kad būtų galima mokėti komisinius. Ko jums ne tobula reklamos forma?
Užsienyje blogo įrašas su reklama yra vadinamas Sponsored Blog Post. Anglijoje ši reklamos forma itin populiari tarp mamų, auginančių vaikus ir rašančių tinklaraščius apie save, šeimą ir gyvenimą. Vieno tokio „Remiamo“ įrašo kaina ten yra gana nemaža – 30-150 svarų (apie 120-600 litų), priklausomai nuo tinklaraščio populiarumo ir lankomumo. Aišku, mastai kiti, nei Lietuvoje, tačiau tokie įrašai mamoms-blogerėms leidžia uždirbti nemažus pinigus. Kitose srityse kainos skirtingos.
Reklama intenete turi vieną unikalų bruožą, kuris tradicinėse priemonėse yra labai sudėtingas – laisvas dalinimasis reklamine medžiaga. Pabandykite iškirpti iš žurnalo tam tikrą reklaminį straipsnį ir parodykite jį 100 savo draugų ir pažįstamų. Užtruksite kelias dienas su tokiu darbeliu. Arba perkelkite reklaminį straipsnį į savo tinklaraštį, pavadinkite įrašą „Ot nesąmonė…“ ir paskelbkite savo Facebook sienoje. Iki vakaro šis blogo įrašas gali susilaukti daugiau nei 100 lankytojų. Akivaizdu, kad savo paties rašytą blogo įrašą dar lengviau išpopuliarinti naudojantis visais socialinės žiniasklaidos principais (pasidalini pas save, paprašai tam tikrų žmonių-leadų pasidalinti ir taip matomumas didėja eksponentiškai).
Interneto Paieška mėgsta turinį, kuriuo yra dalinamasi. Tai reiškia, kad blogo įrašas gaus keletą reikšmingų nuorodų ir su tam tikrais raktiniais žodžiais bus parodomas paieškoje. Tokiu būdu lankytojų srautas nenutrūksta ištisus metus, nors šis įrašas ir yra reklaminis, o produkto galiojimas – pasibaigęs. 
Lietuvos reklamos rinka jau pradeda suprasti, kad tokia reklamos forma veikia, o kainuoja itin mažai. Rinkoje blogo įrašas parašomas už 50-200 litų, belieka tik pasirūpinti jo išpublikavimu, apiforminimu ir puikiausia reklama lieka amžiams.
Blogeriai, kurie moka tokius įrašus rašyti jau dabar prisiduria šiek tiek pinigų kas mėnesį. Su laiku ši reklama internete turėtų dar labiau populiarėti, nors pats blogų populiarumas ir nėra didelis.

„Kitos“ nemokamos blogofermos

Dažnai Lietuvos ir pasaulio blogeriai rašo apie geriausias blogofermas, kuriose visi gali susikurti savo blogą nemokamai ir pasinaudoti jų privalumais saviraiškai. Paprastai yra pateikiamas geriausiųjų penketukas: Pirmoje vietoje dažniausiai būna WordPress.com, antroje – Blogger.com, trečioje karaliauja Tumblr.com, ketvirtas – LiveJournal.com, o penktas – Posterous.com. Aišku, jie susimaišo vietomis, bet penketukas lieka tas pats.

Kokios yra dar kitos alternatyvos? Kur dar galima susikurti tinklaraštį nemokamai? Pateikiu net 10 puikių ir visiškai nemokamų vietų, kur galima susikurti blogą bet kokia tema (yra nemažai tematinių blogofermų, bet apie jas – kitą kartą…)

Xanga.com – didžiulė blogerių bendruomenė, kurioje yra ir lietuvių. Blogai kuriami gana paprastai, tačiau ir funkcijų nėra labai daug. Jei domina tik bloginimas, o ne komerciniai projektai – puikus pasirinkimas.

Blogoak.com – labai įdomus projektas, kuriame blogai kuriami iš karto su trijais domenais – blogoak.com,soonin.com ir lastsee.com. Valdymas gana painus, tačiau patyrę blogeriai susigaudys kas ir kaip valdoma.

Blog.co.uk – Didžiosios Britanijos tinklaraščių bendruomenė, kurioje galima kurtis blogus ir lietuviškai. Čia taip pat vykdomas ir moderavimas, tad labai šiukšlinti nepatartina, kaip ir visuose kituose bendruomenės pagrindu veikiančiuose tinklaraščiuose.

Publr.com – itin paprasta blogoferma, kuri labai panaši į Tumblr, nes čia galima publikuoti ir perpublikuotikituose puslapiuose randamą informaciją specialaus naršyklės įskiepio pagalba.

Typepad.com – ši blogoferma kažkada buvo išties galinga ir pranašesnė nei Blogger.com, bet… tapo mokama. Ilgus metus ji buvo prieinama tik už pinigus, tokia išliko ir dabar, tačiau ji vis dar leidžia kurti ir nemokamustinklaraščius. Ši paslauga vadinasi TypePad Micro – leidžia nedaug funkcijų ir turi vos du dizaino šablonus.

Blog.com – ši blogoferma jau turėtų po truputėlį pakeisti Posterous.com visuose penketukuose, nes veikiaWordpress MU sąsaja. Tiesa, joje rodoma reklama. Galimybė kurit kiek tik nori WP blogų su viena paskyra. Puikus įrankis.

Blogetery.com – dar viena moderuojama WP pagrindu veikianti blogoferma. Keista, bet man nepavyko jos išbandyti, nes IP užbanintas. Įtariu tai mano interneti tiekėjo IP kažkam neįtiko…

Tblog.com – itin paprasto naudojimo ir mažai funkcijų turinti blogoferma. Nelabai tradicinės struktūros, nes nėra nuorodų į pavienius įrašus. Tai sudėtinga esant tokioms paieškos sistemų reikalavimams geram ir kokybiškam turiniui.

Weebly.com – tai iš tikrųjų interneto puslapių kūrimo įrankis, kurio viena iš funkcijų yra tinklaraštis. Taigi, blogus galima kurti ir ten, nors šio puikaus įrankio paskirtis – smulkaus verslo puslapiai.

Blogster.com – dar viena interneto bendruomenė, veikia Facebook registracija. Blogai čia turi būtibendruomeniški, siekti būti komentuojami.

Pateikiau dar 10 alternatyvų tiems pagrindiniams. Gera žinia SEO blogų kūrėjams. Visuose išvardintuose bloguose išorinės nuorodos yra „do follow“ 🙂 Pats išbandžiau… Taigi, pirmyn, blogeriai. Alternatyvų yra pakankamai daug, tereikia tik jomis pasinaudoti.

Siūlau nebevadinti įmonės tinklaraščių blogais

Dirbdamas su įmonėmis pastebėjau tokią tendenciją, kad blogai vis dar suvokiami iškreiptai ir ne visada teisingai. Blogas vis dar asocijuojamas su asmenine erdve ir komentarais, tarp kurių yra ir necenzūrinių žodžių, taigi jis tampa rizika įmonės reputacijai. Kitas momentas yra tas, kad įmonės įsivaizduoja blogą kaip atskirą nuo įmonės dalyką, kuriam palaikyti reikės mesti itin dideles ir galingas pajėgas ir net finansus. Žodžiu, daugybė stereotipų ir nesusipratimų su tais įmonės blogais, kurie ir taip sunkiai skinasi kelią Lietuvoje.

Norėdamas išvengti daugybės nesusipratimų ir nereikalingų asociacijų,

Siūlau nebevartoti sąvokos „blogas“ arba „tinklaraštis“

kalbant apie įmonės puslapio dalį, kurioje periodiškai paskelbiamas įmonės požiūris į tam tikrus dalykus, akcijų pristatymai, naujienos, kolektyvo vakarėlių ir socialinės veiklos atsiliepimai ir kita suasmeninta informacija. Tai kaip tokį puslapį tada vadinti?

Rekomenduoju vadinti kitais pavadinimais, pavyzdžiui INFORMACINIS LEIDINYS, internetinis ŽURNALAS, įmonės e-ŽURNALAS ir panašiai, bet ne „blogas ar „tinklaraštis“.

Kodėl? Priežastys yra kelios:

„Blogas“ yra nesuprantamas terminas verslui, be to jis turi dviprasmišką konotaciją. „Tinklaraštis“ taip pat nesuprantamas, nes maišomas su „tinklalapiu“. „Žurnalas“ turi aiškią reikšmę, nes siejamas iš karto su savotišku ilgesniais laiko tarpais išleidžiamu/publikuojamu informaciniu-analitiniu leidiniu. Būtent tokio pobūdžio leidiniai ir yra įmonių rašomi tinklaraščiai.

Tinklaraštis/blogas yra asmeninės nuomonės išraiška ir diskusijos iniciavimas. Pagrindinis tikslas yra prenumeratoriai ir draugai, kurie skaito asmeninį tinklaraštį ir gali pareikšti savo nuomonę, pataisyti, jei nuomonė klaidinga ir t.t. Įmonės leidinys yra įmonės prekinio ženklo reklamavimas, pardavimų skatinimas arba bent jau lankytojų atfiltravimas, taip pat nuomonės formavimas. Diskusija čia yra griežtai moderuojama, o dažniausiai iš viso netoleruojama dėl laiko stokos. Skirtingi tikslai nusako ir skirtingą pavadinimą. Įmonės žurnalo tikslas yra kitoks, nei asmeninio tinklaraščio.

Tinklaraščiai yra asmeniniai puslapiai, kuriuose dėstoma ASMENINĖ nuomonė. Įmonės leidiniai yra dažniausiai anoniminiai – skaitytojas nemato ir nežino, kas iš tikrųjų rašė naujausią įrašą – vadybininkas Jonas, biuro administratorė Ana ar Pats direktorius (tiksliau – direktoriumi apsimetusi jo sena pažįstama…). Taip, įmonės leidinyje gali būti naudojamas suasmenintas stilius – laisvas, pirmuoju asmeniu, su žargonizmais bei dirbtinai netaisyklinga kalba, kurioje apstu svetimybių, prie kurių yra pripratę tos rinkos dalyviai. Dažniausiai įmonės žurnale jokių asmeniškumų su laiku nebelieka, o tai panašu jau į tikrą reklaminį leidinį, leidžiamą belytei auditorijai.

Periodiškumas yra taip pat labai svarbus. Tinklaraščių rašytojai žino, kad jie savo skaitytojams turėtų apsireikšti bent kartą ar du per savaitę. Įmonės leidinys gali būti pildomas kartą per mėnesį ir net dar rečiau. Tai nesukels skaitytojų minčių „šis puslapis miręs“, kaip kad pamačius 2 mėnesius neatnaujintą tinklaraštį.

Nišiniai tinklaraščiai yra ne tas pats, kas įmonių leidiniai. Nišinius tinklaraščius, turinčius keletą autorių, dažniausiai tik remia ir inicijuoja tam tikros įmonės, tačiau tai nėra įmonės pozicijos išraiška. Geriausias pavyzdys – įDebesis.lt tinklaraštis, kurį inicijavo BlueBrigde. Tinklaraštis rašo apie debesies technologijas ir sprendimus apskritai, o ne BlueBridge naujienas, technologijų aprašymus ar tik reklamuoja Microsoft Sharepointsprendimus. Priešingai, informacijos apie vieną iš tikrųjų „debesies“ sprendimų tiekėjų Lietuvoje šiame blogeyra mažai. Taigi, tai nėra įmonės tinklaraštis ar leidinys.

Tinklaraštis rašomas tam tikroje vietoje – arba nemokamoje blogų fermoje (WordPress.com, Blogspot.com,Tumblr.com arba lietuviškuose Blogas.lt ar Blogr.lt), arba perkamas atskiras domenas ir hostingas, instaliuojama turinio valdymo sistema ir tada tvarkomas tinklaraštis toliau. Įmonės leidiniui nereikia nei vieno, nei kito, nes jis ir taip turi savo interneto puslapį. Tereikia tik, kad atsirastų dar vienas meniu punktas „e-Žurnalas“ ir visi straipsniai gali būti publikuojami ten. Tai papildomai gali ir nieko nekainuoti. Verslininkai dažnai sako – „neturiu laiko aš tam blogui, vos su puslapiu susitvarkau…“ Įmonės leidinys – puslapio dalis, tad papildomai daug laiko jis „nesuvalgys“, nes tai NĖRA atskiras puslapis.

Argumentų galima ir daugiau surasti, kodėl blogas – blogas pavadinimas įmonės leidiniui ar žurnalui. Siūlau rašytojus ir blogerius daugiau verslui į akis miglos nebepūsti, nes neteisingas suvokimas kenkia ne tik mums,blogeriams, bet ir pačiam verslui. Ypač tada, kai Google kas ketvirtį kelia reikalavimus kokybiškam turiniui.

Įmonės leidinys arba įmonės žurnalas skamba kur kas rimčiau ir tiksliau, nei įmonės blogas ar korporatyvinis tinklaraštis.

Darbas blogeriams ir ne tik

Iš blogų uždirbu, darbo daug, o pasiūlymai vis krent ir krenta. Nebepajėgiu susitvarkyti, todėl noriu pasidalinti su kolegomis blogeriais vienu pasiūlymu. Jei turite vieną ar keletą blogų su šiek tiek lankytojų, galite pasinaudoti neblogu pasiūlymu – gauti atlygį už užsiregistravusius žmones.

Yra toks puslapis Greitukas.lt. Tai pažinčių svetainė, kuri yra gana specializuota. Čia nelabai toleruojami ilgi susirašinėjimai tarp žmonių. Čia esmė yra iš karto kviesti į pasimatymą. Yra ir mokamų paslaugų, todėl puslapio kūrėjai šiek tiek užsidirba. Prisiklausę apie affiliate programas, jie nusprendė pabandyti taip pritraukti žmonių.

 

50 centų atiteks už kiekvieną užsiregistravusį žmogų, atėjusį per specialią nuorodą, kuri seka, kad iš to pačio kompiuterio, IP nebūtų registruojami netikri vartotojai. Registracija įvyksta tada, kai žmogus patvirtina savo el. pašto adresą ir įdeda savo nuotrauką.

Kaip gali užsidirbti blogeriai ir puslapių savininkai? Paprastai – paruošia vieną ar keletą blogo straipsnių tema apie pasimatymus, bendravimą internetu, gal net vestuves susipažinus per internetą ir t.t., o straipsnyje įdeda nuorodą, kurią atsiųs Greitukas.lt administratorius Paulius (kreiptis į Paulių meilu DarbasPaulius@gmail.com arba Skype: naubertux).

Taigi, viskas gana paprasta – tik vienas vienintelis straipsnis su specialia nuoroda ir paplatinus jį po socialinius tinklus galima sulaukti paspaudimų ir registracijų. 20 draugų užsiregistruoja – 10 Litų į kišenę; 50 draugų – 25 litai; 100 draugų ir nepažįstamų žmonių – 50 litų ir t.t. Dėl atsiskaitymo formos – susitarsite su Pauliumi asmeniškai.

Pinigai nėra dideli, tačiau savo blogo domeno mokesčiui per kelis mėnesius, manau, tikrai užsidirbsite.

Esu aprašęs ir kitus būdus užsidirbti iš blogų, bet turbūt didžoji dauguma blogerių gana skeptiškai į juos žiūri. Geriau jau daryti kažką, nei dejuoti, kad iš blogo uždirbti negalima…

Blogo turinys nemokamai

Lietuvoje labai daug tinklaraščių yra apleisti ir neberašomi jau kuris laikas. Gal dėl temų trūkumo, gal dėl laiko, o gal dėl noro stokos. Kartais autoriai labai nori vėl prisėsti ir kažką parašyti, bet taip tas įrašas ir lieka noro pavidalu.

Aš galiu parašyti nemokamų blogo įrašų už jus. 

Taip, viską supratote teisingai. Noriu pradėti naują blogų gaivinimo erą Lietuvoje, kai senuose ir nebenaudojamuose bloguose publikuosiu nemokamus įrašus. Nemokami sūriai tik pelėkautuose? Viskas kiek kitaip. Už nemokamą turinį paprašysiu tik galimybės įsidėti 1-2 nuorodas į savo puslapius ar kitus blogų įrašus. Kas domisi SEO, tas tikrai žino, kam man to reikia. Kas mano, kad taip reklamuosiu savo blogus, klysta, nes iš kur sename bloge daug lankytojų? Be to, man nėra labai įdomu 5 nauji lankytojai. Dirbu su Eitne.lt – blogu kurį kas dieną (gruodžio mėnesio statistika) aplanko po 2000 unikalių lankytojų – ten ir galiu susirinkti reklamos. Mano tikslas – šiek tiek pagyvinti Lietuvos blogosferą ir bandyti atgaivinti kai kuriuos nepelnytai apleistus blogus.

Aišku, jei jūsų blogas atnaujinamas dažnai, ir priimsite mano SPECIALIAI JUMS parašytą turinį, būsiu labai patenkintas galėdamas prisidėti. Svečio įrašas įneša šiek tiek įvairumo ir šviežumo, be to pritraukia lankytojų, nes visais savo blogais giriuosi Facebooke, kuriame turiu virš 1000 “draugų”, Twitteryje (virš 700 sekėjų) ir Google+ (virš 200 “pakeleivių” ratuose).

Visus blogus, kurie priima svečio blogerio rašytą turinį skelbsiu viešai, kad ir kiti blogeriai galėtų prisidėti.

Pasaulyje Guest blogging’as yra labai populiarus. Blogeriai su mielu noru rašo vieni kitiems už dyką ir laiko tai visiškai normalia praktika. Lietuvoje toks reiškinys nėra labai populiarus, nors jau pradžia yra. Šiuo metu yra vos keli blogai, kurie ieško, kas jiems rašytų turinį (pavyzdžiui FWD.lt ar Eitne.lt), taip pat ir keli profesionalūs portalai (Elektronika.lt ir Technologijos.lt), tačiau tiek – per mažai, nes temų apie ką rašyti yra be galo daug. Norėtųsi šį reiškinį plačiau vystyti ir padėti įsisukti, nes taip galima būtų šiek tiek pajudinti kiek apmirusią Lietuvos blogosferą.

Jei norite, kad blogą atgaivinčiau, parašykite man – maruxz@gmail.com arba maruxz@facebook.com (paštą gaunu per Facebooką) – pasitarsime dėl temų ir kitos pagalbos.

Lietuvos mamų tinklaraščiai – TOP10

Visai neseniai (vos prieš 3 mėnesius) buvau įsitikinęs, kad UK yra unikali šalis, kurioje mamos valdo pusę interneto. Taip pasirodė dėl tūkstančių mamų rašomų tinklaraščių iš kurių pusė dar sugeba užsidirbti pinigų už apžvelgiamas prekes ir paslaugas. Lietuvoje situacija kiek kitokia, nes mamos čia labiau linkusios sėdėti forumuose nei rašyti savo tinklaraščius. Pradėjau ieškoti ir štai, ką suradau. Noriu pristatyti keletą AKTYVIŲ (tai reiškia, kad tinklaraštis rašomas nuolat, o paskutinis jo įrašas ne senesnis, nei 1 mėnuo) mamų tinklaraščių.

AustejosBlogas.lt  – turbūt populiariausias 4 vaikų mamos Austėjos L. Rašomas tinklaraštis apie vaikų auklėjimą ir švietimo bei lavinimo naujoves. Pati autorė yra socialinių mokslų daktarė edukologijos srityje, tad gali pasidalinti ne vien tik savo asmenine patirtimi, bet ir teorine vaikų auklėjimo puse. Kaip ir dauguma mamų, savo tinklaraštyyje rašo ir apie savo vaikus, bei rankdarbius.

Loretos idėjų menė – tinklaraščio autorė Loreta – labai išradinga moteris. Apie vaikus ji nerašo, nei apie receptus – tik apie savo originalias idėjas, iš kurių gimstą gražūs ir subtilūs suvenyrai ir papuošimai namams.

DirbuMama.lt – tradicinis mamos blogas, kuriame autorė Ieva rašo pačiomis įvairiausiomis temomis – apie vaikų rūbus, maistą, lovytes, pirmąjį gimtadienį, sėdėjimą ant puodo, auklėjimą, raidą, bet tik ne apie savo darbą (Ieva – kinų kalbos dėstytoja). Pasirodo, kad ji juos turi du – pirmasis yra buvimas mama, o antrasis – dėstytojos darbas.

Eitne.lt – vienos mamos blogas gali išaugti į didžiulį elektroninį žurnalą. Tai gali paliudyti ir Ilona „Eitne“, kurios elektroninės parduotuvės tinklaraštis apie vaikiškus rūbelius, rankdarbius ir vaikučių auklėjimą išaugo į tūkstantinę auditoriją pritraukiantį blogą, kuriame rašo ne ji viena, bet ir kitos mamos bei tėčiai.

Žiupsnelis Druskos – Anglijoje gyvenanti jauna graži moteris dalinasi receptais ir savo didžiuliu pomėgiu fotografuoti.

BeatosVirtuve.lt – „2010 metų geriausias asmeninis tinklaraštis“ – taip paskelbė prestižinė Lietuvos socialinės žiniasklaidos konferencija Login. Iš tiesų Beata yra labai žinoma ir veikli mama ir šeimininkė, tad nenuostabu, kad šis tinklaraštis daugiausiai apie receptus. Džiugu, kad jis išėjo į platesnius vandenis, nes Beata dabar turi savo laidą televizijoje, nors tinklaraščio ji iki šiol neapleidžia.

Kokonas – Originalių rankdarbių blogas, kuriame autoriai atskleidžia savo darbus ir įdomias mintis. Įdomu tai, kad bloge „įrengta“ nedidelė savadarbė parduotuvė pavadinta „Turgelis“, kurioje autorių darbai yra pristatomi su tikslu juos parduoti. Tai dar vienas įrodymas, kad mamos gali daryti verslą be jokių investicijų, nes pats tinklaraštis veikia nemokamoje WordPress.com blogofermoje.

Kur mano raktai – Originalus tinklaraštis tiek savo forma, tiek tematika. Autorė sandra beveik visus įrašus rašo dviem kalbomis – anglų ir lietuvių. Ne, apie vaikus, pampersus ir sėdėjimą ant puodo ji nerašo, taip pat apie receptus ar rankdarbius. Šis tinklaraštis – apie moterišką stilių ir madą lietuvoje ir užsienyje. Labai naudingas stilingoms moterims ir mamoms.

Rankų darbo gyvenimas – Iš pradžių pasirodė, kad tai dar vienas rankdarbių tinklaraštis, tačiau pavartę kitus įrašus suprasite, kad vaikai taip pat yra rankų darbo (netiesiogine prasme, aišku) kūriniai ir apie juos yra rašoma ne ką mažiau nei apie mezginius, spinteles, karpinius, receptus ir kitas mamiškas temas.

Neringos Blogas – dar vienas garsus ir lankomas kulinarinis blogas, kuriame daugiausiai dalinamasi originaliais ir kasdieniškais receptais. Tinklaraščio autorė Neringa ne tik pati gamina, bet dar ir mėgsta fotografuoti. Tuo galima įsitikinti pasižiūrėjus jos patiekalų fotografijas arba kitas, su maistu nesusijusias foto.

Štai toks pirmasis mamų tinklaraščių dešimtukas. Tinklaraščiai jame išdėstyti atsitiktine tvarka. Žinau, kad jų yra daugiau, bet būtų gerai, kad padėtumėte man sudaryti Mamų blogų dvidešimtuką, o gal net ir penkiasdešimtuką. Jei žinote populiarų ir įdomų tinklaraštį, kurį rašo mama, parašykite komentaruose – pasistengsiu apžvelgti ir parengti dar vieną įrašą. Tikiuosi, kad po 5 tokio TOP10 bus galima pateikti ilgą sąrašą, kuris būtų naudingas visoms mamoms.

IT naujienos lietuviškai iš 10 IT blogų

Informacinių technologijų pasaulis yra didelis ir įdomus – čia kas dieną vyksta daugybė įvykių, kai kurie jų gali būti labai reikšmingi ir pakeisti pasaulį. Šiuolaikiniam žmogui būtina sekti IT naujienas, žinoti, kas vyksta pasaulyje, kokie nauji produktai ir paslaugos išleidžiami, kokios peripetijos vyksta IT versle. Paprastai didieji naujienų portalai šiai sričiai skiria labai nedaug dėmesio, pateikdami vos keletą straipsnių. Nieko baisaus, Lietuvoje yra apstu IT naujienų nešiotojų. Dauguma jų – tinklaraščių pavidalu.

Pabandysiu surinkti 10 pagrindinių IT naujienų šaltinių, kuriuos turėtų žinoti visi besidomintys IT naujienomis.

  1. FWD.lt – unikali iniciatyva, kai į vieną didelį IT naujienų tinklaraštį susibūrė patys aktyviausi IT temomis rašantys blogeriai. Jie iki šiol rašo ir savuose bloguose, tačiau kai kuriomis temomis papildo ir FWD.lt internetinį bloglaikraštį. Per dieną publikuojami 3-5 straipsniai ir daugiau.
  2. FaceIT.lt – 3 kolegų ir bendradarbių rašomas tinklaraštis apie IT naujienas. Projektas gime kaip pokštas balandžio 1 dieną ir per pusmetį patraukė ne vieno internauto dėmesį savo naujienomis iš viso pasaulio. Per dieną pasaulį išvysta 2-5 nauji straipsniai.
  3. SkaitykIT.lt – vieno asmens iniciatyva. Kas dieną Povilas Širvinskas pateikia Lietuvai po vieną jo manymu įdomia naujieną ar apžvalgą. Didelė dalis tinklaraščio įrašų aprašo autoriaus patirtį ir įspūdžius naudojantis vienu ar kitu produktu/paslauga, tad šis tinklaraštis yra daugiau asmeninis požiūris į IT pasaulį.
  4. TopZone.lt – dar vienas tinklaraštis, kuris specializuojasi daugiau naujienose apie telekomunikacijas. Jo autoriai Julius Žaldokas ir Mantas Makauskas kas dieną stengiasi pateikti bent po vieną įrašą kasdien apie naujus telefonus ar kompiuterius, taip pat kompiuterinius ir internetinius žaidimus.
  5. Narkaus.lt – Vytautas Narkus – jaunas tinklaraštininkas, kuris savo patirtį IT srityje stengiasi ne tik laikyti sau, bet ir noriai ja dalinasi su visais. Tai pastebėjo kompiuterinės įrangos gamintojai ir suteikė autoriui galimybę pasinaudoti naujausiais produktais. Vytautas juos detaliai aprašo, pateikia savo įžvalgų. Nors IT produktų apžvalgos yra pagrindinė tema, tinklaraštyje galima rasti ir verslo naujienų iš Lietuvos ir viso pasaulio.
  6. Elektronika.lt – daugelio žmonių produktas. Tai ne vien tik naujienos, bet ir katalogas, interneto bendruomenė. Šis portalas išeina iš tinklaraščio rėmų, tačiau yra vienas seniausių IT naujienų šaltinių Lietuvoje. Portalui rašo pavieniai autoriai, įmonės, RsV agentūros publikuoja savo pranešimus spaudai.
  7. TechPill.lt – jau trejus metus veikiantis tinklaraštis turi užsitarnavęs tikrai neblogą reputaciją, nes šalia visų Lietuvos IT tinklaraštininkų mėgstamų telefonų naujienų dar rašo ir apie “geležis“  – procesorius ir kitus kompiuterio komponentus. Aišku, pateikia ir nemažai produktų apžvalgų bei pasaulinių verslo naujienų.
  8. ITfan.lt – paprastas tinkalraštis, kuris kas dieną pateikia po vieną įrašą apie tam tikrus IT reikalus ne tik iš viso pasaulio, bet ir Lietuvos. Aišku, jame rasite ir tam tikrų produktų aprašymų.
  9. Radiocool.lt – originalus tinklaraštis, kuriame rašoma apskritai apie technologijas, mokslą,  internetą ir kitas įdomybes.  Dažniausiai pateikiamas vienas įrašas per dieną.
  10. ITfanas.lt – asmeninis tinklaraštis, kuriame kartais leidžiama pasireikšti ir kitiems autoriams. Tai trumpos naujienos iš viso pasaulio apie naujai išleistus produktus ir paslaugas. Projektas pildomas nereguliariai, tad geriausia prenumeruoti RSS srautu.

Šis sąrašas yra ne galutinis. Lietuvoje dar daug entuziastų, rašančių IT naujienas savo malonumui, nors jau pastebima ir uždarbio iš tokių blogų tendencija. Retas kuris IT blogas neturi nė vieno banerio, reklamuojančio tam tikras su IT susijusias paslaugas ar produktus. Kai kurių produktų apžvalgos į šiuos tinklaraščius taip pat patenka ne už dyką. Jei tokiu modeliu naudotųsi dažniau ir kitos nišos (tėvai, maisto blogai, populiariausi „apie viską“ rašytojai), galima būtų perfrazuoti populiarų posakį „…ir blogeriams galima gyventi…“

Pasiūlykite kitus gerus IT blogus ir surinkęs dar 10, parengsiu antrąją dalį. 🙂

Tinklaraščių akcija! Mėgstamiausių marškinėlių užrašai

Ech, kaip pasiilgau Lietuvos blogerių subruzdimo… Seniau dalayvaudavo visokios blogerių akcijose ir net “mytuose”, dabar kažkaip visi aprimę – turbūt visi susirado darbus arba jau rašo už pinigus…

Bet atėjo ruduo ir vėl nusimato subruzdimas… Netyčia užtikau tinklaraštį laimeskudikis.lt, kuris organizuoja naują blogerių akciją – “mėgstamiausi marškinėliai” su šmaikščiu užrašu. Akcijos esmė – parodyti pasauliui, kurie marškinėliai iš spintos yra mieliausi, o užrašas ant jų šmaikščiausias. Nors tinklaraštis ir moteriškas, neatsispyriau pagundai ir aš pasireklamuoti savo rūbelius.

Pristatau vis dar kartais nešiojamus savo bernvakario marškinėlius. Juos gavau iš savo draugų per bernvakarį 2007 metais gegužės pradžioje, kai buvau tampomas per visą Lietuvą su rožiniais antrankiais prie rankos prirakintu lagaminu.

Renginyje Šilutėje tą dieną miestiečiai stebėjosi ne tik Valinskienės koncertu,
bet ir grupele apgirtusių, juodai apsirėdžiusių jaunuolių…
Štai taip šie marškinėliai atrodo dabar (katytė Mielė į kadrą įlindo atsitiktinai, nes niekaip nepasitraukė nuo sofos):
Reversas

Aversas
Kas nesupranta anglų kalbos, pasistengsiu kuo mandagiau išversti. Ant krūtinės puikuojasi užrašas “I shaved my balls for this?” – “Negi dėl to nusiskutau savo kiaušus?” (turima omenyje vestuves ir vedybinį gyvenimą). Ant nugaros – “Marius +3**69096970 Game Over”. Ten iš tikrųjų buvo toks tikras telefono numeris, kurį visą tą dieną buvau pasiekiamas. “Gave Over” reiškia “Žaidimo pabaiga”. Labai mieli marškinėliai, su kuriais esu padaręs dar pora įspūdingų nuotraukų 🙂
Pavyzdžiui tokia su 2 metrų ilgio rimbu ant kaklo 🙂 
Visus Lietuvos blogerius kviečiu prisijungti prie originalių marškinėlių akcijos ir savo apleistuose tinklaraščiuose vėl parašyti bent vieną įrašą su savo marškinėliais ir jų nuotraukomis.