Kaip išnaudoti Lietuvos blogerius ir populiarinti savo prekės ženklą

Nusistebėjau, kaip viena žinoma kompanija sugebėjo pajungti apie 50 Lietuvos tinklaraščių populiarinant naują produktą. Tai Sony Ericsson Lietuva savo Facebooko puslapyje nuolat skelbianti įvairias akcijas.

Paskutinė akcija labai paprasta – pristatytas naujas Sony Ericsson Xperia X10 Mini telefonas Kaina – apie 950 Lt, tad savikaina dar 50% mažesnė. Kad būtų paprasčiau, laikykime ją 500 Lt. Telefoną galima laimėti savo tinklaraštyje paskelbus įrašą, kodėl autoriui reikia šio telefono, kuo jis geras ir t.t. Galima rašyti, sukurti video, daryti nuotraukų koliažus ar kaip kitaip originaliai savo norus išreikšti. Sony Ericsson darbuotojai išrenka vieną nugalėtoją ir įteikia jam naują telefoną.

se-reklama

Pasvarstykime apie prekės žinomumo didinimą. Jei 1 blogerio įrašą apie tai, kaip jis nori šio telefono pamatys apie 100 unikalių asmenų, iš viso bus 5000 žmonių. Čia tik akcijos metu, kuris trunka labai neilgai. Pasibaigus akcijai šiuos įrašus pamatys dar 50% žmonių, užklydę netyčia, per paieškas ir t.t. Taigi 5000+2500=7500 žmonių. Iš tokios masės (Lietvos mąstu) jei bent 0,1 procento (7 žmonės) nusipirks šį telefoną, o ne Nokia ar Samsung, akcija galima bus laikyti atsipirkusią pardavimų prasme. Prekinio ženklo vertė pakils nuo visų tų 7500. Kokia audotorijos kaina? 500/7500=0.067 Lt. ši kaina tikrai mažesnė nei Google Adwords ar Facebook Ads kampanijos paspaudimo kaina. Skaičiai buvo imami minimalūs, tad atsiperkamumas iš tikrųjų gali būti daug didesnis.

Sony Ericsson Xperia X10 Mini kampanija nebuvo vien tik blogerių kūryba. Pirmiausiai SE pasistengė, kad apie šį telefoną parašytų skaitomiausi apie technologijas ir mobiliuosius rašantys tinklaraščiai – Nezinau.lt, Topzone.lt, Elektronika.lt, Radiocool.lt, Techpill.lt. Sony Ericsson Lietuva Facebooko puslapį “mėgsta” dar apie 7900 žmonių.

Tokios reklamos išlaidos- labai minimalios:

  • Telefonas prizas
  • Telefonai pabandymui rinktiniams blogeriams
  • Facebook puslapio apipavidalinimas (dizainas, nes FBML kodą gali padaryti ir HTML pagrindus turintis darbuotojas)
  • Facebooką prižiūrinčio darbuotojo valandinės pastangos

Sony Ericsson jau įsitikino tokių akcijų nauda, kadanti tai yra jau nebe pirmoji akcija. Seniau vykusioje akcijoje buvo dovanojami marškinėliai su FIFA simbolika už rezultatų spėjimą (totalizatorių). arba šiaip dalinama įvairi atributiką už tapimą facebooko puslapio fanu.

Gerai pagalvojus, tokias akcijas galėtų rengti bet kuris plataus vartojimo prekių atstovas, kadangi Lietuvos blogeriai noriai dalyvauja tokiose akcijose – tai gali tapti savotišku pajamų šaltiniu. Ne paslaptis, kad nemaža dalis loterijose laimėtų daiktų iš karto yra parduodami priklausomai nuo jau turimų daiktų kokybės ir vertės. Rimtesniems blogeriams tokios firmos gali ir pamokėti, arba padovanoti kokį telefoną už keletą straipsnių metų gale. Taip tinklaraštis galėtų užsidirbti.

P.S. Aš pats irgi sudalyvavau šioje akcijoje padarydamas net video, Kodėl man reikalingas Xperia X10 telefonas 🙂

P.P.S. Nieko nelaimėjau, bet laimėtojo blogas tikrai įspūdingas – ištisas komiksas apie Drakoniuką.

Lažybų tinklaraščių Lietuvoje rimtai niekas nerašo

Pradėjau kapstytis lietuviškų lažybų informacinių resursų balutėje. Specializuotų forumų neaptikau nė vieno. Bendruomenių puslapių yra. Liūdniausia tai, kad neradau rimtai prižiūrimų tinklaraščių apie lažybas lietuvių kalba. Apie pokerį rašo žmonės gan gausiai, tačiau apie lažybas – ne.

Kodėl?!.

Atmesčiau priežastį, kad nėra temų, kurias gvildenti apsimokėtų ir kurios būtų skaitomos. Tiesa, lažybų rinka Lietuvoje iš tiesų maža – tėra tik 4 legalios lašybų bendrovės: TopSport, Orakulas, TonyBet ir BalticBet (išrikiuotos pagal apyvartas, taigi dydį). Visos kitos internetinės – nelegalios, nors statymus iš lietuvių priima.

Baimės dėl baudų už azartinių lošimų reklamą tikrai neatmetu. Taigi, šioje rinkoje nieko rimtai negalima daryti, kol įstatymas draudžia minėti daugiau, nei lažybų bendrovės pavadinimą. Ar kada nors valstybė susipras, kad iš lažybų galima surinti daug mokesčių ir šiek tiek apkamšyti biudžetą – nežinia. Belieka tik tikėtis…

Tiesa, bendruomenių puslapiuose yra keletas bandymų rašyti blogus (pavyzdžiui Azartas.net Tinklaraščiai), tačiau juos skaito tos bendruomenės nariai – į viešumas viešasias jie nelabai išeina, nebet kurie nors populiarūs “blogeriai” prisipažįsta apie savo slaptą pomėgį pastatyti už mėgstamą komandą.

O gal nė vienas iš lažybininkų nemoka (ar nenori) rašyti ir dalintis savo patirtimi. Juk lietuviai esame…

Pradedu bendradarbiavimą su SEOoptimizacija.lt

Pradedu rašyti tinklaraščius “į svečius” dar viename rimtame bloge – SEOoptimizacija.lt.

Rašysiu apie tuos SEO dalykus, kuriuos išmanau daugiausiai (negaliu sakyti, kad geriausiai, nes yra, kas išmano ir geriau) – socialinius tinklus, web 2.0 resursus, įvairius interneto įrankius, prieinamus kiekvienam besidominčiam SEO.

Tikiuosi, kad mano įrašai bus naudingi visiems tinklaraščių autoriams ir įmonių tinklapių administratoriams, kurie savo jėgomis bando daryti bent pagrindinius SEO veiksmus savo svetainėse.

Pasirodė pirmas straipsnis:

Tinklapių katalogai (direktorijos) – straipsnis analizuojantis 20 lietuviškų tinklapių katalogų ir pateikiantis keletą svarbių katalogų požymių, į kuriuos reiktų atkreipti dėmesį – katalogų nuorodos, kategorijų gylis, nofollow nuorodos ir t.t.

Nebijokime rašyti tinklaraščių tomis pačiomis temomis

Pasižiūrėkite į TV žinias ir laikraščius. Esant “karštoms” naujienoms jie iš kailio neriasi, kuri geriau, išsamiau, skandalingiau jas nušvies. Tokia tradicinės žiniasklaidos konkurencija jiems uždirba milijoninius pelnus. Tinklaraščiai pinigų neuždirbs, vien dėl to, kad kažką aprašė greičiau, bet reputaciją tikrai gaus, jei tai padarė kuo išsamiau.

Norėčiau paraginti tinklaraščių autorius nebijoti rašyti savo bloguose net tomis temomis, kurios jau buvo aprašytos kitų tinklaraštininkų.

vienodi Aišku, mūsų naujausios nacionalinės sporto šakos – komentarų rašymo (komentavimas – jau kas kita) – entuziastai tokius straipsnius bandys sumalti į miltus apkaltindami plagijavimu, kopijavimu ir vagyste, tačiau tikrai susidomėję skaitytojai tikrai padėkos. Idėjos sklando ore, tad nereiktų kreipti daug dėmesio, jei kažkas pirmas parašė apie tai, ką planavote rašyti. Tokia dvasia tikrai turėtų pagerinti visų lietuviškų tinklaraščių kokybę, nes apie vieną reiškinį būtų pateikiama daug panašios informacijos. Kam to reikia?

Reikia skaitytojui, kuris nesugeba susirasti tinklaraščių tam tikra tema. “Nesugeba” gal ir nėra tinkamas žodis, nes, norint kažką naudingo rasti paieškos sistemose, reikia nemažai pasiknaisioti, nes Lietuvoje pirmieji rezultatai nebūtinai yra tai, ko ieškome. Nesant lietuviškam tinklaraščių paieškos mechanizmui, tenka naudotis Google Blog Search paieškos sistema, į kurią dauguma tinklaraštininkų pamiršta įdėti savo RSS adresą, kad būtų indeksuojami visi naujausi straipsniai. Tokiu būdu pirmosiose pozicijose atsiduria skelbimų portalų informacija, ar Supermama.lt senos forumo temos.

Aišku, pasiskaityti 2-3 straipsnius ta tema gali būti naudinga susidarant pilną vaizdą. 3 vienas su kitu nesusiję žmonės, rašantys apie tą patį panašiai negali būti papirkti, ar įtakoti tam tikrų jėgų. Tokiu būdu esama ir objektyvumo elementų grynai subjektyvioje rašymo formoje – tinklaraštyje.

Reikia RSS prenumeruotojui, kuris prenumeruoja būtent jūsų tinklaraščio RSS ir tikrai nežino, kas dar rašo panašiomis temomis. Nėra padoraus RSS agregatoriaus Lietuvoje, todėl žmonėms labai sunku susivokti tinklaraščių konkurenciniuose santykiuose.

Reikia paieškos sistemoms, kadangi informacijos tam tikromis temomis niekada nebus per daug. Štai ieškau kažko Google, o man pirmose pozicijos išmeta 2008 metų straipsnį. Atsiprašau, dabar 2010-ji, per 2 metus viskas dramatiškai pasikeitė (kompiuteriai paseno, puslapiai pakeitė dizainą arba “užsilenkė”, pragyvenimo situacija pasikeitė ir t.t.), taip kad norėčiau skaityti naujausią informaciją. Pasirodo, tai yra vienintelis padorus straipsnis mano ieškota tema, nes niekas naujo neparašė. Neparašė ne todėl, kad neįdomu, bet todėl, kad visi rašytojai žino, kad apie tai rašyta ir mano, kad neverta kišti dar savo trigrašį… Netikiu, kad lietuviams tinklaraštininkams paprasčiausiai trūktų drąsos parašyti geresnį straipsnį, negu tai padarė kaimynas…

Gal šie mano priekaištai turėtų būti labiau adresuoti profesionaliems tinklaraštininkams ir žurnalistams, kurie dažnai jaučia temų badą, išsisemia, o jų auditorijos tai pastebi ir “garsiai” aptarinėja socialinėje erdvėje? Tikriausiai ne, nes kiekvienas blogo rašytojas susiduria su temų trūkumu, ypač jei tinklaraštis neturi konkrečios tematikos (rašo apie viską, kas įdomu, bet iš esmės apie kompiuterius ;)).

Lietuviai vis dar nepriėjo pasaulyje jau bepraeinančios TOP 10, TOP 25, TOP 50 ir t.t. mados, kai kiekvienas save gerbiantis tinklaraštininkas pateikia savo 10, 20, 50 ar 90 patarimų, kaip rašyti gerą blogą, naudotis socialiniais tinklais, tam tikromis programomis ir t.t. Taigi rašymas apie tą patį tikrai nėra nei gėdinga, nei nereikalinga.

Socialinė reklama tinklaraščiuose

Tinklaraščio rašytojas – sąmoningas ir išsilavinęs žmogus, nebijantis pasakoti tam tikrus dalykus per savo asmeninės patirties prizmę. Galiu drąsiai teigti, kad tinklaraštininkai yra pilietiški žmonės, kuriems labai svarbi laisvė, lygybė, brolybė. Bent jau daugumai tai tikrai. Tinklaraščius skaito daug išsilavinusių ir sąmoningų žmonių, kurie vertina asmeninę patirtį ir požiūrį, taigi auditorija labai pilietiška.

Lietuvoje tinklaraščiai rašomi daugiau iš idėjos nei išskaičiavimo, tad papildoma reklama tinklaraštyje tikrai nesumažintų jo pajamų. Kur lenkiu? Aišku į tą pusę, kad jei jau tinklaraščiai Lietuvoje neuždirba, tai bent jau gali padėti kitiems atlikti gerus darbus. Tinklaraščiai – pati geriausia terpė, kurioje gali tarpti socialinė reklama.

Vienas iš tokios reklamos būdų – tam tikros akcijos aprašymas straipsnio pavidalu. Kitas būdas – reklaminės antraštės (banerio) įsidėjimas savo tinklaraštyje. Tai nieko nekainuoja, bet įtakos visuomenei tikrai gali turėti daug. Prisiminkime pernykštę IKI prekybos tinklo organizuotą socialinės reklamos kampaniją “Kalėdų Stebuklas”. Akcija buvo labai elementari – už kiekvieną paspaudimą 5 centai skiriami į fondą, iš kurio prieš Kalėdas vaikams bus nupirkti žaislai. Žaislų pripirkta buvo nemažai, o Lietuvos tinklaraščiai mirgėjo nuo specialių skydelų, kuriuose buvo rodoma, kiek jau surinkta pingų. Ar tinklaraštininkai gavo nuolaidų apsipirkinėdami prekybos centre? Ne, jie tai darė nemokamai, be jokio kitokio užmokesčio, išskyrus moralinį pasitenkinimą, kad padeda sunkiai besiverčiančių šeimų vaikams.

Šiais metais tokių akcijų irgi yra.

daromlogo_ok Neseniai prasidėjo tvarkymosi ir švarinimosi akciją Darom 2010. Akcijos esmė paprasta – surinkti kuo daugiau žmonių, kurie prisidėtų prie masinės aplinkos tvarkymo talkos balandžio 17 d. visoje Lietuvoje. Tarybiniais metais tokios talkos buvo taip pat daromos, bet kurį laiką buvo užmirštos. Simboliška, kad Lietuvos nepriklausomybei stuktelėjus 20 metų tokia akcija vėl atgaivinama, aišku, be partijos, leninistinės simbolikos, bet su nusiteikimu padėti gamtai ir savo aplinkai.
Kiekvienas blogeris gali įsidėti reklaminę antraštę, kviečiančią tapti “taško vadu”, kuris būtų atsakingas už reklamą vietiniu mastu ir vietinės talkos organizavimą.

pagalba-reklama Akcija pasibaigs Balandžio menesį, bet socialinė reklama turi būti transliuojama ilgą laiko tarpą. Yra kitas sprendimas – PagalbaReklama.lt sistema, kuri leidžia įsidėti bendrinį kodą, kuris “suka” tuo metu aktyvius banerius, reklamuojančius įvairias labdaringas ir socialines iniciatyvas, kaip antai pagalbos daiktais portalą, „Kurk Lietuvoje“ – kūrybinių dirbtuvių ir renginių ciklą, organizacija “Kitas Variantas”, kuri rūpinasi profesinių žinių perdavimu jaunimui ir t.t. Vienintelė problemėlė yra tai, kad kodas javascriptinis, todėl į daugumą nemokamų blogofermų jo įsidėti nepavyks dėl techninių kliūčių. Nebent kodas būtų įdėtas tiesiai redaguojant tinklaraščio HTML kodą.

Neabejoju, kad yra ir daugiau socialinių akcijų, kurioms pravers tinklaraščių rašytojų pagalba. Mielas kolega, nebūk “petelnė”, įsidėk socialinės reklamos skydelį į savo tinklaraštį, pasijausk, kad darai kažkam gera ir nekaulyji už tai pinigų. Pats rodau pavyzdį ir deduosi baneriukus šoniniame stulpelyje.

Tinklaraščio SEO: nuorodų katalogai

seo Tinklaraščius Google myli. Ne vien dėl to, kad juose yra unikalus turinys, bet ir dėl labai elementarių ir paprastų funkcijų, aiškios nuorodų struktūros, lengvai atnaujinamo ir generuojamo „medžio“ (sitemap). Lietuvoje tinklaraščiai Google taip pat yra mylimi, nes, palyginus su kitais lietuviškais puslapiais, jie yra labai tvarkingi SEO srityje.

Nepaisant Google meilės, būtina rūpintis randamumu nuolatos, todėl ir nusprendžiau duoti keletą patarimų tinklaraščių autoriams ir tvarkytojams, ką reiktų daryti, kad jų tinklaraščiai gautų kuo didesnius lankytojų srautus.

Tinklaraščiui, kaip ir kiekvienam puslapiui reikia turėti nuorodų, kurios į jį veda. Vienas būdas gauti nuorodų yra susitarti su panašių tinklaraščių autoriais. Apie tai norėčiau rašyti vėliau. Kitas būdas – įdėti tinklaraščio nuorodą į lietuviškus nuorodų katalogus. Jų nėra labai daug, tačiau dėl 20 nuorodų galima sugaišti 2-3 valandėles laiko.

Pirmiausiai reiktų pasirašyti Tinklaraščio pavadinimą, pagrindinius raktažodžius ir 2 aprašymų variantus – vienas ilgesnis (2-3 sakinukai), kitas trumpesnis (1 sakinukas). Venkite tinklaraštį vadinti „Mano blogas“ arba „Jono tinklaraštis“. Tai gana bendriniai raktiniai žodžiai, jų mažai kas ieško. Bandykite 3 žodžiais nusakyti tinklaraščio temas, pavyzdžiui „Maisto gaminimo blogas“, „Interneto metamorfozės“, „Kvailysčių ir juokų blogas“ ir panašiai. Jei tinklaraštis yra asmeninis, galite pavartoti savo tikrąjį vardą ir pavardę (arba nicką, jei esate žinomas tam tikrose internetinėse bendruomenėse). Tokiu būdu tie žmonės, kurie ieškos jūsų, ras tinklaraštį. Vien tik vardas nėra išeitis, nes blogus rašo 150 jonų, 78 martynai ir 175 ingos.

Aprašyme taip pat paminėkite žodžius iš tinklaraščio pavadinimo ir pagrindinius raktažodžius. Stenkitės sakinį sudaryti taip, kad pagrindiniai raktažodžiai būtų vardininku, pavyzdžiui „Internetas“, Maistas“, Knygos“, nes tokie raktažodžiai kaip „internetu“, „maistą“, „knygas“ yra daug retesni. Žmonės paprastai ieško vardininku. Kartais dar kilmininku, bet tik junginyje su vardininku, pavyzdžiui „Interneto svetainė“, „maisto gamyba“, „knygų rekomendacijos“. Aprašyme galite ir specialiai įvelti gramatinių klaidų su tais raktažodžiais, kuriuose yra lietuviškos raidės. Lietuviai dar neįprato ieškoti rašydami taisyklingai. Didelė dauguma internautų vis dar naudoja „sveplaja kalba“.

Aprašymai turėtų būti trumpas ir ilgas, nes kartais yra nustatoma simbolių kiekio riba. Pavyzdžiui aprašymas turi būti ne ilgesnis nei 250 simbolių. Jei jau pasirašėme apie savo tinklaraštį, pamąstėme, kokie yra raktažodžiai, galime pradėti ieškoti lietuviškų nuorodų katalogų. Nevardinsiu čia jų visų, paminėsiu tik keletą, nes visą veikiančių ir nveikiančių direktorijų sąrašą esu pateikęs kitame savo tinklaraštyje.

Pirmiausiai savo tinklaraštį reikia pasiūlytį į patį didžiausią ir respektabiliausią pasaulyje kataloga DMOZ.org, o tiksliau, į lietuviškų asmeninių svetainių kategoriją. Šios kategorijos moderatorius per kelias dienas patvirtina (arba atmeta) pasiūlytą nuorodą.

Kitas žingsnis – specializuota lietuviška tinklaraščių direktorija Blogis.lt. Ten dedami tik tinklaraščiai, surūšiuoti pagal temas.

Trečia vieta, kurioje nebūti yra neatleistina – seniausias ir vienas pirmųjų lietuviškų nuorodų katalogų online.lt. Jis iki šiol yra aktyviai prižiūrimas vieno iš lietuviško interneto „tėvų“ Vlado Palubinsko. Nedidelė problemėlė yra ta, kad Vladas pats nusprendžia, kaip jūsų tinklaraštį pavadinti ir kurioje vietoje ar keliose jį patalpinti. Jis taip pat supranta apie SEO, tad kai kurios reklaminio pobūdžio svetainės gali greitai susilaukti „nofollow“ nuorodos.

Jeigu jūsų tinklaraštis turi unikalų dizainą, o ne vieną iš 1000 nemokamų temų, ir savo domeną, o ne talpinamas vienoje iš nemokamų blogofermų, galite nesunkiai patekti į lietuviškų svetainių vertinimo katalogą BestWeb.lt. Ten renkasi žmonės, kurie nebijo pakritikuoti tinklaraščio dizaino, programavimo ir t.t. Kuo didesnė diskusija, tuo didesnis lankomumas. Tiesa, ten užtrunka šiek tiek laiko patekti.

Panašus katalogas yra WebOaze.lt, kuris taip pat priima tik originalius tinklaraščius su savo domenais.

Viena didžiausių lietuviškų paieškos sistemų yra Surask.lt, todėl ten taip pat reikėtų pasiūlyti savo nuorodą pirmiausia.

Čia rasite straipsnį, kuriame išvardintos beveik visos lietuviškos nuorodų direktorijos.

Dažniausiai nuorodos patalpinamos per kelias dienas. Reali naudi gali pasimatyti tik po kelių mėnesių, kadangi tas nuorodas turi aptikti Google robotai, įvertinti ir pripažinti, kaip vedančias į jūsų tinklaraštį (backlinks). Taigi, tikėtis labai greitos naudos čia nereikėtų, nes galite skaudžiai nusivilti. Greita nauda yra gauti nuorodas aukštesnio PR tinklaraščiuose, turinčiuose daug unikalių atgalinių nuorodų. Tokie tinklaraščiai yra Nezinau.lt, Racas.lt ir kiti populiariausieji.

Lietuviški katalogai nėra labai išvystyti, juose nereikalaujama įdėti atgalinių nuorodų, tad per 2-3 valandas galima savo nuorodas patalpinti apie 20 direktorijų. Toliau beliks tik stebėti, ar jos patvirtintos, ar dar ne.

Tai pirmas svarbus darbas sukūrus ir pradėjus rimtai rašyti tinklaraštį. Po jo eina kiti su SEO susiję darbai, bet apie juos parašysiu kitą kartą.

Atsiverčiau į Blogger tiesos kelią

Gerą pusdienį knaisiojausi ir dėliojausi viską, kol susikėliau senus įrašus iš Write.lt platformos čia. Dabar viskas beveik baigta, todėl belieka užsibaiginėti ir kibti į darbą. Blogus rašau tam, kad juos kažkas surastų ir juose lankytųsi. Deja, Write.lt paieškos sistemų srauto tikrai kol kas negali užtikrinti, tad pereinu čia. Blogspot turi vieną didelį trūkumą – negalima susikurti kiekvienam įrašui specifinio URI. Pasistengsiu URI daryti kuo geresnius ir su mažiau “literatūrinės išmonės”.

Reiktų ir artimiausiu metu kokį rimtesnį straipsnelį padaryti. Eksperimentuoju vienoje srityje, tad netrukus bus rezultatai ir galėsiu juos aprašyti. Tai turėtų būti naudinga visiems tinklaraščių autoriams ir savininkams.

Kol kas užsibaigiam tinklaraščio apipavidalinimą…

Kodėl Lietuvos tinklaraščiai neuždirba

Perskaičiau vieną neblogą straipsnį apie tinklaraščių uždirbimo galimybes. Ten sakoma, kad be konsolidacijos uždirbti negalima. Žinoma, konsolidacija tikrai išspręstų nemažai problemų, tačiau jos pavyzdžių Lietuvoje kol kas neturime. Kalba eitų apie paprastus tinklaraščio autorius, kuriem tinklaraščio rašymas – ne pagrindinis užsiėmimas ir pajamų šaltinis. Aš manau, kad uždirbti galima, tik reikia dirbti. Kelios priežastys, kurios neleidžia Lietuvos blogeriams uždirbti:

1. Rašymas apie bele ką, periodiškumo nesilaikymas. Nusistačius nišą, požiūrio kampą ir paplanavus išeinamų straipsnių periodiškumą būtų galima tikėtis didesnio srauto ir tikslingesnės auditorijos, kas reklamos davėjui yra patraukliau? Tikrai ne 100 asmeninio pobūdžio tinklaraščių apie šuniuką, kiaušinienę, iPhone programą ir suvirinimo aparatą. Nišinis tinklaraštis taip pat būtų labai patogus būdas kelių tinklaraščių konsolidacijos projektui, tereiktų tik surasti “konkurentus” ir susitarti dėl jų straipsnių perpublikavimo ar net perkėlimo po vienu stogu.

2. Elementaraus SEO neišmanymas. Jei tinklaraščio autoriai nepasivargintų apsikuopti savo tinklaraščiuose, sutvarkyti šiek tiek savo URI, raktažodžius ir t.t. jų blogai būtų geriau randami paieškos sistemose, o tai vėl atsiliepia tikslinei auditorijai. Taip pat labai svarbu yra keistis nuorodomis su panašaus turinio tinklaraščiais bei pažįstamais autoriais. Tinklapių katalogų Lietuvoje yra tikrai nemažai, tad galima būtų juos visus šturmuoti ir taip prisidėti prie populiarinimo. Deja, elementarių SEO žinių lietuviams blogeriams tikrai trūksta, nes nuorodos apsikeitimą kai kurie traktuoja, kaip lankytojų išvedimą…

3. Autoriaus asmenybės menkumas. Kai kurie tinklaraščiai rašomi anonimiškai, prisidengus slapyvardžiais. Kitus rašo eiliniai žmonės, kurie nesivargina prisistatyti savo tinklaraštyje, jau nekalbant apie socialinių tinklų galimybes. Jei autorius žinomas, cituojamas tradicinėje žiniasklaidoje, kviečiamas į televizijos laidas kaip nepriklausomas ekspertas ir t.t., jo tinklaraščio šansai pritraukti reklamos užsakovų padidėja labai smarkiai. Aišku, asmenybės brando kūrimas ir plėtojimas – ilgalaikis procesas, tačiau per keletą metų nedidelių pastangų, galima tapti žinomam tam tikruose sluoksniuose ir be skandalų. Kaip tinklaraščio autoriui kurti savo Vardą – atskira tema, kurią pasistengsiu panagrinėti ateityje.

4. Tinklaraščių įrankių nebuvimas. Lietuvoje trūksta tam tikrų įrankių tinklaraščiams populiarinti ir padėti tinklaraščių autoriams tobūlėti. Yra tik vienas tinklaraščiams skirtas katalogas Blogis.lt. Tinklaraščių agregatoriai yra tvarkomi rankiniu būdu, be jokių kategorizavimo galimybių (blogeriai.net, visiblogai.blogspot.com). Nėra nė vienos normalios straipsnių direktorijos, kurioje šiek tiek perašę savo straipsnius, autoriai galėtų įsidėti nuorodas į savo tinklaraščius SEO tikslais. Dauguma lietuviškų tinklapių katalogų yra apleisti ir palikti savaiminiam vystymuisi. Tokiu būdu tam tikros jų kategorijos negauna reikiamo PR ir atgalinių nuorodų, tad net ir patalpinus ten savo tinklaraštį, autorius jokios naudos negauna. Nėra tinklaraščių paieškos variklio (Google BlogSearch dažnai net neindeksuoja lietuviškų tinklaraščių, nes jų autoriai nežino, kaip savo blogo srautą ten patalpinti), juo labiau nieko panašaus į lietuviškąjį Technorati – tinklaraščių katalogų ir vertinimo sistemą. Net socialinių žymų tinklapiai yra tik 2 (normalūs. Kiti 2 – apleisti), o tinklaraščių autoriai dažnai net nesivargina geriausius savo straipsnius ten paskelbti. Lietuviškajame internete nėra tinkamos infrastruktūros kokybiškam turiniu rinkti, katalogizuoti ir populiarinti, todėl susidaro tokia situacija, kad autoriai rašo sau, nes niekas kitas jų negali rasti tol, kol jie nepaminimi Nezinau.lt ar kituose populiariausiuose tinklaraščiuose.

5. Reklamos galimybių nebuvimas. Tinklaraščio autorius puikiai supranta, kad didžiausias lankomumas yra tą dieną, kai išpublikuojamas naujas įrašas ir dar šiek tiek kitą dieną. Taigi tomis dienomis reklaminės antraštės sukasi dažniau. Bet nepakankamai dažnai, kad iš jų kažką uždirbtų. Vienintelė galimybė uždirbti nedidelius lankomumus turinčiuose tinklaraščiuose yra tekstinė reklama – tam tikrų produktų apžvalgos, anotacijos, pristatymai ir t.t. Būtent tokio asmeninio rekomendacinio turinio Lietuvos tinklaračiuose trūksta (jo netrūksta Supermamų ar kitame forume, kur dalyviai tiesiai šviesiai aptarinėja visus produktų ar paslaugų trūkumus ir privalumus bei dalinasi su jais susijusią patirtimi). Textads.lt ar Google AdWords yra netinkama reklamos forma, nes paspaudimo procentas lyginant su parodymais yra toks mažas… Belieka tik paties susikurta tekstinė reklama. Naudojantis partnerystės programa (affiliate), galima tam tikrą produktą reklamuoti labai natūraliai ir neįkyriai. Pirkimo atveju mokami komisiniai (5-20 procentų nuo pirkimo sumos), tad tai gali būti kur kas didesnis uždarbis, nei kontekstinės reklamos sistemų, kuriose byra centai už taip sunkiai gaunamą paspaudimą. Pagalvokite patys: jei reklamuojate naujausią LED televizorių ir pateikiate nuorodą į el. parduotuvę, jo pirkimo atveju (televizoriai yra viena populiariausių el. Parduotuvėse parduodamų prekių Lietuvoje) gaunate 10-15% komisinių. Tokie televizoriai kainuoja apie 5000 litų, tad jūsų uždarbis – 500-750 litų. Aišku, toks didelis procentas yra sunkiai įmanomas, tačiau yra produktų, kurių komisiniai siekia ir 30%. Kaip minėjau, Lietuvoje tokių partnerystės programų – tik kelios. Kol jų nėra daugiau, tinklaraščiams uždirbti daugiau nei 15 litų už Google Adwords paspaudimus bus sudėtinga.

Priežasčių galima atrasti ir daugiau, tačiau pagrindines apžvelgiau. Aišku, konsolidacija yra gerai, bet ji reikalauja žinių ir investicijų. O tai jau yra verslo prerogatyva. Rizikingo verslo, nes Lietuvoje yra per daug tradicinės žiniasklaidos priemonių su savo entuziazmu plėstis internetan. Ačiū Dievui, visos jos kažkam priklauso, tad tenkina tam tikrų verso grupių interesus, o tai yra didelis šansas nepriklausomiems turinio kūrėjams, galintiems sudominti mąstyti linkusius skaitytojus (dažniausiai tokie skaitytojai linkę ir pirkti internetu). Tikėsimė, kad atsiras tokios konsolidacijos bandymų ir pakeisime jau benusistovintį požiūrį, kad iš tinklaraščių uždirbti negalima.

P.S. Žinių konsolidacijai turiu pakankamai, bet neturiu investicijų net pradžiai…

Rašau kitiems tinklaraščiams toliau…

os pasigyriau, kad parašiau svečio įrašą Webpadange.lt blogui, iš karto gavau ITnews.lt kūrėjų kvietimą bendradarbiauti. Ką gi, rodosi mano samdomo blogerio karjera prasideda 😉 Dar tariuosi su kitu tinklaraščiu dėl bendradarbiavimo, bet apie tai – artimiausioje ateityje…

ITnews.lt – naujas projektas, kuriam reikalingas turinys. Nelabai suprantu, kodėl Lietuvos blogeriai nenoriai bendradarbiauja su tokiais projektais. Juk vieną dieną jų straipsniai gali būti labai reikalingi ir reikšmingi ne vien tik susirenkant lankytojus į savo tinklaraščius ar didinant svorį tarp Google paieškos rezultatų, bet ir ieškantis normalaus ir gerai apmokamo darbo. Nebūtina baigti žurnalistikos, kad dirbtum žurnalistu, tačiau mokėti rašyti – privaloma…

Taigi, mano straipsniai. Rašau juos apie socialinius tinklus lietuvoje ir pasaulyje. Čia pateikiu jų visų sąrašiuką:

Prisijunk į MySpace su savo Facebook duomenimis

One.lt tapo tikru socialiniu tinklu

Popiežius Benediktas XVI liepė kunigams “bloginti”

Paleistas lietuviška Google Analytics

Google perka Aardvark

Puma išleidžia savo telefoną PumaPhone  

Visos naujienos vienoje vietoje